Рішення
від 10.01.2019 по справі 810/4561/18
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 січня 2019 року № 810/4561/18

Суддя Київського окружного адміністративного суду Лапій С.М., розглянувши в м. Києві у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Приватного акціонерного товариства РОСАВА до Виконавчого комітету Шкарівської сільської ради Білоцерківського району Київської області, третя особа: ФОП ОСОБА_1, про визнання протиправним та скасування рішення,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось ПрАТ "РОСАВА" з позовом до Виконавчого комітету Шкарівської сільської ради Білоцерківського району Київської області, в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення від 07.08.2018 № 38 Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 24.07.2018 № 34 Про надання дозволу ФОП ОСОБА_1 на обстеження аварійно-небезпечних дерев з приводу доцільності їх зрубування .

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 05.09.2018 року повернено заяву позивача про вжиття заходів забезпечення позову заявнику без розгляду.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 07.09.2018 року відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 14.11.2018 залучено до участі у справі в якості третьої особи ФОП ОСОБА_1 та витребувано докази.

Представник позивача наддав суду заяву, в якій просив розглядати справу за його відсутності.

Представник відповідача та третьої особи до судового засідання не з'явилися, про день, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, про причини неявки суд не повідомили.

На підставі ст. 194, 205 КАС України судом прийнято рішення про розгляд справи у порядку письмового провадження.

Судом встановлено, що виконавчим комітетом Шкарівської сільської ради за результатами розгляду заяви ФОП ОСОБА_1 від 05.07.2018 прийнято рішення від 24.07.2018 № 34 Про надання дозволу ФОП ОСОБА_1 на обстеження аварійно-небезпечних дерев з приводу доцільності їх зрубування.

Як слідує з рішення від 24.07.2018 № 34, вирішено для обстеження аварійно-небезпечних дерев з приводу доцільності їх зрубування на земельній ділянці ФОП ОСОБА_1 створити комісію.

Рішенням виконавчого комітету Шкарівської сільської ради від 07.08.2018 № 38 Відповідачем внесено зміни до рішення виконавчого комітету від 24.07.2018 № 34 , а саме: замінити слова на земельній ділянці ФОП ОСОБА_1 на земельній ділянці поряд із земельною ділянкою ФОП ОСОБА_1 .

Комісією, яка призначена ВК Шкарівської сільської ради від 10.07.2018 № 34 складено акт обстеження зелених насаджень, що підлягають видаленню від 30.07.2018.

В акті обстеження від 30.07.2018 зазначено: обстежені зелені насадження підлягають видаленню у зв'язку з тим, що вони становлять небезпеку для громадян, знаходяться в аварійному, незадовільному стані та з метою приведення території до належного санітарного та господарського стану.

Відповідач 30.07.2018 видав Ордер на видалення зелених насаджень, згідно якого видаленню підлягають 33 дерева, з яких: 16 шт. - акація, 11 шт.- берест, 3 шт.- дуб, 2 шт. - ясен, 1 шт. - береза. Призначення вирубаної деревини - дрова. Термін видалення зелених насаджень встановлено до 30.08.2018 року.

В Ордері на видалення зелених насаджень, складеного комісією 30.07.2018 року, та в акті обстеження зелених насаджень, що підлягають видаленню, складеного 30.07.2018, а саме в таблиці Облікові зелені насадження встановлено, що видаленню підлягають 33 дерева.

Згідно акту обстеження зелених насаджень якісний стан 33 зелених насаджень - незадовільний, проте, далі в акті зазначено, що кількість дерев, що підлягають зрізуванню, 48 дерев.

Інформація щодо 15 дерев, зазначених в акті, відсутня, про них не вказано в Ордері, відсутня інформація щодо їхнього якісного стану, віку, а також виду самого зеленого насадження.

Зелені насадження, що підлягають вирубці згідно рішення від 07.08.2018 № 38, знаходяться на земельній ділянці поблизу території позивача, яка є його санітарно-захисною зоною довкола підприємства.

Відповідно до пп. 1 п. 3 Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах ,затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2006 року № 1045 ( далі - Порядок) видалення зелених насаджень на території населеного пункту здійснюється:

за рішенням виконавчого органу сільської, селищної, міської ради (далі - компетентний орган) на підставі ордера.

Відповідно до ч.1, ч.2 ст. 83 Земельного кодексу України землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю.

У комунальній власності перебувають:

а) усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності;

б) земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об'єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця їх розташування.

Відповідно до п. а, ч.1 ст. 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: розпорядження землями територіальних громад.

Відповідно до ч. 1, ч.3 ст. 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Відповідно до п. б ч. 1 ст. 112 Земельного кодексу України охоронні зони створюються:

б) уздовж ліній зв'язку, електропередачі, земель транспорту, навколо промислових об'єктів для забезпечення нормальних умов їх експлуатації, запобігання ушкодження, а також зменшення їх негативного впливу на людей та довкілля, суміжні землі та інші природні об'єкти.

Згідно ч.1 ст. 114 Земельного кодексу України санітарно-захисні зони створюються навколо об'єктів, які є джерелами виділення шкідливих речовин, запахів, підвищених рівнів шуму, вібрації, ультразвукових і електромагнітних хвиль, електронних полів, іонізуючих випромінювань тощо, з метою відокремлення таких об'єктів від територій житлової забудови.

Позивач є підприємством по виробництву, виготовленню шин, гумових технічних виробів, ебоніту та клеєного взуття, а також гумової суміші для них і згідно Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів , затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України від 19.06.1996 року № 173 ( далі - Правил № 173), відноситься до ІІІ класу діючих хімічних підприємств та виробництв. Підприємство розташоване в промисловій зоні міста.

Згідно п. 5.5. Розділу 5 Правил № 173 розміри санітарно-захисних зон для промислових підприємств та інших об'єктів, що є джерелами виробничих шкідливостей, слід встановлювати відповідно до діючих санітарних норм їх розміщення при підтвердженні достатності розмірів цих зон за "Методикой расчета концентраций в атмосферном воздухе вредных веществ, содержащихся в выбросах предприятий" ОНД-86, розрахунками рівнів шуму та електромагнітних випромінювань з урахуванням реальної санітарної ситуації (фонового забруднення, особливостей рельєфу, метеоумов, рози вітрів та ін.), а також даних лабораторних досліджень щодо аналогічних діючих підприємств та об'єктів.

Згідно Додатку № 4 до Правил № 173 розмір санітарної зони (СЗЗ) позивача, який за класифікацією відноситься до ІІІ класу діючих хімічних підприємств та виробництв становить 300 м від джерел забруднюючих речовин в атмосферу.

Крім цього, 31.12.2004 між ЗАТ РОСАВА (Орендарем), правонаступником якого є позивач та Білоцерківською районною державною адміністрацією Київської області (Орендодавцем) укладено договір оренди № 166.

Згідно договору Орендодавець передав в строкове платне користування земельну ділянку для розміщення та обслуговування виробничої бази, яка знаходяться в межах Шкарівської сільської ради за адресою: м. Біла Церква, вул. Леваневського, 91.

Санітарно-захисна зона поблизу позивача забезпечує захисну функцію середовища від викидів в атмосферне повітря шкідливих речовин в процесі діяльності підприємства.

Згідно Розділу 2 Правил про утримання зелених насаджень у населених пунктах України затвердженого наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 10.04.2006 року № 105 ( далі - Правил № 105) до зелених насаджень спеціального призначення відносяться насадження транспортних магістралей і вулиць; на ділянках санітарно-захисних зон довкола промислових підприємств; виставок, кладовищ і крематоріїв, ліній електропередач високої напруги; лісомеліоративні, водоохоронні, вітрозахисні, протиерозійні, насадження розсадників, квітникарських господарств, пришляхові насадження в межах населених пунктів.

Позивач здійснює догляд за зеленими насадженнями, що знаходяться в межах санітарно-захисної зони: проводить обстеження та висадку молодих зелених насаджень.

Згідно з відомостями, отриманими з Публічної кадастрової карти України, вищезазначена ділянка не перебуває в комунальній власності, і щодо неї не присвоєно кадастровий номер, а отже, земельна ділянка не перебуває у комунальній власності територіальної громади с. Шкарівка Білоцерківського району Київської області.

Відповідно ч. 1, 2, 4 ст. 79 -1 Земельного кодексу України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об'єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Формування земельних ділянок здійснюється:

у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності;

шляхом поділу чи об'єднання раніше сформованих земельних ділянок;

шляхом визначення меж земельних ділянок державної чи комунальної власності за проектами землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, проектами землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб, проектами землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій;

шляхом інвентаризації земель державної чи комунальної власності у випадках, передбачених законом;

за проектами землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв).

Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Згідно з ч. 9 ст. 79-1 Земельного кодексу України земельна ділянка може бути об'єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї.

Отже, приймаючи рішення про надання дозволу ФОП ОСОБА_1 на обстеження аварійно-небезпечних дерев з приводу доцільності їх зрубування, відповідач перевищив свої повноваження.

Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Згідно із ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо.

Відповідно до ч. 1 ст. 9, ч. 1 ст. 77 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно ч. 1 ст. 72, ч. 3 ст. 77 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Докази суду надають учасники справи.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Виходячи з викладеного, саме суб'єкт владних повноважень зобов'язаний довести, що він діяв у межах, установлених законом, відповідно до повноважень та у спосіб, що визначені законом.

Згідно ч. 1 ст. 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Відповідачем не надано суду жодних доказів щодо правомірності, законності та обґрунтованості оскаржуваного рішення.

Отже, позовні вимоги є обґрунтованими, а адміністративний позов підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

До позовної заяви позивачем додано докази сплати судового збору у розмірі 1762, 00 грн.(платіжне доручення від 31.08.2018 № 4809).

Оскільки суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог, відшкодуванню позивачу з Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань відповідача підлягають судові витрати у розмірі 1762, 00 грн.

Керуючись ст.ст. 9, 49, 72, 73,77, 80, 194, 205, 241, 248 КАС України, суд, -

в и р і ш и в:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення від 07.08.2018 № 38 Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Шкарівської сільської ради Білоцерківського району Київської області від 24.07.2018 № 34 Про надання дозволу ФОП ОСОБА_1 на обстеження аварійно-небезпечних дерев з приводу доцільності їх зрубування .

Стягнути на користь ПрАТ РОСАВА за рахунок бюджетних асигнувань Виконавчого комітету Шкарівської сільської ради Білоцерківського району Київської області ( код 04363260) судовий збір у розмірі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн. 00 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Лапій С.М.

Дата ухвалення рішення10.01.2019
Оприлюднено14.01.2019
Номер документу79120339
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення

Судовий реєстр по справі —810/4561/18

Рішення від 10.01.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

Ухвала від 14.11.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

Ухвала від 05.09.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

Ухвала від 07.09.2018

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лапій С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні