Рішення
від 16.01.2019 по справі 540/2439/18
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 січня 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/2439/18

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Варняка С.О.,

при секретарі: Рябчич А.М.,

за участю:

представників відповідача - Щетініної В.О., Даніялової О.Г.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_3 до Управління праці та соціального захисту населення Каховської міської ради про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії,

встановив:

Звернувшись до суду, позивач посилається на те, що вона є особою переміщеною з окупованої території. Факт переміщення з окупованої території підтверджується довідкою № 471 від 13 серпня 2018 року.

Листом від 27 вересня 2018 року за № 01-11/4893 Управління праці та соціального захисту населення Каховської міської ради направило їй витяг із протоколу комісії по соціальному захисту населення щодо відмови у призначенні грошової допомоги внутрішньо переміщеній особі на проживання та оплату житлово - комунальних послуг. Зокрема відповідач послався на пп. 5 п. 3 Порядку надання щомісячної адресної грошової допомоги внутрішньо переміщеній особі на проживання та оплату житлово-комунальних послуг затвердженої Постановою КМУ від 01.10.2014 року за № 505. А саме: особам працездатного віку, яким виплату грошової допомоги було припинено відповідно до п. 7 Порядку грошова допомога не призначається. Заявниця отримувала грошову допомогу у період із 27.07.2016 року по 26.01.2017 р. як особа працездатного віку, але не працювала, тому їй була зупинена допомога відповідно до п.7. вищезазначеної Постанови КМУ № 505.

Позивач не погоджується із зазначеною відмовою в призначенні грошової допомоги. Вважає, що державний орган своєю відмовою позбавив особу переміщену з території проведення АТО на отримання мінімальної допомоги.

Посилається на те, що відмова не ґрунтується належним чином на законодавчому акті, який регулює спірні відносини. Відповідач фактично на свій розсуд трактує Постанову КМУ № 505, а саме пп.5 п. 3 Порядку, відмовляючи в призначенні. Таким чином, позивач вимушена звернутись до адміністративного суду із адміністративним позовом щодо зобов'язання відповідача виконати вимоги Закону.

Порядок № 505 не містить заборони чи інших обмежень на право отримання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг за умови її отримання раніше.

Порядок не містить правових обмежень для повторного, через певний проміжок часу, звернення за відповідною грошовою допомогою внутрішньо переміщеної особи для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.

Позивач просить суд визнати протиправним та скасувати розпорядження Управління праці та соціального захисту населення Каховської міської ради від 25 вересня 2018 року про відмову ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, в призначенні щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, зобов'язавши призначити щомісячну адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг з моменту звернення із заявою.

Ухвалою суду від 30.11.2018 року позовну заяву було залишено без руху та встановлено строк для усунення її недоліків.

Позивач вимоги суду виконав, недоліки позову усунув.

Ухвалою суду від 12.12.2018 року відкрито спрощене провадження в адміністративній справі. Призначено судове засідання на 26.12.2018 року.

Ухвалою суду від 21.12.2018 року розгляд справи призначено в режимі відеоконференції.

26.12.2018 року оголошено перерву в судовому засіданні до 16.01.2019 року.

У судове засідання позивач не з'явилась, про дату, час та місце слухання справи повідомлена належним чином. Просила розглядати справу без її участі, на задоволенні позовних вимогах наполягала, просила суд задовольнити позов.

Представники відповідача у судовому засіданні по суті позову заперечували, просили у задоволенні позову відмовити, посилаючись на таке.

У липні 2016 року до Управління праці та соціального захисту населення Каховської міської ради позивач звернулася за призначенням щомісячної адресної допомоги, особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України або районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.

З 27.07.2016 р. по 26.01.2017 р. отримувала допомогу, як не працююча особа. За цей період (6 місяців) вона не працевлаштувалась. Позивач жодних документів про втрату працездатності не надала. Вдруге позивач звернулася до Управління 12.09.2018 року за призначенням вищезазначеної допомоги.

На підставі п. 12 Постанови Кабінету Міністрів України № 365 від 08.06.2016 "Деякі питання здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особами" комісією по соціальному захисту населення Каховської міської ради рішенням (протокол № 45 від 25.09.2018) було відмовлено позивачу у призначенні щомісячної адресної допомоги для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово - комунальних послуг на підставі п.п.5 п.3 Порядку надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, затвердженого Постановою КМУ від 01.10.2014 № 505. А саме: особам працездатного віку, яким виплату грошової допомоги було припинено відповідно до вищезазначеного п.7 Порядку, грошова допомога не призначається на наступний строк.

Заслухавши сторони та дослідивши докази у справі, суд встановив такі обставини.

ОСОБА_3 є особою переміщеною з окупованої території. Факт переміщення з окупованої території підтверджується довідкою № 471 від 13 серпня 2018 року

В липні 2016 року позивач звернулась до УПСЗН за призначенням щомісячної адресної допомоги, особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України або районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.

З 27.07.2016 р. по 26.01.2017 р. отримувала допомогу, як не працююча особа. За цей період (6 місяців) вона не працевлаштувалась. ОСОБА_3 отримувала допомогу з 27.07.2016 р. по 26.09.2016 р. у сумі 442,00 грн., з 27.09.2016 р. по 26.11.2016 р. - 221,00 грн., з 27.11.2016 р. - 0,00 грн.

12.09.2018 року позивач вдруге звернулась до Управління за призначенням вищезазначеної допомоги.

Відповідачем було відмовлено у призначенні щомісячної адресної допомоги для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово - комунальних послуг. Як підставу відмови відповідач зазначив п. 12 Постанови Кабінету Міністрів України № 365 від 08.06.2016 "Деякі питання здійснення соціальних виплат внутрішньо переміщеним особами". Комісією по соціальному захисту населення Каховської міської ради рішенням (протокол № 45 від 25.09.2018) відмовлено ОСОБА_3 у призначенні щомісячної адресної допомоги для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово - комунальних послуг на підставі п.п. 5 п.3 Порядку надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, затвердженого Постановою КМУ від 01.10.2014 № 505. А саме: особам працездатного віку, яким виплату грошової допомоги було припинено відповідно до вищезазначеного п. 7 Порядку, грошова допомога не призначається на наступний строк.

Вирішуючи спір, суд застосовує такі норми права.

Відповідно до статті 46 Конституції України, громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Закон України "Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб" від 20.10.2014 року № 1706-VII (далі - Закон № 1706-VII) встановлює гарантії дотримання прав, свобод та законних інтересів внутрішньо переміщених осіб.

Механізм надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг визначає Порядок надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, затверджений постановою КМУ від 01.10.2014 року № 505 (далі - Порядок № 505).

Відповідно до пункту 2 Порядку № 505, грошова допомога надається внутрішньо переміщеним особам, які стоять на обліку в структурних підрозділах з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадімінстрацій, виконавчих органах з питань соціального захисту населення міських, районних у містах (у разі утворення) рад (далі - уповноважені органи), з дня звернення за її призначенням і виплачується по місяць зняття з такого обліку включно, але не більше ніж шість місяців.

Абзацами 1, 5 пункту 3 Порядку № 505 визначено, що грошова допомога особам, які переміщуються, призначається на сім'ю та виплачується одному з її членів за умови надання письмової згоди довільної форми про виплату грошової допомоги цій особі від інших членів сім'ї (далі - уповноважений представник сім'ї) у таких розмірах, зокрема, для працездатних осіб - 442 гривні на одну особу (члена сім'ї).

Особам працездатного віку, яким грошова допомога була припинена відповідно до пункту 7 цього Порядку, грошова допомога на наступний строк не призначається.

Відповідно до пункту 7 Порядку № 505, якщо у складі сім'ї, якій призначено грошову допомогу, є особи працездатного віку, які не працевлаштувалися, в тому числі за сприянням державної служби зайнятості, або перебувають в трудових відносинах з роботодавцями на тимчасово окупованій території України, в районах проведення антитерористичної операції чи населених пунктах, що розташовані на лінії зіткнення, але фактично не працюють, протягом двох місяців з дня призначення виплати грошової допомоги, її розмір для працездатних членів сім'ї на наступні два місяці зменшується на 50 відсотків, а на наступний період - припиняється.

Особи працездатного віку, яким призначено грошову допомогу, зобов'язані інформувати у триденний строк уповноважений орган про факт працевлаштування або перебування на обліку як безробітних.

Аналіз вищезазначених норм свідчить, що грошова допомога у разі її припинення відповідно до пункту 7 цього Порядку не призначається лише на наступний строк, тобто чергові шість місяців.

Положення Порядку № 505 не містять норми, яка б у подібних правовідносинах назавжди позбавляла права особу працездатного віку, яка працевлаштувалась та як і раніше має статус внутрішньо переміщеної особи на отримання грошової допомоги.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про те, що позивач має право на отримання щомісячної адресної допомоги як особа, що переміщена з тимчасового окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.

Згідно із частин 1 - 3 статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Відповідно до частини першої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною другою статті 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням системного аналізу правових норм, досліджених судом доказів, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 242- 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив :

Позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Управління праці та соціального захисту населення Каховської міської ради від 25 вересня 2018 року про відмову ОСОБА_3 в призначенні щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.

Зобов'язати Управління праці та соціального захисту населення Каховської міської ради (код ЄДРПОУ 22761432, вул. Велика Куликовська, 103, м. Каховка, Херсонська область, 74800) призначити ОСОБА_3 (рнокпп НОМЕР_1, АДРЕСА_1) щомісячну адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг з 12.09.2018 року.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П'ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 21 січня 2019 р.

Суддя Варняк С.О.

кат. 112030600

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.01.2019
Оприлюднено21.01.2019
Номер документу79280460
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/2439/18

Ухвала від 26.09.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Повістка від 02.08.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

Ухвала від 08.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шарапа В.М.

Постанова від 10.06.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 06.03.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 06.03.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Рішення від 16.01.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

Ухвала від 21.12.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

Ухвала від 12.12.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

Ухвала від 30.11.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Варняк С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні