Рішення
від 23.01.2019 по справі 824/1067/18-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 січня 2019 р. м. Чернівці Справа № 824/1067/18-а

Суддя Чернівецького окружного адміністративного суду Дембіцький П.Д., розглянув в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Управління Держпраці у Чернівецькій області і до Комунального житлово ремонтно - експлуатаційного підприємства № 11 про застосування заходу реагування у сфері державного нагляду (контролю), -

В С Т А Н О В И В:

В поданому до суду адміністративному позові Управління Держпраці у Чернівецькій області, (позивач) просить суд:

- застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до комунального, житлового ремонтно-експлуатаційного підприємства № 11 (код ЄДРПОУ 14272015), до усунення порушень, шляхом зупинення роботи (експлуатації) пасажирських ліфтів, які зареєстровані за цим підприємством, а саме ліфтів: обл. № 503, зав № 10653, встановлений вул. Головна, 191, під'їзд 1; обл. № 504, зав № 10777, встановлений вул. Головна, 191, під'їзд 2; обл. № 505, зав № 19487, встановлений вул. Головна, 191, під'їзд 3; обл. № 761, зав № 18504, встановлений вул. Головна, 281; обл. № 762, зав № 19066, встановлений вул. Головна, 285-Г; обл. № 763, зав № 18502, встановлений вул. Головна, 279; обл. № 764, зав № 18510, встановлений вул. Головна, 281-Б; обл. № 765, зав № 18509, встановлений вул. Головна, 279-Б; обл. № 766, зав № 18503, встановлений вул. Головна, 277-Б; обл. № 767, зав № 18508, встановлений вул. Головна, 281-А; обл. № 768, зав № 17000, встановлений вул. Головна, 279-Г; обл. № 769, зав № 15636, встановлений вул. Головна, 281-В; обл. № 770, зав № 18501, встановлений вул. Головна, 277; обл. № 771, зав № 18506, встановлений вул. Головна, 279-Б; обл. № 772, зав № 18507, встановлений вул. Головна, 285-В; обл. № 773, зав № 18505, встановлений вул. Головна, 285-А; обл. № 774, зав № 32906, встановлений вул. Головна, 277А.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що на підставі наказу Управління Про проведення планових перевірок від 10.09.2018 року № 484 передбачено проведення, упродовж 2018 року планових заходів державного нагляду у формі перевірок дотримання суб'єктами господарювання (виробничими об'єктами) вимог законодавчих та нормативно-правових актів з промислової безпеки та охорони праці відповідно до додатку.

На цій підставі, 17.09.2018 року посадовими особами Управління видано направлення № 473 на проведення планової перевірки дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, умов праці в комунальному житловому ремонтно - експлуатаційному підприємстві № 11 (КЖРЕП № 11). Основний вид діяльності - КВЕД 81.10, комплексне обслуговування об'єктів.

Вказану перевірку проведено у період із 11.09.2018 року по 17.09.2018 року в порядку передбаченому Законом України Про засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05.04.2007 року № 877-V, за результатами якої складено Акт перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) від 17.09.2018 року № 07/110-35.

Під час перевірки у відповідача виявленні порушення вимог законодавства з питань промислової безпеки та охорони праці, які загрожують життю та/або здоров'ю людей, а саме: не проведено технічний огляд або експертне обстеження та закінчилися зазначені у паспорті терміни роботи пасажирських ліфтів, які зареєстровані за КЖРЕП № 11.

21.09.2018 року відповідачу направлено припис № 06-084-00-020 про усунення виявлених порушень, проте вони до цього часу не усунені.

13.12.2018 року відповідачем до суду подано відзив на адміністративний позов відповідно до якого відповідач просив відмовити у задоволенні позову з обставин зазначених у відзиві.

У судовому засіданні позивач позов підтримав повністю, посилаючись на обставини викладені в позовній заяві, наданих поясненнях, просив суд задовольнити позовні вимоги, а також справу розглядати у порядку письмового провадження.

Відповідач у судове засідання 22.01.2019 року не з'явився, хоча належним чином повідомлений про дату, час та місце судового засідання, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення № 58001 0763432 5 та отримання 03.01.2019 року (а. с.111).

Частиною 1 статті 10 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.

Відповідно до ч. 8 та 11 ст. 126 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи. Розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Пунктом 5 частиною 6 статті 251 КАС України визначено, що днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, що зареєстровані у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.

Враховуючи зазначені обставини, суд приходить до переконання, що відповідач належним чином повідомлений про відкриття провадження в адміністративній справі, а також про дату, час та місце судового засідання.

Частиною 3 статті 194 КАС України передбачено, що особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності.

Згідно частини 1 статті 205 КАС України, у разі неявки відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

У частині 9 статті 205 КАС України зазначено, що якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи приписи статті 205 КАС України, суд вважає, що немає перешкодою для розгляду і вирішення справи за наявними у справі матеріалами.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши наявні матеріали, письмові докази, всебічно та повно з'ясувавши всі обставини справи, об'єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення для вирішення спору по суті, судом встановлено.

Комунальне підприємство житлово ремонтно - експлуатаційне підприємство № 11 (58022, Чернівецька область, місто Чернівці, вулиця Чехова, 23, код ЄДРПОУ 14272015) зареєстрований, як юридична особа. (а. с. 70-72).

На підставі наказу від 03.09.2018 року Про проведення планових перевірок № 484, направлення на проведення перевірки від 10.09.2018 року № 473 з яким ознайомлено відповідача, головним державним інспектором відділу нагляду в АПК та СКС Задорською Р.В., головним державним інспектором відділу нагляду в будівництві, котлонагляді, на транспорті та зв'язку Матвєєвим О.В., головним державним інспектором відділу нагляду на виробництві, об'єктах підвищеної небезпеки, в машинобудуванні та енергетиці Бербенюком М.В. за участі представника відповідача проведено планову перевірку дотримання вимог законодавства та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки, умов праці відповідача. (а. с. 10-12).

За наслідками перевірки складено Акт перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) від 17.09.2018 року № 07/110-35.

Під час перевірки виявлені ряд порушень вимог законодавства у сфері охорони праці та промислової безпеки, зокрема: робота ліфта не дозволяється, якщо: - не проведено технічний огляд або експертне обстеження ліфта; - закінчився зазначений у паспорті термін роботи ліфта; п. 9.7.15. Правил будови і безпечної експлуатації ліфтів НПАЛП 0.00-1.02-08 та інші.

Вказані порушення зазначені в рядку № 19 таблиці V акту перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) від 17.09.2018 року № 07/110-35.

У зв'язку з виявленням порушень, зазначених у рядку № 19 таблиці V, відповідача попереджено про необхідність негайного зупинення робіт (виробництва) ліфти пасажирські: обл. № 503, зав № 10653, встановлений вул. Головна, 191, під'їзд 1; обл. № 504, зав № 10777, встановлений вул. Головна, 191, під'їзд 2; обл. № 505, зав № 19487, встановлений вул. Головна, 191, під'їзд 3; обл. № 761, зав № 18504, встановлений вул. Головна, 281; обл. № 762, зав № 19066, встановлений вул. Головна, 285-Г; обл. № 763, зав № 18502, встановлений вул. Головна, 279; обл. № 764, зав № 18510, встановлений вул. Головна, 281-Б; обл. № 765, зав № 18509, встановлений вул. Головна, 279-Б; обл. № 766, зав № 18503, встановлений вул. Головна, 277-Б; обл. № 767, зав № 18508, встановлений вул. Головна, 281-А; обл. № 768, зав № 17000, встановлений вул. Головна, 279-Г; обл. № 769, зав № 15636, встановлений вул. Головна, 281-В; обл. № 770, зав № 18501, встановлений вул. Головна, 277; обл. № 771, зав № 18506, встановлений вул. Головна, 279-Б; обл. № 772, зав № 18507, встановлений вул. Головна, 285-В; обл. № 773, зав № 18505, встановлений вул. Головна, 285-А; обл. № 774, зав № 32906, встановлений вул. Головна, 277А. (а. с. 13-17).

Акт перевірки від 17.09.2018 року № 07/110-35 відмовилася підписувати головний бухгалтер - відповідача ОСОБА_1

17.09.2018 року Акт перевірки відповідача від 17.09.2018 року № 07/110-35 направлений листом №2699/0/07-2/18 на адресу Комунального підприємства житлово ремонтно - експлуатаційне підприємства № 11. (а. с. 24 зворотній бік).

21.09.2018 року Управлінням Держпраці у Чернівецькій області видано Припис № 06-084-00-020, яким приписано відповідачу усунути виявлені порушення під час перевірки. (а. с. 26).

21.09.2018 року припис № 06-084-00-020, яким приписано відповідачу усунути виявлені порушення під час перевірки, направлений листом на адресу Комунального підприємства житлово ремонтно - експлуатаційне підприємства № 11. (а. с. 27).

На час розгляду справи в суді відповідач не надав доказів про вжиття заходів щодо усунення виявлених порушень, які можуть загрожувати життю та здоров'ю людей, а також що ним оскаржено припис в адміністративному та судовому порядку.

Розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення проти позову, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, судом встановлено.

Спірні правовідносини врегульовані наступними нормативно-правовими актами, чинними на час виникнення спірних правовідносин: Законом України Про охорону праці від 14 жовтня 1992 року № 2694-XII (далі - Закон №2694-XII), Законом України " Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 5 квітня 2007 року № 877-V (далі - Закон №877-V).

Відповідно до ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави.

Згідно ст. 68 Конституції України кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.

Згідно з пунктом 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 року № 96 (далі Положення), Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

На утворені територіальні органи Держпраці може покладати виконання завдань за міжрегіональним принципом. (пункт 7 Положення).

Відповідно до Положення про Управління Держпраці у Чернівецькій області, затвердженого наказом Державної служби України з питань праці від 03.08.2018 року № 84 (далі - Положення), Управління Держпраці у Чернівецькій області є територіальним органом Державної служби України з питань праці, що їй підпорядковується.

Повноваження Управління Держпраці поширюються на територію Чернівецької області.

Абзацом 1 ст. 1 Закону № 877-V визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно ч. 4 ст. 4 Закону № 877-V виключно законами встановлюються: органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності; види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю); повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності; спосіб та форми здійснення заходів здійснення державного нагляду (контролю); санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа.

Орган державного нагляду (контролю) не може здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, якщо закон прямо не уповноважує такий орган на здійснення державного нагляду (контролю) у певній сфері господарської діяльності та не визначає повноваження такого органу під час здійснення державного нагляду (контролю).

Згідно ч. 5 ст. 4 Закону № 877-V Виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Частиною 7 ст. 7 Закону № 877-V передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Закон України Про охорону праці від 14 жовтня 1992 року № 2694-XII (ділі - Закон №2694-XII) визначає основні положення щодо реалізації конституційного права працівників на охорону їх життя і здоров'я у процесі трудової діяльності, на належні, безпечні і здорові умови праці, регулює за участю відповідних органів державної влади відносини між роботодавцем і працівником з питань безпеки, гігієни праці та виробничого середовища і встановлює єдиний порядок організації охорони праці в Україні.

Відповідно ст. 4 Закону №2694-XII державна політика в галузі охорони праці визначається відповідно до Конституції України Верховною Радою України і спрямована на створення належних, безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням.

Державна політика в галузі охорони праці базується на принципах: пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці; підвищення рівня промислової безпеки шляхом забезпечення суцільного технічного контролю за станом виробництв, технологій та продукції, а також сприяння підприємствам у створенні безпечних та нешкідливих умов праці; комплексного розв'язання завдань охорони праці на основі загальнодержавної, галузевих, регіональних програм з цього питання та з урахуванням інших напрямів економічної і соціальної політики, досягнень в галузі науки і техніки та охорони довкілля; соціального захисту працівників, повного відшкодування шкоди особам, які потерпіли від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань; встановлення єдиних вимог з охорони праці для всіх підприємств та суб'єктів підприємницької діяльності незалежно від форм власності та видів діяльності; адаптації трудових процесів до можливостей працівника з урахуванням його здоров'я та психологічного стану; використання економічних методів управління охороною праці, участі держави у фінансуванні заходів щодо охорони праці, залучення добровільних внесків та інших надходжень на ці цілі, отримання яких не суперечить законодавству; інформування населення, проведення навчання, професійної підготовки і підвищення кваліфікації працівників з питань охорони праці; забезпечення координації діяльності органів державної влади, установ, організацій, об'єднань громадян, що розв'язують проблеми охорони здоров'я, гігієни та безпеки праці, а також співробітництва і проведення консультацій між роботодавцями та працівниками (їх представниками), між усіма соціальними групами під час прийняття рішень з охорони праці на місцевому та державному рівнях; використання світового досвіду організації роботи щодо поліпшення умов і підвищення безпеки праці на основі міжнародного співробітництва.

Згідно ч. 1 ст. 38 Закону №2694-XII державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють: центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці; центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері ядерної та радіаційної безпеки; центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки; центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Відповідно ст. 39 Закону №2694-XII посадові особи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, мають право, серед іншого: забороняти, зупиняти, припиняти, обмежувати експлуатацію підприємств, окремих виробництв, цехів, дільниць, робочих місць, будівель, споруд, приміщень, випуск та експлуатацію машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів праці, виконання певних робіт, застосування нових небезпечних речовин, реалізацію продукції, а також скасовувати або припиняти дію виданих ними дозволів і ліцензій до усунення порушень, які створюють загрозу життю працюючих.

Вимоги до будови, виготовлення, монтажу, налагодження, проведення технічного огляду та експертного обстеження, експлуатації, ремонту, реконструкції та модернізації ліфтів , підйомників та їх складових частин визначені у Правилах будови і безпечної експлуатації ліфтів затверджено наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 1 вересня 2008 року № 190 (далі - Правила №190).

Дія цих Правил поширюється на: ліфти електричні з тяговим або жорстким приводом та гідравлічні (далі - ліфти); ліфти з іншими приводами в частині реєстрації, перереєстрації, проведення технічного огляду та експертного обстеження, експлуатації, ремонту, реконструкції та модернізації; малі вантажні ліфти в частині обліку проведення технічного огляду та експертного обстеження, експлуатації, ремонту, реконструкції та модернізації; електричні багатокабінні пасажирські підйомники безперервної дії; будівельні підйомники.

В пункті 9.5. Правил №190 передбачено позачерговий технічний огляд. Позачерговий технічний огляд ліфта проводять у разі: введення його в експлуатацію після ремонту, реконструкції або модернізації; перерви в експлуатації більше як на 12 місяців; демонтажу та встановлення на новому місці; закінчення граничного строку експлуатації (із застосуванням видів робіт, що не використовувались під час експертного обстеження); експлуатаційної чи деградаційної відмови, виявлення зносу (механічного або корозійного), залишкової деформації, тріщин, інших пошкоджень складових частин, деталей або їх елементів; аварії або пошкодження, спричиненого надзвичайною ситуацією природного чи техногенного характеру.

В інших випадках позачерговий технічний огляд проводиться відповідно до вимог нормативно-правових актів з охорони праці або за ініціативою роботодавця.

У разі проведення позачергового технічного огляду в паспорті ліфта зазначається причина його проведення.

До складу робіт з проведення позачергового технічного огляду входять перевіряння і випробовування такі ж, як при проведенні первинного технічного огляду згідно з розділом 9.3, за винятком пунктів 9.3.7 - 9.3.9 цих Правил.

Відповідно п. 9.6.1. Правил № 190 експертне обстеження проводиться у разі: закінчення граничного строку експлуатації; реконструкції (перебудови) або модернізації, якщо це обумовлено нормативно-правовими актами з охорони праці; аварії або пошкодження, спричиненого надзвичайною ситуацією природного чи техногенного характеру, з метою визначення можливості відновлення; виявлення під час проведення технічного огляду зносу (механічного або корозійного), залишкової деформації, тріщин, інших пошкоджень складових частин, деталей або їх елементів, що перевищують допустимі значення.

В інших випадках експертне обстеження устатковання проводять відповідно до вимог нормативно-правових актів з охорони праці або за ініціативою роботодавця.

Згідно п. 9.6.4. Правил № 190 рішення про поновлення роботи ліфтів приймає посадова особа Держгірпромнагляду України, яка заборонила їх експлуатацію, після усунення порушень, відмічених у приписі, згідно з вимогами Положення про порядок організації державного нагляду за охороною праці та гірничого нагляду в системі Держнаглядохоронпраці України, затвердженого наказом Держнаглядохоронпраці України від 30.03.2004 N 92, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 31.08.2004 за N 1074/9673.

Відповідно до пункту 9.7.15. Правил № 190 робота ліфта не дозволяється, якщо: відсутній паспорт чи відомості про реєстрацію; не проведено технічний огляд або експертне обстеження ліфта; закінчився зазначений у паспорті термін роботи ліфта; не призначено наказом працівників, відповідальних за організацію робіт з технічного обслуговування і ремонту ліфтів, за організацію експлуатації та за справний стан ліфтів; відсутній атестований обслуговуючий персонал (електромеханіки, ліфтери); не виконані приписи посадових осіб спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з промислової безпеки та охорони праці; знос канатів перевищує встановлені норми; є тріщини, деформації в металоконструкціях ліфта; несправні прилади і пристрої безпеки, а також мають місце інші несправності, які впливають на безпечну експлуатацію ліфта.

З аналізу викладених положень видно, що орган державного нагляду на підставі акта, складеного за результатами заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, та за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг, має право звернутися до суду із позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд.

При цьому, виходячи з системного аналізу положень Закону України Про охорону праці та Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" суд дійшов висновку про те, що застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) є необхідним оперативним та превентивним способом впливу на порушника з метою усунення існування загрози життю та здоров`ю людей.

Суд звертає увагу, що відповідачем наказ Про проведення планових перевірок від 03.09.2018 року № 484, не оскаржено в адміністративному та судовому порядку, акт перевірки суб'єкта господарювання (виробничого об'єкта) від 17.09.2018 року № 07/110-35 направлений листом № 2699/0/07-2/18 на адресу Комунального підприємства житлово ремонтно - експлуатаційне підприємства № 11.

Крім того припис від 21.09.2018 року № 06-084-00-020, яким приписано відповідачу усунути виявлені порушення під час перевірки, на момент звернення позивача до суду є чинним, відповідачем не оскаржувався в адміністративному та судовому порядку, виявлені порушення, які можуть загрожувати життю та здоров'ю людей, не усунуті.

Частиною 8 ст. 7 Закону України " Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 5 квітня 2007 року № 877-V припис - обов'язковий для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб'єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.

Таким чином припис - це документ котрий є обов'язковим до виконання.

Крім того, в ході судового розгляду справи судом встановлено, що на час розгляду справи, зафіксовані в актах перевірки виявлені порушення відповідачем, не усунуто. Відповідач не надав належних доказів суду щодо повного їх усунення.

Відповідно ст. 11 Закону № 877-V виконання вимог органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства є обов'язком для суб'єкта господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).

Таким чином, суд вважає, що позовні вимоги Управління Держпраці у Чернівецькій області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до комунального, житлового ремонтно-експлуатаційного підприємства № 11 (код ЄДРПОУ 14272015), до усунення порушень, шляхом зупинення роботи (експлуатації) пасажирських ліфтів, які зареєстровані за цим підприємством, а саме ліфтів: обл. № 503, зав № 10653, встановлений вул. Головна, 191, під'їзд 1; обл. № 504, зав № 10777, встановлений вул. Головна, 191, під'їзд 2; обл. № 505, зав № 19487, встановлений вул. Головна, 191, під'їзд 3; обл. № 761, зав № 18504, встановлений вул. Головна, 281; обл. № 762, зав № 19066, встановлений вул. Головна, 285-Г; обл. № 763, зав № 18502, встановлений вул. Головна, 279; обл. № 764, зав № 18510, встановлений вул. Головна, 281-Б; обл. № 765, зав № 18509, встановлений вул. Головна, 279-Б; обл. № 766, зав № 18503, встановлений вул. Головна, 277-Б; обл. № 767, зав № 18508, встановлений вул. Головна, 281-А; обл. № 768, зав № 17000, встановлений вул. Головна, 279-Г; обл. № 769, зав № 15636, встановлений вул. Головна, 281-В; обл. № 770, зав № 18501, встановлений вул. Головна, 277; обл. № 771, зав № 18506, встановлений вул. Головна, 279-Б; обл. № 772, зав № 18507, встановлений вул. Головна, 285-В; обл. № 773, зав № 18505, встановлений вул. Головна, 285-А; обл. № 774, зав № 32906, встановлений вул. Головна, 277А. є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Стаття 19 Конституції України визначає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із ст. 129 Конституції України однією із основних засад судочинства є змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до положень, закріплених ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Статтею 73 КАС України передбачено належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Згідно статей 74-76 КАС України суд не бере до уваги докази, які одержані з порушенням порядку, встановленого законом. Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Як зазначено ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно ч. ч. 1-3 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Таким чином, зважаючи на наведені вище норми законодавства та встановлені судом обставини справи, суд вважає, що застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) є необхідним оперативним та превентивним способом впливу на порушника з метою усунення існування загрози життю та здоров`ю людей, адміністративний позов підлягає задоволенню.

Частиною 2 статті 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

В матеріалах справи відсутні докази, які б свідчили про витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз, відтак, суд не стягує їх з відповідача.

Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. ст. 2, 5, 9, 72-80, 90, 139, 241-246, 250, 255 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

2. Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до комунального, житлового ремонтно-експлуатаційного підприємства № 11 (код ЄДРПОУ 14272015), до усунення порушень, шляхом зупинення роботи (експлуатації) пасажирських ліфтів, які зареєстровані за цим підприємством, а саме ліфтів: обл. № 503, зав № 10653, встановлений вул. Головна, 191, під'їзд 1; обл. № 504, зав № 10777, встановлений вул. Головна, 191, під'їзд 2; обл. № 505, зав № 19487, встановлений вул. Головна, 191, під'їзд 3; обл. № 761, зав №18504, встановлений вул. Головна, 281; обл. № 762, зав № 19066, встановлений вул. Головна, 285-Г; обл. № 763, зав № 18502, встановлений вул. Головна, 279; обл. № 764, зав №18510, встановлений вул. Головна, 281-Б; обл. № 765, зав № 18509, встановлений вул. Головна, 279-А; обл. № 766, зав № 18503, встановлений вул. Головна, 277-Б; обл. № 767, зав №18508, встановлений вул. Головна, 281-А; обл. № 768, зав № 17000, встановлений вул. Головна, 279-Г; обл. № 769, зав № 15636, встановлений вул. Головна, 281-В; обл. № 770, зав № 18501, встановлений вул. Головна, 277; обл. № 771, зав № 18506, встановлений вул. Головна, 279-Б; обл. № 772, зав № 18507, встановлений вул. Головна, 285-В; обл. № 773, зав №18505, встановлений вул. Головна, 285-А; обл. № 774, зав № 32906, встановлений вул. Головна, 277А.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне найменування учасників процесу:

Позивач: - Управління Держпраці у Чернівецькій області (58003, м. Чернівці, вул. Зелена, 3, код ЄДРПОУ 39888333).

Відповідач: - Комунального житлово ремонтно - експлуатаційного підприємства № (58000, м. Чернівці, вул. Чехова, 23, код ЄДРПОУ 14272015).

Суддя П.Д. Дембіцький

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.01.2019
Оприлюднено24.01.2019
Номер документу79343187
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/1067/18-а

Рішення від 23.01.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 22.01.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 21.12.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 26.11.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

Ухвала від 06.11.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Дембіцький Павло Дмитрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні