Справа № 560/3562/18
РІШЕННЯ
іменем України
17 січня 2019 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Гнап Д.Д.
за участю:секретаря судового засідання Горбатюк І.С. представника позивача - Діденко Т.В. представника відповідача - Трасковської С.В. розглянув адміністративну справу за позовом приватного підприємства "Рембудсервіс" до Державної фіскальної служби України , Головного управління ДФС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії.
І. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН
Приватне підприємство "Рембудсервіс" звернулося до суду з позовом до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Хмельницькій області, в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Хмельницькій області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за №745671/23844841 від 31.05.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №79 від 29.09.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №79 від 29.09.2017.
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що комісією Головного управління ДФС у Хмельницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення від 31.05.2018 №745671/23844841 про відмову в реєстрації податкової накладної №79 від 29.09.2017, яку складено на виконання умов договорів підряду. Підставою для відмови у реєстрації податкової накладної податковий орган зазначає надання платником податку копій документів, складених з порушенням законодавства. Проте, вважає, що відповідачем не зазначено жодного документа із переліку, передбаченого пунктом 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018, який складено із порушенням законодавства. Зазначає, що позивачем було надано усі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій по податковій накладній №79 від 29.09.2017.
Звернув увагу на те, що податкова накладна №79 від 29.09.2017 складена позивачем з врахуванням проведених попередніх оплат та наявної заборгованості за розрахунками із ТОВ "Агро-Еко ХХІ плюс".
14.11.2018 до суду надійшов відзив Державної фіскальної служби України, в якому вона просить відмовити у задоволенні позову. Зазначає, що на підставі аналізу наданих позивачем до повідомлення №5 від 24.05.2018 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції по відмовленій у реєстрації ПН/РК №79 від 29.09.2017 документів встановлено невідповідність сум, зазначених у вказаній податковій накладній, довідках про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (ф. КБ-3), та картці рахунку 361 за вересень 2017 року. Вказав, що жодного розрахункового документа та/або банківської виписки з особових рахунків до контролюючого органу разом з повідомленням №5 від 24.05.2018 позивачем не надано, що є порушенням пункту 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117. Тобто, наданий позивачем пакет документів до повідомлення №5 від 24.05.2018 не є достатнім для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Звернув увагу на те, що надані позивачем копії банківських виписок від 07.07.2017, від 23.06.2017, від 15.06.2017, від 19.05.2017 та акт звірки взаємних розрахунків із ТОВ "Агро-Еко ХХІ плюс" не надавались до контролюючого органу разом з повідомленням №5 від 24.05.2018, тому, не можуть братися до уваги судом в якості допустимих доказів в справі, оскільки не були покладені в основу спірного рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №79 від 29.09.2018.
14.11.2018 до суду надійшов відзив, в якому Головне управління ДФС у Хмельницькій області просить відмовити в задоволенні позовних вимог. Зазначив, що з аналізу наданих до повідомлення документів встановлено невідповідність сум, зазначених у податковій накладній №79 від 29.09.2017 та довідках про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (ф. КБ-3) та картці рахунку 361 за вересень 2017 року. Тому, в реєстрації податкової накладної було відмовлено обґрунтовано.
14.12.2018 до суду надійшла відповідь на відзив, в якій позивач просить задовольнити позовні вимоги. Зазначив, що надані до контролюючого органу документи в повному обсязі підтверджують реальність здійснення операцій між приватним підприємством "Рембудсервіс" та ТОВ "АГРО-ЕКО ХХІ плюс".
18.12.2018 до суду надійшли заперечення, в яких Головне управління ДФС у Хмельницькій області зазначало, що у зв'язку з ненаданням позивачем до контролюючого органу копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117 (розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків), надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства (невідповідність суми, зазначеній в податковій накладній, сумам, зазначеним в первинних документах), правомірно прийнято оскаржене рішення від 31.05.2018 №745671/23844841.
Представник позивача в судовому засіданні підтримала заявлені позовні вимоги та просила їх задовольнити. Додатково зазначила, що податкова накладна №79 від 29.09.2017 складена відповідно до вимог статті 187 Податкового кодексу України, з врахуванням проведених попередніх оплат та наявної заборгованості. Зазначені обставини також спростовують твердження відповідачів щодо складення документів з порушеннями внаслідок неспівпадінням сум. Крім того, приватним підприємством "Рембудсервіс" було надано пояснення, в яких детально наведено підстави визначення суми податкової накладної №79 від 29.09.2017. Вказав, що Головне управління ДФС у Хмельницькій області не було позбавлене можливості провести перевірку з метою дослідження правомірності складення вказаної вище податкової накладної.
Представник відповідачів в судовому засіданні просила відмовити в задоволенні позовних вимог. Додатково пояснила, що позивачем не було надано банківської виписки та акту звірки, що не дало можливості встановити правомірність складення податкової накладної №79 від 29.09.2017. Вказала, що надані позивачем пояснення не підтвердженні первинними документами.
ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 02.11.2018 відкрито провадження в адміністративній справі за позовом приватного підприємства "Рембудсервіс" та вирішено її розглянути за правилами загального позовного провадження. Призначено підготовче засідання на 20.11.2018.
20.11.2018 підготовче засіданні відкладено на 06.12.2018 у зв'язку з неявкою учасників справи.
06.12.2018 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 17.01.2019.
ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ
15.05.2017 між товариством з обмеженою відповідальністю "АГРО-ЕКО ХХІ плюс" (замовник) та приватним підприємством "Рембудсервіс" (підрядник) укладено договір підряду (генеральна угода) №15-05/17, відповідно до якого:
- підрядник зобов'язується у 2017 році виконати роботи, зазначені в кошторисній документації, а замовник прийняти і оплатити такі роботи (пункт 1.1);
- найменування робіт - ремонтні роботи об'єктів, що знаходяться по вул. Маршала Харченка в с. Панівці Кам'янець-Подільського району Хмельницької області (пункт 1.12);
- визначення об'єктів, на яких будуть проводитись ремонтні роботи, здійснюється сторонами у відповідних договорах підряду, що укладаються сторонами в межах дії цього договору, та є його невід'ємною частиною та рахуються відповідними додатками. Сторони укладають окремий договір підряду на кожен об'єкт, розташований по вул. Маршала Харченка в с. Панівці Кам'янець-Подільського району Хмельницької області (пункт 1.3);
- ціна договору визначається сторонами на підставі кошторису (договірної ціни), що становлять невід'ємну частину договору (пункт 3.1);
- розрахунки проводяться шляхом оплати замовником після пред'явлення підрядником рахунка на оплату виконаних робіт та після підписання сторонами типових форм первинних облікових документів будівництва №КБ-2в "Акт приймання виконаних підрядних робіт" та №КБ-3 "Довідка про вартість виконаних підрядних робіт", затверджених наказом Державного комітету статистики України і Державного комітету України з будівництва та архітектури від 21 червня 2002 року №237/5 (пункт 4.1);
- замовник має право перерахувати підряднику аванс у розмірі до 30% від суми фактичного фінансування для закупівлі необхідних для виконання робіт матеріальних ресурсів (пункт 4.2);
- строк виконання робіт: початок - 15 травня 2017 року, завершення - 31 грудня 2017 року (пункт 5.1);
- цей договір набирає чинності з дати підписання і діє до повного виконання зобов'язань сторонами, але не пізніше 31 грудня 2017 року (пункт 10.1).
15.05.2017 між товариством з обмеженою відповідальністю "АГРО-ЕКО ХХІ плюс" (замовник) та приватним підприємством Рембудсервіс (підрядник) укладено договір підряду на виконання ремонтних робіт з підсилення фундаментів, влаштування підлоги складу для зберігання сільськогосподарської продукції по вул. Маршала Харченко, 1а с. Панівці, Кам'янець-Подільського району, Хмельницької області (Фундаменти, підлога) №15-1/05/17.
На виконання умов договору №15-1/05/17 від 15.05.2017 сторонами складено довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за вересень 2017 року (примірна форма КБ-3), акт приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2017 року (примірна форма №КБ-2в), згідно з якими виконано робіт на загальну суму 593164,80 грн, у тому числі ПДВ.
15.05.2017 між товариством з обмеженою відповідальністю "АГРО-ЕКО ХХІ плюс" (замовник) та приватним підприємством "Рембудсервіс" (підрядник) укладено договір підряду на виконання ремонтних робіт (Лабораторія) по вул. Маршала Харченка, 1а в с. Панівці Кам'янець-Подільського району Хмельницької області №15-2/05/17.
На виконання умов договору №15-2/05/17 від 15.05.2017 сторонами складено довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за вересень 2017 року (примірна форма КБ-3), акт приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2017 року (примірна форма №КБ-2в), згідно з якими виконано робіт на загальну суму 40036,80 грн, у тому числі ПДВ.
15.05.2017 між товариством з обмеженою відповідальністю "АГРО-ЕКО ХХІ плюс" (замовник) та приватним підприємством "Рембудсервіс" (підрядник) укладено договір підряду на виконання ремонтних робіт пункту прийому зерна (ППЗ) по вул. Маршала Харченко, 1а с. Панівці, Кам'янець-Подільського району, Хмельницької обл. (Металеві конструкції) №15-3/05/17.
На виконання умов договору №15-3/05/17 від 15.05.2017 сторонами складено довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за вересень 2017 року (примірна форма КБ-3), акт приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2017 року (примірна форма №КБ-2в), згідно з якими виконано робіт на загальну суму 43416,00 грн, у тому числі ПДВ.
15.05.2017 між товариством з обмеженою відповідальністю "АГРО-ЕКО ХХІ плюс" (замовник) та приватним підприємством "Рембудсервіс" (підрядник) укладено договір підряду на виконання ремонтних робіт утеплення котельні по вул. Маршала Харченко, 1а с. Панівці, Кам'янець-Подільського району, Хмельницької обл. (Металеві конструкції) №15-4/05/17.
На виконання умов договору №15-3/05/17 від 15.05.2017 сторонами складено довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за вересень 2017 року (примірна форма КБ-3), акт приймання виконаних будівельних робіт за вересень 2017 року (примірна форма №КБ-2в), згідно з якими виконано робіт на загальну суму 19696,80 грн, у тому числі ПДВ.
За вересень 2017 року приватним підприємством "Рембудсервіс" виконано на користь товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО-ЕКО ХХІ плюс" робіт на загальну суму 696314,40 грн, що також підтверджується банківськими виписками, актами звіряння взаємних розрахунків за період травень 2017 року - вересень 2017 року між товариством з обмеженою відповідальністю "АГРО-ЕКО ХХІ плюс" та приватним підприємством "Рембудсервіс".
Оплата вказаних робіт проведена авансовими платежами на суму 550000,00 грн, внаслідок чого складені та зареєстровані податкові накладні від 19.05.2017 на суму 100000,00 грн, від 15.06.2017 на суму 150000,00 грн, 16.06.2017 на суму 100000,00 грн, 23.06.2017 на суму 100000,00 грн, 07.07.2017 на суму 50000,00 грн, 07.07.2017 на суму 50000,00 грн.
Надалі було сплачено залишок за виконані роботи в сумі 146314,40 грн.
За результатами фінансово-господарської діяльності позивачем складено податкову накладну №79 від 29.09.2017 на суму 146308,40 грн, оскільки в приватного підприємства "Рембудсервіс" був наявний борг перед товариством з обмеженою відповідальністю "АГРО-ЕКО ХХІ плюс" в розмірі 6,00 грн (146314,40 грн - 6,00 грн), який відображений в акті звіряння взаємних розрахунків за період травень 2017 року - вересень 2017 року. Вказану податкову накладну направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивач отримав квитанцію J1201009 від 16.11.2017, відповідно до якої податкову накладну від 29.09.2017 №79 прийнято, але її реєстрацію зупинено. Зазначено, що ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 43.99.4. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту "в" п.п. 201.16.1 п.201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.
Приватне підприємство "Рембудсервіс" надіслало через електронну систему документообігу повідомлення з поясненнями №5 від 24.05.2018 та документами на підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній №79 від 29.09.2017.
За результатом розгляду наданих позивачем пояснень та документів, Комісією Головного управління ДФС у Хмельницькій області прийнято рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 31.05.2018 №745671/23844841, відповідно до якого відмовлено в реєстрації податкової накладної №79 від 29.09.2017.
В якості підстави прийняття такого рішення зазначено надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, а саме: платником надано картку рахунку 361, відповідно до якої поступлення коштів від ТОВ "АГРО ЕКО ХХІ" на рахунок ПП "Рембудсервіс" відбулося 29.09.2017 в сумі 533452,80 грн. Згідно довідок про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (ф. КБ-3) від 29.09.2017 ПП "Рембудсервіс" виконано роботи на суму 696314,40 грн, при цьому податкова накладна №79 від 29.09.2017 виписана на суму 146308,40 грн. Встановлено невідповідність сум зазначених у податковій накладній №79 від 29.09.2017, довідках про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (ф. КБ-3), та картці рахунку 361 за вересень 2017 року.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, позивач оскаржив його в адміністративному порядку до Комісії з питань розгляду скарг ДФС України. Проте, рішенням №11500/23844841/2 від 14.06.2018 залишено скаргу без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних - без змін.
Вважаючи, що рішення від 31.05.2018 №745671/23844841 прийняте з порушенням норм чинного законодавства та є протиправним, позивач звернувся до суду з даним позовом.
IV. ОЦІНКА СУДУ
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначено в Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 №341) (далі - Порядок №1246).
Відповідно до пункту 2 Порядку №1246 податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Положеннями пункту 5 Порядку №1246 визначено, що реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.
Згідно з пунктом 12 Порядку №1246 в редакції, чинній на час складення квитанції J1201009 від 16.11.2017, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування
Аналогічні норми містить пункт 201.16 статті 201 ПК України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України в редакції, чинній на час складення квитанції J1201009 від 16.11.2017, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Аналіз викладених положень податкового законодавства дає підстави для висновку, що податкова накладна та процедура її реєстрації є ключовими елементами у механізмі реалізації платниками податків права на зменшення власних податкових зобов'язань з ПДВ на суму податку, що була сплачена постачальнику у складі вартості товарів або послуг (формування податкового кредиту). При цьому, реєстрації податкової накладної, як обов'язковій умові для віднесення покупцем товарів/послуг сплаченої у складі товарів або послуг суми ПДВ до податкового кредиту, передує процедура автоматизованого співставлення податкової накладної з визначеними у законі критеріями оцінки ступеня ризиків.
У разі відповідності податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
У свою чергу, Критерії оцінки ступеня ризиків, достатні для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 №567, чинного на час складення квитанції J1201009 від 16.11.2017 (далі - Критерії).
Цим же наказом затверджений вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік №567).
Пунктом 6 Критеріїв, який був зазначений відповідачем у квитанції у якості підстави для зупинення реєстрації податкової накладної, передбачено, що Моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:
1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60% - від 0,02 до 0,03; більше 50% - від 0,015 до 0,02; більше 40% - від 0,01 до 0,015, більше 30% - від 0,005 до 0,01, більше 20% - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.
Згідно з квитанцією J1201009 від 16.11.2017 виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 43.99.4. Зауважень щодо визначення критерію оцінки ступеня ризиків, встановленого підпунктом 1 пункту 6 Критеріїв сторонами не висловлено.
Пункт 1 Перелік №567 визначав, що документами, достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв є:
договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Суд звертає увагу, що вказаний перелік документів є вичерпним та розширеному тлумаченню не підлягає.
Крім того, постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117, яка набрала чинності 22.03.2018, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №117). Пункт 14 Порядку №117 містить аналогічний за своєю суттю перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Таким чином, умовою розблокування реєстрації податкової накладної, яка за результатами автоматизованого моніторингу була визнана такою, що відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, є подання платником податків документів, згідно з Переліком №567.
Водночас, наведені положення щодо вичерпного переліку документів свідчать про те, що перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, не означає, що платник податку повинен подати абсолютно всі, зазначені у ньому документи. Навпаки, зміст цього переліку свідчить на користь того, що враховується специфіка певних господарських операцій.
Більше того, платнику податків надано право подати крім копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію, ще й пояснення.
Відповідно до пункту 21 Порядку №117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Згідно з пунктом 22 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117, яка набрала чинності 22.03.2018, розгляд питання на засіданні комісії контролюючого органу включає такі етапи: доповідь секретаря комісії; доповідь члена комісії, співдоповідь (у разі потреби); внесення пропозицій членами комісії, їх обговорення; оголошення головою комісії рішення про припинення обговорення питання; голосування; оголошення головою комісії результатів голосування; оформлення протоколу, який підписується учасниками засідання.
Пунктом 21 вказаного Порядку встановлено, що комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
Отже, на відміну від зупинення реєстрації податкової накладної (розрахунку коригування), яке відбувається в автоматизованому режимі засобами програмного забезпечення ДФС України, прийняття рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної (розрахунку коригування) потребує проведення комісією регіонального рівня засідання, на якому членами комісії розглядаються та аналізуються надані платником податків документи та пояснення з метою прийняття обґрунтованого рішення зі спірного питання.
Як слідує з матеріалів справи, позивачем направлено податковому органу пояснення та копії документів перелік яких кореспондує Переліку №567.
В наданих приватним підприємством "Рембудсервіс" поясненнях конкретизовано підстави та складові суми, зазначеної в податковій накладній №79 від 29.09.2017.
Підпунктом 62.1.3 пункту 62.1 статті 62 Податкового кодексу України визначено, що податковий контроль здійснюється шляхом перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Оскаржуване рішення, містить єдину підставу відмови в реєстрації податкової накладної від 29.09.2017 №79 - надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Зміст оскарженого рішення та пояснень представників відповідача дають підстави суду вважати, що комісія, розглядаючи подані позивачем документи, не з'ясовувала специфіку проведених господарських операцій. Також не було надано оцінки поясненням приватного підприємства "Рембудсервіс", у тому числі не здійснено податкового контролю відповідно до зазначених вище положень.
У той же час, суд зазначає, що аналіз наданих позивачем, згідно з Переліком №537, документів та пояснень свідчить про відсутність у них дефекту форми, змісту або походження, які в силу частини 2 статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність", пункту 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88, які спричинили б втрату такими документами юридичної сили.
Суд враховує, що факт зупинення реєстрації податкової накладної №79 від 29.09.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних не спростовує факту здійснення платником податків господарської операції.
Сукупність наданих позивачем первинних документів дають підстави для висновку, що наданий позивачем пакет документів був достатнім для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Таким чином, рішення Головного управління ДФС у Хмельницькій області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за № 745671/23844841 від 31.05.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної № 79 від 29.09.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних є протиправним, внаслідок чого позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню.
Оскільки оскаржуване рішення про відмову у реєстрації податкової накладної визнано судом протиправними та таким, що підлягає скасуванню, враховуючи наведені вище положення суд приходить до висновку про необхідність зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкову накладну №79 від 29.09.2017.
У даному випадку, задоволення позовної вимоги щодо зобов'язання Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №79 від 29.09.2017, є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.
Згідно з частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи вищевикладене, відповідачами спростовано, а позивачем не підтверджено правомірність заявлених позовних вимог, тому, їх слід задовольнити.
Вирішуючи питання розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.
Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Згідно з квитанцією 0.0.1139337025.1 позивачем сплачено 3524,00 грн судового збору.
Оскільки суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог, відшкодуванню позивачу за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів підлягають судові витрати у сумі 3524,00 грн.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов приватного підприємства "Рембудсервіс" - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Хмельницькій області №745671/23844841 від 31.05.2018.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну приватного підприємства "Рембудсервіс" №79 від 29.09.2017.
Стягнути на користь приватного підприємства "Рембудсервіс" судові витрати за сплату судового збору в розмірі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Хмельницькій області.
Стягнути на користь приватного підприємства "Рембудсервіс" судові витрати за сплату судового збору в розмірі 1762 (одна тисяча сімсот шістдесят дві) грн 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 21 січня 2019 року
Позивач:Приватне підприємство "Рембудсервіс" (вул. Пілотська 20А, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 23844841) Відповідач:Державна фіскальна служба України (Львівська площа 8, м. Київ, 04053 , код ЄДРПОУ - 39292197) Головне управління ДФС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука 17, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 39492190)
Головуючий суддя Д.Д. Гнап
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.01.2019 |
Оприлюднено | 21.01.2019 |
Номер документу | 79280536 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні