ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 січня 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/2481/18 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Хом'якової В.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕХНОДРІМ" про стягнення штрафу,
встановив:
Позивач звернувся до суду з вказаним позовом до відповідача, в якому просить стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕХНОДРІМ" (код ЄДРПОУ - 40997531) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника; на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106) штраф у сумі 17000,00 грн. (сімнадцять тисяч гривень 00 копійок).
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Товариство з обмеженою відповідальністю "ТЕХНОДРІМ" має заборгованість зі сплати штрафу в розмірі 17000 грн. Вжиті органом, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходи щодо стягнення боргу з суб'єкта господарювання до погашення такого боргу не призвели. Вважає, що він правомірно, в межах повноважень та у спосіб, визначений чинним законодавством, звернувся до адміністративного суду з позовною заявою про стягнення суми штрафу.
Ухвалою Херсонського окружного адміністративного суду від 10.12.2018 відкрито спрощене позовне провадження у даній справі без проведення судового засідання та повідомлення сторін. В ухвалі було запропоновано відповідачу у п'ятнадцятиденний строк з моменту отримання ухвали про відкриття провадження у справі надати суду відзив на позовну заяву зі всіма доказами на його підтвердження, які наявні у відповідача.
Представник відповідача не скористався своїм правом та не надав суду відзив на позовну заяву.
За приписами частини 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Враховуючи відсутність клопотань сторін щодо розгляду справи у судовому засіданні, справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення сторін.
Дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступне.
Позивач - Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, код ЄДРПОУ 38062828).
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "ТЕХНОДРІМ" зареєстроване в якості юридичної особи, включене до Єдиного Державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (ЄДРПОУ 40997531), місцезнаходження: 73009, м. Херсон, вул. Перекопська, буд. 20.
14.08.2018 Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, складений акт № 982/16-3/13 про правопорушення, вчинені Товариством з обмеженою відповідальністю "ТЕХНОДРІМ" на ринку фінансових послуг. В акті вказано, що товариством не надано звітні дані за 2-й квартал 2018 року, що є порушенням пп.3.5 р. 2 п.1 р. 4 Порядку надання звітності фінансовими компаніями, фінансовими установками - юридичними особами - суб'єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердж. розпорядженням Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг 26.09.2017 № 3840, в частині неподання звітних даних до Нацкомфінпослуг.
31.08.2018 Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг прийнято постанову № 668/982/16-3/13-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, згідно якої до ТОВ "ТЕХНОДРІМ" застосовано штрафну санкцію у розмірі 17000 грн. на підставі п. 2 ч.1 ст. 41 Закону "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" та вимогу письмово повідомити Нацкомфінпослуг про виконання або про відмову від добровільного виконання постанови Нацкомфінпослуг у термін включно до 30.09.2018 року з одночасним наданням у разі сплати штрафу документів, що підтверджують його сплату (оригінал квитанції або іншого платіжного документа).
03.09.2018 року за вих. № 5913/16-8 Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, на адресу відповідача було направлено постанову про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг.
На час звернення до суду сума боргу ТОВ "ТЕХНОДРІМ" у встановлений строк у добровільному порядку не погашена.
Між сторонами немає розбіжностей щодо обставин справи, встановлених судом, позивач просить стягнути з відповідача суму штрафу в розмірі 17000 грн.
Проаналізувавши встановлені обставини справи та норми законодавства України, яке регулює спірні правовідносини, суд вважає позовну заяву такою, що підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.
Указом Президента України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг" від 23.11.2011 року № 1070/2011 на виконання Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" утворено Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг та затверджено Положення "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг".
Згідно пунктів 1, 2 Положення "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній раді України.
Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.
Нацкомфінпослуг у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами та дорученнями Президента України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.
Таким чином, позивач у справі є суб'єктом владних повноважень, на якого чинним законодавством покладені владні управлінські функції у сфері державного регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.
Загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг встановлює Закон України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг".
Відповідно до п.1 ст. 1 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов`язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.
Згідно п. 10 ч. 1 ст. 28 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції, у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.
Відповідно ч.ч. 1, 2 статті 39 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону.
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.
Згідно п. 3 ч. 1 ст. 40 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.
Пунктом 2 частини 1 статті 41 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за: неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно ч. 1 ст. 42 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою, іншими членами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, а також уповноваженими комісією посадовими особами після розгляду матеріалів, що засвідчують факт правопорушення.
Відповідно до ч. 3 ст. 41 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.
Як встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, постанова № 668/982/16-3/13-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, згідно якої до ТОВ "ТЕХНОДРІМ" застосована штрафна санкція у розмірі 17000 грн., відповідачем у встановленому законодавством порядку не оскаржувалась, та у добровільному порядку не сплачена.
Оскільки за відповідачем обліковується сума штрафу, яка не сплачена, суд вважає, що позивач правомірно, в межах повноважень та у спосіб, визначений Конституцією та законами, звернувся до суду з адміністративним позовом про стягнення суми боргу, а тому позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.
Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 Кодексу в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до 139 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати, здійснені позивачем з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись Конституцією України, Законом України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", статтями 143, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
вирішив:
Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (місцезнаходження: 01001, м. Київ, вул. Б. Грінченка, 3, код ЄДРПОУ 38062828) до Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕХНОДРІМ" (місцезнаходження: 73009, м. Херсон, вул. Перекопська, буд. 20, код ЄДРПОУ 40997531) про стягнення штрафу в сумі 17000,00 грн. - задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕХНОДРІМ" (місцезнаходження: 73009, м. Херсон, вул. Перекопська, буд. 20, код ЄДРПОУ 40997531) до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника; на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106) штраф у сумі 17000,00 грн. (сімнадцять тисяч гривень 00 копійок).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до П'ятого апеляційного адміністративного суду через Херсонський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя Хом'якова В.В.
кат. 9.4
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.01.2019 |
Оприлюднено | 16.01.2019 |
Номер документу | 79168211 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Хом'якова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні