Рішення
від 10.01.2019 по справі 540/2510/18
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 січня 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/2510/18

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді: Ковбій О.В.,

при секретарі: Васильєвій В.В.,

за участі:

представника позивача - Гордієнка К.В.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі до Державного реєстратора Пірнівської сільської ради Вишгородського району Київської області Щербакової Олесі Валеріївни, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю "ДІМБУДПРОЕКТ" про скасування реєстраційної дії про внесення змін до відомостей про юридичну особу,-

встановив:

06 грудня 2018 року до Херсонського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (далі - позивач, ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі) до Державного реєстратора Пірнівської сільської ради Вишгородського району Київської області Щербакової Олесі Валеріївни (далі - відповідач, Державний реєстратор), третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - товариство з обмеженою відповідальністю ДІМБУДПРОЕКТ (далі - третя особа, ТОВ ДІМБУДПРОЕКТ ) про скасування реєстраційної дії про внесення змін до відомостей про юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю "ДІМБУДПРОЕКТ", що проведена державним реєстратором Пірнівської сільської ради Вишгородського району Київської області Щербакової Олесею Валеріївною від 20.02.2018 року №13571070001004906, а саме: зміна місцезнаходження та зміна керівника юридичної особи.

Ухвалою суду від 10 грудня 2018 року відкрито спрощене провадження в справі та призначено судове засідання на 10 січня 2019 року.

Обґрунтовуючи свою правову позицію позивач зазначив, що 20 лютого 2018 року в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб. Фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - ЄДР) за №13571070001004906 Державним реєстратором проведено реєстраційну дію Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах 20.02.2018 13571070001004906; Щербакова Олеся Валеріївна; Пірнівська сільська рада; зміна місцезнаходження, зміна відомостей про керівника юридичної особи, зміна керівника юридичної особи, зміна складу або інформації про засновників . Згідно внесених змін, з 20 лютого 2018 року керівником та засновником третьої особи є ОСОБА_3, рнокпп НОМЕР_1, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 місцезнаходження товариства :73000, Україна, Херсонська область, м. Херсон, проспект Текстильників, буд.3. До внесення змін товариства перебувало за адресою: Київська область, м. Ірпінь, вул. Київська, буд.20-А, оф.4. Позивач зазначає, що податковою міліцією 09 листопада 2018 року проведено перевірку достовірності перебування ТОВ ДІМБУДПРОЕКТ за зареєстрованою адресою та причетність до діяльності товариства нового керівника та засновника ОСОБА_3, який 10 січня 2014 року перетинав державний кордон України в пункті пропуску Ягодин . Проведені заходи підтвердили відсутність товариства за юридичною адресою, а за місцем поживання ОСОБА_3 в м. Києві проживає інша особа. Вказане, на думку позивача, свідчить про порушення відповідачем при здійсненні реєстраційних дій порушив приписи Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань . З наведеного позивач робить висновок про наявність правових підстав для постановлення судового рішення про задоволення позовних вимог.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, посилаючись на обставини, викладені в адміністративному позові.

Відповідач явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечив, про свою правову позицію суд не повідомив, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлений належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення 15 грудня 2018 року поштового відправлення №7302701269693.

Третя особа явку уповноваженого представника в судове засідання не забезпечила, про свою правову позицію суд не повідомила, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлена належним чином, що підтверджується повідомленням про вручення 18 грудня 2018 року поштового відправлення №7302701269707.

Вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи (ч.8 ст.126 КАС України).

Розглянувши надані документи, заслухавши представника позивача, з'ясувавши фактичні обставини справи, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду спору по суті, проаналізувавши норми законодавства які регулюють спірні відносини та їх застосування сторонами, суд встановив наступне.

23 лютого 2018 року перший заступник начальника оперативного управління ОСОБА_4 подав на ім'я начальника управління обслуговування платників податків ГУ ДФС у Херсонській області (правонаступником якого є позивач) службову записку №491/21-22-21-05-05 та повідомив, що з 20 лютого 2018 року на облік до ГУ ДФС у Херсонській області перейшли 13 підприємств, службовою особою в яких є ОСОБА_3 Дана службова записка надана з метою виконання листа ДФС України №33672/7/99-99-21-08-17 від 06 грудня 2017 року Про відпрацювання підприємств , при цьому, перший заступник начальника оперативного управління вважає за необхідне для адресата вжити заходи по блокуванню (скасуванню) посилених сертифікатів посадових осіб (електронних печаток) вказаних 13 суб'єктів господарської діяльності, серед яких і ТОВ ДІМБУДПРОЕКТ .

Доказів виконання даної службової записки сторони суду не надали.

В подальшому, вже 30 жовтня 2018 року, управлінням обслуговування платників податків позивача на адресу оперативного управління ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі подано службову записку №663/21-22-08-01-23 про підготовку матеріалів для подання позовної заяви до суду про скасування державної реєстрації змін до установчих документів підприємств посадовою особою в яких є ОСОБА_3

Як доказ відсутності абсолютно всіх 13 суб'єктів господарювання за податковими адресами позивач додає рапорт старшого оперуповноваженого відділу оперативного супроводження адміністрування ПДВ оперативного управління ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі від 09 листопада 2018 року. В даному рапорті містяться фотоматеріали невідомо в який момент створені (відсутня дата на фото) з відсутніми показниками на них адрес та номері будинків (не можливо встановити з фото ні номер будинку ні вулицю) та без зазначення технічних засобів за допомогою яких вони були створені. В будь-якому разі фотоматеріали не відповідають жодній з ознак належності електронних доказів, а тому судом до уваги не приймаються.

На запити старшого оперуповноваженого ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі Курган Ю.М. від 22 листопада 2018 року та від 28 листопада 2018 року було отримано витяги з ЄДР стосовно ТОВ ДІМБУДПРОЕКТ №1004685778 від 22 листопада 2018 року (станом на 22 листопада 2018 року) та №1004706693 від 28 листопада 2018 року (станом на 19 лютого 2018 року).

Позивач стверджує, що громадянин України ОСОБА_3 10 січня 2014 року через пункт пропуску Ягодин перетнув державний кордон України, а тому він не міг подавати жодних документів та матеріалів до Державного реєстратора (в якості доказу надано лист Державного підприємства Національні інформаційні системи Херсонська філія №32/36.2-21/єрд від 26 січня 2018 року).

Позивачем додано до адміністративного позову облікову картку особи ОСОБА_3; витяги з Єдиного реєстру довіреностей стосовно довіреностей, виданих ОСОБА_3; пояснення громадянок ОСОБА_6 від 22 січня 2018 року та громадянки ОСОБА_7 від 22 січня 2018 року, які заповнено настільки нерозбірливим почерком, що розібрати викладену в поясненнях інформацію не видається можливим.

Доказів того, що ТОВ ДІМБУДПРОЕКТ перейшло на податковий облік з Вишгородської управління ГУ ДФС у Київській області до ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі, сторони суду не надали.

Позивач вважає, що відповідачем було проведено внесення змін до установчих документів та здійснена реєстрація змін ТОВ ДІМБУДПРОЕКТ на ОСОБА_3, який покинув територію України у 2014 році, за адресою, що не відповідає дійсності та є недостовірною.

При вирішенні справи по суті суд враховує наступне.

Преамбула до Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань передбачає, що цей Закон регулює відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації, регулюються Конституцією України, цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону (ч.1 ст.2 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань ).

Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.

Невід'ємною архівною складовою частиною Єдиного державного реєстру є Єдиний ліцензійний реєстр, Реєстр документів дозвільного характеру, Єдиний реєстр громадських формувань, Реєстр громадських об'єднань та Єдиний реєстр підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство (ч.1 ст.7 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань ).

Портал електронних сервісів повинен забезпечувати: подання документів в електронній формі для державної реєстрації, ліцензування видів господарської діяльності, видачі документів дозвільного характеру; контроль за повнотою заповнення заяви про державну реєстрацію, ліцензування видів господарської діяльності, видачі документів дозвільного характеру; перегляд стану розгляду поданих документів; доступ до відомостей та документів, визначених цим Законом;… перегляд, копіювання та роздрукування виписки, витягу, інших документів та відомостей з Єдиного державного реєстру; сплату адміністративного збору та оплату надання відомостей з Єдиного державного реєстру з використанням платіжних систем через мережу Інтернет у режимі реального часу (п.п.1,2,3,4,7,8 ч.1 ст.8 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань ).

Документи для державної реєстрації можуть подаватися у паперовій або електронній формі.

У паперовій формі документи подаються особисто заявником або поштовим відправленням (ч.1 ст.14 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань ).

Якщо документи подаються особисто, заявник пред'являє документ, що відповідно до закону посвідчує особу.

У разі подання документів представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що підтверджує його повноваження (крім випадку, коли відомості про повноваження цього представника містяться в Єдиному державному реєстрі) (ч.2 ст.14 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань ).

Документи в електронній формі подаються заявником через портал електронних сервісів у порядку, визначеному Міністерством юстиції України в Порядку державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи (ч.3 ст.14 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань ).

Наведені норми дають підстави для висновку, що особиста присутність заявника при поданні заяви про внесення відомостей про юридичну особу не є обов'язковою, за умови використання порталу електронних сервісів та подання документів в електронній формі.

Таким чином, позиція позивача про необхідність особистої участі ОСОБА_3 при проведенні державної реєстрації є надуманою.

Для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, крім змін до відомостей, передбачених частиною п'ятою цієї статті, подаються такі документи:

заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;

примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв'язку з юридичною особою;

реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об'єднання, політичні партії;

документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;

установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документ (п.п. 1,2,3,7,8 ч.4 ст.17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань ).

Дані норми також не встановлюють обов'язковість особистої присутності заявника при поданні відповідної заяви, як не встановлюють обов'язку для Державного реєстратора встановлювати для документів, що подаються для державної реєстрації інших вимог ніж передбачені в ст.15 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань .

Відповідно до витягів з ЄДР реєстраційна справа третьої особи знаходиться в Білоцерківській районній державній адміністрації Київської області, позивач не бачив наявних в ній документів та матеріалів, доказів протилежного сторони суду не надали, як наслідок твердження позивача про невідповідність реєстраційних документів приписам законодавства є лише припущеннями та критично сприймаються судом.

Стосовно самого факту переходу третьої особи з Вишгородської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області до ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі суд зазначає наступне.

Взяття на облік платників податків - юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів здійснюється після їх державної реєстрації чи включення відомостей про них до відповідних державних реєстрів на умовах, що визначаються законодавчими актами України, крім випадків, визначених цим Кодексом, коли органами реєстрації є контролюючі органи або коли проведення державної реєстрації платника податків у відповідному статусі законодавством не передбачається (п.63.4 ст.63 ПКУ).

Центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, визначаються: порядок обліку платників податків і зборів (пп.63.10.1 п.63.10 ст.63 ПКУ).

Наказом Міністерства фінансів України 09 грудня 2011 року N 1588 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 14 травня 2014 р. за N 503/25280) затверджено Порядок обліку платників податків і зборів (далі - Порядок №1588).

У разі проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження або місця проживання платника податків, внаслідок якої змінюється адміністративно-територіальна одиниця та контролюючий орган, в якому на обліку перебуває платник податків (далі - адміністративний район), а також у разі зміни податкової адреси платника податків, контролюючими органами за попереднім та новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків проводяться процедури відповідно зняття з обліку/взяття на облік такого платника податків (п.10.1 Порядку №1588).

У разі отримання з Єдиного державного реєстру даних про зміну місцезнаходження (місця проживання) платника податків, пов'язану зі зміною адміністративного району, контролюючий орган, в якому платник податків перебуває за основним місцем обліку, вносить зміни до Єдиного банку даних юридичних осіб або Реєстру самозайнятих осіб та передає до Єдиного державного реєстру відомості про внесення відповідних відомостей до реєстрів Центрального контролюючого органу із зазначенням: дати внесення таких даних до відомчого реєстру, дати та номера запису про взяття на облік, найменування та ідентифікаційного коду контролюючого органу, у якому платник податків перебуває на обліку, та терміну, до якого платник податків перебуває на обліку у контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання), що відповідає даті спливу одного місяця після отримання зазначеним контролюючим органом даних про зміну місцезнаходження (місця проживання) платника податків (п.10.5 Порядку №1588).

У разі отримання контролюючим органом за новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків заяви про зміну місцезнаходження (місця проживання) платника податків такий орган вносить до Єдиного банку даних юридичних осіб або Реєстру самозайнятих осіб дані із заяви та засобами інформаційної системи таких баз в електронному вигляді формує та надсилає контролюючому органу за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання) повідомлення про взяття на облік/зняття з обліку платника податків у зв'язку зі зміною місцезнаходження (місця проживання) за формою N 11-ОПП (додаток 11) із заповненим I розділом (п.10.6 Порядку №1588).

Позивач не надав доказів формування та надсилання контролюючому органу за попереднім місцезнаходженням ТОВ ДІМБУДПРОЕКТ повідомлення про взяття на облік/зняття з обліку платника податків у зв'язку зі зміною місцезнаходження (місця проживання) за формою N 11-ОПП.

Протягом двадцяти днів після отримання відомостей або заяви про зміну місцезнаходження платника податків контролюючий орган за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків засобами інформаційної системи в електронному вигляді формує та надсилає до контролюючого органу за новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків повідомлення за формою N 11-ОПП (із заповненими I та II розділами).

Дані про надсилання повідомлення за формою N 11-ОПП заносяться до журналу реєстрації заяв, повідомлень, інших документів про припинення чи зняття з обліку платників податків за формою N 6-ОПП (додаток 12), а також до Єдиного банку даних юридичних осіб або до Реєстру самозайнятих осіб (п.10.7 Порядку №1588).

Протягом двох робочих днів після надходження повідомлення за формою N 11-ОПП контролюючий орган за новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків здійснює взяття його на облік (основне місце обліку), про що вносить відповідні зміни до Єдиного банку даних юридичних осіб або до Реєстру самозайнятих осіб. Відмітки про взяття на облік за новим місцезнаходженням (місцем проживання) проводяться в журналі за формою N 2-ОПП (за формою N 7-ОПП).

Якщо до дати спливу одного місяця після отримання документів про зміну місцезнаходження (місця проживання) платника податків контролюючий орган за новим місцезнаходженням (місцем проживання) не здійснив взяття такого платника на облік (основне місце обліку), то взяття на облік за новим місцезнаходженням (місцем проживання) здійснюється автоматично у день спливу такого строку (п.10.8 Порядку №1588).

Позивач не надав доказів надходження на його адресу будь-яких повідомлень від Вишгородської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області ні за формою №11-ОПП ні за формою №6-ОПП.

Дані про взяття на облік вносяться до повідомлення за формою N 11-ОПП (заповнюється III розділ) та засобами інформаційної системи в електронному вигляді надсилаються до контролюючого органу за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання) (п.10.9 Порядку №1588).

Зняття з обліку (за основним місцем обліку) за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання) здійснюється автоматично одночасно із взяттям на облік (за основним місцем обліку) за новим місцезнаходженням (місцем проживання). Інформація про зняття з обліку вноситься до Єдиного банку даних юридичних осіб або до Реєстру самозайнятих осіб (п.10.10 Порядку №1588).

Дані про взяття на облік платника податків, відомості щодо якого містяться в Єдиному державному реєстрі, передаються до Єдиного державного реєстру у день взяття на облік у контролюючому органі за новим місцезнаходженням (місцем проживання) із зазначенням: дати та номера запису про взяття на облік, назви та ідентифікаційного коду контролюючого органу, у якому платника податків взято на облік (п.10.11 Порядку №1588).

Контролюючий орган за попереднім місцезнаходженням (неосновне місце обліку) передає облікову справу платника податків та інші документи щодо адміністрування податків, зборів контролюючому органу за основним місцем обліку разом з одним примірником повідомлення за формою N 11-ОПП (із заповненим IV розділом) у такі строки:

після закінчення бюджетного періоду стосовно платників податків, визначених у пункті 10.13 цього розділу;

протягом двох робочих днів після зняття з обліку в інших випадках (п.10.15 Порядку №1588).

Пакет документів включає:

реєстраційну частину облікової справи платника податків (з описом) за весь період існування платника податків;

звітну частину облікової справи платника податків (з описом), укомплектовану податковими деклараціями (звітами, розрахунками), іншими документами справи, строк зберігання яких не сплив;

довідку про стан розрахунків платника податків з бюджетом;

дані про контрольно-перевірочну роботу (в тому числі реєстр складених контролюючим органом актів (довідок) перевірок із зазначенням в реєстрі дати та номера акта перевірки, виду перевірки, перевіреного періоду, структурного підрозділу, що здійснював перевірку, місця та строку зберігання матеріалів перевірки);

документи щодо заходів із забезпечення погашення податкового боргу, якщо платник податків має податковий борг;

інформацію щодо адміністративного або судового оскарження сум грошових зобов'язань та судових справ між контролюючими органами і платником податків за останні три роки (п.10.16 Порядку №1588).

Перелік документів, що надсилаються, зазначається у супровідному листі. Документи надсилаються поштовим відправленням з оголошеною цінністю з описом вкладення та з рекомендованим повідомленням про їх вручення або доставляються нарочно працівником контролюючого органу та передаються під підпис до підрозділу, відповідального за організацію документообігу контролюючого органу за новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків. Документи не можуть бути передані безпосередньо через платника податків чи інших третіх осіб (п.10.17 Порядку №1588).

У разі неможливості складання або надання документа, передбаченого нормативно-правовими актами, у зв'язку зі зміною місцезнаходження (місця проживання) платника податків формується довідка у довільній формі про неможливість складання або надання такого документа. Довідка долучається до супровідного листа, що передається до контролюючого органу за новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків (п.10.18 Порядку №1588).

Витяги з ЄДР стосовно третьої особи містять суперечливу інформацію про перебування третьої особи на податковому обліку в Вишгородській ОДПІ ГУ ДФС у Київській області з 31 серпня 2016 року за номером 103116167401 (витяг №1004706693 від 28 листопада 2018 року) та про перебування третьої особи на податковому обліку в Херсонській ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області з 31 серпня 2016 року за номером 103116167401 (витяг №1004685778 від 22 листопада 2018 року).

Тобто, згідно витягів з ЄДР третя особа перебуває на податковому обліку позивача ще з 31 жовтня 2016 року, одночасно з перебуванням в цю дату на податковому обліку в Вишгородській ОДПІ ГУ ДФС у Київській області з одним і тим же номером реєстрації, що є очевидною помилкою. Податкові органи не внесли в ЄДР дані про перехід третьої особи з одного органу до іншого, доказом чого є відсутність зазначення строку перебування третьої особи в одному органі та відсутність записів про прийняття її на облік позивача.

Враховуючи вищевикладене, а також враховуючи повну відсутність будь-яких облікових документів створених відповідно до Порядку №1588 стосовно ТОВ ДІМБУДПРОЕКТ , третя особа на момент звернення до суду не взята позивачем на облік за новим місцезнаходженням, жодних доказів протилежного сторони суду не надали.

Контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо:

припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців;

відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців;

скасування державної реєстрації змін до установчих документів (п.67.2 ст.67 ПКУ).

Права та інтереси позивача не порушуються реєстраційними діями стосовно третьої особи, оскільки вона фактично перебуває на податковому обліку в Вишгородській ОДПІ ГУ ДФС у Київській області та не взята позивачем на податковий облік.

Окремо суд звертає увагу позивача, що ним користуючись приписами п.67.2 ст.67 ПКУ про можливість подання позовних заяв про скасування державної реєстрації змін до установчих документів, подано адміністративний позов про скасування реєстраційної дії, непов'язаної зі змінами установчих документів.

ПКУ не надає податковому органу права на звернення до адміністративного суду з адміністративним позовом про скасування реєстраційних дій непов'язаних зі змінами до установчих документів стосовно платника податків.

Згідно з ч. 2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Оцінюючи наявні докази, суд дотримується позиції, вказаної у рішенні Європейського суду з прав людини, яку він висловив у пункті 53 рішення у справі "Федорченко та Лозенко проти України", відповідно до якої суд при оцінці доказів керується критерієм доведення "поза розумним сумнівом".

Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування (ч.2 ст.74 КАС України)

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин (ч.2 ст.77 КАС України).

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (ч.1 ст.90 КАС України).

Позивач належними доказами не підтвердив правомірність своїх вимог.

Судові витрати розподілити відповідно до приписів ст. 139 КАС України.

Керуючись ст.ст. 2, 6 ,9, 12, 14, 44, 139, 229, 241 - 246, 250, 255 КАС України, суд, -

вирішив:

У задоволені адміністративного позову відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П'ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 14 січня 2019 р.

Суддя Ковбій О.В.

кат. 108010100

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.01.2019
Оприлюднено15.01.2019
Номер документу79141977
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/2510/18

Ухвала від 25.06.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 30.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 17.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Постанова від 29.03.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 05.02.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 05.02.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Рішення від 10.01.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Ковбій О.В.

Ухвала від 10.12.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Ковбій О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні