10.2.4
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
23 січня 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/3931/18
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Борзаниця С.В., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в Попаснянському районі Луганської області про визнання дій неправомірними, скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (далі - позивач) до управління Пенсійного фонду України в Попаснянському районі Луганської області (далі - відповідач, УПФУ в Попаснянському районі), відповідно до якої просить:
- визнати неправомірними дії УПФУ в Попаснянському районі щодо відмови позивачу у призначенні пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до вимог пункту 1 частини другої статті 114 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та скасувати відповідне рішення УПФУ в Попаснянському районі від 11.09.2018;
- зобов'язати УПФУ в Попаснянському районі зарахувати до пільгового стажу роботи, що дає право на отримання пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до вимог пункту 1 частини другої статті 114 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування період роботи в ТОВ Попаснянський склозавод з 01.01.2001 по 20.06.2001, з 01.09.2004 по 04.04.2006 та з 12.09.2006 по 09.12.2011 на посаді видувальника скловиробів, а також з 15.09.2003 по 31.08.2004 на посаді складальника скломаси;
- зобов'язати УПФУ в Попаснянському районі, починаючи з 17.08.2018 призначити позивачу пенсію за віком на пільгових умовах відповідно до вимог пункту 1 частини другої статті 114 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування .
В обґрунтування заявлених вимог зазначено, що станом на 06.09.2018 загальний трудовий стаж позивача складав 30 років 7 місяців та 12 днів, при цьому згідно записів книжки трудовий стаж складається з наступних періодів:
- з 01.09.1985 по 13.07.1987 - навчання в СПТУ №85 м.Попасна Луганської області; - з 14.07.1987 по 01.06.1990 - служба в лавах ОСОБА_2;
- з 01.09.1990 по 13.08.1993 - робота на посаді наладчика скляних автоматів на Попаснянському склозаводі, що відноситься до Списку №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженого Кабінетом Міністрів України,
- з 14.08.1993 по 20.06.2001 - робота на посаді видувальника скловиробів на Попаснянському склозаводі, ДП Кристал КП Попаснянський склозавод та ВО Попаснянський склозавод , що відноситься до Списку №1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженого Кабінетом Міністрів України,
- з 17.07.2001 по 01.04.2002 - перебування на обліку в Попаснянському районному центрі зайнятості населення та навчання в ПТУ №85 м.Попасна Луганської області на газоелектрозварника;
- з 02.07.2002 по 13.08.2003 - робота на посаді електрогазозварника на Попаснянському вагоноремонтному заводі;
- з 15.09.2003 по 31.08.2004 - робота на посаді складальника скломаси у ВО Попаснянський склозавод , що відноситься до Списку №1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженого Кабінетом Міністрів України,
- з 01.09.2004 по 04.04.2006 - робота на посаді видувальника скловиробів у ВО Попаснянський склозавод , що відноситься до Списку №1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженого Кабінетом Міністрів України,
- з 25.04.2006 по 11.09.2006 - перебування на обліку в Попаснянському районному центрі зайнятості населення;
- з 12.09.2006 по 09.12.2011 - робота на посаді видувальника скловиробів в ТОВ Попаснянський склозавод , що відноситься до Списку №1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженого Кабінетом Міністрів України,
- з 20.12.2011 по 15.09.2012 - перебування на обліку в Попаснянському районному центрі зайнятості населення;
- з 10.10.2012 по 31.01.2018 - робота на посаді видувальника скловиробів у приватного підприємця ОСОБА_3, що відноситься до Списку №1 виробництву робіт, професій, посад і показників, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
06.09.2009 позивач звернувся до УПФУ в Попаснянському районі із заявою про призначення пенсії на пільгових умовах відповідно до пункту 1 частини другої статті 114 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , надавиш при цьому передбачений діючим законодавством України перелік документів, в тому числі й свою трудову книжку.
Рішенням УПФУ в Попаснянському районі від 11.09.2018 відмовлено позивачу у призначення пенсії за віком на пільгових умовах згідно п пункту 1 частини другої статті 114 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , посилаючись при цьому на відсутність необхідного пільгового стажу роботи та зазначивши, що я маю загальний стаж роботи 30 років 7 місяців 12 днів, з яких 5 років 5 місяців 14 днів - робота на посадах за Списком №1 та 2 роки 11 місяців 02 дні - робота на посадах за Списком №2. При цьому, періоди роботи - з 01.01.2001 по 20.06.2001, з 01.09.2004 по 04.04.2006, з 12.09.2006 по 09.12.2011 та з 10.10.2012 по 31.01.2018 у якості видувальника скловиробів, а також з 15.09.2003 по 31.08.2004 у якості складальника скломаси, не були зараховані до мого пільгового стажу за Списком №1 у зв'язку з тим, що не були надані належним чином оформлені уточнюючи довідки, підприємств, установ, організацій або їхніх правонаступників, виданих на основі первинних документів на час виконання робіт з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, які б підтверджували факт роботи протягом повного робочого дня на посадах видувальника скловиробів та складальника скломаси. Крім того, було зазначено, що на теперішній час ВО Попаснянський склозавод та ТОВ Попаснянський склозавод не ліквідовані, а тому неможливо відправити на розгляд комісії з питань підтвердження стажу роботи на посадах, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах, з урахуванням довідок, що були видані КУ Попаснянської міської ради Трудовий архів територіальних громад району .
Позивач вважає, що такі дії відповідача щодо не зарахування до пільгового стажу вищезазначених періодів роботи на посадах видувальника скловиробів та складальника скломаси та відмови в призначенні пенсії за віком на пільгових умовах є незаконними та протиправними, які не ґрунтуються на Законі та порушують його право на пенсійне забезпечення, з наступних підстав.
Представник відповідача надіслав відпив на позовну заяву, в якому просив відмовити у задоволенні позовних вимог, посилаючись на таке (арк. спр. 60-61).
06.09.2018 позивач звернувся до УПФУ в Попаснянському районі із письмовою заявою про призначення пенсії на пільгових умовах за віком згідно п. 1 ч. 2 ст. 114 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування .
ОСОБА_1 на час звернення має загальний стаж роботи 30 років 7 місяців 12 днів., в тому числі на пільгових умовах за списком № 1 згідно пункту1 частини другої статті 114 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування 5 років 5 місяців 14 днів. До пільгового стажу за списком №1 зараховано періоди з 09.11.1993р. по 29.04.1996р., з 01.11.1996р. по 25.04.1997р., з 01.08.1997р. по 22.09.1999р., з 12.07.2000р. по 17.11.2000р, а також згідно пункту 2 частини другої статті 114 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за списком № 2 з 04.09.1990 по 04.08.1993 - 2 роки 11 місяців 2 дні - згідно рішення комісії при головному управлінні Пенсійного фонду України в Луганській області за фактично відпрацьований час.
За наявності необхідного пільгового стажу роботи (10 років) ОСОБА_1 мав би право на пенсію з 17.08.2018.
Згідно записів трудової книжки БТ-ІІ № 6701414 від 03.09.1990 ОСОБА_1 працював у ВО Попаснянськгіи склозавод з 01.01.2001 р. по 20.06.2001р. в якості видувальника скловиробів, з 15.09.2003 по 31.08.2004 в якості набірника скломаси, з 01.09.2004 по 04.04.2006 видувальником скловиробів. З 12.09.2006 по 09.12.2011 в якості видувальника скловиробів у ТОВ ПСЗ . З 10.10.2012 по 31.01.2018 в якості видувальника скловиробів, у приватного підприємця ОСОБА_3
Записи трудової книжки не містять повної інформації про роботу на пільгових умовах в ВО Попаснянський склозавод та в ТОВ ПСЗ та приватного підприємця ОСОБА_3
У довідці має бути зазначено: періоди роботи, що зараховуються до спеціального стажу, професію або посаду, характер виконуваної роботи, первинні документи за час виконування роботи, на підставі яких видано таку довідку, накази про проведення атестації робочого місця.
Наказом головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області від 10.01.2007 року № 9 затверджено склад комісії з питань підтвердження стажу роботи на посадах, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах при наявності необхідних документів. Комісія має право розглядати питання підтвердження пільгового стажу роботи тільки у разі ліквідації підприємства без визначення правонаступника з надання усього пакету документів.
До заяви щодо призначення пенсії ОСОБА_1 надав довідки № 175 від 29.08.2008 та № 43 від 27.10.2008 про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній за період роботи в ВО Попаснянський склозавод з 01.01.2001 по 20.06.2001, з 01.09.2004 по 04.04.2006 видані ВО Попаснянський склозавод та довідку № 27 від 30.07.2012 за період роботи 12.09.2006 по 09.12.2011, видану у ТОВ ПСЗ .
Зазначені довідки не можуть бути прийняті до розгляду при призначенні пенсії, оскільки вони не відповідають вимогам Додатку № 5 до Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 № 637 зі змінами внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.2006 № 920 (довідки не встановленого зразку, завірені тільки одним підписом). Відправити документи на розгляд комісії з питань підтвердження стажу роботи на посадах, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах з урахуванням довідок № 184, 185, 190, 191, 192, 193, 194, 196, 197, 198, 199 від 11.04.2018 виданих КУ Попаснянської міської ради Трудовий архів територіальних громад району не можливо, оскільки згідно витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань підприємства: ВО Попаснянський склозавод (код ЄДРПОУ 31254620), ТОВ ПСЗ (код ЄДРПОУ 34502078) не ліквідовані.
Таким чином, періоди роботи з 01.01.2001 по 20.06.2001, з 15.09.2003 по 04.04.2006, з 12.09.2006 по 09.12.2011, з 10.10.2012 по 31.01.2018 не зараховані до пільгового стажу роботи за Списком № 1 в зв'язку з відсутністю довідок уточнюючих пільговий характер роботи.
Враховуючи вищевикладене, управління Пенсійного фонду України в Попаснянському районі прийняло правомірне рішення про відмову ОСОБА_1 в призначення пенсії на пільгових умовах за віком згідно пункту 1 частини другої статті 114 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування через відсутність необхідного пільгового стажу роботи.
Просить у задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 відмовити.
Сторони в судове засідання не прибули, про час, дату та місце розгляду справи повідомлені належним чином, надали заяви про розгляд справи за їх відсутності.
Відповідно до частини дев'ятої статті 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Оскільки сторони про час, дату та місце судового розгляду повідомлені належним чином, відсутня потреба заслухати свідка чи експерта, суд вважає за можливе розглянути справу у письмовому провадженні на підставі наявних у ній доказів.
Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 03.12.2018 справа призначена до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін, справа призначена на 19.12.2018 (арк. спр. 1-3).
19.12.2018 у зв'язку з неявкою сторін розгляд справи відкладено на 23.01.2019 (арк. спр. 105).
Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77, 90 КАС України, суд встановив таке.
06.09.2018 позивач звернувся до УПФУ в Попаснянському районі Луганської області із заявою щодо призначення пенсії відповідно до п пункту 1 частини другої статті 114 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (арк. спр. 64 зворот. бік).
До заяви було надано: паспорт, код, військовий квиток, диплом, трудову книжку БТ- II № 6701414 від 03.09.1990, довідки про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній довідка № 175 від 29.08.2008, видана ВО Попаснянський Склозавод , довідка № 27 від 30.07.2012, видана ТОВ ПСЗ , довідки № 173-199, видані КУ Попаснянської міської ради Трудовий архів територіальних громад району .
Рішенням УПФУ в Попаснянському районі від 11.09.2018 ОСОБА_1 відмовлено у призначенні пенсії за віком на пільгових умовах в порядку, встановленому пункту 1 частини другої статті 114 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , посилаючись на те, що періоди роботи з 01.01.2001 по 20.06.2001, з 15.09.2003 по 04.04.2006, з 12.09.2006 по 09.12.2011, з 10.10.2012 по 31.01.2018 не зараховані до пільгового стажу роботи за Списком № 1 в зв'язку з відсутністю довідок уточнюючих пільговий характер роботи (арк. спр. 63-64).
ОСОБА_1 працював в ТОВ Попаснянський склозавод з 01.01.2001 по 20.06.2001, з 01.09.2004 по 04.04.2006 та з 12.09.2006 по 09.12.2011 на посаді видувальника скловиробів, а також з 15.09.2003 по 31.08.2004 на посаді складальника скломаси, що підтверджується архівними довідками та трудовою книжкою БТ-ІІ № 6701414 від 03.09.1990 (арк.спр. 20-29, 67-70).
Вирішуючи справу по суті заявлених позовних вимог, суд зазначає таке.
Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом визначається Законом України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування від 09.07.2003 № 1058-ІV (далі - Закон № 1058).
В силу пункту 1 частини першої статті 8 Закону №1058 право на отримання пенсій та соціальних послуг із солідарної системи мають: громадяни України, які застраховані згідно із цим Законом та досягли встановленого цим Законом пенсійного віку чи визнані особами з інвалідністю в установленому законодавством порядку і мають необхідний для призначення відповідного виду пенсії страховий стаж, а в разі смерті цих осіб - члени їхніх сімей, зазначені у статті 36 цього Закону, та інші особи, передбачені цим Законом.
Відповідно до цього Закону в солідарній системі призначаються, у тому числі, пенсія за віком ( пункт 1 частини першої статті 9 Закону №1058).
Статтею 26 Закону №1058 визначені умови призначення пенсії за віком.
Згідно із частиною першою статті 44 Закону №1058 заява про призначення (перерахунок) пенсії та необхідні документи подаються до територіального органу Пенсійного фонду або до уповноваженого ним органу чи уповноваженій особі в порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, особисто або через представника, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально.
Тобто, Законом №1058 передбачено, що як для призначення, так і для перерахунку пенсії особа повинна звернутися із відповідною заявою та необхідними документами особисто або через представника до територіального органу Пенсійного фонду.
Відповідно до пункту 1.1 розділу І Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", затвердженому постановою Правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005, зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2005 р. за № 1566/11846 (далі - Порядок № 221-1), заява про призначення пенсії непрацюючим особам, а також членам сім'ї у зв'язку з втратою годувальника подається заявником особисто або через представника, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально, безпосередньо до управління Пенсійного фонду України у районі, місті, районі у місті, об'єднаного управління (далі - орган, що призначає пенсію) за місцем проживання (реєстрації).
В силу пункту 1.7 розділу І Порядку № 22-1 днем звернення за призначенням пенсії вважається день прийняття органом, що призначає пенсію, відповідної заяви.
У разі якщо до заяви про призначення пенсії додані не всі необхідні документи, орган, що призначає пенсію, письмово повідомляє заявника про те, які документи необхідно подати додатково, про що в заяві про призначення пенсії робиться відповідний запис. Якщо вони будуть подані не пізніше трьох місяців із дня повідомлення про необхідність подання додаткових документів, то днем звернення за призначенням пенсії вважається день прийняття заяви про призначення пенсії або дата, зазначена на поштовому штемпелі місця відправлення заяви (абзац третій пункту 1.7 розділу І Порядку).
Пунктом 2.1. розділу ІІ Порядку № 22-1 визначено, що до заяви про призначення пенсії за віком, серед інших, додаються документи про стаж, що визначені Порядком підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 року № 637.
Абзацом другим пункту 1 Порядку № 637 визначено, що за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами.
Пунктом 3 Порядку № 637 передбачено, що за відсутності трудової книжки, а також у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні необхідні записи або містяться неправильні чи неточні записи про періоди роботи, для підтвердження трудового стажу приймаються дані, наявні в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, довідки, виписки із наказів, особові рахунки і відомості на видачу заробітної плати, посвідчення, характеристики, письмові трудові договори і угоди з відмітками про їх виконання та інші документи, які містять відомості про періоди роботи.
За відсутності зазначених у цьому пункті документів для підтвердження трудового стажу приймаються членські квитки профспілок. При цьому підтверджуються періоди роботи лише за той час, за який є відмітки про сплату членських внесків.
Згідно пункту 8 Порядку № 637 час навчання у вищих навчальних, професійних навчально-виховних закладах, навчальних закладах підвищення кваліфікації та перепідготовки кадрів, в аспірантурі, докторантурі і клінічній ординатурі підтверджується дипломами, посвідченнями, свідоцтвами, а також довідками та іншими документами, що видані на підставі архівних даних і містять відомості про періоди навчання.
За відсутності в документах таких відомостей для підтвердження часу навчання приймаються довідки про тривалість навчання в навчальному закладі у відповідні роки за умови, що в документах є дані про закінчення повного навчального періоду або окремих його етапів.
Абзацом першим пункту 17 Порядку № 637 визначено, що за відсутності документів про наявний стаж роботи та неможливості їх одержання у зв'язку з воєнними діями, стихійним лихом, аваріями, катастрофами або іншими надзвичайними ситуаціями стаж роботи, який дає право на пенсію, встановлюється на підставі показань не менше двох свідків, які б знали заявника по спільній з ним роботі на одному підприємстві, в установі, організації (в тому числі колгоспі) або в одній системі.
В свою чергу, пункт 18 Порядку № 637 передбачає, що за відсутності документів про наявний стаж роботи і неможливості одержання їх внаслідок ліквідації підприємства, установи, організації або відсутності архівних даних з інших причин, ніж ті, що зазначені в пункті 17 цього Порядку, трудовий стаж установлюється на підставі показань не менше двох свідків, які б знали заявника по спільній з ним роботі на одному підприємстві, в установі, організації (в тому числі колгоспі) або в одній системі і мали документи про свою роботу за час, стосовно якого вони підтверджують роботу заявника.
Пунктом 3.3. розділу ІІІ Порядку № 22-1 визначено, що саме орган, що призначає пенсію , надає роз'яснення особам з питань призначення та виплати пенсій.
Пункт 4.7. розділу ІV Порядку № 22-1 також визначає, що право особи на одержання пенсії установлюється на підставі всебічного, повного і об'єктивного розгляду всіх поданих документів органом, що призначає пенсію.
Натомість, відповідач проігнорував вище зазначені нормативно визначені вимоги для належного прийняття та розгляду документів щодо призначення пенсії позивачу.
З урахуванням положень пункту 4.7. розділу ІV Порядку № 22-1 саме відповідач як орган, що призначає пенсію, повинен спочатку всебічно, повно і об'єктивно розглянути усі подані документи, на підставі пункту 3.3. розділу ІІІ вказаного Порядку надати необхідні роз'яснення, і лише після цього вирішувати питання про наявність чи відсутність права особи на одержання пенсії.
Матеріалами справи встановлено, що відповідач належним чином не оцінював подані позивачем документи, не надавав необхідних фахових роз'яснень (порушення п. 3 Порядку № 637), не пропонував в рамках наданих повноважень (п. 3.3. Порядку № 22-1) можливість виклику до пенсійного органу свідків (пункти 17, 18 Порядку № 637).
Натомість, судом встановлено, що трудова книжка позивача має необхідні дані за спірні періоди, які свідчать про роботу позивача в ТОВ Попаснянський склозавод з 01.01.2001 по 20.06.2001, з 01.09.2004 по 04.04.2006 та з 12.09.2006 по 09.12.2011 на посаді видувальника скловиробів, а також з 15.09.2003 по 31.08.2004 на посаді складальника скломаси, що також підтверджується архівними довідками.
Відповідачем не зазначено, а судом не виявлено доказів тому, що спірні записи в трудовій книжці позивача можна визнати такими, які не відповідають дійсності чи зроблені з порушенням визначеної процедури.
З практики Європейського суду з прав людини слідує таке: в національному праві має бути передбачено засіб правового захисту від довільних втручань органів державної влади в права, гарантовані Конвенцією. Будь-яка законна підстава для здійснення дискреційних повноважень може створити юридичну невизначеність, що є несумісною з принципом верховенства права без чіткого визначення обставин, за яких компетентні органи здійснюють такі повноваження, або, навіть, спотворити саму суть права. Отже, законом повинно з достатньою чіткістю бути визначено межі дискреції та порядок її здійснення, з урахуванням легітимної мети певного заходу, аби убезпечити особі адекватний захист від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Конкретна норма закону повинна містити досить чіткі положення про рамки і характер здійснення відповідних дискреційних повноважень, наданих органам державної влади. У разі, якщо ж закон не має достатньої чіткості, повинен спрацьовувати принцип верховенства права.
Статтею 58 Закону № 1058-IV визначено, що Пенсійний фонд є органом, який призначає пенсії та підготовляє документи для її виплати. Згідно з частинами третьою, п'ятою статті 45 вказаного Закону переведення з одного виду пенсії на інший здійснюється з дня подання заяви на підставі документів про страховий стаж, заробітну плату (дохід) та інших документів, що знаходяться на час переведення з одного виду пенсії на інший в пенсійній справі, а також додаткових документів, одержаних органами Пенсійного фонду. Документи про призначення (перерахунок) пенсії розглядає територіальний орган Пенсійного фонду та не пізніше 10 днів з дня їх надходження приймає рішення про призначення (перерахунок) або про відмову в призначенні (перерахунку) пенсії. Тобто, територіальний орган Пенсійного фонду має виключну компетенцію у питаннях призначення (переведення з одного виду пенсії на інший) та перерахунку пенсії. Повноваження територіального органу Пенсійного фонду у питаннях зарахування періодів роботи до стажу роботи, що дає право на призначення пенсії, є дискреційними. Відповідно суд не повноважний втручатися до таких повноважень і не може підміняти територіальний орган Пенсійного фонду, уповноважений на виконання функцій з розрахунку та призначення пенсій громадянам, у питаннях призначення (переведення з одного виду пенсії на інший) та перерахунку пенсії.
Щодо способу захисту порушеного права суд зазначає таке.
Статтею 245 КАС України визначено, що у разі задоволення позову суд, серед іншого, може прийняти рішення про:
- визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень;
- визнання дій суб'єкта владних повноважень протиправними та зобов'язання утриматися від вчинення певних дій.
Частиною третьою статті 245 КАС України передбачено, що у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов'язати суб'єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Таким чином, суд вважає, що є всі підстави для призначення ОСОБА_1 пенсію за віком на пільгових умовах відповідно до пункту 1 частини другої статті 114 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , з урахуванням до його пільгового стажу періодів роботи в ТОВ Попаснянський склозавод з 01.01.2001 по 20.06.2001, з 01.09.2004 по 04.04.2006 та з 12.09.2006 по 09.12.2011 на посаді видувальника скловиробів, а також з 15.09.2003 по 31.08.2004 на посаді складальника скломаси.
На підставі вищевикладеного, суд вважає позовні вимоги позивача такими, що підлягають задоволенню.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з такого.
Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем при зверненні до суду з даним адміністративним позовом сплачено судовий збір у розмірі 704,80 грн.
Оскільки у даній справі позов задовольняється, відповідно до приписів частини другої статті 133 КАС України судовий збір у розмірі 704,80 грн належить стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з УПФУ в Попаснянському районі на користь позивача.
Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 72, 77, 90, 94, 132, 133, 139, 241-246, 250, 255, 262, 371 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в Попаснянському районі Луганської області про визнання дій неправомірними, скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.
Визнати неправомірними дії Управління Пенсійного фонду України в Попаснянському районі Луганської області щодо відмови ОСОБА_1 в призначенні пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до вимог пункту 1 частини другої статті 114 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та скасувати відповідне рішення УПФУ в Попаснянському районі від 11.09.2018.
Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в Попаснянському районі Луганської області зарахувати ОСОБА_1 до пільгового стажу роботи, що дає право на отримання пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до вимог пункту 1 частини другої статті 114 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування період роботи в ТОВ Попаснянський склозавод з 01.01.2001 по 20.06.2001, з 01.09.2004 по 04.04.2006 та з 12.09.2006 по 09.12.2011 на посаді видувальника скловиробів, а також з 15.09.2003 по 31.08.2004 на посаді складальника скломаси.
Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в Попаснянському районі Луганської області призначити ОСОБА_1 пенсію за віком на пільгових умовах відповідно до вимог пункту 1 частини другої статті 114 Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування з 17.08.2018.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань управління Пенсійного фонду України в Попаснянському районі Луганської області (ідентифікаційний код: 21792608, місцезнаходження: 93300, Луганська обл., Попаснянський район, місто Попасна, вулиця Шкільна, будинок 2) на користь ОСОБА_1 (ІНФОРМАЦІЯ_1, і.н. НОМЕР_1, зареєстрованого за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_2) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 704,80 грн (сімсот чотири гривні 80 коп.).
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або справа розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя ОСОБА_4
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.01.2019 |
Оприлюднено | 25.01.2019 |
Номер документу | 79373757 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.В. Борзаниця
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні