Рішення
від 22.01.2019 по справі 500/2353/18
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 500/2353/18

22 січня 2019 рокум.Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:

головуючої судді Дерех Н.В.

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Козівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області, Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

До Тернопільського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 (надалі позивач, ОСОБА_1) з позовом до Козівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області (надалі відповідач - 1), Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області (надалі, відповідач - 2) про визнання бездіяльності Козівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області щодо ненадання інформації на запит на інформацію ОСОБА_1 від 21.10.2018 р. протиправною та зобов'язання відповідача надати позивачу відповідь на запит на інформацію від 21.10.2018 р., а саме копію довідки про заборгованість із сплати аліментів у виконавчому провадженні ВП№34851498 згідно з виконавчим листом Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області №1915/12215/2012 від 29.08.2012 р.

Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 09.11.2018 року позовну заяву ОСОБА_1 прийнято до розгляду та відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 21.10.2018 року позивач звернувся до відповідача з інформаційним запитом. Однак відповіді не отримав ні у строк, передбачений ст.20 Закону України "Про доступ до публічної інформації", ні на момент звернення з цим позовом. Цим, на думку позивача, відповідач порушив право позивача на доступ до публічної інформації.

Представник Козівського районного відділу державної виконавчої служби Головного районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції від 06.12.2018 року подав до суду відзив на позовну заяву, в якій зазначив що у Козівському районному відділі державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області від 23.10.2012 року знаходиться виконавче провадження №34851498 про стягнення аліментів з ОСОБА_1 в користь ОСОБА_2 на утримання однієї дитини у розмірі 1/4 всіх доходів. Вказав, що у відділі проведено перевірку журналу реєстрації вхідних документів, при перевірці встановлено, що 21.10.2018 року жодних заяв та звернень не надходило. Виходячи з наведеного, у задоволенні позову просив відмовити.

Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 07.12.2018 року здійснено перехід до розгляду справи №500/2353/18 за позовом ОСОБА_1 до Козівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області, Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін. Судове засідання у справі призначено на 15.01.2019 року о 12:00 год.

Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 15.01.2019 року розгляд справи відкладено на 22.01.2019 року о 09:30 год.

Позивач у судове засідання не прибув, подав до суду письмове клопотання, в якому просив справу розглянути без його участі.

Представник Козівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області в судове засідання не прибув, хоча був належним чином повідомлений про дату, час і місце судового розгляду справи, причин неприбуття суду не повідомив.

Представник Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області в судове засідання не прибув, подав до суду письмове клопотання, в якому розгляд справи просив здійснити в порядку письмового провадження.

Враховуючи положення ч.3 ст.194, ч.9 ст.205 та ч.4 ст. 229 КАС України, суд дійшов висновку про наявність підстав розгляду справи у порядку письмового провадження без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Судом встановлено, що позивач звернувся до Козівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції із запитом на інформацію, в якому просив надати копію довідки про заборгованість із сплати аліментів у виконавчому провадженні №34851498 згідно з виконавчим листом Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області №1915/12215/2012 від 29.08.2012 року.

Зазначений запит надісланий на електронну адресу відповідача, про що долучено до матеріалів справи звіт про доставлення.

Не отримавши відповіді на зазначений запит, позивач звернувся з позовом до суду.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про доступ до публічної інформації" від 13 січня 2011 року №2939-VІ (надалі Закон № 2939), публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб'єктами владних повноважень своїх обов'язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.

Згідно з ст. 5 Закону №2939, доступ до інформації забезпечується шляхом, серед іншого, надання інформації за запитами на інформацію.

Також, статтею 10 Закону №2939 передбачено, що кожна особа має право: 1) знати у період збирання інформації, але до початку її використання, які відомості про неї та з якою метою збираються, як, ким і з якою метою вони використовуються, передаються чи поширюються, крім випадків, встановлених законом; 2) доступу до інформації про неї, яка збирається та зберігається; 3) вимагати виправлення неточної, неповної, застарілої інформації про себе, знищення інформації про себе, збирання, використання чи зберігання якої здійснюється з порушенням вимог закону; 4) на ознайомлення за рішенням суду з інформацією про інших осіб, якщо це необхідно для реалізації та захисту прав та законних інтересів 5) на відшкодування шкоди у разі розкриття інформації про цю особу з порушенням вимог, визначених законом.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 13 Закону №2939, розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються: суб'єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб'єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов'язковими для виконання

Згідно з ст. 14 Закону №2939, розпорядники інформації зобов'язані: 1) оприлюднювати інформацію про свою діяльність та прийняті рішення; 2) систематично вести облік документів, що знаходяться в їхньому володінні; 3) вести облік запитів на інформацію; 4) визначати спеціальні місця для роботи запитувачів з документами чи їх копіями, а також надавати право запитувачам робити виписки з них, фотографувати, копіювати, сканувати їх, записувати на будь-які носії інформації тощо; 5) мати спеціальні структурні підрозділи або призначати відповідальних осіб для забезпечення доступу запитувачів до інформації; 6) надавати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об'єктивність наданої інформації.

Відповідно до статті 19 Закону №2939 встановлено, що запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні. Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту. Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним. Запити можуть подаватися в усній, письмовій чи іншій формі (поштою, факсом, телефоном, електронною поштою) на вибір запитувача. Письмовий запит подається в довільній формі.

В той же час, у відповідності до частини тринадцять ст.71 Закону України "Про виконавче провадження", довідка про наявність заборгованості зі сплати аліментів видається органом державної виконавчої служби, приватним виконавцем на вимогу стягувача протягом трьох робочих днів у випадках, встановлених законом.

У відповідності до Інформації з Єдиного реєстру боржників, на виконанні Козівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області перебуває виконавчий документ (номер виконавчого провадження 34851498) про стягнення аліментів з боржника ОСОБА_1

Як вбачається з матеріалів справи, щодо зазначеної заборгованості ОСОБА_1 було подано запит до відповідача. Однак, належні, достатні та допустимі докази, що підтверджували б надання відповіді на вказаний запит в матеріалах справи відсутні.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Частиною другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку. З огляду на те, що відповідачем зазначено про відсутність реєстрації запиту позивача в журналі реєстрації вхідних документів, суд вважає, що відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України. В той же час, судом не здобуто, а сторонами у справі не долучено до матеріалів справи доказів отримання відповідачем зазначеного запиту. Таким чином, позовна вимога в частині визнання бездіяльності щодо ненадання інформації на запит на інформацію позивача від 21.10.2018 року протиправною до задоволення не підлягає.

Частиною четвертою ст.245 КАС України передбачено, що у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов'язати відповідача - суб'єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб'єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

Таким чином, належним способом захисту порушеного права позивача є зобов'язання надати позивачу відповідь на його запит на інформацію від 21.10.2018 року.

Згідно статті 77 КАС України, Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають до часткового задоволення.

Керуючись статтями 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов ОСОБА_1 до Козівського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області, Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

2.Зобов'язати Козівський районний відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Тернопільській області (Тернопільська область, смт.Козова, вул.Дорошенка,3, код ЄДРПОУ 34653585) надати відповідь ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, ід.№ НОМЕР_1) на запит на інформацію від 21.10.2018 року шляхом надання копії довідки про заборгованість із сплати аліментів у виконавчому провадженні №34851498 згідно з виконавчим листом Тернопільського міськрайонного суду Тернопільської області №1915/12215/2012 від 29.08.2018 року.

3.У задоволенні решти позовних вимог - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 22 січня 2019 року.

Копію рішення надіслати сторонам у справі.

Головуюча суддя Дерех Н.В.

копія вірна

Суддя Дерех Н.В.

Дата ухвалення рішення22.01.2019
Оприлюднено24.01.2019
Номер документу79341306
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —500/2353/18

Ухвала від 22.01.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Надія Володимирівна

Рішення від 22.01.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Надія Володимирівна

Ухвала від 15.01.2019

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Надія Володимирівна

Ухвала від 07.12.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Надія Володимирівна

Ухвала від 28.11.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Надія Володимирівна

Ухвала від 09.11.2018

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Надія Володимирівна

Рішення від 11.09.2018

Цивільне

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

Пащенко Т. П.

Ухвала від 11.09.2018

Цивільне

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

Пащенко Т. П.

Ухвала від 10.05.2018

Цивільне

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

Пащенко Т. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні