Рішення
від 21.01.2019 по справі 824/1278/18-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 січня 2019 р. м. Чернівці Справа № 824/1278/18-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнір В.О., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Фінкепітал" про стягнення штрафу,

В С Т А Н О В И В:

У поданому до суду адміністративному позові Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - Нацкомфінпослуг, або позивач) просить суд стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Фінкепітал" (далі - Товариство, або відповідач) до Державного бюджету України штраф у сумі 17000 (сімнадцять тисяч)грн. 00 коп.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказував, що відповідач не надав аудиторський висновок та річну фінансову звітність, підтверджену аудиторською фірмою або аудитором, що включені до реєстру аудиторських фірм та аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових установ, що ведеться Нацкомфінпослуг за 2017р. та звітні дані за І квартал 2018 року, чим порушено положення Порядку надання звітності фінансовими компаніями, фінансовими установами - юридичними особами публічного права, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб'єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 26.09.2017р. №3840 (далі - Порядок №3840), зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.10.2017р. за №1294/31162. За порушення, вчинені на ринку фінансових послуг, комісією прийнято постанову від 10.09.2018р. №707/1009/16-2/13-П, якою на відповідача накладено штраф у сумі 17000грн.

Станом на момент пред'явлення позову документів, які б підтверджували виконання постанови або оскарження зазначеної постанови відповідачем, до позивача не надходило, у зв'язку з чим сума штрафу стягується у судовому порядку.

Ухвалою суду від 22.12.2018р. відкрито провадження у даній справі та призначено до розгляду в спрощеному позовному провадженні без повідомлення учасників справи. Вказаною ухвалою, серед іншого відповідачу встановлено 15-денний термін з дня вручення даної ухвали для подання відзиву на позовну заяву.

Станом на дату розгляду даної справи відповідачем не надано відзиву на позовну заяву.

За таких обставин, суд у відповідності до вимог ч.6 ст.162 КАС України вирішує справу за наявними матеріалами.

Судом встановлені наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Фінкепітал" зареєстроване в якості юридичної особи з основним видом економічної діяльності - надання інших фінансових послуг та включене до Єдиного Державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (код 40909230), місцезнаходження: 60321, Чернівецька область, вул. Головна, 75"А", с.Бояни, Новоселицький район (а.с.22-23).

Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг 17.08.2018р. складено акт №1009/16-2/13 про правопорушення на ринку фінансових послуг, вчинені відповідачем. Згідно змісту акту Товариством не надано аудиторський висновок та річну фінансову звітність, підтверджену аудиторською фірмою або аудитором, що включені до реєстру аудиторських фірм та аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових установ, що ведеться Нацкомфінпослуг за 2017р. та звітні дані за І квартал 2018 року з урахуванням пункту 13 розділу 3 та пунктів 1 та 2 розділу V Порядку №384. Вказані дії, як йдеться у акті, свідчать про порушення Товариством вимог підпункту 1 пункту 2, підпункту 2 пункту 4 розділу ІІ, підпункту 3 пункту 9 та пункту 10 розділу ІІІ Порядку (а.с.14-15).

10.09.2018р. Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг винесено постанову №707/1009/16-2/13-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, згідно якої, до Товариства застосовано штрафну санкцію у розмірі 17000грн. Також відповідача зобов'язано повідомити Нацкомфінпослуг про виконання або про відмову від добровільного виконання постанови письмово у термін до 10.10.2018р. з одночасним наданням у разі сплати штрафу документів, що підтверджують його сплату(а.с.18-20).

З огляду на те, що відповідачем станом на день подання позову сума штрафу в добровільному порядку не сплачена, позивач звернувся до суду для стягнення її в судовому порядку.

До вказаних правовідносин суд застосовує наступні положення чинного законодавства та робить висновки по суті спору.

Загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг встановлені Законом України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" від 12.07.2001р. №2664-III (далі - Закон №2664).

Згідно з ч.1 ст.5 Закону №2664 державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Указом Президента України "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг" від 23.11.2011р. №1070/2011 на виконання Закону №2664 утворено Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг та затверджено Положення "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг".

Згідно пунктів 1, 2 Положення "Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг" Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - Нацкомфінпослуг), є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній раді України. Нацкомфінпослуг здійснює державне регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

Таким чином, позивач у справі є суб'єктом владних повноважень, на якого чинним законодавством покладені владні управлінські функції у сфері державного регулювання ринків фінансових послуг у межах, визначених законодавством.

Відповідно до п.1 ст.1 Закону №2664 фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов`язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.

Статтею 14 Закону №2664 передбачено, що фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.

У відповідності до підпункту 1 пункту 2 розділу ІІ Порядку №3840 фінансові компанії (крім фінансових компаній - управителів та фінансових компаній - адміністраторів), фінансові установи - юридичні особи публічного права та довірчі товариства подають до Нацкомфінпослуг, зокрема, квартальну звітність.

Квартальна звітність згідно з підпунктом 2 пункту 5 розділу ІІ Порядку №3840 подається до Нацкомфінпослуг у терміни, визначені пунктом 5 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2000 року №419, а саме: не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним кварталом.

За правилами підпункту 3 пункту 9 розділу ІІІ Порядку №3840 звітність за квартал складається на останній день звітного кварталу.

Згідно пункту 13 розділу III Порядку №3840 у термін до 01 червня року, наступного за звітним, фінансові компанії (у тому числі фінансові компанії - управителі, фінансові компанії - адміністратори, фінансові компанії групи А та групи Б), фінансові установи - юридичні особи публічного права та довірчі товариства подають до Нацкомфінпослуг у формі документа на папері: аудиторський звіт щодо річної фінансової звітності та консолідованої фінансової звітності (у разі якщо відповідно до законодавства необхідно складати консолідовану фінансову звітність).

Відповідно до складеного посадовими особами позивача актом №1009/16-2/13 відповідачем порушено наведені вище вимоги Порядку №3840 в частині не подання звітних даних за І квартал 2018 року до Нацкомфінпослуг та аудиторського висновку щодо річної фінансової звітності, підтвердженої аудиторською фірмою або аудитором, що включені до реєстру аудиторських фірм та аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових установ, що ведеться Нацкомфінпослуг за 2017р.

Згідно з п.10 ч.1 ст.28 Закону №2664 національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції, у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.

Відповідно частин 1, 2 статті 39 Закону №2664 у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.

За правилами пункту 3 частини 1 статті 40 Закону №2664 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

У відповідності до п.2 ч.1 ст.41 Закону №2664 Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за: неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно з ч.1 ст.42 Закону №2664 штрафи, передбачені статтею 41 цього Закону, накладаються Головою, іншими членами національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, а також уповноваженими комісією посадовими особами після розгляду матеріалів, що засвідчують факт правопорушення.

З матеріалів справи видно, що на підставі вказаних вище положень Закону №2664, директором департаменту регулювання та нагляду за фінансовими компаніями Нацкомфінпослуг Павленко Г.Ф. після розгляду справи про порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, прийнято постанову про накладення на відповідача штрафу в розмірі 17000 грн. Вказана сума штрафу у відповідності до вказаної постанови підлягала сплаті в термін до 10.10.2018р.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що зазначена сума штрафу у встановлений термін відповідачем добровільно не сплачена.

У відповідності до ч.2 ст.41 Закону №2664 рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про застосування штрафних санкцій може бути оскаржено в суді.

Також доказів оскарження в судовому порядку постанови Нацкомфінпослуг від 10.09.2018р. відповідачем не надано.

Відповідно до ч.3 ст.41 Закону №2664 штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.

За таких обставин, враховуючи наведені вище положення чинного законодавства, а також те, що сума штрафу добровільно не сплачена відповідачем, суд вважає, що вона підлягає стягненню в судовому порядку.

Відповідно до ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Позивач довів суду правомірність заявлених вимог, в той час як відповідач не надав належні, допустимі та достовірні докази відсутності або сплати ним штрафу.

Враховуючи наведене, суд вважає, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають обставинам справи і наявним матеріалам, а відтак позов підлягає задоволенню повністю.

Відповідно до частини 2 статті 139 при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведення експертиз. За відсутності вказаних витрат суд не вирішує питання про їх стягнення.

Керуючись статтями 241 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Фінкепітал" (60321, Чернівецька область, Новоселицький район, с. Бояни, вул. Головна,75А, код ЄДРПОУ 40909230) до державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106) штраф у сумі 17000 (сімнадцять тисяч) грн. 00 коп.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне найменування учасників процесу:

Позивач - Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (вул. Б.Грінченка, 3, м. Київ, 01001, код ЄДРПОУ 38062828).

Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Фінкепітал" (вул. Головна, 75 "А" с.Бояни Новоселицький район Чернівецька область, 60321, код ЄДРПОУ 40909230).

Суддя В.О. Кушнір

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.01.2019
Оприлюднено22.01.2019
Номер документу79308994
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/1278/18-а

Ухвала від 13.11.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Кушнір Віталіна Олександрівна

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Кушнір Віталіна Олександрівна

Рішення від 21.01.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Кушнір Віталіна Олександрівна

Ухвала від 22.12.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Кушнір Віталіна Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні