233 Справа № 233/4833/18
1-кс/233/92/2019
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 січня 2019 року слідчий суддя Костянтинівського міськрайонного суду Донецької області ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянув клопотання старшого слідчого СВ Костянтинівського ВП Бахмутського ВП ГУНП в Донецькій області ОСОБА_3 про проведення судової автотехнічної експертизи у кримінальному провадженні, внесеному до ЄРДР за №12018050380001022 від 15 вересня 2018 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 286 КК України,-
В С Т А Н О В И В:
Старший слідчий СВ Костянтинівського ВП Бахмутського ВП ГУНП в Донецькій області ОСОБА_3 , за погодженням з прокурором Костянтинівської місцевої прокуратури ОСОБА_4 , звернувся до суду з клопотанням про проведення судової автотехнічної експертизи, у якому зазначає, що слідчим відділом Костянтинівського ВП Бахмутського ВП ГУНП в Донецькій області розслідується кримінальне провадження за фактом того, що 15.09.2018 року о 05 год. 50 хв. водій ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , керуючи автомобілем марки «SKODA Fabia» реєстраційний номер НОМЕР_1 та перевозячи в салоні свого автомобіля трьох пасажирів, рухався по автодорозі Т-05-04 сполученням ПокровськБахмут-Михайлівка зі сторони м. Костянтинівка в напрямку м. Бахмут Донецької області. Перебуваючи на ділянці дороги 60 км + 650 м, ОСОБА_5 під час здійснення маневру обгону попутно рухомого автомобіля, виїхав на смугу зустрічного руху, не переконавшись, що це буде безпечно для інших учасників дорожнього руху, де здійснив зіткнення з автобусом марки «БАЗ-А079.14» реєстраційний номер НОМЕР_2 під керуванням водія ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , який рухався у зустрічному йому напрямку по своїй смузі руху (в салоні якого перебувало сім пасажирів).
Внаслідок зіткненняпасажири автомобіля«SKODAFabia» реєстраційний номер НОМЕР_1 отримали тілесні ушкодження:
- ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , мешкає: АДРЕСА_1 , діагноз: рана підборіддя, закритий через ацетабулярний перелом зліва (перелом тазу);
- ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , мешкає за адресою: АДРЕСА_2 , діагноз: закритий перелом коліна, перелом берцової кістки, перелом лівої лонної кістки таза, перелом правого зап`ястя.
- ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , мешкає за адресою: АДРЕСА_3 , діагноз: обширна рана лоба, ЗЧМТ, струс мозку, закритий перелом лівої кістки.
- водій автомобіля «SKODA Fabia», н.з. НОМЕР_1 - ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , діагноз: ЗЧМТ, струс мозку під?, забій шийного відділення хребта та грудної клітини, закритий перелом задньої колони (таз), задня колона головного стегнової кістки зліва.
Пасажири автобуса «БАЗ А079.14» н.з. НОМЕР_2 також отримали тілесні ушкодження:
-ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_6 , мешкає за адресою: АДРЕСА_4 , діагноз: забій губи.
-ОСОБА_11 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , мешкає за адресою: АДРЕСА_5 , діагноз: забій грудної клітини, перелом тіла грудини під ?, забій нижньої щелепи.
-ОСОБА_12 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , мешкає за адресою: АДРЕСА_6 , діагноз: забій передньої брюшної стінки.
Даний факт внесено до ЄРДР за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.286 КК України за фактом порушення правил безпеки дорожнього руху особою, яка керує транспортним засобом, що спричинило потерпілому тяжке тілесне ушкодження.
15 вересня 2018 року був оглянутий автомобіль «SKODA Fabia», реєстраційний номер НОМЕР_1 , 2012 року випуску, який належить ОСОБА_13 , що мешкає за адресою: АДРЕСА_7 . Свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_3 , видане 11.12.2012 року Центр 1442. Поліс обов`язкового страхування цивільно-правової відповідальності ТДВ СК «АЛЬФА-ГАРАНТ» №АМ/4502764 до 03.07.2019 року, на якому було зафіксовані механічні пошкодження.
15 вересня 2018 року був оглянутий автомобіль «БАЗ А079.14», реєстраційний номер НОМЕР_2 , 2010 року випуску, жовтого кольору, який належить «ПАТ Костянтинівське АТП 11409», свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_4 , видане 21.05.2010 року ВРЕР м. Костянтинівка при УДАІ ГУМВС України в Донецькій області, поліс обов`язкового страхування цивільно-правової відповідальності АТ «СГ-ТАС» №АМ/7120196 до 21.11.2018 року. Маршрутний лист №37913. Код ЄРДПОУ 36646763. Місцезнаходження юридичної особи розташовано за адресою: Донецька область, м. Костянтинівка, вул. Тельмана, №1. Ліцензія на право здійснення діяльності по перевезенню пасажирів № 757918 від 29.09.2012 року, на якому було зафіксовані механічні пошкодження.
Таким чином, в ході досудового розслідування виникла необхідність у з`ясуванні обставин, що мають значення для кримінального провадження, та потребують необхідних спеціальних знань, у зв`язку з чим в ході досудового розслідування необхідно призначити судову автотехнічну експертизу.
Прокурор та слідчий до суду не з`явилися, будучи належним чином повідомлені про час та місце розгляду клопотання, надали заяви, в яких просили розглянути клопотання у їх відсутність на підставі поданих письмових доказів, оскільки у зв`язку з великим навантаженням не мають можливості бути присутніми у судовому засіданні. Вимоги, викладені у клопотанні, підтримали у повному обсязі.
Перевіривши клопотання і додані матеріали у кримінальному провадженні, внесеному до ЄРДР за №12018050380001022 від 15 вересня 2018 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 286 КК України, включаючи витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, вважаю, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно зі ст. 93 КПК України збирання доказів здійснюється сторонами кримінального провадження, потерпілим, представником юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, у порядку, передбаченому цим Кодексом.
Сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Відповідно до ст. 242 КПК України, експертиза проводиться експертною установою, експертом або експертами, за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження або, якщо для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання.
Відповідно до ст. 243 КПК України експерт залучається за наявності підстав для проведення експертизи за дорученням слідчого судді чи суду, наданим за клопотанням сторони кримінального провадження.
Відповідно до ч. 6 ст. 244 КПК України слідчий суддя задовольняє клопотання, якщо особа, яка звернулася з відповідним клопотанням, доведе, що для вирішення питань, що мають істотне значення для кримінального провадження, необхідне залучення експерта.
Клопотання про проведення судової експертизи автотехнічної експертизи у кримінальному провадженні, внесеному до ЄРДР за №12018050380001022 від 15 вересня 2018 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 286 КК України, відповідає вимогам ч. 2 ст. 244 КПК України.
Приймаючи до уваги, що слідчим і прокурором доведено наявність достатніх підстав вважати, що для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, необхідні спеціальні знання, слідчий суддя вважає, що клопотання слідчого про проведення судової автотехнічної експертизи, є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 242-245 КПК України, слідчий суддя, -
П О С Т А Н О В И В :
Клопотання старшого слідчого СВ Костянтинівського ВП Бахмутського ВП ГУНП в Донецькій області ОСОБА_3 про проведення судової автотехнічної експертизи у кримінальному провадженні, внесеному до ЄРДР за №12018050380001022 від 15 вересня 2018 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 286 КК України, - задовольнити.
Призначити по кримінальному провадженню, внесеному до ЄРДР за №12018050380001022 від 15 вересня 2018 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 286 КК України, судову автотехнічну експертизу, проведення якої доручити експертам Донецького НДЕКЦ МВС України, розташованого за адресою: 87501, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Георгієвська, 70.
На вирішення експерту поставити наступні питання:
1.З технічної точки зору, як повинен був діяти водій автомобіля «SKODA Fabia», реєстраційний номер НОМЕР_1 , ОСОБА_5 в даній дорожній ситуації, згідно з вимогами Правил дорожнього руху України?
2.З технічної точки зору чи мав технічну можливість водій автомобіля «SKODA Fabia», реєстраційний номер НОМЕР_1 , ОСОБА_5 уникнути скоєння дорожньо-транспортної пригоди і настанням шкідливих наслідків?
3.З технічної точки зору, як повинен був діяти водій автомобіля «БАЗ А079.14», реєстраційний номер НОМЕР_2 ОСОБА_6 в даній дорожній ситуації, згідно з вимогами Правил дорожнього руху України?
4.З технічної точки зору чи мав технічну можливість водій автомобіля «БАЗ А079.14», реєстраційний номер НОМЕР_2 ОСОБА_6 уникнути скоєння дорожньо-транспортної пригоди і настанням шкідливих наслідків?
5.З технічної точки зору, дії кого з учасників даної події знаходяться в прямому причинному зв`язку з дорожньо-транспортною пригодою і настанням шкідливих наслідків у результаті даної ДТП?
При проведенні експертизи керуватися наступними вихідними даними:
?ДТП скоєно в процесі гальмування, передньою лівою частиною автомобіля «БАЗ А079.14», реєстраційний номер НОМЕР_2 та без гальмування, передньою лівою частиною автомобіля «SKODA Fabia», реєстраційний номер НОМЕР_1 ;
?Технічний стан автомобіля «БАЗ А079.14»,/ реєстраційний номер НОМЕР_2 : на момент події знаходився у працездатному стані;
?Технічний стан автомобіля «SKODA Fabia», реєстраційний номер НОМЕР_1 : на момент події знаходився у працездатному стані;
?Відомості про навантаження автомобіля «БАЗ А079.14», реєстраційний номер НОМЕР_2 : 7 пасажирів, без вантажу;
?Відомості про навантаження автомобіля «SKODA Fabia», реєстраційний номер НОМЕР_1 : 4 пасажири, без вантажу;
?Профіль ділянки дороги: горизонтальна ділянка;
?Ширина проїзної частини: 7.0 м, по одній смузі руху в кожному напрямку;
?ДТП скоєна в темний світлий час доби;
?Видимість проїжджої частини 200 м;
?Тип дорожнього покриття: асфальтобетон;
?Стан дорожнього покриття: однорідне, мокре;
?Швидкість руху автомобіля «SKODA Fabia», реєстраційний номер НОМЕР_1 : 70 км/год; (відповідно до показів ОСОБА_5 )
?Швидкість руху автомобіля «БАЗ А079.14», реєстраційний номер НОМЕР_2 : 50 км/год; (відповідно до показів ОСОБА_6 )
?Момент небезпеки для водія автомобіля «БАЗ А079.14», реєстраційний номер НОМЕР_2 : з моменту виїзду автомобіля «SKODA Fabia», реєстраційний номер НОМЕР_1 : на смугу зустрічного руху на відстані 50 метрів;
?Зіткнення транспортних засобів трапилось на границі правого краю проїжджої частини по ходу руху автомобіля БАЗ А079.14», реєстраційний номер НОМЕР_2 .
?Згідно з поясненнями свідка ОСОБА_6 : протягом останніх 7 років він працює водієм у Костянтинівському АТП 11409. У нього відкриті всі категорії, крім категорії А. Він працює водієм маршрутного автобуса марки «БАЗ А079.14», реєстраційний номер НОМЕР_2 , маршрут руху 425 Костянтинівка Бахмут. День починається о 05.45 год., і відправлення з с. Предтечине далі в м. Костянтинівку, і з м. Костянтинівки в м. Бахмут. Так 15.09.2018 року він о 05.00 год., прибув на АТП, пройшов медичний огляд, яким зафіксовано його стан здоров`я, яке було гарне і відчував він себе нормально, скарг не було, був тверезий. Також пройшов механіка, який оглянув службовий автобус, і зафіксував його технічно справний стан. Далі о 05.30 год., він виїхав з АТП і попрямував в с. Предтечине. Прибувши в с. Предтечине, він здійснив посадку пасажирів, всього в автобус сіло 7 пасажирів - всі жінки, і о 05.45 год. він виїхав із с. Предтечине. Приблизно о 05.50 год. він вже рухався по автодорозі Покровськ - Бахмут - Михайлівка, в напрямку м. Костянтинівка, і перебував, вірніше проїхав кафе «Українська кухня», воно зараз називається «Маргарита». На автобусі він рухався зі швидкістю близько 50 км/год., на автобусі було ввімкнено ближнє світло фар, так як було ще темнувато, йшов дрібний дощ, дорога була мокрою. При русі в зазначеному напрямку він бачив, що в зустрічному йому напрямку рухається валка машин, може припустити, що це їхали перевізники, які везли людей з поїзда м. Костянтинівка, на м. Майорськ та м. Горлівку. Рухаючись у вказаному напрямку, він раптово попереду на невеликій відстані, точно не може сказати, але десь 30-50 метрів, виїхав на його смугу руху зустрічний автомобіль, який пішов на обгін колони автомобілів. Бачачи це, він став скидати швидкість і йти вправо на узбіччя. Він практично виїхав на узбіччя, але зіткнення уникнути не вдалося, легковий автомобіль, який виїхав на його смугу руху, не гальмуючи на повній швидкості, в`їхав у його передню ліву частину автобуса, від чого автобус підкинуло вгору і він зупинився. Легковий автомобіль відлетів від удару на ліве узбіччя і також зупинився. У його автобусі жінки сильно не постраждали. Він вибіг з автобуса і побіг до легкового автомобіля, який став загорятися, а саме моторний відсік. Його загасили, допомагали водії інших машин, які зупинилися після аварії. Коли він розмовляв з водієм автомобіля, який врізався в нього, він йому говорив, що він його нібито повинен був пропустити, але він не зрозумів, що він мав на увазі, так як він виїхав на зустрічну смугу і пішов на обгін колони, при цьому бачачи, що він їде назустріч.
?Згідно з поясненнями ОСОБА_5 : 15.09.2018 року близько 05.30 год. він зустрів з потяга у м. Костянтинівка свого знайомого, якого повинен був довезти на блок пост у м. Майорськ. У м. Костянтинівка на залізничному вокзалі він взяв ще пасажирів до блок посту та вони вирушили до м. Майорськ. При русі у вказаному напрямку, він рухався з увімкненим ближнім світлом фар, за швидкістю 70 км/год., дорога була мокрою, йшов дрібний дощ. Рухаючись у вказаному напрямку, попереду нього рухався автомобіль з меншою швидкістю, у зв`язку з чим він вирішив його обігнати, у зв`язку з чим виїхав на зустрічну смугу та почав обганяти попутний транспорт, при цьому бачив, що попереду у зустрічному напрямку рухався жовтий автобус, десь близько на відстані 200 метрів, що йому дозволяло здійснити обгін. Під час здійснення обгону, він не зміг обігнати попутний транспорт, він вважає, що водій збільшив швидкість, тому він бачачи, що не встигає здійснити обгін, а автобус, який рухався назустріч, не змінював напрямок руху та швидкість, він вирішив з`їхати лівіше на ліве узбіччя, де в цей час і трапилося зіткнення його лівою передньою частиною з лівою передньою частиною автобусу.
?Рух регулюється згідно ПДР поза населеного пункту;
?Інші вихідні дані приймати з матеріалів кримінального провадження.
Для проведення експертизи направити експертам матеріали кримінального провадження №12018050380001022 від 15 вересня 2018 року в 1 томі.
Попередити експерта про кримінальну відповідальність за ст.ст. 384, 385 КК України за завідомо неправдивий висновок експерта та відмову експерта без поважних причин від виконання покладених на нього обов`язків у суді чи під час провадження досудового слідства.
Копію ухвали направити до Донецького НДЕКЦ МВС України та до Костянтинівського ВП Бахмутського ВП ГУНП в Донецькій області, для виконання.
Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 17.01.2019 |
Оприлюднено | 14.02.2023 |
Номер документу | 79233020 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення експертизи |
Кримінальне
Костянтинівський міськрайонний суд Донецької області
Леміщенко О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні