Рішення
від 27.12.2018 по справі 280/4407/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

27 грудня 2018 року 14 год. 15 хв.Справа № 280/4407/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Максименко Л.Я. розглянувши в порядку письмового провадження за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СІТ КОНСАЛТИНГ" до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Запорізькій області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні ді

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю СІТ КОНСАЛТИНГ (далі - позивач) звернулось із адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач 1), Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі - відповідач 2), в якому позивач просить суд визнати протиправними та скасувати: Рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 27.06.2018 № 820938/40850795; від 27.07.2018 №861937/40850795; від 27.07.2018 № 861917/40850795; від 31.07.2018 № 865861/40850795; від 04.09.2018 № 905002/40850795; Рішення Комісії з питань розгляду скарг № 23296/40850795/2 від 08.08.2018; №23298/40850795/2 від 08.08.2018, №24068/40850795/2 від 13.08.2018, №30792/40850795/2 від 17.09.2018, № 17194/40850795/2 від 11.07.2018; зобов'язати Державну фіскальну службу України внести до Єдиного реєстру податкових накладних відомості щодо реєстрації податкових накладних Товариством з обмеженою відповідальністю "СІТ КОНСАЛТИНГ" № 14 від 06.06.2018; № 16 від 12.06.2018; № 8 від 16.07.2018; № 15 від 12.06.2018; № 26 від 22.06.2018 датою їх подання.

В обґрунтування заявленого позову посилається на те, що реєстрацію податкових накладних 14 від 06.06.2018; № 16 від 12.06.2018; № 8 від 16.07.2018; № 15 від 12.06.2018; № 26 від 22.06.2018 було протиправно зупинено. Стверджує, що ним було подано до контролюючого органу письмові пояснення, а також підтверджуючі документи, однак оскаржуваними рішеннями відмовлено у реєстрації податкових накладних. Зазначає, що в рішеннях відповідача 2 про відмову у реєстрації податкової накладної не зазначено, які саме документи з наданих позивачем, складені з порушенням законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних. Також, комісією ГУ ДФС у Запорізькій області не наведені мотиви неврахування чи відхиленняя наданих позивачем пояснень та документів - не визначено чітко критерій. З огляду на викладене, просить суд задовольнити позовні вимоги.

Відповідачі позов не визнали, у письмовому відзиві від 13.11.2018 вх. № 36614 посилаються на те, що реєстрація податкових накладних, вказаних у позовній заяві, була зупинена, у зв'язку з відповідністю вимогам п. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку. На розгляд комісії платником податку подано додаткові документи, але оскаржуваними рішеннями у зв'язку із неподанням всіх необхідних документів відмовлено у реєстрації податкових накладних. З огляду на таке, стверджує, що відповідач 2 діяв у відповідності до вимог чинного законодавства, а отже підстави для задоволення позову відсутні.

Ухвалою суду від 22.10.2018 відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі №280/4407/18. Призначено підготовче судове засідання на 13 листопада 2018 року.

У підготовчому судовому засіданні 13.11.2018 оголошувалась перерва до 21.11.2018.

У підготовчому судовому засіданні 21.11.2018 оголошено перерву до 06.12.2018.

Ухвалою суду від 06.12.2018 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 17.12.2018.

У судовому засіданні 17.12.2018 оголошено перерву до 27.12.2018.

Представник позивача клопотанням від 27.12.2018 просив суд розглядати справу у порядку письмового провадження. Позовні вимоги підтримує.

Представник відповідача у судове засідання 27.12.2018 не з'явився, будь-які клопотання чи заяви до суду від нього не надходили.

Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи положення ч. 9 ст. 205 КАС України, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження

Відповідно до ч. 4 ст. 243 КАС України, судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Розглянувши матеріали справи, суд встановив:

ТОВ СІТ КОНСАЛТИНГ здійснює неспеціалізовану оптову торгівлю.

25 травня 2018 року між позивачем та Товариством з обмеженою відповідальністю СОЦІАЛЬНІ ІНІЦІАТИВИ ЗАПОРІЖЖЯ був укладений договір № 6339 на поставку текстильної продукції, відповідно до п. 1.2 якого, найменування, кількість, ціна товару, що підлягає поставці за Договором, визначається у специфікаціях, які є невід'ємною частиною Договору.

На виконання умов договору позивачем виставлено рахунок-фактуру № 32 від 04.06.2018. За видатковою накладною № 32 від 06.06.2018 та товарно-транспортною накладною № 1 від 06.06.2018 передано товар покупцю.

У зв'язку з передачею товару позивачем складено та направлено засобами електронного зв'язку для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 14 від 06.06.2018 на загальну суму 55 568,10 грн., реєстрацію якої було зупинено.

Позивачем було подано пояснення вих. №1 від 25.06.2018 З приводу призупинення податкової накладної №14 від 06.06.2018 та додаткові документи.

Рішенням про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №820938/40850795 від 27.06.2018 відмовлено в реєстрації. Підставою відмови зазначено: ненадання платником податку перинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантажування продукції, складські документи (інвентаризаційні описи) у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні .

Товариством з обмеженою відповідальністю СІТ КОНСАЛТИНГ 02.07.2018 було направлено скаргу, реєстраційний номер 9132920524.

Рішенням Комісії з питань розгляду скарг №17194/40850795/2 від 11.07.2018 залишено скаргу без задоволення, рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку корчування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Підставою зазначено: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття Комісією рішення про задоволення скарги .

05 червня 2018 року був укладений договір поставки № 92 між TOB СIT КОНСАЛТИНГ (постачальник) та TOB СИМПЛЕКС-Н (покупець) на поставку трансформаторів в кількості 2 шт. (згідно специфікації від 05.06.2018). Виконання поставки підтверджується видатковими накладними №50613 від 12.06.2018, №220612 від 12.07.2018, товарно-транспортними накладними №44 від 12.06.2018, № 007012690 від 22.06.2018.

Оплата за трансформатори здійснена ТОВ СИМПЛЕКС-Н 12.06.2018 та 22.06.2018, що підтверджується звітом про дебітові та кредитні операції по рахунку 2600711607101 Товариства з обмеженою відповідальністю СІТ КОНСАЛТИНГ за період з 12.06.2018 по 15.06.2018, та з 22.06.2018 по 22.06.2018.

12 червня 2018 року Товариством з обмеженою відповідальністю СІТ КОНСАЛТИНГ , у зв'язку з надходженням оплати за товар, було складено та направлено засобами електронного зв'язку для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №16 на загальну суму 17004,00 грн., проте її реєстрацію було зупинено.

Позивачем було подано пояснення вих. №4 від 26.07.2018 З приводу призупинення податкової накладної №16 від 12.06.2018 та додаткові документи.

Рішенням про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №861937/40850795 від 27.07.2018 відмовлено в реєстрації. Підставою відмови зазначено: ненадання платником податку копій документів, зокрема, розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків .

Товариством з обмеженою відповідальністю СІТ КОНСАЛТИНГ 30.07.2018 було направлено скаргу, реєстраційний номер 9156883595.

Рішенням Комісії з питань розгляду скарг №23296/40850795/2 від 08.08.2018 залишено скаргу без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку корчування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Підставою зазначено: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття Комісією рішення про задоволення скарги .

Також, 22 червня 2018 року позивачем, у зв'язку з надходженням оплати за товар від TOB СИМПЛЕКС-Н , було складено та направлено засобами електронного зв'язку для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №26 на загальну суму 10 104,00 грн.

Квитанцією про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних № 91296866489 від 26.06.2018 реєстрацію Податкової накладної зупинено й зазначено: ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

Позивачем було подано пояснення вих. №1 від 03.09.2018 З приводу призупинення податкової накладної №26 від 22.06.2018 та додаткові документи.

Рішенням про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиноку реєстрі податкових накладних №905002/40850795 від 04.09.2018 відмовлено в реєстрації податкової накладної. Підставою зазначено: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, а також розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків .

Позивачем 06.09.2018 було направлено скаргу, реєстраційний номер 9188506200.

Рішенням Комісії з питань розгляду скарг №30792/40850795/2 від 17.09.2018 залишено скаргу без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Підставою зазначено: відсутні копії документів, що підтверджують факт придбання, виготовлення, вирощування або переробки ТМЦ/чи можливість надання послуг, виконання робіт; - відсутні копії документів, що підтверджують факт реалізації товарів (робіт, послуг) та/або документи надано не в повному обсязі .

12 червня 2018 року був укладений договір поставки №96 між TOB СІТ КОНСАЛТИНГ (постачальник) та МПВКП УНІКОМ (покупець) щодо придбання трансформаторів (згідно специфікації від 12.06.2018). Виконання договору підтверджується товарно-транспортною накладною №45 від 12.06.2018, видатковою накладною №120610 від 12.06.2018, звітом про дебітові та кредитні операції по рахунку 2600711607101 - Товариство з обмеженою відповідальністю СІТ КОНСАЛТИНГ за період з 12.06.2018 по 15.06.2018.

12 червня 2018 року позивачем за фактом передачі товару було складено та направлено засобами електронного зв'язку для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №15 на загальну суму 25800,00 грн.

Квитанцією про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних реєстрацію податкової накладної зупинено. Підставою зупинки зазначено: ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

Позивач направив пояснення вих. №5 від 26.07.2018 З приводу призупинення Податкової накладної №15 від 12.06.2018 та додаткові документи.

Рішенням про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №865861/40850795 від 31.07.2018 відмовлено в реєстрації податкової накладної. Підставою відмови зазначено: ненадання платником податку копій розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків .

Позивачем направлено скаргу від 02.08.2018 №9159610920 на вищевказане рішення.

Рішенням Комісії з питань розгляду скарг №24068/40850795/2 від 13.08.2018 залишено скаргу без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Підставою зазначено: надання платником податку копій документів, які складені з порішенням заокнодаства та/або не є достатніми для прийняття Комісією рішення про задоволення скарги .

13 липня 2018 року між Товариством з обмеженою відповідальністю СІТ КОНСАЛТИНГ (постачальник) та ПП СПЕЦТЕХПРОМ-АВТО (покупець) було укладено договір №13/07 щодо придбання розчинника універсального (згідно спеціфікації № 1 від 13.07.2018). Виконання умов договору підтверджується видатковою накладною №160711 від 16.07.2018, товарно-транспортною накладною №16 від 16.07.2018, довіреністю №3 від. 16.07.2018.

Оплата товару здійснена 17.07.2018, що підтверджується звітом про дебітові та кредитні операції рахунку 2600711607101 Товариства з обмеженою відповідальністю СІТ КОНСАЛТИНГ .

16 липня 2018 року позивачем за фактом передачі товару було складено та направлено засобами електронного зв'язку до Єдиного реєстру податкових накладних податкову накладну №8 на реєстрацію, проте реєстрацію було зупинено.

Позивачем було подано пояснення вих. № 3 від 26.07.32018 З приводу призупинення податкової накладної №8 та додаткові документи.

Рішенням про реєстрацію або відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 27.07.2018 № 861917/40850795 відмловлено в реєстрації податкової накладної № 8 від 16.07.2018. Підставою відмови вказано: ненадання платником податків розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

Позивачем 30.07.2018 було направлено скаргу, реєстраційний номер 9156817717.

Однак рішенням Комісії з питань розгляду скарг від 08.08.2018 № 23298/40850795/2 залишено скаргу без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Підставою зазначено: надання платником податку копій документів, які складені з порішенням заокнодаства та/або не є достатніми для прийняття Комісією рішення про задоволення скарги .

Не погоджуючись із вказаними рішеннями відповідача, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

По суті спірних правовідносин суд зазначає наступне.

Згідно з вимогами ст. 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до вимог п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених п. 201.1 цієї статті та/або п. 192.1 ст. 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до п. 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених п. 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов'язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Відповідно до вимог п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 21 лютого 2018 року № 117, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Згідно з вимогами п. 4 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 177), у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак, визначених у пункті 3 цього Порядку, такі податкова накладна/розрахунок коригування не підлягають моніторингу та підлягають реєстрації в Реєстрі.

Як вбачається з п. 5 Порядку № 177, податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

Згідно з вимогами п. п. 6 та 7 Порядку № 177 визначено, що у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Отже, підставами для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є наступна відповідність:

1) платника податку - критеріям ризиковості платника податку;

2) податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.

Суд зазначає, що вимоги п.п. 6 та 7 Порядку № 177 є чіткими і не припускають неоднозначне (множинне) трактування обов'язків контролюючих органів.

Разом з тим, реєстрацію поданих позивачем податкових накладних зупинено (як зазначено в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних) через те, що податкові накладні відповідають вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку.

Таким чином, зупиняючи реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних Комісією застосовано формулювання, яке п.п. 6 та 7 Порядку не передбачено.

Вказане свідчить про те, що контролюючим органом реєстрацію податкової накладної зупинено з підстав, які не передбачені законодавством.

Згідно з вимогами п. 10 Порядку № 117 критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.

Мінфін у дводенний строк погоджує або надсилає ДФС на доопрацювання визначені у цьому пункті критерії та перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

Про визначені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, ДФС інформує Комітет Верховної Ради України з питань податкової та митної політики.

ДФС оприлюднює на своєму офіційному веб-сайті погоджені критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку.

На виконання п. 10 Порядку № 117 Державна фіскальна служба України 21 березня 2018 року наказом № 144 затвердила Порядок формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків (далі - Порядок формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків).

Порядком формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків передбачено, що усі платники податків, що подають на реєстрацію податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр), перевіряються ДФС на відповідність критеріям ризиковості, які затверджено Державною фіскальною службою України та погоджено з Міністерством фінансів України (далі - Критерії).

Керівники комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія), забезпечують розгляд питань на засіданні Комісії щодо внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків згідно з п. 1.6 Критеріїв.

Засідання Комісії щодо розгляду питань про внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків проводиться згідно з порядком, передбаченим постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", та оформлюється протоколом.

До протоколу засідання Комісій обов'язково додаються: перелік платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, згідно з п. 1.6 Критеріїв; матеріали, на підставі яких платників податків віднесено до такого переліку; інша інформація, що розглядається Комісією.

За результатами засідання Комісії та протокольно прийнятого рішення (внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків) голова Комісії забезпечує негайне внесення інформації щодо включення/виключення зазначених платників до/із переліку платників податків в режимі "Журнал ризикових платників податків" розділу "Робота Комісії регіонального рівня" підсистеми "Аналітична система" ІТС "Податковий блок" як платників з ознаками ризиковості.

У Листі Державної фіскальної служби України від 21 березня 2018 року № 959/99-99-07-18 "Критерії ризиковості платника податку", зокрема, зазначено: "1.Платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: … 1.6. комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 ПК України; наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.

Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 1.6 цих Критеріїв.

Ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.1-1.5 цих Критеріїв.

Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з п. 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

Якщо платник податків, якого внесено до переліку ризикових суб'єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у п.п. 1.1 1.5 цих Критеріїв, такого платника податків виключають з переліку ризикових суб'єктів господарювання в день отримання/виявлення такої інформації.

У разі якщо платник податків, внесений до переліку ризикових суб'єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у п. 1.6 цих Критеріїв, платника виключають з переліку ризикових суб'єктів господарювання за рішенням комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС ".

В даному ж випадку, суд зазначає, що відповідачами не було надано: протоколу засідання Комісії або переліку платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, згідно з п.п. 1.6 п. 1 Критеріїв; матеріалів, на підставі яких платника податків віднесено до такого переліку; іншої інформації, що розглядається Комісією, яка, відповідно до Порядку формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків, обов'язково додається до протоколу засідання Комісій.

Крім того, в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних не зазначено за якою саме підставою позивача із указаних в п.п. 1.6 п. 1 Критеріїв віднесено до ризикових платників.

Суд зазначає, що вживання податковим органом загального посилання на пункт шостий Критеріїв оцінки, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.

Вказана правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 04.12.2018 у справі № 821/1173/17.

Відповідно до вимог п. 12 та 13 Порядку № 117 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;

2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;

3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно з вимогами п. 14 Порядку № 117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Як вбачається з п. 15 Порядку № 117, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складені на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображені однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).

Пунктом 16 Порядку № 117 визначено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Згідно з вимогами п.п. 18-20 Порядку № 117 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до вимог п. 21 Порядку № 117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Як слідує з п.22 Порядку № 117, рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 2 підлягає реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена. Відповідне рішення набирає чинності після реєстрації його в такому Реєстрі.

Відповідно до пункту 23 Порядку №117, таке рішення приймається комісією регіонального рівня протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку.

Як видно із оскаржуваних рішень Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області, підставою для відмови податковим органом позивачу у реєстрації податкових накладних є ненадання платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентиризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт-послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.

Вказаний перлік помічений хрестиком без наявності відповідних підкреслень, як того вимагає форма рішення чи будь-яких дописів з конкретизацією відсутніх документів.

У відзиві контролюючий орган зазначив, що на його думку, платник податків не надав наступні документи, необхідні для позитивного вирішення питання щодо реєстрації податкової накладної, а саме:

- відсутні документи щодо отримання оплати за товари від ПП Спецтехпром-Авто (рахунок-фактура, платіжні доручення), враховуючи, що п. 2.3 Договору № 13/0 від 13.07.2018 від ПП Спецтехпром-Авто передбачено отримання 100% передплати за товар, надання яких передбачено пунктами 13, 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117. У наданому пакеті документів були відсутні первинні документи, які підтверджують оплату на адресу постачальника ПМП Фірма Демаркет-ХХІ і отримання товару (платіжне доручення, виписка банку, видаткова накладна враховуючи, що п. 2.3 Договору поставки товару № JI00305 від 16.07.2018 з ПМП Фірма Демаркет-ХХІ передбачено отримання 100 % передплати за товар;

- відсутні документи щодо отримання оплати за товари від TOB Соціальні ініціативи Запоріжжя (рахунок-фактура, платіжні доручення), надання яких передбачено пунктами 13, 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117. У наданому пакеті документів були відсутні первинні документи, які підтверджують оплату на адресу постачальника TOB Домінон та отримання товару (платіжне доручення, виписка банку, видаткова накладна), надання яких передбачено пунктами 13,14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117;

- відсутній Договір з МПВКП Уніком та документи щодо отримання оплати з товари від МПВКП Уніком (рахунок-фактура, платіжні доручення), надання яких передбачено пунктами 13, 14 Порядку зупинення реєстрації податкове накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладнж затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117. Відсутність документів про підтвердження складського обліку товару, оборотне сальдові відомості, картки по рахунку 281 за червень 2018 року, надання яких передбачено пунктами 13,14 Порядку зупинення реєстрації податкові накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладни: затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117. Відсутні технічні паспорта, сертифікати, паспорта якості на товар, надання яких передбачено пунктами 13,14 Порядку зупинення реєстрації податкові накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладни затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117;

- відсутні документи щодо отримання оплати за товари від ТОВ Симплекс-Н (рахунок-фактура, платіжні доручення), надання яких передбачено пунктами 13,14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування і Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінет Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117. Відсутність документів про підтвердження складського обліку товару, оборотно-сальдові відомості, картки по рахунку 281 за червень 2018 року, надання яких передбачено пунктами 13,14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117;

- відсутні документи, що відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України підтверджують першу подію, яка є підставою для складання податкової накладної № 26 від 22.06.2018, оскільки відповідно до видаткової накладної № 220612 від 12.07.2018 на TOB Симплекс-Н та товаро-транспортної накладної № 007012690 від 12.07.2018, фактичне відвантаження відбувалось лише 12.07.2018, а документи щодо оплати/передплати товару взагалі не надавались на розгляд комісії. Відсутність документів про підтвердження складського обліку товару, оборотно-сальдові відомості, картки по рахунку 281 за червень 2018 року, надання яких передбачена пунктами 13, 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117.

Суд, оцінюючи доводи відповідачів, зазначає таке.

Відсутність документів щодо отримання оплати за товари від ПП Спецтехпром-Авто та оплату на адресу ПМП Фірма Демаркет-ХХІ , не відповідає дійсності та фактичним обставинам справи, оскільки такі документи платником були надані у вигляді звіту про дебітові та кредитні операції ТОВ СІТ КОНСАЛТИНГ за період з 16.07.2018 по 17.07.2018, платіжних доручень. Також було надано рахунки на оплату та видаткові накладні.

Що стосується отримання оплати за товари від TOB Соціальні ініціативи Запоріжжя суд зазначає, що позивачем надано рахунок-фактуру, видаткову накладну, звіт про дебітові та кредитні операції ТОВ СІТ КОНСАЛТИНГ за період з 02.07.2018 по 02.07.2018.

Щодо твердження про відсутність Договору з МПВКП Уніком , технічних паспортів, сертифікатів, паспортів якості на товар та документів щодо отримання оплати з товари від МПВКП Уніком суд зазначає наступне.

Так, в оскаржуваному рішенні не відмічено відсутність договору, а також технічних паспортів, сертифікатів, паспортів якості на товар, у зв'язку з чим, суд приходить до висновку, що вказані документи не були підставою для прийняття рішення. Натомість позивачем було надано видаткову накладну, звіт про дебітові та кредитні операції ТОВ СІТ КОНСАЛТИНГ за період з 12.06.2018 по 15.06.2018.

Контролюючий орган у відзиві також посилається на відсутність документів щодо отримання оплати за товари від ТОВ Симплекс-Н , документів про підтвердження складського обліку товару, оборотно-сальдові відомості, картки по рахунку 281 за червень 2018 року.

Разом з тим, про відсутність документів про підтвердження складського обліку товару, оборотно-сальдові відомості, картки по рахунку 281 за червень 2018 року у рішенні не було вказано як про підставу його прийняття. Інші ж документи, на які посилався податковий орган було надано позивачем.

Також суд зазначає, що відсутність певного документа чи ненадання його контролюючому не може бути підставою для відмови в реєстрації податкової накладної, за умови що інші документи підтверджують проведення господарської операції.

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Такий підхід узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини. Так, у пункті 110 рішення від 23 липня 2002 року у справі "Компанія "Вестберґа таксі Актіеболаґ" та Вуліч проти Швеції" Суд визначив, що "…адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління".

В даному випадку, під час розгляду справи відповідачі, як суб'єкти владних повноважень, не надали суду доказів, які спростовували б твердження позивача, та не навели обґрунтованих мотивів прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 27.06.2018 № 820938/40850795; від 27.07.2018 №861937/40850795; від 27.07.2018 № 861917/40850795; від 31.07.2018 № 865861/40850795; від 04.09.2018 № 905002/40850795.

В той же час, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та контрагентами, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, суд приходить до висновку, що останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних № 14 від 06.06.2018, № 16 від 12.06.2018, № 8 від 16.07.2018, № 15 від 12.06.2018, № 26 від 22.06.2018.

Враховуючи вище викладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість та необхідність задоволення позовних вимог позивача про визнання протиправними та скасування рішень 27.06.2018 № 820938/40850795; від 27.07.2018 №861937/40850795; від 27.07.2018 № 861917/40850795; від 31.07.2018 № 865861/40850795; від 04.09.2018 № 905002/40850795 про відмову у реєстрації податкових накладних № 14 від 06.06.2018, № 16 від 12.06.2018, № 8 від 16.07.2018, № 15 від 12.06.2018, № 26 від 22.06.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

При цьому, суд звертає увагу, що відповідно до вимог п. 201.1, 201.10 ст. 201 ПК України реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов'язків платника податків.

У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в ЄРПН є іншим.

Так, пунктом 28 Порядку №117, окрім іншого, визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

При цьому, згідно з нормами п.п. 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 року № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, реєстрація в ЄРПН податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням ДФС України.

Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи і не спростовано відповідачами, надані позивачем документи підтверджували реальність здійснення господарських операцій по поданих податкових накладних. Документи складені з дотриманням вимог законодавства і були достатніми для реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію вказаних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.

Відповідно ч. 3 ст. 245 КАС України, у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов'язати суб'єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Таким чином, з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд дійшов висновку про необхідність зобов'язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 14 від 06.06.2018, № 16 від 12.06.2018, № 8 від 16.07.2018, № 15 від 12.06.2018, № 26 від 22.06.2018 датою їх подання.

Щодо позовної вимоги скасувати рішення Комісії ДФС України з питань розгляду скарг № 23296/40850795/2 від 08.08.2018, №23298/40850795/2 від 08.08.2018, №24068/40850795/2 від 13.08.2018, №30792/40850795/2 від 17.09.2018, № 17194/40850795/2 від 11.07.2018, то вона до задоволення не підлягає, з огляду на таке.

Відповідно до пункту 1 Порядку розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117 (далі Порядок розгляду скарг) розгляд скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - комісії контролюючих органів), про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - скарга) здійснюється комісією ДФС з питань розгляду скарг, яка є постійно діючим колегіальним органом ДФС, за участю уповноваженої особи Мінфіну.

Згідно з пунктами 12, 13 цього Порядку за результатами розгляду скарги комісія ДФС з питань розгляду скарг приймає рішення щодо скарги, яке реєструється службою діловодства ДФС та надсилається платнику податку з урахуванням вимог, визначених пунктом 56.23 статті 56 Кодексу. За результатами розгляду скарги комісія з питань розгляду скарг приймає одне з таких рішень: задовольняє скаргу та скасовує рішення комісії ДФС; залишає скаргу без задоволення та рішення комісії ДФС без змін.

Пунктами 56.23., 56.23.4 пункту 56.23. статті 56 ПК України визначено, що скарга на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних розглядається протягом 10 календарних днів з дня отримання такої скарги центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Термін розгляду скарги не може бути продовженим; якщо вмотивоване рішення за скаргою платника податків на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних не надсилається платнику податків протягом 10-денного строку, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків з дня, наступного за останнім днем зазначеного строку.

Як вбачається з матеріалів справи ТОВ СІТ КОНСАЛТИНГ подало до ДФС України скарги на рішення комісії ГУ ДФС у Запорізької області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 27.06.2018 № 820938/40850795; від 27.07.2018 №861937/40850795; від 27.07.2018 № 861917/40850795; від 31.07.2018 № 865861/40850795; від 04.09.2018 № 905002/40850795 про відмову в реєстрації податкових накладних.

Рішенням Комісії з питань розгляду скарг від № 23296/40850795/2 від 08.08.2018; №23298/40850795/2 від 08.08.2018, №24068/40850795/2 від 13.08.2018, №30792/40850795/2 від 17.09.2018, № 17194/40850795/2 від 11.07.2018 скарги ТОВ СІТ КОНСАЛТИНГ залишено без задоволення та рішення комісії ГУ ДФС у Запорізькій області без змін.

На думку суду, рішення Комісії з питань розгляду скарг не є рішенням, обовязковість якого передбачена пунктом 20 Постанови № 117. Також воно не містить приписів та вказівок, виконання яких вимагає вчинення певних дій. А тому скасування рішення цієї комісії не призведе до захисту прав позивача, оскільки підставою для відмови в реєстрації податкової накладної в даному випадку є тільки рішення комісії ГУ ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації. Скасування судом рішення комісії ГУ ДФС у Запорізькій області про відмову в реєстрації податкових накладних є достатньою підставою для проведення реєстрації такої податкової накладної в ЄРПН.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні (стаття 90 КАС України).

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб'єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що з наведених у позовній заяві мотивів і підстав, позовні вимоги підлягають задоволенню частково.

Визначаючись щодо розподілу судових витрат суд виходив з того, що згідно з ч. 3 ст. 139 КАС України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Зважаючи на часткове задоволення позовних вимог, понесені позивачем судові витрати у вигляді сплаченого судового збору на суму 2349,33 грн. підлягають стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізькій області, оскільки саме ним прийняті оскаржувані рішення.

Керуючись ст.ст. 2, 5, 72, 77, 139, 241, 243-246, 255 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративий позов Товариства з обмеженою відповідальністю "СІТ КОНСАЛТИНГ" (69095, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 109, оф. 203-А, код ЄДРПОУ 40850795) до Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 39292197), Головного управління ДФС у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166, код ЄДРПОУ 39396146) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні дії, - задовольнити частково.

Визнати протиправними та скасувати Рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 27.06.2018 № 820938/40850795, від 27.07.2018 №861937/40850795, від 27.07.2018 № 861917/40850795, від 31.07.2018 № 865861/40850795, від 04.09.2018 № 905002/40850795.

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, складені Товариством з обмеженою відповідальністю "СІТ КОНСАЛТИНГ" № 14 від 06.06.2018, № 16 від 12.06.2018, № 8 від 16.07.2018, № 15 від 12.06.2018, № 26 від 22.06.2018 датою їх подання.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "СІТ КОНСАЛТИНГ" судовий збір у розмірі 2 349,33 грн. (дві тисячі триста сорок дев'ять гривень 33 копійки) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його (її) проголошення,а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення

Рішення у повному обсязі складено та підписано 04.01.2019.

Суддя Л.Я. Максименко

Дата ухвалення рішення27.12.2018
Оприлюднено24.01.2019
Номер документу79342352
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити певні ді

Судовий реєстр по справі —280/4407/18

Ухвала від 28.09.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 18.09.2020

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 26.04.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Ухвала від 20.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Сафронова С.В.

Рішення від 27.12.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 06.12.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 22.10.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні