ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 січня 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/2109/18
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Василяки Д.К.,
при секретарі: Собчук Є.В., за участю. представника відповідачів Бондар І.П. розглянувши за правилами спрощеного провадження у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом приватного підприємства "Армавір - Плюс " до Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, Державної фіскальної служби України про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,
встановив:
Приватне підприємство "Армавір - Плюс " (далі по тексту - позивач або ПП "Армавір - Плюс ") звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, (далі по тексту - відповідач-1), Державної фіскальної служби України (далі по тексту - відповідач - 2 або ДФС України) про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що позивач з 09.12.2011 р. зареєстрований платником податку на додану вартість. 13.08.2018 р. для реєстрації в ЄРПН направлені податкові накладні.
Після направлення податкових накладних позивач отримав квитанцію, відповідно до якої реєстрація ПН зупинена і як зазначено в квитанції, оскільки ПН не відповідає вимогам п.п. 1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку" та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в єдиному реєстру податкових накладних.
Позивач не погоджується з наявністю підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та рішеннями відповідача, оскільки пп.1.6 п.1 Критеріїв містить 7 окремих ознак ризиковості, але в квитанціях про зупинення міститься лише загальне посилання на даний підпункт без вказівки на конкретну ознаку.
ПП "Армавір - Плюс " не відповідає 6 критеріям ризиковості. Щодо критерію ризковості - податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризкових операцій платником вказав, що є сумлінним платником податків та здійснює свою діяльність у межах правового поля, у зв'язку з чим наявність в контролюючого органу негативної податкової інформації стосовно діяльності підприємства викликає сумнів.
Вказав, що наявність ознак ризковості згідно з пп. 1.6 п. 1 Критеріїв не є підставою для внесення підприємства до переліку ризикових суб'єктів господарювання. Платник податку вноситься до такого переліку лише на підставі рішення комісії головного управління ДФС, в даному випадку Комісії ГУ ДФС у Херсонській області про внесення позивача до переліку
На підставі вказаного позивач просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про внесення Приватного підприємства "Армавір-Плюс" до переліку ризикових платників податків;
- зобов'язати комісію головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, виключити Приватне підприємство "Армавір-Плюс" з переліку ризикових платників податків;
- визнати протиправними дії Державної фіскальної служби України, які полягають в зупиненні реєстрації податкових накладних, які складені ПП Армавір- Плюс та направлені для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:
- від 23.07.2018р. № 5 на суму 264 273,84грн., № 6 на суму 240 589,44грн., № 7 на суму 486 201,60грн., № 8 на суму 196 523,71грн., № 9 на суму 343 137,02грн., № 10 на суму 144 122,40грн., № 11 на суму 133 978,73грн.;
- від 24.07.2018р. № 12 на суму 240 393,60грн., № 13 на суму 203 846,40грн., № 14 на суму 95 800,32грн., № 15 на суму 73 872,00грн., № 16 на суму 155 602,94грн., № 17 на суму 108 132,00грн., № 18 на суму 108 702,00грн., № 19 на суму 531 947,52грн., № 20 на суму 265 973,76грн., № 21 на суму 556 314,54грн., № 22 на суму 54 460,68грн.;
- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, які складені ПП "Армавір-Плюс" та направлені для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних:
- від 23.07.2018р. № 5 на суму 264 273,84грн., № 6 на суму 240 589,44грн., № 7 на суму 486 201,60грн., № 8 на суму 196 523,71грн., № 9 на суму 343 137,02грн., № 10 на суму 144 122,40грн., № 11 на суму 133 978,73грн.;
- від 24.07.2018р. № 12 на суму 240 393,60грн., № 13 на суму 203 846,40грн., № 14 на суму 95 800,32грн., № 15 на суму 73 872,00грн., № 16 на суму 155 602,94грн., № 17 на суму 108 132,00грн., № 18 на суму 108 702,00грн., № 19 на суму 531 947,52грн., № 20 на суму 265 973,76грн., № 21 на суму 556 314,54грн., № 22 на суму 54 460,68грн.
Ухвалою суду від 12 жовтня 2018 року позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків. позивач недоліки позовної заяви усунув.
Ухвалою суду від 25 жовтня 2018 року у справі відкрито спрощене провадження.
13 листопада 2018 року від відповідача -1 надійшов відзив на позовну заяву, який обґрунтовано тим, що позивач для реєстрації в ЄРПН направлено податкові накладні.
Реєстрацію податкових накладних зупинено та позивачу направлено квитанції про їх зупинення із зазначенням причин, а саме: "Документ доставлено до контролюючого органу. Документ прийнято. Реєстрацію зупинено. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Податкові накладні ПП "Армавір-Плюс" підлягають автоматизованому моніторингу, і, виходячи з того, що не відповідають жодному з критеріїв, відбувається їх блокування.
Вказав, що за даними ЄРПН на протязі 2018 року платником здійснено реєстрацію податкових накладних на реалізацію товарів / послуг на загальну суму 23856,6 тис. грн., в т.ч. ПДВ - 3976,2 тис. грн., при цьому сплата ПДВ відсутня, а до бюджетів усіх рівнів, з урахування ЄСВ, всього 39,0 тис. гривень. Відповідно, позивач має низькі показники О та Р, не підпадає під "відсікаючі" ознаки, та за наявності іншої податкової інформації - відбувається блокування податкових накладних.
Зокрема:
- керівник підприємства Лобань І.В. - є директором 3-х суб'єктів господарювання;
- головний бухгалтер - Герасіка Н.ПР. - є бухгалтером ще 9 СГ;
- засновник - ОСОБА_4 є посадовою особою 9 суб'єктів господарювання (у березні 2018 року - 14 СГ);
- за результатом аналізу ЄРПН протягом 2017-2018 років встановлено, що ПП "Армавір-Плюс" сформовано значні суми ПДВ на адресу платників, пов'язаних між собою товарними та грошовими потоками, зареєстрованих у різних регіонах України, які здійснюють реалізацію товару відмінного від придбаного.
Також підприємство доводилося ДФС України, як суб'єкт господарювання - учасник міжрегіональних схем ухилення від оподаткування.
На підставі вказаного просить відмовити у задоволенні позовних вимог.
20 листопада 2018 року від позивача надійшла відповідь на відзив, відповідно до якої позовні вимоги просить задовольнити
29 грудня 2018 року від представника позивача надійшла заява про розгляд справи без його участі.
Представник відповідачів в судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечував.
Розглянувши надані документи, заслухавши вступне слово представника відповідачів, з'ясувавши фактичні обставини справи, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду спору по суті, проаналізувавши норми законодавства які регулюють спірні відносини та їх застосування сторонами, суд встановив наступне: позивач є суб'єктом господарювання та зареєстрований платником податку на додану вартість.
На виконання вимог ст. 201 Податкового кодексу України, приватним підприємством "Армавір-Плюс" 13.08.2018 направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 23.07.2018 р. № 5 на суму 264 273,84грн., № 6 на суму 240 589,44грн., № 7 на суму 486 201,60грн., № 8 на суму 196 523,71грн., № 9 на суму 343 137,02грн., № 10 на суму 144 122,40грн., № 11 на суму 133 978,73грн.; податкові накладні від 24.07.2018р. № 12 на суму 240 393,60грн., № 13 на суму 203 846,40грн., № 14 на суму 95 800,32грн., № 15 на суму 73 872,00грн., № 16 на суму 155 602,94грн., № 17 на суму 108 132,00грн., № 18 на суму 108 702,00грн., № 19 на суму 531 947,52грн., № 20 на суму 265 973,76грн., № 21 на суму 556 314,54грн., № 22 на суму 54 460,68грн.
На електрону адресу підприємства надійшли квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, в яких зазначено наступне:
"Документ доставлено до ДФС України, документ прийнято, реєстрація зупинена. Відповідно до п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в єдиному реєстрі податкових накладних."
ПП "Армавір-Плюс" не погоджується з наявністю підстав для зупинення реєстрації вказаних податкових накладних, вважає такі дії протиправними, оскільки з моменту проведення державної реєстрації підприємство не змінювало податкову адресу; підприємство має відкриті рахунки у банківських установах; директор або засновник ПП "Армавір-Плюс" не був директором або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; податкова та фінансова звітність подається підприємством до контролюючого органу своєчасно.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне: пп. "а", "б" п. 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, встановлено, що об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Таким чином, реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є обов'язком постачальника товарів чи послуг.
Цьому обов'язку кореспондує обов'язок центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, прийняти та зареєструвати надану платником податку-продавцем податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Згідно з п. 201.16 ст. 201 ПКУ, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року №117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" (далі - Порядок №117) встановлено порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
Пунктом 10 Порядку № 117 визначено критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади. Критерії ризиковості платника податку та критерії ризиковості здійснення операцій перераховані у листі Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 №959/99-99-07-18.
Реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН зупиняється при наявності ознак ризиковості здійсненої господарської операції та ризиковості платника податку.
Відповідно до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН передбачено автоматизований моніторинг відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків.
Податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:
1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;
2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;
3) одночасно значення показників Б та Р, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: Б&g
Б - розрахункова величина, яка дорівнює Б/Т;
Б - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої під час ввезення товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами; &g ;
Т - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування;
Р - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування;
Рм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну / розрахунок коригування. ,
Значення показника Б за останні 12 календарних місяців обраховується ДФС станом на перше число календарного місяця та кожного 10 числа стає доступним платнику податку в електронному кабінеті.
Пунктом п. 4 Порядку № 117 встановлено, що у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак, визначених у пункті 3 цього Порядку, такі податкова накладна/розрахунок коригування не підлягають моніторингу та підлягають реєстрації в Реєстрі.
Дослідивши матеріали справи, суд робить висновок щодо необхідності автоматизованого моніторингу податкових накладних позивача і виходячи з того, що не відповідають жодному з вищеперерахованих критеріїв відбувається їх блокування.
Відповідач вказав, що за даними Єдиного реєстру податкових накладних протягом 2018 року платником здійснено реєстрацію податкових накладних на реалізацію товарів/послуг на загальну суму 23856,6 тис. грн., в т.ч. ПДВ - 3976,2 тис. грн., при цьому сплачено ПДВ відсутня, до бюджетів усіх рівнів, з урахування ЄСВ 39,0 тис. грн.
Керівник підприємства Лобань І.В. є директором 3-х суб'єктів господарювання; головний бухгалтер - Герасіка Н.П. - є бухгалтером ще 9 СГ; засновник - ОСОБА_4 є посадовою особою 9 суб'єктів господарювання (у березні 2018 року - 14 СГ); за результатом аналізу ЄРПН протягом 2017-2018 років встановлено, що ПП "Армавір-Плюс" сформовано значні суми ПДВ на адресу платників пов'язаних між собою товарними та грошовими потоками, зареєстрованих у різних регіонах України, які здійснюють реалізацію товару відмінного від придбаного. Також підприємство доводилося ДФС України, як суб'єкт господарювання - учасник міжрегіональних схем ухилення від оподаткування (додаються).
Відповідачем надано до суду витяг з протоколу засідання комісії ГУ ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, створеної відповідно до наказу Головного управління ДФС у Херсонській області від 14.03.2018 р. № 276 та докази наявності податкової інформації, яка в сукупності з іншими вищезазначеними показниками господарської діяльності та показниками податкової звітності стала причиною зупинення реєстрації податкових накладних.
Інформацію, яка є причиною зупинення реєстрації податкових є господарська діяльність позивача та його контрагентів, яка дає підстави визнати про сумнівність операцій, виходячи з найменування поставлених товарів та відслідковування податковим органом їх подальшої реалізації або використання в господарській діяльності позивачем чи контрагентами яким товар поставлено.
Відповідно до додатку № 3 до протоколу від 23.03.2018 р. № 4 комісії Головного управління ДФС у Херсонській області створеної відповідно до наказу Головного управління ДФС у Херсонській області від 14.03.2018 р. № 276, за результатом аналізу Єдиного реєстру податкових накладних протягом 2017 року встановлено, що ПП "Армавір-Плюс" сформовано значні суми ПДВ на адресу платників, пов'язаних між собою товарними та грошовими потоками, зареєстрованих у різних регіонах України, які здійснюють реалізацію товару відмінного від придбаного.
Суд звертає увагу, що зупинення реєстрації податкових накладних відбувається за результатами автоматизованого моніторингу податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, який здійснюється на рівні ДФС України. На цьому етапі рішення про включення ПП "Армавір-Плюс" до Реєстру ризикових платників не виноситься.
Пунктом 13 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному Реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 21 лютого 2018 р. № 117 встановлено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;
2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Суд зазначає, що у квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів, що підтверджують реальність проведення розрахунків за цими операціями. Позивач не надав доказів щодо направлення додаткових документів на виконання вказаних квитанцій.
Відповідно до п. 12-24 Порядку з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Платник податків у разі зупинення має право подати перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, який включає в себе:, договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у п. 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 Порядку № 117, платник податку подає до ДФС в електронній формі Засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
За результатами розгляду пояснень та копій документів зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Отже, віднесення платника податків до ризикових та зупинення реєстрації податкової накладної є дискреційними повноваженнями податкового органу і не є рішенням про відмову у реєстрації податкової накладної, яке може потягти за собою порушення прав позивача та його контрагентів.
Таким чином, існує два етапи реєстрації податкових накладних, перший це зупинення реєстрації податкової накладної який є проміжним перед прийняттями рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та другий, це сам етап прийняття рішення податковим органом.
Зупиняючи реєстрацію податкової накладної, податковий орган пропонує платнику податків надати документи та пояснення по визначеним податковим накладним з метою аналізу наявності негативної податкової інформації чи аналізу критеріїв ризиковості. Оскільки позивач відмовляється скористатись своїм правом про надання документів, пояснень та виконувати вимоги податкового органу, то останній позбавлений можливості прийняти одне з рішень передбачених п. 22 Порядку № 117.
Аналізуючи вказане, суд робить висновок, щодо правомірності дій відповідача щодо зупинення реєстрації податкових накладних.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно ч. 1 ст. 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У зв'язку з цим, суд, аналізуючи викладене приходить до висновку, що позовні вимоги не підлягають задоволенню.
В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частину рішення.
Судові витрати розподілу не підлягають.
Керуючись ст.ст. 77, 90, 241-246, 255 КАС України, суд -
вирішив :
В задоволенні адміністративного позову приватного підприємства " Армавір - Плюс " (73000, м. Херсон, вул. К.Хетагурова, 68, код ЄДРПОУ 37631585) до Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (73026, м. Херсон, проспект Ушакова, 75, код ЄДРПОУ 39394259, Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 39292197) про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії - відмовити в повному обсязі.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П'ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції,який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст рішення виготовлений та підписаний 08 січня 2019 р.
Суддя Василяка Д.К.
кат. 111030600
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.01.2019 |
Оприлюднено | 14.01.2019 |
Номер документу | 79121747 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Василяка Д.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні