Рішення
від 21.01.2019 по справі 520/9677/18
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 січня 2019 р. № 520/9677/18

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бабаєва А.І. розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в м.Харкові справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Харківській області про визнання незаконною відмову та зобов'язання вчинити певні дії -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Харківській області, в якому, з підстав незаконності відмови, просить суд:

- визнати відмову Головного управління Держгеокадастру у Харківській області від 28.08.2018 року №К-9774/0-7068/0/95-18 у наданні дозволу ОСОБА_1 на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі на місцевості площею 2,000 га, кадастровий номер 6320285200:01:000:0513, яка розташована за межами населених пунктів на території Пришибської сільської ради Балаклійського району Харківської області, згідно заяви від 31.07.2018 року, незаконною;

- зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Харківській області задовольнити заяву від 31.07.2018 року та надати дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що всупереч вимог законодавства відповідач надав відповідь, якою безпідставно відмовив позивачу в реалізації права згідно заяви про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки розташовану за межами населеного пункту.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду прийнято адміністративний позов до розгляду та відкрито спрощене провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Харківській області про визнання незаконною відмову та зобов'язання вчинити певні дії. Повідомлено сторін, що розгляд справи відбудеться в письмовому провадженні без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Відповідач, Головне управління Держгеокадастру у Харківській області, надав до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що відповідач у спірних правовідносинах діяв згідно чинного законодавства.

Суд, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності вважає, що позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що 31.01.2017 року, 22.03.2017 року, 09.08.2017 року ОСОБА_1 через свого представника на підставі статті 118 Земельного кодексу України зверталась до Головного управління Держгеокадастру у Харківській області із заявами про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,00 га, розташованої за межами населеного пункту на території Пришибської сільської ради Балаклійського району Харківської області для подальшого надання у приватну власність.

Головне управління Держгеокадастру у Харківській області на вказані заяви надавало відповіді, оформлені листами № Р-2019/0/6-3546/0/21-17 від 28.02.2017, № Р-7275/0/6-8295/0/21-17 від 19.04.2017, № Р-22611/0/6-20730/0/21-17 від 06.09.2017, якими фактично відмовляло у задоволенні вказаних вище заяв позивача.

Не погоджуючись із черговою відмовою відповідача, яка оформлена листом № Р-22611/0/6-20730/0/21-17 від 06.09.2017, ОСОБА_1 звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з метою її оскарження.

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 23.11.2017 року по справі № 820/4687/17 адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Харківській області про визнання дій незаконними та зобов'язання вчинити певні дії задоволено. Визнано незаконною відмову Головного управління Держгеокадастру у Харківській області у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки ОСОБА_1, згідно заяви від 09.08.2017 р., розташованої на території Пришибської сільської ради Балаклійського району Харківської області орієнтованою площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства, яку викладено в листі від 06.09.2017 № Р-22611/0/6-20730/0/21-17. Зобов'язано Головне управління Держгеокадастру у Харківській області надати ОСОБА_1 дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, розташованої на території Пришибської сільської ради Балаклійського району Харківської області орієнтованою площею 2,0000 га для ведення особистого селянського господарства, згідно її заяви від 09.08.2017 року.

Постановою Харківського апеляційного адміністративного суду від 18.01.2018 року постанову Харківського окружного адміністративного суду від 23.11.2017 року по справі № 820/4687/17 скасовано. Прийнято нову постанову, якою адміністративний позов ОСОБА_1 задоволено частково. Визнано протиправною бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Харківській області щодо розгляду заяви ОСОБА_1 від 09.08.2017 року про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Зобов'язано Головне управління Держгеокадастру у Харківській області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 09.08.2017 року про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки площею 2,0000 га, яка розташована за межами населеного пункту на території Пришибської сільської ради Балаклійського району Харківської області з урахуванням висновків суду апеляційної інстанції. В іншій частині позовних вимог ОСОБА_1 відмовити.

На виконання постанови Харківського окружного адміністративного суду від 23.11.2017 по справі № 820/4687/17 та постанови Харківського апеляційного адміністративного суду від 18.01.2018 відповідач надав відповідь № К-1759/0-2016/0/95-18 від 13.03.2018 року, в якій зазначив, що за інформацією відділу у Балаклійському районі Головного управління Держгеокадастру у Харківській області стосовно земельної ділянки, зазначеної на графічних матеріалах, було надано дозвіл на розробку проекту землеустрою. Відповідний перелік земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, які можуть бути передані у власність громадянам у І кварталі 2018 року, сформований за відповідною формулою, з урахуванням площі земельних ділянок, право оренди на яку було продано на території відповідної області у кварталі, що передував поточному кварталу Повідомляємо, що після проведення земельних торгів у наступному кварталі буде сформований новий перелік земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, які можуть бути передані у власність громадянам. Зазначаємо, що земельна ділянка, яка зазначена у графічних матеріалах не включена до Переліку земельних ділянок сільськогосподарської призначення державної власності, які можуть бути передані у власність громадянам у І кварталі 2018 року, затверджений наказом Головного управління Держгеокадастру у Харківській області від 20.12.2017 року № 258, який розміщений на офіційному веб-сайті Головного управління за електронною адресою kharkivska.land.gov.ua. Враховуючи вшдевикладене, Головне управління відмовило позивачу в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для а ведення особистого селянського господарства розміром 2,0000 га, яка знаходиться за межами населених пунктів на території Пришибської сільської ради Балаклійського району Харківської області.

31.07.2018 року позивач повторно звернулась до відповідача із заявою про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення/відновлення меж земельної ділянки в натурі на місцевості площею 2,0000 га, кадастровий номер 6320285200:01:000:0513, яка розташована за межами населених пунктів на території Пришибської сільської ради Балаклійського району Харківської області, з метою оформлення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства для подальшої передачі у власність.

До вказаної заяви позивачем було додано витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх власниками земель, землекористувачами, угіддями станом на 01.01.2017 року, заяву третьої особи про відмову від подальшого оформлення у власність земельної ділянки кадастровий номер 6320285200:01:000:0513,

Листом №К-9774/0-7068/0/95-18 від 28.08.2018 року Головне управління Держгеокадастру у Харківській області повідомило позивача, що Кабінетом Міністрів України поставлено завдання Держгеокадастру та його територіальним органам під час передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у власність в межах норм безоплатної приватизації та раціонального використання земельних ділянок формувати перелік земельних ділянок та визначати їх площу, яка передається в межах норм безоплатної приватизації на території відповідної області та щокварталу оприлюднювати перелік земельних ділянок, які пропонується передавати у наступному кварталі на офіційних веб-сайтах територіальних органів Держгеокадастру за місцем розташування земельних ділянок. Відповідний перелік земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, які можуть бути передані у власність громадянам у ІІІ кварталі 2018 року, сформований за відповідною формулою, з урахуванням площі земельних ділянок, право оренди на яку було продано на території відповідної області у кварталі, що передував поточному кварталу. Повідомлено, що після проведення земельних торгів у наступному кварталі буде сформований новий перелік земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, які можуть бути передані у власність громадянам. Головним управлінням Держгеокадастру у Харківській області встановлено, що земельна ділянка, яка зазначена в графічних матеріалах не включена до Переліку земельних ділянок, сільськогосподарського призначення державної власності, які можуть бути передані у власність громадянам у ІІІ кварталі 2018 року, затвердженого наказом Головного управлінням Держгеокадастру у Харківській області № 131 від 20.06.2018 року, а також наказ Головного управління Держгеокадастру у Харківській області від 06.08.2018 року №156 «Про внесення змін до наказу Головного управління від 20.06.2018 року №131» , які розміщені на офіційному веб-сайті Головного управління Держгеокадастру у Харківській області за електронною адресою http://kharkivska.land.gov.ua.

Враховуючи викладене, відповідачем відмовлено позивачу в наданні дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

Позивач, не погоджуючись з такою відмовою Головного управління Держгеокадастру у Харківській області, звернувся до суду з даним позовом.

Щодо позовних вимог в частині визнання незаконною відмову Головного управління Держгеокадастру у Харківській області від 28.08.2018 року №К-9774/0-7068/0/95-18 у наданні дозволу ОСОБА_1 на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі на місцевості площею 2,000 га, кадастровий номер 6320285200:01:000:0513, яка розташована за межами населених пунктів на території Пришибської сільської ради Балаклійського району Харківської області, згідно заяви від 31.07.2018 року, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правовідносини у сфері забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель регламентуються Земельним кодексом України.

Приписами п. б ч.1 ст.121 Земельного кодексу України встановлено, що громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності, зокрема для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара.

Статтею 25 Закону України Про землеустрій № 858-IV від 22 травня 2003 року визначено види документації із землеустрою, до яких, крім проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, належать, зокрема, технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); технічна документація із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок.

Частиною другою статті 55 Закону України Про землеустрій передбачено, що встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється на основі технічної документації із землеустрою, якою визначається місцеположення поворотних точок меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

Згідно з ч.8 ст. 55 Закону України Про землеустрій у разі якщо на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) передбачається здійснити передачу земельних ділянок державної чи комунальної власності у власність чи користування, така технічна документація розробляється на підставі дозволу, наданого Верховною ОСОБА_2 Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади, органом місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 Земельного кодексу України (у випадках, передбачених законом).

Відповідно до частини першої статті 123 Земельного кодексу України надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною ОСОБА_2 Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.

З аналізу наведених правових норм вбачається, що для розроблення технічної документації із землеустрою зацікавлена особа звертається до органу місцевого самоврядування або органу виконавчої влади щодо отримання дозволу.

Аналогічний правовий висновок зазначено Верховним судом у постанові від 24 квітня 2018 року по справі № 802/1534/17-а.

Відповідно до положень частини 6 статті 118 Земельного кодексу України, громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до ОСОБА_2 міністрів Автономної Республіки Крим. ОСОБА_2 Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Згідно з частиною 7 статті 118 Земельного кодексу України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб'єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін. У разі, якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання, Верховна ОСОБА_2 Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє ОСОБА_2 Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Отже, законом встановлено результат розгляду клопотань про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для ведення особистого селянського господарства, а саме відповідний орган може задовольнити таке клопотання або відмовити в його задоволенні.

Відмова може бути визнана обґрунтованою лише тоді, коли компетентним суб'єктом владних повноважень встановлюється невідповідність місця розташування об'єкта вимогам, зазначеним у Земельному кодексі Україні, які повинні бути затверджені у встановленому законом порядку або вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно - правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко - економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно - територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Не включення земельної ділянки до вказаного у листі відповідача №К-9774/0-7068/0/95-18 від 28.08.2018 року Переліку не може бути підставою для відмови у наданні дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки, оскільки він не є законодавчим або нормативно-правовим актом, генеральним планом населених пунктів та іншою містобудівною документацією, схемою землеустрою і техніко-економічним обґрунтуванням використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектом землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затвердженим у встановленому законом порядку.

Таким чином, висновки відповідача про відмову у наданні дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки з тих підстав, що земельна ділянка, яка зазначена у графічних матеріалах, не включена до Переліків земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, які можуть бути передані у власність громадянам у ІІІ кварталі 2018 року, затвердженого наказом Головного управлінням Держгеокадастру у Харківській області № 131 від 20.06.2018 року, а також наказом Головного управління Держгеокадастру у Харківській області від 06.08.2018 року №156 «Про внесення змін до наказу Головного управління від 20.06.2018 року №131» , не грунтуються на приписах чинного законодавства України.

Крім того, відмова Головного управління Держгеокадастру у Харківській області від 28.08.2018 року №К-9774/0-7068/0/95-18 не містить жодних посилань на приписи ст.55 Закону України Про землеустрій .

З огляду на викладене, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог в частині визнання незаконною відмову Головного управління Держгеокадастру у Харківській області від 28.08.2018 року №К-9774/0-7068/0/95-18 у наданні дозволу ОСОБА_1 на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі на місцевості площею 2,000 га, кадастровий номер 6320285200:01:000:0513, яка розташована за межами населених пунктів на території Пришибської сільської ради Балаклійського району Харківської області, згідно заяви від 31.07.2018 року.

Щодо позовних вимог в частині зобов'язання Головного управління Держгеокадастру у Харківській області задовольнити заяву від 31.07.2018 року та надати ОСОБА_1 дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою, суд зазначає наступне.

Приписами ст. 118 Земельного кодексу України рішення про надання або відмову в наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою приймається відповідним органом виконавчої влади за результатом розгляду клопотання поданого разом з графічними матеріалами та погодженням землекористувача.

Частиною другою статті 55 Закону України Про землеустрій передбачено, що встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється на основі технічної документації із землеустрою, якою визначається місцеположення поворотних точок меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

Згідно з ч.8 ст. 55 Закону України Про землеустрій у разі якщо на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) передбачається здійснити передачу земельних ділянок державної чи комунальної власності у власність чи користування, така технічна документація розробляється на підставі дозволу, наданого Верховною ОСОБА_2 Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади, органом місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 Земельного кодексу України (у випадках, передбачених законом).

Тобто, прийняттю рішення передує процедура розгляду певного пакету документів, визначених Земельним кодексом України, Законом України Про землеустрій та перевірки місця розташування земельної ділянки вимогам законів та відповідній документації.

З листа відповідача №К-9774/0-7068/0/95-18 від 28.08.2018 року встановлено, що оскаржувана відмова Головного управління Держгеокадастру у Харківській області грунтується на тому, що земельна ділянка, яка зазначена у графічних матеріалах, не включена до Переліків земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, які можуть бути передані у власність громадянам у ІІІ кварталі 2018 року.

Тобто, подане позивачем клопотанням разом з відповідними документами відповідачем на відповідність критеріям Земельного кодексу України та Закону України Про землеустрій не перевірялось.

Суд зазначає, що повноваження щодо перевірки відповідності місця розташування об'єкта вимогам законів та наведеним документам, належить відповідачу, при цьому, суд не може підміняти орган, на який чинним законодавством покладені такі повноваження.

Враховуючи, що перевірка на відповідність критеріям Земельного кодексу України та Закону України Про землеустрій , належить до повноважень відповідача, яким така перевірка не здійснювалась, у суду відсутні підстави для перевірки наявності або відсутності підстав встановлених Земельним кодексом України та Законом України Про землеустрій для надання позивачу дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі.

Відповідно до ч. 3 ст. 245 Кодексу адміністративного судочинства України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов'язати суб'єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Таким чином, суд вважає необхідним зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Харківській області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 31.07.2018 року про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі на місцевості площею 2,000 га, кадастровий номер 6320285200:01:000:0513, яка розташована за межами населених пунктів на території Пришибської сільської ради Балаклійського району Харківської області.

З огляду на викладене, суд при ходить до висновку про відмову в задоволенні позовних вимог в частині зобов'язання Головного управління Держгеокадастру у Харківській області задовольнити заяву від 31.07.2018 року та надати ОСОБА_1 дозвіл на розроблення технічної документації із землеустрою.

Щодо посилань позивача на неоднократність розгляду відповідачем питання щодо надання дозволу на розробку технічної документації згідно заяв від 31.01.2017 року, 22.03.2017 року, 09.08.2017 року та рішення суду у справі №820/4687/17, суд зазначає наступне.

Судовим розглядом встановлено, що у даній справі розглядається питання про надання дозволу на розробку технічної документації щодо конкретної земельної ділянки з кадастровим номером 6320285200:01:000:0513 та відмови надання такого дозволу на підставі заяви позивача від 31.07.2018 року.

Згідно заяв позивача від 31.01.2017 року, 22.03.2017 року, 09.08.2017 року та рішення суду у справі №820/4687/17 відповідачем розглядалось питання щодо надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтованою площею 2,000 га, яка розташована за межами населеного пункту на території Пришибської сільської ради Балаклійського району Харківської області.

При цьому, позивачем не надано доказів повторності розгляду відповідачем заяви про надання дозволу на розробку технічної документації щодо конкретної земельної ділянки з кадастровим номером 6320285200:01:000:0513.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З огляду на викладе, суд приходить до висновку, що позовна заява підлягає частковому задоволенню.

Судовий збір підлягає розподілу відповідно до ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 243, ст. 246, ст.255, ст. 293, ст. 295, ст. 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 (64207, Харківська обл., м. Балаклія, вул. Центральна (Куйбишева), 9, кв.8) до Головного управління Держгеокадастру у Харківській області (61145, м. Харків, вул. Космічна, буд.21, 8-9 поверх) про визнання незаконною відмову та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

Визнати незаконною відмову Головного управління Держгеокадастру у Харківській області від 28.08.2018 року №К-9774/0-7068/0/95-18 у наданні дозволу ОСОБА_1 на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі на місцевості площею 2,000 га, кадастровий номер 6320285200:01:000:0513, яка розташована за межами населених пунктів на території Пришибської сільської ради Балаклійського району Харківської області, згідно заяви від 31.07.2018 року.

Зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Харківській області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 31.07.2018 року про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі на місцевості площею 2,000 га, кадастровий номер 6320285200:01:000:0513, яка розташована за межами населених пунктів на території Пришибської сільської ради Балаклійського району Харківської області.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути з Головного управління Держгеокадастру у Харківській області (код ЄДРПОУ 39792822, 61145, м. Харків, вул. Космічна, буд.21, 8-9 поверх) за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 (р.н.о.к.п.п НОМЕР_1, 64207, Харківська обл., м. Балаклія, вул. Центральна (Куйбишева), 9, кв.8) сплачений судовий збір в сумі 352 (триста п'ятдесят дві) грн. 40 коп.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Бабаєв А.І.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.01.2019
Оприлюднено22.01.2019
Номер документу79308841
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/9677/18

Постанова від 09.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Постанова від 09.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 25.02.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Ухвала від 25.02.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Кононенко З.О.

Рішення від 21.01.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бабаєв А.І.

Ухвала від 20.11.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бабаєв А.І.

Ухвала від 09.11.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бабаєв А.І.

Ухвала від 01.08.2018

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тонконоженко М. М.

Ухвала від 03.08.2018

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Тонконоженко М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні