ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"11" січня 2019 р. справа № 0940/2089/18
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
судді Микитюка Р.В.,
за участю секретаря судового засідання - Костюк О.С.,
представника позивача - Лейб`юка Б.Б.,
представника відповідача - ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛІДЕР ТІМ ЮА"
до відповідача: Державної фіскальної служби України
про визнання протиправними рішень та зобов'язання до вчинення дій, -
ВСТАНОВИВ:
08.11.2018 Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛІДЕР ТІМ ЮА" (надалі також - позивач ТОВ "ЛІДЕР ТІМ ЮА") звернулося до суду з адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України (надалі також - відповідач ДФС України) про визнання протиправним рішень та зобов`язання до вчинення дій.
Ухвалами Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 13.11.2018 та від 27.11.2018 позовну заяву залишено без руху та надано позивачу десятиденний строк для усунення недоліків позовної заяви (а.с. 61-63, 107-108)
Позивачем усунуто недоліки позовної заяви у строк, визначений судом, відтак ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 14.12.2018 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін.
В обґрунтування позову позивачем зазначено, що ним направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податкові накладні від 23.03.2018 №17 та від 31.03.2018 №16. Відповідно до отриманої позивачем квитанції від 19.04.2018 №2, реєстрація зазначених податкових накладних була зупинена, платнику запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
Позивачем направлено до податкового органу письмові пояснення та копії відповідних документів, необхідних для проведення реєстрації податкових накладних від 23.03.2018 №17 та від 31.03.2018 №16. Однак, ОСОБА_2 ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, за результатами розгляду поданих документів було прийнято рішення від 25.04.2018 №665957/39951661 та від 25.04.2018 №666067/39951661 про відмову у реєстрації вказаних податкових накладних.
Позивачем оскаржено вказані рішення до Державної фіскальної служби України та за результатами розгляду платником податків отримано рішення ОСОБА_2 з питань розгляду скарг Державної фіскальної служби України від 08.05.2018 №4113/39951661/2 та від 08.05.2018 №4112/39951661/2 про залишення скарги позивача без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Зазначені рішення позивач вважає необґрунтованими та такими, що порушують норми податкового законодавства, а також права та охоронювані законом інтереси його як платника податків, оскільки підприємством подані податковому органу всі необхідні документи, що підтверджують фактичне надання послуг в адресу товариства з обмеженою відповідальністю "Іммошан Україна" на підставі договору від 04.01.2016 №04/01-2016-1. З огляду на що оскаржені рішення підлягають скасуванню судом, а також просить суд зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні №17 від 23.03.2018 та №16 від 31.03.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду 04.01.2019 року. Представник відповідача проти заявлених позовних вимог заперечив з підстав, наведених у відзиві, який міститься в матеріалах справи (а.с.116-117). Просив суд в задоволенні позову відмовити, вказавши, що підставою для прийняття рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних стало відсутність документів, які б дали змогу встановити факт надання послуг в розрізі кількісних та якісних показників, а саме відсутні належним чином оформлені заявки, тобто відсутні відомості, де повинні були проводитись роботи та в якій кількості, а наданий акт надання послуг не містить даних про місце здійснення робіт (надання послуг), кількість залученого персоналу та кількість годин, тобто відсутні дані для розрахунку суми, зазначеної в податкових накладних.
Позивач своїм правом на подання відповіді на відзив на позовну заяву не скористався, однак подав заяву про долучення документів, а саме копії податкових накладних за січень, лютий, травень та червень 2018 щодо виконання умов договору про виконання робіт (надання послуг) від 04.01.2016 №04/01-2016-1, а також квитанції, які підтверджують про прийняття та реєстрацію вказаних накладних органом ДФС України.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з мотивів, викладених в позовній заяві, просив позов задовольнити повністю.
Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву, просив суд у задоволенні позову відмовити.
Суд, розглянувши відповідно до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження з повідомлення учасників справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши докази і письмові пояснення, викладених у заявах по суті справи, встановив наступне.
Між товариством з обмеженою відповідальністю "Іммошан Україна" (замовник) та товариством з обмеженою відповідальністю "ЛІДЕР ТІМ ЮА" (Виконавець) укладений договір про виконання робіт (надання послуг) від 04.01.2016 №04/01-2016-1 (а.с. 20-24).
На виконання вказаного договору позивачем взято на себе зобов`язання виконати для ТОВ "Іммошан Україна" роботи з надання послуг по групуванню за адресатами упаковки до поштових конвертів, відправки рахунків на оплату та інших документів контрагентам замовника та надання інших пов`язаних з цим послуг, а замовник зобов`язується створити виконавцеві необхідні умови для виконання робіт (надання послуг), вчасно прийняти і оплатити їх.
04.01.2016 між товариством з обмеженою відповідальністю "Іммошан Україна" (замовник) та товариством з обмеженою відповідальністю "ЛІДЕР ТІМ ЮА" (виконавець) укладено протокол узгодження договірної ціни (а.с. 25-26).
01.09.2017 між товариством з обмеженою відповідальністю "Іммошан Україна" (замовник) та товариством з обмеженою відповідальністю "ЛІДЕР ТІМ ЮА" (виконавець) укладено додаткову угоду №1 до договору про виконання робіт №04/01-2016-1 (а.с. 27).
ТОВ "ЛІДЕР ТІМ ЮА" виписано податкову накладну №17 від 23.03.2018 та податкову накладну №16 від 31.03.2018 (а.с. 28-29).
Товариством з обмеженою відповідальністю "ЛІДЕР ТІМ ЮА" виставлено в адресу товариства з обмеженою відповідальністю "Іммошан Україна" акти надання послуг №46 та №53 від 31.03.2018. Оплата проведена згідно платіжних доручень від 23.03.2018 №2623 та 25.04.2018 №2785 (а.с. 30-33).
Податкові накладні доставлено до центрального рівня Державної фіскальної служби України 25.04.2018, документи прийнято, реєстрацію зупинено, про що вказано у квитанції №2 від 25.04.2018.
Як вказано у квитанції, підставою для зупинення реєстрації означеної податкової накладної стало те, що ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Підприємству запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
Позивачем на підтвердження правомірності складання податкових накладних від 23.03.2018 №17 та від 31.03.2018 №16 направлено до податкового органу пояснення та документи на підтвердження реальності здійснення господарських операцій із товариством з обмеженою відповідальністю "Іммошан Україна", що підтверджується повідомленням від 23.04.2018 про подання документів, пояснень та копій документів щодо податкових накладних /розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.
До своїх пояснень позивачем було надано копії наступних документів: договір від 04.01.2016 №04/01-2016-1 про виконання робіт (надання послуг) з ТОВ "Іммошан Україна", додаткову угоду №1 від 01.09.2017 до договору №04/01-2016-1, акти надання послуг від 31.03.2018 №46 та №53, платіжне доручення від 23.03.2018 №2623, акт звіряння №18 за період з 01.01.2018 по 20.04.2018 (а.с.69-79).
За результатами розгляду документів ОСОБА_2 ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення №665957/39951661 від 25.04.2018 та №666067/39951661 від 25.04.2018, якими відмовлено в реєстрації податкових накладних від 23.03.2018 №17 та від 31.03.2018 №16 (а.с. 34-37, 80-83).
Крім цього суд зауважує, що згідно договору №04/01-2016 від 04.01.2016-1 про виконання робіт (надання послуг) комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято податкові накладні №№ 11 від 22.01.2018, 7 від 12.02.2018, 22 від 31.05.2018 та 22 від 30.06.2018, що підтверджується квитанціями №№9022128555 від 15.02.2018, НОМЕР_1 від 28.02.2018, НОМЕР_2 від 12.06.2018, НОМЕР_3 від 12.07.2018 про прийняття та реєстрацію згаданих податкових накладних (а.с. 123-130).
Не погодившись із зазначеними рішеннями ОСОБА_2 ДФС України №665957/39951661 та №666067/39951661 від 25.04.2018 товариством оскаржено його до ОСОБА_2 з питань розгляду скарг ДФС України, за результатами розгляду скарг позивача ОСОБА_2 ДФС України прийнято рішення від 08.05.2018 №4113/39951661/2 та від 08.05.2018 №4113/39951661/2, якими скарги платника залишено буз задоволення, а рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №665957/39951661 від 25.04.2018 та №666067/39951661 від 25.04.2018 залишено без змін (а.с. 38-55, 56-57, 84-103).
Не погодившись з даними рішеннями, позивач звернувся до суду за захистом свого права.
Щодо позовних вимог про скасування рішень ОСОБА_2 ДФС з питань розгляду скарг від 08.05.2018 №4113/39951661/2 та від 08.05.2018 №4112/39951661/2, якими скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "ЛІДЕР ТІМ ЮА" залишено без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін, суд зазначає таке.
За положеннями п. 56.23 ПК України оскарження рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється у порядку, визначеному цією статтею з урахуванням таких особливостей:
скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних подається до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику;
скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних розглядається в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, за участі уповноваженої особи центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику;
скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних розглядається протягом 10 календарних днів з дня отримання такої скарги центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Термін розгляду скарги не може бути продовженим.
У відповідності до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Суд зазначає, що в оскаржених рішеннях ОСОБА_2 ДФС України з питань розгляду скарг від 08.05.2018 №4113/39951661/2 та №4112/39951661/2 лише зазначено про відмову в задоволенні скарги позивача, проте не наведено мотивів такої відмови, не надано оцінку документам, що надавались позивачем на підтвердження правомірності складання податкових накладних від 23.03.2018 №17 та від 31.03.2018 №16, з урахуванням чого суд доходить висновку про суто формальний підхід ОСОБА_2 ДФС України до розгляду скарги платника, а отже такі рішення не є обґрунтованими, а тому підлягають скасуванню.
У відповідності до ч.1, 2 статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Оскільки позивачем заявлено тільки дві позовні вимоги немайнового характеру про визнання протиправними рішення ОСОБА_2 з питань розгляду скарг Державної фіскальної служби України від 08.05.2018 №4113/39951661/2 та №4112/39951661/2 про залишення скарг позивача без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін та зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні №17 від 23.03.2018 та №16 від 31.03.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних, то суд з метою ефективного захисту прав, свобод, інтересів позивача у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єкта владних повноважень виходить за межі позовних вимог та надаючи оцінку правовідносинам, що виникли між сторонами, зазначає наступне.
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України), на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Відповідно до пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 - 1.3 і 200 - 1.9 статті 200 - 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Згідно з п. 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Пунктами 14 - 15 Порядку №1246 передбачено, що квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Критерії ризиковості платника податку, викладені в листі Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 №959/99-99-07-18.
Згідно п.2.1 п. 2 Критеріїв обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яку (ий) подано на реєстрацію в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 відсотків загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД та послуг з кодами згідно з ДКПП, перелік яких визначено ДФС відповідно до додатка, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в Таблиці даних платника податку як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).
Відповідно до п. п. 1, 3 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
Із оскаржених рішень ОСОБА_2 Головного управління ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 25.04.2018 №665957/39951661від 25.04.2018 №666067/39951661 про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку корегування в Єдиному реєстрі податкових накладних видно, що підставою для такої відмови стало відсутність документів, які б дали змогу встановити факт надання послуг в розрізі кількісних та якісних показників, а саме відсутні належним чином оформлені заявки, тобто відсутні відомості, де повинні були проводитись роботи та в якій кількості, а наданий акт надання послуг не містить даних про місце здійснення робіт (надання послуг), кількість залученого персоналу та кількість годин, тобто відсутні дані для розрахунку суми, зазначеної в податкових накладних.
Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджено Постановою Кабінету Міністрів від 21.02.2018 № 117 (далі - Порядок №117).
Згідно п. 14. Порядку №117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Відповідно до п. п. 18, 19 та 21 Порядку 117 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.
ОСОБА_2 контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).
Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Як видно з матеріалів справи, позивачем до податкового органу були направлені документи, на підставі яких було складено податкові накладні від 23.03.2018 №17 та від 31.03.2018 №16, а також пояснення, що підтверджується повідомленням від 23.04.2018, отримання таких документів підтверджується квитанцією від 19.04.2018 №2 (J3000411).
Суд зазначає, що в оскаржених рішеннях від 25.04.2018 №665957/39951661 та від 25.04.2018 №666067/39951661 ОСОБА_2 не наведено обґрунтування відмови в реєстрації в ЄРПН податкових накладних від 23.03.2018 №17 та від 31.03.2018 №16, складених позивачем в адресу товариства з обмеженою відповідальністю "Іммошан Україна", лише зазначено про відсутність документів, які б дали змогу встановити факт надання послуг в розрізі кількісних та якісних показників, проте які саме документи не були надані та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних не вказано.
Пунктом 13 Порядку 117 визначено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;
2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
3) критерій (ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Судом досліджено квитанцію від 25.04.2018 та встановлено безпідставність зупинення реєстрації податкової накладної від 23.03.2018 №17 та податкової накладної від 31.03.2018 №16 як передумови прийняття відповідного рішення ОСОБА_2, адже у зазначеній квитанції податковим органом не вказано ані конкретного критерію ризиковості платника податку, ані конкретного переліку документів, вичерпний перелік яких встановлений Порядком №117. Натомість платником податків надано до податкового органу первинні документи на підтвердження реальності господарських операцій.
Як вказав Верховний Суд у постанові від 23.10.2018 у справі №822/1817/18 загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Також у зазначеній постанові Верховний Суд вказав, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пункт шостий Критеріїв оцінки, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.
Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
На підставі викладеного, суд доходить висновку про те, що рішення ОСОБА_2 ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 25.04.2018 №665957/39951661 та №666067/39951661 не відповідає вимогам п. п. 1, 3 ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки винесено необґрунтовано, без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.
З урахуванням наведеного, суд приходить до висновку про визнання протиправними та скасування рішень ОСОБА_2 ДФС України від 25.04.2018 №665957/39951661 та №666067/39951661 про реєстрацію або про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Суд зазначає, що у відповідності до п. 201.10 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є обов'язком постачальника товарів чи послуг.
Цьому обов'язку кореспондує обов'язок центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, прийняти та зареєструвати надану платником податку-продавцем податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно п. 28 Постанови №117 податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
За положеннями п. 19 та п. 20 Порядку №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
З урахуванням чого суд дійшов висновку про необхідність зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкові накладні від 23.03.2018 №17 та від 31.03.2018 №16 в Єдиному реєстрі податкових накладних, складених товариством з обмеженою відповідальністю "ЛІДЕР ТІМ ЮА" в адресу товариства з обмеженою відповідальністю "Імошшан Україна".
У відповідності до ч.1, ч. 3 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Як наслідок, на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України підлягає стягненню сплачений судовий збір в розмірі 3524 грн., що підтверджується платіжним дорученням №1105 від 07.12.2018 та платіжним дорученням №1063 від 07.11.2018 (а.с. 4, 68).
Оскільки суд вийшов за межі позовних вимог та визнав протиправними і скасував рішення комісії Державної фіскальної служби України №665957/39951661 та №665957/39951661 від 25.04.2018 про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (дві вимоги немайнового характкру), які позивачем не заявлялися та за які не сплачувався судовий збір, то суд приходить до висновку про стягнення з Державної фіскальної служби України за рахунок бюджетних асигнувань на користь державного бюджету судовий збір в розмірі 3524 грн.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України № 665957/39951661 від 25.04.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 17 від 23.03.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних та рішення комісії з питань розгляду скарг №4113/39951661/2 від 08.05.2018 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Державної фіскальної служби України № 666067/39951661 від 25.04.2018 року про відмову у реєстрації податкової накладної № 16 від 31.03.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних та рішення комісії з питань розгляду скарг №4112/39951661/2 від 08.05.2018 про залишення скарги без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні №17 від 23.03.2018 та №16 від 31.03.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ЛІДЕР ТІМ ЮА" (код ЄДРПОУ 39951661, вул. Лесі Українки, 7, с. Молодятин, Коломийський район, Івано-Франківська область, 78231) сплачений судовий збір в розмірі 3524 (три тисячі п`ятсот двадцять чотири) гривні 00 копійок.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053) на користь державного бюджету (розрахунковий рахунок - 34317206084002, код отримувача - 37952250, МФО - 899998) судовий збір в розмірі 3524 (три тисячі п`ятсот двадцять чотири) гривні 00 копійок.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Суддя Микитюк Р.В.
Рішення складене в повному обсязі 16 січня 2019 р.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.01.2019 |
Оприлюднено | 17.01.2019 |
Номер документу | 79196037 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Обрізко Ігор Михайлович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Микитюк Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні