Ухвала
від 16.01.2019 по справі 824/843/18-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

16 січня 2019 р. м. Чернівці справа № 824/843/18

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Левицького В.К.

за участю секретаря судового засідання Сулими М.П.

учасників справи:

представника позивача - ОСОБА_1

другого відповідача - Бойко Б. Л.

представника відповідача - Шпак К.О.

треті особи - не з`явилися

розглянув у підготовчому засіданні адміністративну справу

за позовом ОСОБА_4

до Головного управління Держгеокадастру у Чернівецькій області

другого відповідача - державного кадастрового реєстратора Відділу у м. Чернівцях Головного управління Держгеокадастру у Чернівецькій області Бойка Богдана Любомировича

треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача ОСОБА_5, ОСОБА_6 Чернівецька міська рада

про визнання протиправною відмову та зобов'язання вчинити дії.

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_4 (далі - позивачка) звернулась до суду із вказаним позовом, в якому просить:

- визнати протиправною відмову Головного управління Держгеокадастру у Чернівецькій області, оформлену листом від 21.06.2018 р. №0-24-0.21-2774/2-18, щодо скасування та поновлення запису в Поземельній книзі на земельну ділянку за адресою вул. О.Щербанюка 15, шляхом внесення до Державного земельного кадастру відомостей;

- зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Чернівецькій області скасувати записи в поземельній книзі про наступні земельні ділянки:

№1) НОМЕР_1 розміром 0,0136 га, що знаходиться за адресою АДРЕСА_1

№2) НОМЕР_2 розміром 0,0148 га за адресою АДРЕСА_2

№3) НОМЕР_3 розміром 0,0106 га за адресою АДРЕСА_3

- зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Чернівецькій області скасувати поділ земельної ділянки під кадастровим номером НОМЕР_4 за адресою АДРЕСА_4

- зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Чернівецькій області присвоїти єдиний кадастровий номер земельній ділянці, яка існувала до поділу під кадастровим номером НОМЕР_4 в розмірі 0,039 га, що знаходиться за адресою АДРЕСА_5 чим фактично привести відомості ДКЗ у відповідність до тих, що існували до моменту винесення, скасованих судом вищої інстанцій судових рішень.

10.01.2019 р. відповідачем подано до суду клопотання про закриття провадження у адміністративній справі №824/843/18-а, оскільки справа не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.

В обґрунтування клопотання відповідач вказував, що у справі №824/843/18-а первинним є спір про право володіння, користування та розпорядження земельною ділянкою. Більше того, земельні ділянки, стосовно яких виник даний спір, є сформованими, а речові права на них зареєстровані у встановленому законом порядку, тобто існує об`єкт цивільних прав, щодо якого вчинені оскаржувані дії. Відповідач також вказав про те, що Головне управління Держгеокадстру в Чернівецькій області не здійснювало жодних управлінських дій щодо позивача, тому вказана справа не може розглядатися за правилами адміністративного судочинства.

16.01.2019 р. у підготовчому засіданні представник відповідача підтримав заявлене ним клопотання та просив закрити провадження у справі №824/843/18-а.

У підготовчому засіданні, яке відбулося 16.01.2019 р. представник позивача заперечував проти задоволення клопотання та вказував, що даний спір не є приватно-правовим та підлягає розгляду за правилами адміністративного судочинства.

Треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача ОСОБА_5, ОСОБА_6 Чернівецька міська рада, належним чином повідомлені про дату, час та місце судового розгляду, в підготовче засідання не з`явилися, про причини не прибуття суд не повідомили.

Статтею 181 КАС України встановлено, що підготовче засідання проводиться за правилами, встановленими главою 6 розділу II цього Кодексу, з урахуванням особливостей підготовчого засідання, встановлених цією главою.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 205 КАС України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Враховуючи положення ст. ст. 181 та 205 КАС України, суд вважає, що неприбуття третіх осіб без поважних причин належним чином повідомлених про дату, час та місце підготовчого засідання не перешкоджає розгляду клопотання про закриття провадження у адміністративній справі.

Розглянувши заявлене клопотання, заслухавши думку учасників справи, дослідивши матеріали справи, суд зазначає наступне.

Відповідно п. 1 ч.1 ст. 238 КАС України суд закриває провадження у справі якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Відповідно до положення ст. 4 КАС України адміністративне судочинство - діяльність адміністративних судів щодо розгляду і вирішення адміністративних справ у порядку, встановленому цим Кодексом; публічно-правовий спір - спір, у якому: хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв'язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов'язує надавати такі послуги виключно суб'єкта владних повноважень, і спір виник у зв'язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна сторона є суб'єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв'язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб'єкта владних повноважень або іншої особи.

У відповідності до п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України визначено, що суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

Згідно з ч. 1 ст. 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

За змістом ч. 1 ст. 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, серед яких зокрема, спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.

Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), відповідно, прийнятих або вчинених ними при здійсненні владних управлінських функцій.

Разом з тим приватно-правові відносини вирізняються наявністю майнового чи немайнового особистого інтересу учасника.

Спір має приватно-правовий характер, якщо він обумовлений порушенням або загрозою порушення приватного права чи інтересу, як правило, майнового, конкретного суб'єкта, що підлягає захисту в спосіб, передбачений законодавством для сфери приватно-правових відносин. Спір є приватно-правовим також у тому випадку, якщо до порушення приватного права чи інтересу призвели управлінські дії суб'єктів владних повноважень.

Правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру встановлює Закону України "Про Державний земельний кадастр" від 07.07.2011 р. № 3613-VI (далі - Закон №3613-VI).

Відповідно до абзацу 2 ст. 1 Закону №3613-VI державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.

Частиною і ст. 9 Закону №3613-VI передбачено, що внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Державний кадастровий реєстратор здійснює: реєстрацію заяв про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надання таких відомостей; перевіряє відповідність поданих документів вимогам законодавства; формує поземельні книги на земельні ділянки, вносить записи до них, забезпечує зберігання таких книг; здійснює внесення відомостей до Державного земельного кадастру або надає відмову у їх внесенні; присвоює кадастрові номери земельним ділянкам; надає відомості з Державного земельного кадастру та відмову у їх наданні; здійснює виправлення помилок у Державному земельному кадастрі; передає органам державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відомості про земельні ділянки.

Згідно з ч. 2 ст. 9 Закону №3613-VI державний кадастровий реєстратор є державним службовцем.

Перелік відомостей про земельні ділянки, що включається до Державного земельного кадастру визначено ст. 15 Закону № 3613-VI1.

Частинами 1 та 2 ст. 24 Закону № 3613-VI1 передбачено, що державна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку. Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за місцем їх розташування відповідним Державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Згідно з ст. 25 Закону № 3613-VI1 Поземельна книга є документом Державного земельного кадастру, який містить такі відомості про земельну ділянку.

Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 р. № 1051 затверджено Порядок ведення Державного земельного кадастру (далі - Порядок № 1051), який визначає процедуру та вимоги щодо ведення Державного земельного кадастру.

Згідно п. 49 Порядку № 1051 Поземельна книга ведеться за формою згідно з додатком 8 під час державної реєстрації земельної ділянки, внесення до Державного земельного кадастру відомостей (змін до них) про зареєстровані земельні ділянки (в тому числі у разі їх поділу чи об'єднання, а також відновлення їх меж) відповідно до пунктів 107 - 137 цього Порядку.

Відповідно до п. 60 та 61 Порядку № 1051 запис у Поземельній книзі скасовується (поновлюється) Державним кадастровим реєстратором на підставі рішення суду. Скасування (поновлення) запису в Поземельній книзі здійснюється шляхом внесення до Державного земельного кадастру відомостей про його скасування (поновлення) із зазначенням дати та підстави для скасування (поновлення), посади, прізвища та ініціалів Державного кадастрового реєстратора, який скасував (поновив) запис, та формування з використанням програмного забезпечення Державного земельного кадастру нових аркушів Поземельної книги, які засвідчуються: в електронній (цифровій) формі - електронним цифровим підписом Державного кадастрового реєстратора; у паперовій формі - підписом Державного кадастрового реєстратора та скріплюються його печаткою.

Державний кадастровий реєстратор письмово повідомляє протягом трьох робочих днів особу, на яку зареєстрована земельна ділянка, про скасування (поновлення) запису за формою згідно з додатком 10 (п. 62 Порядку №1051).

Відповідно до ч. 2 ст. 39 Закону №3613-VI дії або бездіяльність державного кадастрового реєстратора можуть бути оскаржені до суду в порядку, встановленому законом.

З матеріалів справи видно, що рішенням Шевченківського районного суду м. Чернівці від 04.07.2016 р. по цивільній справі №727/4602/16-ц позов ОСОБА_5 до Чернівецької міської ради про поділ земельної ділянки в натурі та встановлення порядку користування земельної ділянки задоволено. Виділено в натурі, ОСОБА_5, 38/100 ідеальних часток земельної ділянки площею 0,0148 га, кадастровий номер НОМЕР_4, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 згідно проекту поділу "діл. №2", та припинено спільну часткову власність з Чернівецькою міською радою; визначено ОСОБА_5 та Чернівецькій міській раді порядок спільного користування частиною земельної ділянки (прохід, проїзд), за кадастровим номером НОМЕР_3, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 згідно проекту поділу "діл №3" розміром 0,0106 га.; залишено частину земельної ділянки, кадастровий номер НОМЕР_1, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1, згідно проекту поділу "діл. Мів", розміром 0,0136 га, за Чернівецькою міською радою (а.с. 13-14).

Як зазначив позивач у адміністративному позові, на підставі даного рішення суду ОСОБА_5 звернувся до Головного управління Держгеокадастру у Чернівецькій області та до Державного кадастрового реєстратора для поділу земельної ділянки в запропонованих ним межах у відповідності до проекту поділу. Головне управління Держгеокадастру у Чернівецькій області видалило з поземельної книги запис про земельну ділянку за адресою м. Чернівці, вул. О.Щербанюка НОМЕР_4 та внесло відомості про три земельні ділянки за вказаною адресою, а саме: земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_5 для користування міської ради, земельну ділянку з кадастровим номером НОМЕР_2 виділив в натурі ОСОБА_5, та НОМЕР_3 для спільного користування.

Ухвалою Апеляційного суду Чернівецької області від 21.02.2017 р. у справі №727/4602/16-ц, яка залишена в силі ухвалою Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ 23.11.2017 р., апеляційну скаргу ОСОБА_6, ОСОБА_4 задоволено. Рішення Шевченківського районного суду м. Чернівці від 04.07.2016 р. по цивільній справі скасовано. В позові ОСОБА_5 до Чернівецької міської ради про поділ земельної ділянки в натурі та встановлення порядку користування земельною ділянкою відмовлено (15-17, 18).

Як зазначила позивач у адміністративному позові, у зв'язку із скасуванням рішення Шевченківського районного суду м. Чернівці від 04.07.2016 р. по цивільній справі №727/4602/16-ц, 21.06.2018 р. її представником направлено відповідне звернення до Головного управління Держгеокадастру у Чернівецькій області та Державного кадастрового реєстратора відповідно до змісту якого просила:

- скасувати записи в поземельній книзі про наступні земельні ділянки №1 НОМЕР_1 розміром 0,0136 га що знаходиться за адресою АДРЕСА_1 НОМЕР_2 розміром 0,0148 га за адресою АДРЕСА_1 та №3 НОМЕР_3 розміром 0,0106 га за адресою АДРЕСА_1

- скасувати поділ земельної ділянки під кадастровим номером НОМЕР_4 за адресою АДРЕСА_1

- присвоїти єдиний кадастровий номер земельній ділянці, яка існувала до поділу під кадастровим номером НОМЕР_4 в розмірі 0,039 га, що знаходиться за адресою АДРЕСА_1 (а.с. 20-21).

Листом №0-24-0.21-2774/2-18 від 16.07.2018 р. Головне управління Держгеокадастру у Чернівецькій області відмовило у скасуванні записі та присвоєнні єдиного кадастрового номера спірній земельній ділянці.

Вважаючи відмову відповідача протиправною позивач звернувся до суду з вищевказаним позовом.

З огляду на вищезазначені обставини справи та враховуючи те, що спір виник за участі Головного управління Держагеокадастру у Чернівецькій області (суб`єкта владних повноважень) та з приводу прийняття ним рішення (оформленого листом №№0-24-0.21-2774/2-18 від 16.07.2018 р.) при реалізації управлінських функцій у сфері земельних правовідносин, то даний спір належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

Статтею 238 КАС України передбачено, що суд закриває провадження у справі якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Оскільки підстави для закриття провадження у справі відсутні, клопотання про закриття провадження не підлягає задоволенню.

На підставі наведеного, керуючись ст. ст. 241, 243, 248 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В:

У задоволенні клопотання про закриття провадження у адміністративній справі відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та оскарженню не підлягає.

Ухвала в повному обсязі складено 21.01.2019 р.

Суддя В.К. Левицький

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.01.2019
Оприлюднено24.01.2019
Номер документу79344647
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/843/18-а

Ухвала від 23.04.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мельник-Томенко Ж. М.

Ухвала від 28.03.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мельник-Томенко Ж. М.

Рішення від 07.02.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 16.01.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 03.12.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 15.11.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 24.09.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 07.09.2018

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні