Справа № 420/6238/18
УХВАЛА
21 січня 2019 року м.Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Харченко Ю.В. розглянувши заяву позивачів - ОСОБА_1, ОСОБА_2 (від 18.01.2019р. вхід.№1948/19) щодо забезпечення позову шляхом зупинення дії Містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва №205, затверджених Наказом Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради від 12.10.2018р. №01-06/208 до набрання законної сили судовим рішенням по даній справі,-
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1, ОСОБА_2 звернулись до Одеського окружного адміністративного суду з позовом, у якому просять суд визнати протиправними та скасувати Містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва №205, затверджені Наказом Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради від 12.10.2018р. №01-06/208.
Ухвалою суду від 21.12.2018р. прийнято позовну заяву до розгляду, та відкрито загальне позовне провадження у справі №420/6238/18 за позовом ОСОБА_1, ОСОБА_2 до Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради, третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю "ФОРТІУС" про визнання протиправними та скасування Містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва №205, затверджених Наказом Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради від 12.10.2018р. №01-06/208.
18.01.2019р. до суду від позивачів - ОСОБА_1, ОСОБА_2 надійшла заява (вхід.№1948/19) про вжиття судом заходів щодо забезпечення позову шляхом зупинення дії Містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва №205, затверджених Наказом Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради від 12.10.2018р. №01-06/208 до набрання законної сили судовим рішенням по даній справі.
Відповідно до приписів ст.150 КАС України суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову. Забезпечення позову допускається як до пред'явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: 1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або 2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Відповідно до Постанови Пленуму Верховного Суду України від 22 грудня 2006року №9 "Про практику застосування судами процесуального законодавства при розгляді заяв про забезпечення позову" в тій частині, яка стосується загальних положень застосування забезпечення позову, а також Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України від 06 березня 2008року №2 "Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства під час розгляду адміністративних справ" при розгляді заяв про забезпечення позову суд (суддя) має з урахуванням доказів, наданих позивачем на підтвердження своїх вимог, пересвідчитися, зокрема, у тому, що між сторонами дійсно виник спір та існує реальна загроза невиконання чи утруднення виконання можливого рішення суду про задоволення позову; з'ясувати обсяг позовних вимог, дані про особу відповідача, а також відповідність виду забезпечення позову, який просить застосувати особа, котра звернулася з такою заявою, позовним вимогам.
Також, вирішуючи питання про забезпечення позову, суд має брати до уваги інтереси не лише позивача, а й інших осіб, права яких можуть бути порушені, у зв'язку із застосуванням відповідних заходів, а також має враховувати співрозмірність вимог заяви про забезпечення позову заявленим позовним вимогам, та обставинам справи.
Отже, з урахуванням наведеного, судом встановлено, що правовий інститут забезпечення адміністративного позову має застосовуватися лише у виключних випадках та за умови існування обґрунтованої небезпеки заподіяння шкоди правам та охоронюваним законом інтересам особи до ухвалення рішення в адміністративній справі, або у випадках, якщо захист цих прав, свобод та охоронюваних законом інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат.
Зокрема, дослідивши ретельно додані позивачами до матеріалів адміністративного позову документи, та беручи до уваги відсутність належних доказів, які б свідчили про існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам, та охоронюваним законом інтересам позивачів, або про те, що захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття відповідних заходів забезпечення позову, суд не вбачає підстав для задоволення заяви позивачів - ОСОБА_1, ОСОБА_2 (від 18.01.2019р. вхід.№1948/19), та вжиття заходів забезпечення адміністративного позову шляхом зупинення дії Містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва №205, затверджених Наказом Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради від 12.10.2018р. №01-06/208 до набрання законної сили судовим рішенням по даній справі.
До того ж, заходи забезпечення позову вживаються з метою охорони прав, та інтересів позивачів на час розгляду справи, та не можуть вирішувати спірні правовідносини по суті. Натомість, твердження, викладені позивачами, відносно неправомірності спірних Містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва №205, затверджених Наказом Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради від 12.10.2018р. №01-06/208, не можуть слугувати підставою для задоволення заяви про вжиття заходів забезпечення даного позову, оскільки питання щодо правомірності їх винесення, є предметом спору по суті, та відповідна оцінка може бути надана судом лише за наслідками розгляду справи, з урахуванням усіх належних, та допустимих доказів, наданих сторонами у справі.
Крім того, у разі забезпечення позову у вказаний позивачами - ОСОБА_1, ОСОБА_2 спосіб, а саме шляхом зупинення дії Містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва №205, затверджених Наказом Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради від 12.10.2018р. №01-06/208 до набрання законної сили судовим рішенням по даній справі, судом фактично буде вирішено даний спір по суті, тобто, судом ухвалиться рішення без відповідного судового розгляду справи, що апріорі не відповідає меті застосування правового інституту забезпечення позову.
Відтак, беручи до уваги наведене, суд дійшов висновку щодо відсутності наразі законодавчо передбачених підстав для задоволення заяви позивачів - ОСОБА_1, ОСОБА_2 (від 18.01.2019р. вхід.№1948/19) щодо забезпечення позову шляхом зупинення дії Містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва №205, затверджених Наказом Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради від 12.10.2018р. №01-06/208 до набрання законної сили судовим рішенням по даній справі.
Керуючись ст.ст.150, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
У задоволенні заяви позивачів - ОСОБА_1, ОСОБА_2 (від 18.01.2019р. вхід.№1948/19) щодо забезпечення позову шляхом зупинення дії Містобудівних умов та обмежень для проектування об'єкта будівництва №205, затверджених Наказом Управління архітектури та містобудування Одеської міської ради від 12.10.2018р. №01-06/208 до набрання законної сили судовим рішенням по даній справі, відмовити.
Ухвала суду набирає законної сили в порядку та строки, передбачені ст.256 КАС України.
Ухвала суду може бути оскаржена, шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до П'ятого апеляційного адміністративного суду у строки визначені статтею 295 КАС України.
Відповідно до п.п.15.5 п.15 Розділу VII Перехідні положення КАС України в редакції Закону №2147-VIII до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.
Суддя Харченко Ю.В.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.01.2019 |
Оприлюднено | 22.01.2019 |
Номер документу | 79308339 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Харченко Ю. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні