Рішення
від 11.01.2019 по справі 520/10015/18
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 січня 2019 р. № 520/10015/18

Харківський окружний адміністративний суд у складі: Головуючого судді - Шляхової О.М., розглянувши у спрощеному провадженні в приміщенні суду в м. Харкові справу за позовом ОСОБА_1 до Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області в особі Чугуївського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому, з урахуванням заяви про зміну позовних вимог просить суд: 1 . Визнати неправомірними дії Відповідача - Управління виконавчої Дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області в особі Чугуївського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області, по припиненню щомісячної страхової виплати Позивачу, ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1. 2.Зобов'язати Відповідача - Управління виконавчої Дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області в особі Чугуївського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області скасувати Постанову № 2016/3747/3747/36 від 05.05.2017 року Про припинення щомісячної страхової виплати Позивачу, ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1. 3.Зобов'язати Відповідача - Управління виконавчої Дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області в особі Чугуївського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області нарахувати та виплатити Позивачу, ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1, заборгованість із щомісячної страхової виплати за період з 01.05.2017 року по 31.07.2018 року з проведенням корегування на індекс споживчих цін у відповідності до частини 7 статті 47 КАС України.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що дії Відповідача по припиненню соціальної виплати позивачу, ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, вважає неправомірними та такими, що порушують право позивача на отримання соціальних виплат.

Ухвалою суду від 12.11.2018 відкрито спрощене провадження по справі в порядку, передбаченому статтею 263 Кодексу адміністративного судочинства України та запропоновано відповідачу надати відзив на позов, а позивачеві - відповідь на відзив. Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надіслана та вручена відповідачу, що підтверджується повідомленнями про вручення поштового відправлення.

Через канцелярію суду 07.12.2018 року відповідачем подано відзив на позов. Також відповідачем подане клопотання, в якому просить суд вирішити питання про заміну неналежного відповідача - Чугуївського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області на належного - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області в особі Чугуївського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області.

07 грудня 2018 року від відповідача, за підписом начальника Управління виконавчої Дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області в особі Чугуївського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області надійшов відзив на позов, відповідно до якого він просив суд відмовити в задоволенні позовних вимог, оскільки вважає свої дії правомірними та обґрунтованими, зазначивши, що виплати проводяться лише на строк дії довідки про взяття на облік, але не більше строку, на який особа має право на страхові виплати. Виплати проводяться лише на строк дії довідки про взяття на облік, але не більше строку, на який особа має право на страхові виплати.

Оскільки строк дії довідки від 18.11.2014 №6340000508, копія якої міститься в матеріалах особової справи Позивача, станом на 20 червня 2016 року закінчився (18.05.2016 року), то у розумінні п.6 Постанови Кабінету Міністрів України №509 (в редакції від 11.06.2016 року) така довідка не є дійсною та не може без продовження її строку на наступні шість місяців діяти безстроково.

Таким чином, з травня 2017 Чугуївське відділення не мало правових підстав для здійснення нарахування та сплати щомісячної страхової виплати Позивачу, оскільки останнім не було надано копії довідки про взяття на облік особи, переміщеної з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції з проставленням на її зворотному боці відмітки про реєстрацію місця проживання, зазначеного у довідці, як того вимагають норми чинного законодавства України, з вказанням на продовження строку її дії з 18.05.2016 на наступні шість місяців. Вважає, що відповідач, припиняючи щомісячні страхові виплати, безперечно діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Законом України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 23.09.1999 № 1105 - XIV, нормативно-правовими актами, прийнятими постановами Кабінету Міністрів України, якими визначено особливості виплати щомісячних страхових виплат внутрішньо переміщеним особам, відповідно до яких та в межах яких орган Фонду зобов'язаний діяти.

Разом з відзивом на позов відповідачем подане клопотання про заміну відповідача по справі. Так, у наданому клопотанні зазначив, що Чугуївське відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області (код ЄДРПОУ 41433731) (надалі - Чугуївське відділення, до якого подано позов, є відокремленим підрозділом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області (код ЄДРПОУ 41313928), без статусу юридичної особи. Відповідно до ч. З ст. 95 ЦК України філії та представництва не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення. Зазначає, що Чугуївське відділення (як відокремлений підрозділ Управління, без статусу юридичної особи) не може бути належним відповідачем, оскільки не наділене процесуальними правами та обов'язками в адміністративному судочинстві, а отже не може бути позивачем чи відповідачем у суді і діяти в адміністративному процесі самостійно. У зв'язку із чим просить суд вирішити питання про заміну неналежного відповідача - Чугуївського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області на належного - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області в особі Чугуївського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області.

Через канцелярію суду від представника позивача надійшла відповідь на відзив, в якій позивач не погоджується із доводами відповідача, викладеними у відзиві на позов. Зокрема, зазначає, що факт не виплати страхових виплат за період з травня 2017 року (з 01.05.2017 р.) по липень 2018 року (по 31.07.2018 р.). вважає, що відповідач фактично підтверджує існування заборгованості перед Позивачем - ОСОБА_1. Звернув увагу суду на те, що сума щомісячних страхових виплат за період з травня 2017 року по липень 2018 року (включно) не може вважатися заборгованістю, оскільки за відсутності правових підстав Чугуївським відділенням не здійснювалось їх нарахування, а тому, в розумінні п.15. Постанови №365, не є сумою щомісячних страхових виплат, яка може обліковуватись в органі Фонду, а відтак підлягати виплаті, як на те безпідставно посилається Позивач.

Крім того, представник позивача також просив суд вирішити питання про заміну неналежного відповідача - Чугуївського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області на належного відповідача - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області в особі Чугуївського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області.

Ухвалою суду від 29.12.2018 року, прийнято заяву про уточнення позовних вимог, клопотання сторін задоволено та замінено неналежного відповідача - Чугуївське відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області на належного відповідача - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області в особі Чугуївського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області.

Копія ухвали від 29.12.2018 року надіслана заміненому відповідачу засобами поштового зв'язку, проте станом на дату розгляду справи відзиву на змінені позовні вимоги до суду не надходило.

Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи щодо оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг.

Відповідно до ч. 1 ст. 258 КАС України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.

Судом вставлено, що позивач, ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 є внутрішньо переміщеною особою, про що свідчить довідка від 29 травня 2018 року № 508. ОСОБА_1, отримує страхові виплати у зв'язку з настанням страхового випадку, а саме: має третю групу інвалідності по професійному захворюванню з 20.11.2011 року безстроково.

Згідно листа Відповідача від 05.09.2018 року № 22.01-08/788, 13.10.2014 року ОСОБА_1, як переміщена особа, звернувся до Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України в Чугуївському районі Харківської області з заявою про продовження раніше призначеної щомісячної страхової виплати. До заяви Позивач надав копію паспорта, копію реєстраційного номера облікової картки платника податків та копію довідки від 18.11.2014 №6340000508 про взяття на облік особи, переміщеної з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції.

На підставі наданих документів, Відділенням було винесено Постанову від 29.10.2014 року №2041/3747/3747/31, якою продовжено позивачу раніше призначену щомісячну грошову суму в разі часткової чи повної втрати працездатності, що компенсує відповідну частину втраченого заробітку в розмірі 1 449,72 грн.

Отже, судом з'ясовано, що позивач, ОСОБА_1, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1, знаходиться на обліку в Чугуївському відділенні Управління виконавчої Дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області з жовтня 2014 року.

Як вбачається із поданого відповідачем відзиву на позов - в травні 2017 року Відповідачем проводилась самоперевірка особових справ потерпілих, які є внутрішньо переміщеними особами, в тому числі була перевірена й особова справа ОСОБА_3 В ході перевірки було встановлено, що строк дії довідки від 18.11.2014 №6340000508, на підставі якої здійснювались щомісячні страхові виплати Позивачу, спочатку було продовжено до 18.11.2015 року (копія додається), а відтак на наступні шість місяці: з 18.11.15 по 18.05.2016 (копія додається). Тобто, на час проведення перевірки особової справи позивача фахівцями відповідача виявлено, що строк дії довідки від 18.11.2014 №6340000508 закінчився ще 18.05.2016 року, тоді як відповідачем у період з 18.05.2016 року по травень 2017 року (по час проведення перевірки) без належних на те підстав продовжувались нарахування і фінансування страхових виплат позивачу.

За таких обставин суб'єктом владних повноважень робиться висновок, що оскільки копія довідки з відміткою уповноваженого органу про продовження її дії з 18.05.2016 на наступні шість місяців в матеріалах особової справи відсутня, відповідачем Постановою від 05.05.2017 року №2016/3747/3747/36 було припинено Позивачу щомісячні страхові виплати в розмірі 1933,41 грн. з 19.04.2017 року.

Відповідач зазначає, що із наданої Позивачем до позовної заяви копії довідки від 18.11.2014 №6340000508 вбачається, що на її зворотньому боці відсутня відмітка про реєстрацію місця проживання Позивача, вказаного у довідці, а тільки міститься, як правильно зазначає Позивач, запис уповноваженої особи щодо продовження терміну дії довідки до 18.11.2016 року, засвідчений підписом та печаткою.

Поряд із тим, постановою начальника Чугуївського відділення УВД ФССУ в Харківській області від 05.10.2018 №2016/5552/3747/39 ОСОБА_1 продовжено виплату страхових виплат з 01.10.2018 безстроково.

Таким чином, як встановлено за матеріалами справи у період з 01.05.2017 по 31.07.2018 ОСОБА_1 страхові виплати не виплачувались.

Як встановлено за матеріалами справи, 29.08.2018 року Позивач звернувся до Чугуївського відділення з заявою про продовження раніше призначеної страхової виплати та виплату йому раніше призначеної страхової виплати за період, в якому не проведено платежі.

До заяви Позивачем було надано копію паспорта, копію реєстраційного номера облікової картки платника податків та дублікат нової довідки від 29.05.2018 року за №508 про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, яка, відповідно до п.10 Постанови Кабінету Міністрів України №509, може видаватись на підставі заяви особи, якій видавалась довідка у разі її втрати або псування.

28.09.2018 року Управління соціального захисту населення Чугуївської міської ради Харківської області надіслало на адресу Чугуївського відділення витяг з протоколу засідання комісії з питань призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам від 19.09.2018 №138, яким ухвалено призначити (відновити) виплату ОСОБА_1

Не погоджуючись із вказаними діями відповідача звернувся до суду за захистом своїх прав.

Вирішуючи позовні вимоги в частині зобов'язання відповідача нарахувати та виплатити страхові виплати ОСОБА_1 за період з 01.05.2017 по 31.07.2018 включно суд зазначає наступне.

Суд зазначає, що у положеннях ст. 46 Конституції України закріплено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбаченим законом.

Відповідно до статті 64 Конституції України, конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України. В умовах воєнного або надзвичайного стану можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із зазначенням строку дії цих обмежень.

Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов'язкового державного соціального страхування, гарантії працюючих громадян щодо їх соціального захисту у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, охорони життя та здоров'я визначені Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" № 1105-XIV від 23.09.1999 (далі - Закон №1105-XIV).

Відповідно статті 46 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" страхові виплати і надання соціальних послуг припиняються: 1) на весь час проживання потерпілого за кордоном, якщо інше не передбачено міжнародним договором України, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України; 2) на весь час, протягом якого потерпілий перебуває на державному утриманні, за умови, що частка виплати, яка перевищує вартість такого утримання, надається особам, які перебувають на утриманні потерпілого; 3) якщо з'ясувалося, що виплати призначено на підставі документів, які містять неправдиві відомості. Сума витрат на страхові виплати, отримані застрахованим, стягується в судовому порядку; 4) якщо страховий випадок настав внаслідок навмисного наміру заподіяння собі травми; 5) якщо потерпілий ухиляється від медичної чи професійної реабілітації або не виконує правил, пов'язаних з установленням чи переглядом обставин страхового випадку, або порушує правила поведінки та встановлений для нього режим, що перешкоджає одужанню; 6) в інших випадках, передбачених законодавством.

Статтею 3 Закону №1105-XIV визначені принципи, на яких здійснюється соціальне страхування, зокрема законодавчого визначення умов і порядку здійснення соціального страхування; державних гарантій реалізації застрахованими особами своїх прав (пп. 1, 3 ч.1 ст. 3).

Відповідно до ч. 1 ст. 46 Закону № 1105-XIV страхові виплати і надання соціальних послуг припиняються:1) на весь час проживання потерпілого за кордоном, якщо інше не передбачено міжнародним договором України, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України;2) на весь час, протягом якого потерпілий перебуває на державному утриманні, за умови, що частка виплати, яка перевищує вартість такого утримання, надається особам, які перебувають на утриманні потерпілого;3) якщо з'ясувалося, що виплати призначено на підставі документів, які містять неправдиві відомості. Сума витрат на страхові виплати, отримані застрахованим, стягується в судовому порядку; 4) якщо страховий випадок настав внаслідок навмисного наміру заподіяння собі травми; 5) якщо потерпілий ухиляється від медичної чи професійної реабілітації або не виконує правил, пов'язаних з установленням чи переглядом обставин страхового випадку, або порушує правила поведінки та встановлений для нього режим, що перешкоджає одужанню; 6) в інших випадках, передбачених законодавством.

Положеннями пункту 3 розділу VII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" передбачено, що особливості надання соціальних послуг та виплати матеріального забезпечення за соціальним страхуванням внутрішньо переміщеним особам (громадянам України, які переселилися з тимчасово окупованої території, території проведення антитерористичної операції або зони надзвичайної ситуації) визначаються Кабінетом Міністрів України.

Порядок надання страхових виплат, фінансування витрат на медичну та соціальну допомогу, передбачених загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання для осіб, які переміщуються з тимчасово окупованої території і районів проведення антитерористичної операції затверджено постановою правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 11.12.2014 №20 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12.01.2015 за №6/26451 (далі Порядок №20).

Пунктом 1 Розділу 3 Порядку №20 передбачено, що особи, які тимчасово переміщені, мають право на продовження раніше призначених та нарахованих страхових виплат у робочому органі виконавчої дирекції Фонду за фактичним місцем проживання (перебування) на підставі заяви, до якої додаються копії довідки про взяття на облік, паспорта або документа, що посвідчує особу, та реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні або інші переконання відмовилися від прийняття ідентифікаційного номера та офіційно повідомили про це відповідні державні органи і мають відмітку у паспорті). Копії засвідчуються працівником відділення при пред'явленні оригіналів.

Суд зазначає, що окремо підстав для припинення виплат Порядком №20 не передбачено.

Як вбачається із постанови від 05.05.2017 №2016/3747/3747/36, підставою для її прийняття стало закінчення терміну дії довідки ВПО, проте, суд зазначає, що жодних доказів скасування ОСОБА_1 довідки ВПО Управлінням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області до суду не надано.

За матеріалами справи судом з'ясовано, що довідка ВПО ОСОБА_1 видана до 20 червня 2016 року, не скасована і строк її дії не закінчився, оскільки на зворотному боці довідки від 18.11.2014 року № 6340000508 є відмітка уповноваженого органу Управління праці та соціального захисту населення Чугуївської міської ради за підписом начальника Управління наступного змісту: - Термін дії продовжено до 18.11.2016р. Начальник управління (підпис) О. М. Куриленко .

Відсутність у особовій справі ОСОБА_1 копії означеної довідки не дає законних підстав вважати її недійсною, але надає право Відповідачу, який має певні сумніви, звернутися до уповноваженого органу про роз'яснення щодо строків дії довідки, оскільки саме уповноважений орган Управління праці та соціального захисту населення Чугуївської міської ради (у даному випадку) є розпорядником інформації, зазначеній у довідці від 18.11.2014 року № 6340000508 і саме він за законодавством наділений правом скасовувати та вирішувати питання щодо строків її дії (ст. 12 Закону).

Суд також зазначає, що відсутність на зворотному боці довідки відмітки місця проживання (відмітка ДМС) не припиняє дію довідки, оскільки 29.12.2015 року вступив в силу Закон України від 10.12.2015 року № 888-УІІ Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг , яким функції з реєстрації місця проживання громадян, які до цього виконувала Державна міграційна служба, делеговані органам місцевого самоврядування. Тому в період з 29.12.2015 року по 11.06.2016 року до вступу в силу Постанови КМУ № 352 від 08.06.2016 року, якою внесені зміни до Постанови КМУ № 509 в частині дії довідки.

Так, абз. 4 пункту 7-1 Постанови КМУ № 509 викладені в наступній редакції: Довідка не є дійсною без проставлення на її зворотному боці зазначеної відмітки (ДМС - місце проживання) - виключений; натомість абзаци 4 -6 пункту 6 Постанови КМУ № 509 викладені в редакції: Довідка є безстроковою, крім випадків, передбачених статтею 12 Закону та абзацом шостим цього пункту. Довідка видана до 20 червня 2016 р., яка не скасована і строк дії якої не закінчився, є дійсною та безстроковою, крім випадків, передбачених статтею 12 Закону. Довідка видана до 20 червня 2016 р., у якій адресою фактичного місця проживання вказано адресу місцезнаходження органу державної влади, органу місцевого самоврядування, юридичної особи публічного права, її підрозділу, будь-якого іншого приміщення, за якою внутрішньо переміщена особа фактично не проживає, підлягає перереєстрації до 20 липня 2016 року. Для цього внутрішньо переміщена особа особисто або через законного представника (у випадках, передбачених абзацами першим - шостим пункту 2 цього Порядку) звертається за видачею довідки до уповноваженого органу, а раніше видана їй довідка вилучається, про що вносяться відповідні записи до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб.

Враховуючи викладені обставини суд приходить до висновку, що Відповідач діяв протиправно та упереджено, прийнявши 05 травня 2017 року Постанову №2016/3747/3747/36 Про припинення щомісячної страхової виплати позивачу ОСОБА_1 із зазначенням причини припинення - закінчення дії довідки ВПО , що прямо суперечить ст. 46 Закону України 1105-ХІ\/ від 23 вересня 1999 року, яка має виключний перелік підстав припинення страхових виплат і де відсутня причина - закінчення дії довідки ВПО .

Стосовно тверджень відповідача, викладених у відзиві на позов, що сума щомісячних страхових виплат за період з травня 2017 року по липень 2018 року (включно) не може вважатися заборгованістю, оскільки за відсутності правових підстав Чугуївським відділенням не здійснювалось їх нарахування, а тому, в розумінні п.15 Постанови № 365, не є сумою щомісячних страхових виплат, яка може обліковуватись в органі Фонду, а відтак підлягати виплаті, - суд зазначає наступне:

Пунктом 5 розділу ІІІ Порядку № 20, на який посилається відповідач, зазначено, що щомісячні страхові виплати ВПО нараховуються з місяця подання заяви або з місяця, в якому не здійснювались страхові виплати робочим органом виконавчої дирекції Фонду, в якому зберігалася справа про страхові виплати на той час, та фінансується впродовж тридцяти календарних днів з дати прийняття постанови про продовження раніше призначених страхових виплат.

В розумінні норм викладених в пункті 5 розділу III Порядку № 20, щомісячні страхові виплати ВПО нараховуються з місяця подання заяви для осіб, які вперше звернулись за страховою виплатою, а для ВПО, які вже отримували страхові виплати з місяця, в якому не здійснювались страхові виплати робочим органом виконавчої дирекції Фонду.

Пунктом 15 Порядку призначення (відновлення) соціальних виплат ВПО, затвердженим Постановою КМУ № 365 визначено, що суми соціальних виплат, які не виплачені за минулий період, обліковуються в органі, що здійснює соціальні виплати, та виплачується на умовах окремого порядку, визначеного КМУ.

Дана норма п.15 Порядку не надає підстав для нарахування або не нарахування соціальних виплат. Вона визначила лише одну підставу обліку соціальних виплат - як/ не виплачені за минулий період .

Факт не виплати страхових виплат за період з травня 2017 року (з 01.05.2017 р.) по липень 2018 року (по 31.07.2018 р.) відповідачем фактично підтверджується, а отже суд приходить до висновку і про існування заборгованості виплат перед позивачем.

Крім того, факт відсутності нарахування страхових виплат є фактом неправомірних дій відповідача.

Таким чином, суд приходить до висновку, що підстав, передбачених статтею 46 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" для припинення страхових виплат ОСОБА_1 у Чугуївського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області на належного - Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області в особі Чугуївського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області - не було, у зв'язку із чим, для повного захисту порушених прав позивача суд вважає за необхідне зобов'язати Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області в особі Чугуївського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області нарахувати та виплатити страхові виплати ОСОБА_1 за період з 01.05.2017 по 31.07.2018 включно, у зв'язку із чим позовні вимоги ОСОБА_1 у вказаній частині підлягають задоволенню.

Водночас, суд зазначає, що згідно зі ст. 1 Закону України Про індексацію грошових доходів населення , індексація грошових доходів населення - встановлений законами та іншими нормативно-правовими актами України механізм підвищення грошових доходів населення, що дає можливість частково або повністю відшкодовувати подорожчання споживчих товарів і послуг

Відповідно до ч.1 ст. 2 Закону України Про індексацію грошових доходів населення , індексації підлягають грошові доходи громадян, одержані ними в гривнях на території України і які не мають разового характеру, зокрема, пенсії.

Стаття 3 даного Закону України Про індексацію грошових доходів населення передбачає, що індекс споживчих цін обчислюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, і не пізніше 10 числа місяця, що настає за звітним, публікується в офіційних періодичних виданнях.

Згідно ч. 1 статті 4 Закону України Про індексацію грошових доходів населення , Індексація грошових доходів населення проводиться в разі, коли величина індексу споживчих цін перевищила поріг індексації, який установлюється в розмірі 103 відсотка.

Як передбачено ч.4 ст. 5 Закону України Про індексацію грошових доходів населення , Індексація виплат, що здійснюються відповідно до законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, інших видів соціальної допомоги проводиться відповідно за рахунок фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування, а також за рахунок коштів Державного бюджету України.

Відповідно до п. 4 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 № 1078, індексації підлягають грошові доходи населення у межах прожиткового мінімуму, встановленого для відповідних соціальних і демографічних груп населення.

Згідно п. 5. Порядку проведення індексації грошових доходів населення, у разі підвищення тарифних ставок (окладів), стипендій, виплат, що здійснюються відповідно до законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, визначених у пункті 2 цього Порядку, значення індексу споживчих цін у місяці, в якому відбувається підвищення, приймається за 1 або 100 відсотків.

Таким чином, наявні правові підстави вважати, що недоотримана із січня 2014 року по 02 серпня 2014 року пенсія підлягає індексації.

З огляду на викладене, позовні вимоги в частині зобов'язання відповідача нарахувати та виплатити позивачу, ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1, заборгованість із щомісячної страхової виплати за період з 01.05.2017 року по 31.07.2018 року з проведенням корегування на індекс споживчих цін, є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Таким чином, позов ОСОБА_1 про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії - підлягає задоволенню в повному обсязі.

Пунктом 1 частини 1 статті 371 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено негайне виконання рішення суду щодо присудження виплати пенсій, інших періодичних платежів з Державного бюджету України або позабюджетних фондів - у межах суми стягнення за один місяць.

Таким чином, суд вважає за необхідне звернути до негайного виконання дане рішення суду в частині виплати страхових виплат позивачу у межах суми за один місяць.

Згідно частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на те, що відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, не доведено правомірності вчинених ним дій, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Щодо судових витрат, суд зазначає, що ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 14.11.2018 року суд відстрочив позивачу сплату судового збору до ухвалення судового рішення .

Нормами частини другої статті 133 КАС України встановлено, якщо у строк, встановлений судом, судові витрати не будуть оплачені, позовна заява залишається без розгляду або витрати розподіляються між сторонами відповідно до судового рішення у справі, якщо сплату судових витрат розстрочено або відстрочено до ухвалення судового рішення у справі.

Згідно з положеннями частини першої статті 139 КАС України при задоволені позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрат, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, судовий збір у розмірі 704,80 грн. підлягає стягненню на користь держави за рахунок бюджетних асигнувань відповідача

Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295, 296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 (АДРЕСА_1; р.н.о.к.п.п. НОМЕР_1) до Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області в особі Чугуївського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області (61200, м. Харків, майдан Конституції, б. 1, Палац Праці, 3-й під., 4 пов., код ЄДРПОУ 41313928) - задовольнити.

Визнати неправомірними дії Управління виконавчої Дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області в особі Чугуївського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області, по припиненню щомісячної страхової виплати ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1).

Зобов'язати Управління виконавчої Дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області в особі Чугуївського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області скасувати постанову № 2016/3747/3747/36 від 05.05.2017 року Про припинення щомісячної страхової виплати ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1).

3обов'язати Управління виконавчої Дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області в особі Чугуївського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області нарахувати та виплатити ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1), заборгованість із щомісячної страхової виплати за період з 01.05.2017 року по 31.07.2018 року з проведенням корегування на індекс споживчих цін у відповідності до частини 7 статті 47 КАС України.

Стягнути з Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області в особі Чугуївського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Харківській області (61200, м. Харків, майдан Конституції, б. 1, Палац Праці, 3-й під., 4 пов., код ЄДРПОУ 41313928) до Державного бюджету України (отримувач: УК Основ"ян/мХар Основ"янсь/22030101, код отримувача (код за ЄДРПОУ): 37999628, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО): 899998, рахунок отримувача: 34318206084012, код класифікації доходів бюджету: 22030101, призначення платежу - "*;101; (код платника); судовий збір за позовом (ім'я/назва платника), Харківський окружний адміністративний суд") несплачений судовий збір у розмірі 704,80 грн. (сімсот чотири гривні 80 копійок).

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно - телекомунікаційної системи шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення виготовлено 11 січня 2019 року.

Суддя Шляхова О.М.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.01.2019
Оприлюднено12.01.2019
Номер документу79121644
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/10015/18

Ухвала від 05.08.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

Постанова від 21.05.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бершов Г.Є.

Ухвала від 22.03.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бершов Г.Є.

Ухвала від 22.03.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бершов Г.Є.

Рішення від 11.01.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

Ухвала від 29.12.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

Ухвала від 12.11.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

Ухвала від 07.08.2018

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Чаплицький В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні