ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №1340/5682/18
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 січня 2019 року
Львівський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Ланкевича А.З., розглянувши у письмовому провадженні в м.Львові в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення, -
в с т а н о в и в :
Позивач звернулася з позовною заявою, в якій просить визнати протиправним та скасувати рішення відповідача №0166851312 від 24.04.2018 року в частині накладення штрафу у розмірі 188,23 грн (20% з 01.01.2015 року) за період з 20.07.2016 року до 20.07.2016 року та нарахування пені у розмірі 29,26 грн (0,1% від суми недоїмки).
Посилається на те, що згідно оскаржуваного рішення на позивача накладено штраф у розмірі 357,30 грн (в т.ч.: 169,07 грн - 10% до 01.01.2015 року за період з 23.04.2014 року до 27.08.2014 року та 188,23 грн - 20% з 01.101.2015 року за період з 20.07.2016 року до 20.07.2016 року), а також нараховано пеню у розмірі 29,26 грн (0,1% від суми недоїмки). Однак позивач із таким рішенням в частині накладення штрафу у розмірі 188,23 грн та нарахування пені у розмірі 29,26 грн не погоджується, вважає його протиправним та таким, що підлягає скасуванню. В обґрунтування цього зазначила, що в силу вимог ч.8 ст.9 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 року №2464-VI платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця. З метою виконання вказаного податкового обов'язку, 19.07.2016 року о 15:50 год позивач сплатила єдиний внесок в розмірі 941,16 грн шляхом внесення коштів через касу відділення №344 ПАТ Державний ощадний банк України, підтвердженням чого є квитанція №86 від 19.07.2016 року. У зв'язку із цим, вважає, що до неї безпідставно застосовано фінансові санкції. Наведене і зумовило позивача звернутись до суду за судовим захистом. Просить позов задовольнити повністю.
У встановлений судом строк від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому посилається на те, що у разі несплати (неперерахування) або несвоєчасної сплати (несвоєчасного перерахування) єдиного внеску на платників єдиного внеску накладається штраф, розрахунок якого здійснюється на підставі даних інформаційної системи органу доходів і зборів, а на суму недоїмки платнику нараховується пеня. Окрім того, приписами Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування чітко встановлено обов'язок платника своєчасно сплачувати єдиний внесок, незалежно від фінансового стану, та не передбачено можливості звільнення такого платника єдиного внеску від відповідальності, установленої за невиконання відповідного зобов'язання. З урахуванням вищевказаного вважає, що позовні вимоги позивача є необґрунтованими та безпідставними, відтак у задоволенні позову слід відмовити повністю.
Окрім того, відповідачем подано клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін, однак суд відмовляє у задоволенні такого, так як відповідно до п.1 ч.6 ст.262 Кодексу адміністративного судочинства України суд може відмовити в задоволенні клопотання сторони про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу.
Ухвалою судді від 17.12.2018 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами 15.01.2019 року.
Дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.
ОСОБА_1 зареєстрована як фізична особа-підприємець 10.02.2014 року; з 01.01.2015 року перейшла на спрощену систему оподаткування та являється платником єдиного податку 3 групи.
24.04.2018 року Головним управлінням ДФС у Львівській області прийнято рішення №0166851312 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.
Відповідно до вказаного рішення, до позивача, на підставі ч.10 та п.2 ч.11 ст.25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , застосовано штраф у розмірі 357,30 грн (в т.ч.: 169,07 грн - 10% до 01.01.2015 року за період з 23.04.2014 року до 27.08.2014 року та 188,23 грн - 20% з 01.101.2015 року за період з 20.07.2016 року до 20.07.2016 року), а також нараховано пеню у розмірі 29,26 грн (0,1% від суми недоїмки)
Зміст спірних правовідносин полягає в тому, що на переконання позивача вищезгадане рішення відповідача №0166851312 від 24.04.2018 року в частині накладення штрафу у розмірі 188,23 грн та нарахування пені у розмірі 29,26 грн прийнято помилково, оскільки нею своєчасно та в повному обсязі сплачено єдиний внесок. Вважаючи у зв'язку із цим свої права та інтереси порушеними, позивач звернувся до суду з даним позовом з метою їх захисту.
Вказані обставини та зміст спірних правовідносин підтверджені наявними у справі доказами.
Вирішуючи спір, суд застосовує наступні норми права.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначено Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 року №2464-VI (далі - Закон України №2464-VI).
Згідно п.1 ч.1 ст.4 цього Закону, платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Відповідно до п.1 ч.2 ст.6 Закону України №2464-VI, платник єдиного внеску зобов'язаний, серед іншого, своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Згідно ч.ч.8, 10, 11 ст.9 Закону України №2464-VI, платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4, 5 та 5 -1 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.
Днем сплати єдиного внеску вважається: у разі сплати єдиного внеску готівкою - день прийняття до виконання банком або іншою установою - членом платіжної системи документа на переказ готівки разом із сумою коштів у готівковій формі.
У разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.
За правилами ч.10, п.2 ч.11 ст.25 Закону України №2464-VI, на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу. Орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції, зокрема: за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум.
З аналізу викладених правових норм слідує висновок, що умовою для застосування до платника штрафних санкцій та нарахування пені є несвоєчасна сплата останнім єдиного внеску. При цьому, необхідно встановити наступні факти: звітний період, за який сплачується внесок, та день сплати єдиного внеску.
Так, для платників єдиного податку третьої групи, в силу вимог ч.8 ст.9 Закону України №2464-VI, звітний період становить календарний квартал - до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.
Відповідно до п.31.1 ст.31 Податкового кодексу України, строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.
Як видно з матеріалів справи, підставою для прийняття спірного рішення слугувала несвоєчасна, на думку відповідача, сплата єдиного внеску за звітний період - 2 квартал 2016 року.
Однак суд з таким не погоджується, з огляду на наступне.
В матеріалах справи наявна квитанція відділення №344 ПАТ Державний ощадний банк України, згідно якої 19.07.2016 року о 15:50 год позивач сплатила єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахований за 2 квартал 2016 року, в сумі 941,16 грн.
Також, суд враховує як доказ довідку від 18.10.2018 року, видану відділенням №344 ПАТ Державний ощадний банк України, відповідно до якої банк підтверджує оплату платежу в сумі 941,16 грн, платник - ОСОБА_1 Кошти перераховано 19.07.2016 року на користь ДПІ у Шевченківському районі м.Львова, МФО - 825014, ЄДРПОУ - 39507898, р/р - 3719820401307 ГУ ДКС України у Львівській області. Даний платіж був опрацьований 19.07.2016 року о 16:00 год та перерахований за межі банку 19.07.2016 року о 18:02 год. Призначення платежу: *;101;3310403829; єдиний внесок за ЗДСС; ОСОБА_1
При цьому, згідно п.8.1 ст.8 Закону України Про платіжні системи та переказ коштів в Україні від 05.04.2001 року №2346-III, банк зобов'язаний виконати доручення клієнта, що міститься в розрахунковому документі, який надійшов протягом операційного часу банку, в день його надходження.
Таким чином, беручи до уваги обставини, що передували прийняттю оскаржуваного рішення №0166851312 від 24.04.2018 року в частині накладення штрафу у розмірі 188,23 грн (20% з 01.01.2015 року) за період з 20.07.2016 року до 20.07.2016 року та нарахування пені у розмірі 29,26 грн (0,1% від суми недоїмки), з урахуванням зазначених вище норм Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та Закону України Про платіжні системи та переказ коштів в Україні , суд приходить висновку, що позивач своєчасно та в повному обсязі виконала обов'язок щодо сплати єдиного внеску, нарахованого за 2 квартал 2016 року.
Відповідно до ч.ч.1, 2, 5 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Якщо учасник справи без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які він посилається, суд вирішує справу на підставі наявних доказів.
Проте, всупереч наведеним вимогам процесуального закону, відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не надав суду жодних доказів та не довів наявність підстав для прийняття спірного рішення. А долучений до матеріалів справи відзив зводиться виключно до цитування норм Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування .
Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України, доказів, наявних у матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Щодо судових витрат, то згідно ч.1 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України такі відшкодовуються позивачу в повному обсязі.
Керуючись ст.ст.2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 134, 139, 241-246, 250, 262, 291, 382, підп.15.5 п.15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
в и р і ш и в:
позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Львівській області №0166851312 від 24.04.2018 року про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску в частині накладення штрафу у розмірі 188,23 грн (20% з 01.01.2015 року) за період з 20.07.2016 року до 20.07.2016 року та нарахування пені у розмірі 29,26 грн (0,1% від суми недоїмки).
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Львівській області (місцезнаходження: вул.Стрийська, 35, м.Львів, 79003; код ЄДРПОУ: 39462700) на користь ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1; РНОКПП: НОМЕР_1) судовий збір, сплачений за подання цього позову, в сумі 704 (сімсот чотири) гривні 80 копійок.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Суддя Ланкевич А.З.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.01.2019 |
Оприлюднено | 17.01.2019 |
Номер документу | 79194998 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Большакова Олена Олегівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Ланкевич Андрій Зіновійович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Ланкевич Андрій Зіновійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні