Постанова
від 17.01.2019 по справі 0640/4092/18
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 0640/4092/18

Головуючий у 1-й інстанції: Попова Оксана Гнатівна

Суддя-доповідач: Капустинський М.М.

17 січня 2019 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Капустинського М.М.

суддів: Моніча Б.С. Охрімчук І.Г. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області на рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2018 року (повний текст судового рішення складено 11.10.2018р. у м.Житомир) у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Світ" до Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області про визнання протиправним та скасування податкового рішення №431 від 25.07.2018,

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю "Світ" звернулося до суду із позовом, в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Житомирській області №431 від 25 липня 2018 року про виключення Товариства з обмеженою відповідальністю "Світ" з реєстру платників єдиного податку. Позовні вимоги обґрунтовує тим, що оскаржуване рішення прийнято контролюючим органом неправомірно, без урахування усіх фактичних обставин справи, чим порушує права та законні інтереси позивача як платника податків.

Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2018 року адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Світ" до Головного управління ДФС у Житомирській області про визнання протиправним та скасування податкового рішення №431 від 25.07.2018 - задоволено.

Визнано протиправним та скасовано рішення Головного управління ДФС у Житомирській області №431 від 25 липня 2018 року про виключення Товариства з обмеженою відповідальністю "Світ" з реєстру платників єдиного податку.

Стягнуто з Головного управління ДФС у Житомирській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Світ" 1 762,00 грн. (одну тисячу сімсот шістдесят дві гривні) судових витрат по сплаті судового збору.

Не погоджуючись з прийнятим судовим рішенням, Головне управління Державної фіскальної служби у Житомирській області звернулось до суду з апеляційною скаргою, в якій просять скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове - про відмову в задоволенні позовних вимог. В обґрунтування правомірності винесення спірного рішення відповідач посилається на наявність податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів по податку на додану вартість, у зв'язку з чим позивачу було анульовано реєстрацію платника єдиного податку від 01 січня 2012 року №625010833 та виключено з Єдиного державного реєстру платників єдиного податку. Вказує, що за даними інформаційної картки платника податків, за кодом платежу 11010100 "ПДФО" 05 жовтня 2017 року дійсно було сплачено кошти, однак, зарахування коштів на необхідний бюджетний рахунок №33117340700002 не проведено. Наголошує, що при прийнятті спірного рішення контролюючий орган діяв у межах повноважень та у спосіб, що передбачені чинним законодавством.

У відзиві на апеляційну скаргу позивач просить рішення суду першої інстанції залишити без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення. Зазначає, що кошти були сплачені за платіжним дорученням №749 від 05 жовтня 2017 року на бюджетний рахунок №33117340700002, а помилкова сплата коштів на бюджетний рахунок для зарахування коштів від платників податків по сплаті ПДФО замість відповідного бюджетного рахунку для сплати ПДВ, не може розцінюватися як несплата податкового зобов'язання.

Заслухавши суддю-доповідача, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення, судова колегія вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Світ" як юридична особа зареєстроване Виконавчим комітетом Житомирської міської ради 28 жовтня 1993 року (дата запису: 14.03.2005, номер запису: 1 305 120 0000 001198) та як платник податків перебуває на податковому обліку в Житомирській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Житомирській області (а.с.18).

Відповідно до наявної у матеріалах справи копії свідоцтва платника єдиного податку серії Б №459973 від 31 травня 2012 року, позивач з 01 січня 2012 року перебував на спрощеній системі оподаткування, платник єдиного податку третьої групи за ставкою 3% від доходу (а.с.9).

Посадовими особами контролюючого органу проведено перевірку ТзОВ "Світ" щодо термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість та розрахунків коригувань до таких податкових накладних за період з 05.05.2017 по 17.06.2017, за наслідками якої складено акт перевірки №6196/06-30-12-01-27/13573559 від 14.09.2017 (а.с.16 та зворот).

За результатами виявлених перевіркою порушень граничних строків реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54, пункту 120-1.1 статті 120 Податкового кодексу України, Головним правлінням ДФС у Житомирській області винесено податкове повідомлення-рішення №0041071201 від 29 вересня 2017 року, яким до позивача застосовано штраф у розмірі 1 518,11 грн. (а.с.14 та зворот).

Позивачем платіжним дорученням №479 від 05 жовтня 2017 року здійснено оплату штрафу в розмірі 1 518,11 грн. за наступними реквізитами: рахунок - №33117340700002; отримувач - УДКСУ в м. Житомирі Житомирської області; код - 38035726; банк отримувача - ГУ ДКСУ у Житомирській області; код банку - 811039; призначення платежу - ((*;13573559; сплата грошового зобов'язання за актом перевірки від 14.09.2017 №6196/06-30-12-0127/13573559;;;)). Вказаний факт підтверджується наявними у матеріалах справи копіями: платіжного доручення №749 від 05 жовтня 2017 року на суму 1 518,11 грн. (а.с.40), виписками ПАТ "УКРСОЦБАНК" Житомирського відділення по особовому рахунку №26003000039730 за 04.10.2017, 05.10.2017 (а.с.17).

Контролюючим органом проведено камеральну перевірку ТзОВ "Світ" щодо порушення платником єдиного податку вимог перебування на спрощеній системі оподаткування, за результатами проведення якої складено акт перевірки №1759/06-30-12-04-15 від 25 липня 2018 року (а.с.12-13). Відповідно до акту перевірки №1759/06-30-12-04-15 від 25 липня 2018 року, контролюючим органом виявлено наявність податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів з податку на додану вартість в сумі 1 519,91 грн., що у відповідності до абзацу 8 підпункту 298.2.3 пункту 298.2 статті 298 Податкового кодексу України є порушенням, за яке передбачено анулювання реєстрації платника єдиного податку.

Головним управлінням ДФС у Житомирській області прийнято рішення "Про виключення з реєстру платників єдиного податку" від 25 липня 2017 року №431, яким ТзОВ "Світ", відповідно до абзацу 8 підпункту 298.2.3 пункту 298.2 статті 298, абзацу 3 пункту 299.10 статті 299 Податкового кодексу України, за несплату протягом двох послідовних кварталів податкового боргу, анульовано реєстрацію платника єдиного податку від 01 січня 2012 року №625010833 та виключено з Єдиного державного реєстру платників єдиного податку (а.с.11 та зворот).

Не погоджуючись із діями відповідача, наголошуючи, що спірне рішення прийняте без врахування усіх фактичних обставин справи, позивач звернувся з позовом до суду.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції виходив з того, що сплата коштів на помилковий казначейський рахунок не може розцінюватися як несплата податкового зобов'язання.

Розглядаючи питання по законність та обґрунтованість судового рішення, яким позов задоволено, суд апеляційної інстанції враховує наступне.

Згідно статті 19 Конституції України, правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Податковий кодекс України).

Приписами статті 16 Податкового кодексу України визначено, що платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених Податковим кодексом та законами з питань митної справи.

Нормами підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що грошове зобов'язання платника податків - це сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня.

Підпунктом 19-1.1.2 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи контролюють своєчасність подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів.

Підпунктом 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України врегульовано, що контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Відповідно до підпункту 20.1.19 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Згідно підпункту 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України врегульовано, що контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.

Приписами пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України передбачено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

У відповідності до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно з пунктом 295.3 статті 295 Податкового кодексу України платники єдиного податку третьої групи сплачують єдиний податок протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) квартал.

Відповідно до пункту 299.10 статті 299 Податкового кодексу України, реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу, зокрема, у випадках, визначених підпунктом 298.2.3 пункту 298.2 та підпунктом 298.8.6 пункту 298.8 статті 298 цього Кодексу.

Пунктом 299.11 статті 299 Податкового кодексу України визначено, що у разі виявлення відповідним контролюючим органом під час проведення перевірок порушень платником єдиного податку першої-третьої груп вимог, встановлених цією главою, анулювання реєстрації платника єдиного податку першої-третьої груп проводиться за рішенням такого органу, прийнятим на підставі акта перевірки, з першого числа місяця, наступного за кварталом, в якому допущено порушення. У такому випадку суб'єкт господарювання має право обрати або перейти на спрощену систему оподаткування після закінчення чотирьох послідовних кварталів з моменту прийняття рішення контролюючим органом.

Так, підставою для винесення спірного рішення було виявлення контролюючим органом факту наявності у позивача податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів з податку на додану вартість в сумі 1 519,91 грн., зокрема: станом на 01.01.2018 - 1 442,55 грн., на 01.02.2018 - 1 442,55 грн., на 01.03.2018 -1 442,55 грн., на 01.04.2018 -1 519,91 грн., на 01.05.2018 - 1 519,91 грн., на 01.06.2018 -1 519,91 грн., на 01.07.2018 - 1 519,91 грн.

Разом з тим, відповідно до наявних у матеріалах справи копій платіжного доручення №749 від 05 жовтня 2017 року на суму 1 518,11 грн. (а.с.40) та виписок ПАТ "УКРСОЦБАНК" Житомирське відділення по особовому рахунку №26003000039730 за 04.10.2017, 05.10.2017 (а.с.17), ТзОВ "Світ" платіжним дорученням №479 від 05 жовтня 2017 року було здійснено оплату штрафу в розмірі 1 518,11 грн. за наступними реквізитами: рахунок - №33117340700002; отримувач - УДКСУ в м. Житомирі Житомирської області; код - 38035726; банк отримувача - ГУ ДКСУ у Житомирській області; код банку - 811039; призначення платежу - ((*;13573559; сплата грошового зобов'язання за актом перевірки від 14.09.2017 №6196/06-30-12-0127/13573559;;;)).

Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції стосовно того, що своєчасна сплата коштів до відповідного бюджету на помилковий казначейський рахунок не може розцінюватися як несплата податкового зобов'язання.

Дана позиція суду узгоджуються із правовими висновками Верховного Суду, викладеними у постанові від 15 травня 2018 року у справі №813/676/17 (адміністративне провадження №К/9901/41942/18).

Таким чином, рішення Головного управління ДФС у Житомирській області №431 від 25 липня 2018 року про виключення Товариства з обмеженою відповідальністю "Світ" з реєстру платників єдиного податку, як протиправне - скасовано правомірно.

Згідно з ч.1 ст.316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Зважаючи на те, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області залишити без задоволення, а рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2018 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі 17 січня 2019 року.

Головуючий Капустинський М.М. Судді Моніч Б.С. Охрімчук І.Г.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.01.2019
Оприлюднено18.01.2019
Номер документу79230151
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0640/4092/18

Ухвала від 28.05.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Попова Оксана Гнатівна

Ухвала від 28.02.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 17.01.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Постанова від 17.01.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 15.01.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 02.01.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 29.11.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Ухвала від 20.11.2018

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Капустинський М.М.

Рішення від 04.10.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Попова Оксана Гнатівна

Ухвала від 17.08.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Попова Оксана Гнатівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні