ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 лютого 2010 року м. Черка си Справа № 2а -6614/09/2370
14 год. 15 хв.
Черкаський окружний адмін істративний суд у складі:
головуючого-судді Чубар Т.М .,
при секретарі - Музиченко В.І.,
за участю представника поз ивача Драбівського райо нного центру зайнятості Черк аської області Чумак В.В. - за довіреністю № 896 від 22.10.2009р. ,
представника відповідача ОСОБА_3 згідно ордеру від 0 1.02.2010р.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом Драбівського районного центру зайнятос ті Черкаської області до ОС ОБА_4 про стягнення незакон но отриманих коштів, виплаче них як допомога по безробітт ю,
ВСТАНОВИВ:
До Черкаського окружног о адміністративного суду з а дміністративним позовом зве рнувся Драбівський райо нний центр зайнятості Черкас ької області, в якому просить стягнути з ОСОБА_4 незако нно отримані кошти, виплачен і як допомога по безробіттю в сумі 6 173 грн. 43 коп.
Представник позивача поз овні вимоги підтримала повні стю, обґрунтовуючи їх тим, що в ідповідачем в порушення вимо г Закону України «Про зайнят ість населення» під час реєс трації в Драбівському ра йонному центрі зайнятості Че ркаської області приховано ф акт реєстрації в якості суб' єкта підприємницької діяльн ості, що є підставою для стягн ення з відповідача в судовом у порядку незаконно отримани х коштів, виплачених як допом ога по безробіттю.
Представник відповідач п роти заявленого адміністрат ивного позову заперечує, поя снюючи це тим, що ОСОБА_4 ще в серпні 2004 року знявся з облік у в органах податкової служб и, свідоцтво про державну реє страцію фізичної особи-підпр иємця здав, дохід від підприє мницької діяльності не отрим ував.
Заслухавши пояснення та д оводи представників сторін, розглянувши подані документ и і матеріали, оцінивши належ ність, допустимість, достові рність кожного доказу окремо , а також достатність і взаємн ий зв'язок доказів у їх сукупн ості, суд прийшов до висновку , що позов підлягає задоволен ню, виходячи з наступного.
Відповідно до статті 46 Кон ституції України громадяни м ають право на соціальний зах ист, що включає право на забез печення їх у разі повної, част кової або тимчасової втрати працездатності, втрати годув альника, безробіття з незале жних від них обставин, а також у старості та в інших випадка х, передбачених законом.
Це право гарантується зага льнообов'язковим державним с оціальним страхуванням за ра хунок страхових внесків гром адян, підприємств, установ і о рганізацій, а також бюджетни х та інших джерел соціальног о забезпечення; створенням м ережі державних, комунальних , приватних закладів для догл яду за непрацездатними.
Спеціальним законом, що ви значає правові, фінансові та організаційні засади загаль нообов'язкового державного с оціального страхування на ви падок безробіття є Закон Укр аїни «Про загальнообов'язков е державне соціальне страхув ання на випадок безробіття» № 1533-III від 02.03.2000р. (далі по тексту - Закон № 1533).
Так, згідно зі статтею 6 цьог о Закону право на матеріальн е забезпечення на випадок бе зробіття та соціальні послуг и мають застраховані особи, я к то наймані працівники; особ и, які виконують роботи (надаю ть послуги) згідно з цивільно -правовими договорами; війсь ковослужбовці Збройних Сил У країни, Державної прикордонн ої служби України, внутрішні х військ, Служби безпеки Укра їни, органів внутрішніх спра в, особи начальницького скла ду податкової міліції тощо, а у випадках, передбачених цим Законом, інші особи (громадян и України, іноземці, особи без громадянства, які постійно п роживають в Україні, якщо інш е не передбачено міжнародним договором України, згода на о бов'язковість якого надана В ерховною Радою України), на ко ристь яких здійснюється стра хування на випадок безробітт я.
Право на забезпечення та со ціальні послуги за Законом № 1533 мають також незастрахован і особи, які вперше шукають ро боту, інші незастраховані ос оби у разі їх реєстрації в уст ановленому порядку як безроб ітних, а також особи, які забез печують себе роботою самості йно (члени творчих спілок, тво рчі працівники, які не є члена ми творчих спілок), фізичні ос оби - суб'єкти підприємницько ї діяльності за умови сплати страховику страхових внескі в.
Видами забезпечення за Зак оном № 1533 є: допомога по безробі ттю, у тому числі одноразова ї ї виплата для організації бе зробітним підприємницької д іяльності; допомога по частк овому безробіттю; матеріальн а допомога у період професій ної підготовки, перепідготов ки або підвищення кваліфікац ії безробітного; допомога на поховання у разі смерті безр обітного або особи, яка переб увала на його утриманні.
Судом встановлено, що 05.01.2005р . ОСОБА_4 звернувся з заяво ю до Драбівського районн ого центру зайнятості Черкас ької області про надання йом у статусу безробітного з вип латою допомоги по безробіттю , в якій зазначив, що в даний ча с не зареєстрований як суб' єкт підприємницької діяльно сті, трудовою діяльністю не з аймається, пенсії не отримує . На підставі поданої ОСОБА _4 заяви 05.01.2005р. останньому бул о надано статус безробітного , визначені умови і триваліст ь виплати допомоги по безроб іттю та розмір цієї допомоги відповідно до статей 22, 23 Закон у № 1533 (наказ № НТ050105 від 05.01.2005р.).
03 січня 2006 року ОСОБА_4 бу ло припинено виплату допомог и по безробіттю у зв' язку з з акінченням строку її виплати , встановленим статтею 31 Закон у № 1533. Загальний розмір отрима ної ОСОБА_4 за період з 05.01.2005р . по 03.01.2006р. допомоги по безробіт тю згідно довідки № 235309279 від 16.12.200 9р. складає 1 312 грн. 30 коп.
07 лютого 2007 року ОСОБА_4 в друге звернувся з заявою до Драбівського районного це нтру зайнятості Черкаської о бласті про надання йому стат усу безробітного з виплатою допомоги по безробіттю, в які й також зазначив, що в даний ча с не зареєстрований як суб' єкт підприємницької діяльно сті, трудовою діяльністю не з аймається, пенсії не отримує . На підставі поданої ОСОБА _4 заяви 07.02.2007р. останньому бул о вдруге надано статус безро бітного, визначені умови і тр ивалість виплати допомоги по безробіттю та розмір цієї до помоги відповідно до статей 22, 23 Закону № 1533 (наказ № НТ070207 від 07. 02.2007р.).
04 лютого 2008 року ОСОБА_4 б уло припинено виплату допомо ги по безробіттю у зв' язку з закінченням строку її випла ти, встановленим статтею 31 Зак ону № 1533. Загальний розмір отри маної ОСОБА_4 за період з 07. 02.2007р. по 04.02.2008р. допомоги по безро біттю згідно довідки № 235309279 від 16.12.2009р. складає 1 810 грн. 44 коп.
19 травня 2009 року ОСОБА_4 в третє звернувся з заявою до Драбівського районного це нтру зайнятості Черкаської о бласті про надання йому стат усу безробітного з виплатою допомоги по безробіттю, в які й черговий раз зазначив, що в д аний час не зареєстрований я к суб' єкт підприємницької д іяльності, трудовою діяльніс тю не займається, пенсії не от римує. На підставі поданої ОСОБА_4 заяви 19.05.2009р. останньом у було втретє надано статус б езробітного, визначені умови і тривалість виплати допомо ги по безробіттю та розмір ці єї допомоги відповідно до ст атей 22, 23 Закону № 1533 (наказ № НТ090519 від 19.05.2009р.).
02 листопада 2009 року ОСОБА_ 4 було припинено виплату до помоги по безробіттю у зв' я зку з працевлаштуванням безр обітного згідно п. 1 статті 31 За кону № 1533. Загальний розмір отр иманої ОСОБА_4 за період з 19.05.2009р. по 02.11.2009р. допомоги по безр обіттю згідно довідки № 235309279 ві д 16.12.2009р. складає 3 050 грн. 69 коп.
Під час проведення звірки м іж Драбівським районним центром зайнятості Черкаськ ої області та Драбівською районною державною адмініс трацією Черкаської області о сіб, які були зареєстровані я к суб' єкти підприємницької діяльності в Драбівській районній державній адмініс трації Черкаської області, в становлено, що ОСОБА_4, пер ебуваючи на обліку як безроб ітний в той же час був зареєст рований як фізична особа-під приємець з 11.12.2003р. Даний факт пр едставником відповідача не з аперечується.
Слід зазначити, що відповід но до статті 1 Закону України « Про зайнятість населення» № 803-XII від 01.03.1991р. в Україні до зайня того населення належать гром адяни, що проживають на терит орії держави на законних під ставах, в тому числі:
працюючі по найму на умовах повного або неповного робоч ого дня (тижня) на підприємств ах, в установах і організація х, незалежно від форм власнос ті, у міжнародних та іноземни х організаціях в Україні і за кордоном у фізичних осіб;
громадяни, які самостійно з абезпечують себе роботою, вк лючаючи підприємців, осіб, за йнятих індивідуальною трудо вою діяльністю, творчою діял ьністю, члени кооперативів, ф ермери та члени їх сімей, що бе руть участь у виробництві, а т акож члени особистих селянсь ких господарств, діяльність яких здійснюється відповідн о до Закону України «Про особ исте селянське господарство »;
обрані, призначені або затв ерджені на оплачувану посаду в органах державної влади, уп равління та громадських об'є днаннях;
які проходять професійну п ідготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації з ві дривом від виробництва; навч аються в денних загальноосві тніх школах і вищих навчальн их закладах тощо.
Безробітними, в свою чергу, визнаються працездатні гром адяни працездатного віку, як і через відсутність роботи н е мають заробітку або інших п ередбачених законодавством доходів і зареєстровані у де ржавній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готов і та здатні приступити до під ходящої роботи. Безробітними визнаються також інваліди, я кі не досягли пенсійного вік у, не працюють та зареєстрова ні як такі, що шукають роботу.
Отже, не можуть бути безробі тними особи, що мають статус с уб' єкта підприємницької ді яльності, не залежно від того , чи отримують вони дохід, адже підприємництво - це самостій на, ініціативна, систематичн а, на власний ризик госп одарська діяльність, що здій снюється суб'єктами господар ювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і со ціальних результатів та одер жання прибутку.
При цьому статусу підприєм ця фізична особа позбавляєть ся з дати внесення до Єдиного державного реєстру запис у про державну реєстрацію пр ипинення підприємницької ді яльності фізичної особи - підприємця (ч. 3 статті 46 Закону України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб - підприємців» № 755-IV в ід 15.05.2003р.). Як вбачається з надан ої представником відповідач а довідки з Єдиного державно го реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців з апис про внесення рішення фі зичної особи-підприємця ОС ОБА_4 про припинення підпри ємницької діяльності держав ним реєстратором внесено лиш е 03.12.2009р. Запису про державну ре єстрацію припинення підприє мницької діяльності фізично ї особи-підприємця ОСОБА_4 в Єдиному державному реєстр і юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців не містить ся.
Таким чином, безсумнівним є те, що відповідач, як на моме нт звернення до центру зайня тості, так і в подальшому при о триманні допомоги по безробі ттю, був зайнятою особою, а отж е не мав права на реєстрацію в якості безробітного та на от римання відповідної матеріа льної допомоги.
Стосовно твердження відпо відача про те, що під час переб ування на обліку в центрі зай нятості він не займався підп риємницькою діяльністю і не отримував доходу, про що свід чить довідка № 5838/29-007 від 02.12.2009р., то суд вважає за необхідне зазн ачити, що відсутність такої д іяльності та, як наслідок від сутність доходу, як зазначал ось вище, у будь-якому разі не виключає порушення Закону Ук раїни «Про зайнятість населе ння» № 803-XII від 01.03.1991р.
Відповідальність застрахо ваних осіб за порушення поря дку отримання статусу безроб ітного передбачена статтею 3 6 Закону № 1533, згідно якої сума в иплаченого забезпечення та в артості наданих соціальних п ослуг застрахованій особі вн аслідок умисного невиконанн я нею своїх обов'язків та злов живання ними стягується з ці єї особи відповідно до закон одавства України з моменту в иникнення обставин, що вплив ають на умови виплати їй забе зпечення та надання соціальн их послуг.
З огляду на викладене, суд з находить вимоги позивача обґ рунтованими та такими що під лягають задоволенню.
Відповідно до статті 94 Код ексу адміністративного судо чинства України у справах, в я ких позивачем є суб'єкт владн их повноважень, а відповідач ем - фізична чи юридична особа , судові витрати, здійснені по зивачем, з відповідача не стя гуються.
На підставі викладеного, ке руючись статтями 159-163 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов з адовольнити повністю.
Стягнути з ОСОБА_4 (АДР ЕСА_1 ідентифікаційний номе р НОМЕР_1) на користь Дра бівського районного центр у зайнятості Черкаської обла сті (вул. Леніна, 40а, смт. Драбів , Черкаська область, 19800, іденти фікаційний код 21368365, рахунок 3717997 1900032 в ВДК в Черкаській області , МФО 854018) кошти, виплачені як доп омога по безробіттю в сумі 6 173 (шість тисяч сто сімдесят три ) грн. 43 коп.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, яка може бути подана до Київського апеляц ійного адміністративного су ду через Черкаський окружний адміністративний суд протяг ом десяти днів з дня її прогол ошення, а в разі складення пос танови у повному обсязі відп овідно до статті 160 Кодексу ад міністративного судочинств а України - з дня складення в п овному обсязі. Якщо постанов у було проголошено у відсутн ості особи, яка бере участь у с праві, то строк подання заяви про апеляційне оскарження о бчислюється з дня отримання нею копії постанови. Апеляці йна скарга на постанову пода ється протягом двадцяти днів після подання заяви про апел яційне оскарження.
Суддя Т.М . Чубар
Повний текст постанови виг отовлений 05 лютого 2010 року.
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.02.2010 |
Оприлюднено | 20.04.2010 |
Номер документу | 7910740 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Чубар Тетяна Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні