Ухвала
від 22.01.2019 по справі 904/11218/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49600

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

УХВАЛА

і

22.01.2019м. ДніпроСправа № 904/11218/16

Суддя господарського суду Дніпропетровської області Владимиренко І.В. розглянувши справу

Кредитор: Товариство з обмеженою відповідальністю "ДЗМ", м. Дніпро

Боржник: Товариство з обмеженою відповідальністю "МАРІНТІС ЛТД" (49000, м. Дніпро, пр. Карла Марка, 49; ЄДРПОУ 39663818)

про визнання банкрутом

Представники:

від боржника: ліквідатор Черненченко Д.А. посв. НОМЕР_1 від 28.02.13р.

від кредитора: представник не з'явився

від ГУ ДФС у Харківській області: представник не з'явився

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою суду від 19.12.18р. клопотання ліквідатора № 01-34/32-12 від 18.12.18р. про відкладення розгляду справи задоволено. Відкладено судове засідання з розгляду скарги Головного управління ДФС у Харківській області № 25245/9/20-40-10-07-01 від 17.10.18р. на дії/бездіяльність ліквідатора, уточненої скарги Головного управління ДФС у Харківській області № б/н від 03.02.18р. на дії/бездіяльність ліквідатора на 22.01.2019р. о 09:45 год.

Ухвалою суду від 14.01.19р. звіт ліквідатора прийнятий до розгляду. Призначено судове засідання з розгляду звіту ліквідатора на 22.01.2019р. о 09:45год.

В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частину ухвали.

Розглянувши в судовому засіданні 22.01.19р. скаргу Головного управління ДФС у Харківській області № 25245/9/20-40-10-07-01 від 17.10.18р. на дії/бездіяльність ліквідатора, уточнену скаргу Головного управління ДФС у Харківській області № б/н від 03.02.18р. на дії/бездіяльність ліквідатора, заслухавши присутніх учасників провадження у справі про банкрутство, господарський суд встановив наступне.

В обґрунтування заявленої скарги ГУ ДФС у Харківській області посилається на те, що посадовими особами ТОВ МАРІНТІС ЛТД не надано податковому органу документів для проведення позапланової перевірки боржника ТОВ МАРІНТІС ЛТД .

Ліквідатор в судовому засіданні не погодився з викладеними в скарзі ГУ ДФС у Харківській області з урахуванням уточнення обставинами та пояснив наступне.

Постановою суду від 23.12.2016 року визнано ТОВ МАРІНТІС ЛТД банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру строком на 6 місяців. Ліквідатором ТОВ МАРІНТІС ЛТД призначено голову ліквідаційної комісії ТОВ МАРІНТІС ЛТД арбітражного керуючого - Черненченко Дениса Альбертовича.

26.12.2016 року на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України було опубліковано оголошення № 38778 про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю МАРІНТІС ЛТД банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури з зазначенням ліквідатора Черненченко Дениса Альбертовича.

З моменту призначення ліквідатора по справі № 904/11218/16 Черненченко Дениса Альбертовича його повноваження неодноразово було продовжено, про що в матеріалах справи № 904/11218/16 є відповідні ухвали господарського суду Дніпропетровської області.

Щодо права ГУ ДФС у Харківській області на проведення позапланової перевірки ліквідатор пояснив наступне.

Згідно з ч. 1 ст. 95 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом до боржника, що ліквідується власником застосовується особливий порядок провадження у справі. Головною умовою порушення провадження у справі про банкрутство за цією статтею є стан неоплатності боржника, що встановлюється ліквідатором (ліквідаційною комісією) боржника за наслідками аналізу його пасиву та активу. Проте, при зверненні до господарського суду Дніпропетровської області з заявою про порушення справи про банкрутство боржник не вказував на наявність у нього заборгованості перед ГУ ДФС у Харківській області.

При цьому, про наявність у боржника будь-якої податкової заборгованості ГУ ДФС у Харківській області, в своїй скарзі не вказує.

Частиною 3 статті 95 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом встановлено спеціальну норму щодо подання кредиторами своїх грошових вимог до боржника, які мають бути заявлені у порядку передбаченому частиною 1 статті 23 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом у місячний термін від дати офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом, на офіційному сайті Вищого господарського суду України в мережі інтернет.

Також, на сьогоднішній день ГУ ДФС у Харківській області заяву з кредиторськими вимогами у відповідності до вимог ст. 23 Закону України Про відновлення платоспроможності або визнання боржника банкрутом , не заявлено.

Також, 17.12.2015 адресу юридичної особи ТОВ МАРІНТІС ЛТД було змінено з 61050 Харківська області, м. Харків, Московський район, вул. Гвардійців-Широнців, буд. 1 на 49000, Дніпропетровська області., місто Дніпро, проспект Карла Маркса, будинок 49.

Відповідно до Наказу Міністерства фінансів України №1588 від 09.12.201 і про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів, зазначено протягом двадцяти днів після отримання відомостей або заяви про зміну місцезнаходження платника податків контролюючий орган за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків засобами інформаційної системи в електронному вигляді формує та надсилає до контролюючого органу за новим місцезнаходженням (місцем проживання платника податків повідомлення за формою № 11-ОПП (із заповненими І та II розділами). Дані про надсилання повідомлення за формою №11-ОПП заносяться до журналу реєстрації заяв, повідомлень, інших документів про припинення чи зняття з обліку платників податків за формою № 6-ОПП (додаток 12), а також до Єдиного банку даних юридичних осіб або до Реєстру самозайнятих осіб.

Але, всупереч Наказу Міністерства фінансів України №1588 від 09.12.2011р. про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів станом на сьогоднішній день, відповідно до даних, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Товариство з обмеженою відповідальністю МАРІНТІС ЛТД перебуває на обліку в Київській об'єднаній податковій інспекції міста Харкова Головного управління державної фіскальної служби при фактичному місцезнаходженні юридичної особи за адресою: 49000, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, проспект Карла Маркса, будинок 49, що є порушенням з боку податкового органу.

Також ліквідатора зазначив, що у своїй скарзі ГУ ДФС у Харківській області зазначає, що ним було направлено на адресу ліквідатора ТОВ МАРІНТІС ЛТД два запити про надання документів - № 36281/10/20-40-14-08-18 та № 36265/10/20-40-14-08-18 від 29.08.2018 року, які були отримані ліквідатором 05.09.2018 року згідно з повідомлень про вручення.

Щодо зазначених документів ліквідатор зазначив наступне: по перше, Запит № 36265/10/20-40-14-08-18 від 29.08.2018 року, як вбачається з доданої до скарги копії, був адресований ліквідатору ТОВ МАРІНТІС ЛТД за адресою: 49044, м. Дніпро, б-р. Катеринославський, буд. 8, оф.610., хоча за даною адресою ані арбітражний керуючий Черненченко Д.А. ані податкова адреса підприємства - боржника не зареєстровано, хоча, у самій скарзі Скаржник зазначає вірну адресу реєстрації ліквідатора боржника - АДРЕСА_1, тобто він мав інформацію стосовно місцезнаходження посадової особи боржника, проте, за невідомих причин зазначив у своєму запиті невірну адресу для направлення.

Ліквідатор також наголосив на тому, що ліквідатором ТОВ МАРІНТІС ЛТД , зазначені запити станом на дату складання даного відзиву отримано не було, а самим скаржником ГУ ДФС у Харківській області не надається жодного належного доказу, який би свідчив про фактичне направлення даних запитів на адресу ліквідатора ТОВ МАРІНТІС ЛТД - відсутні копії поштових чеків про сплату вартості відправлення, копії описів вкладення та копії повідомлення про вручення ліквідатору ТОВ МАРІНТІС ЛТД даних запитів 05.09.2018 року, про що зазначається скаржником ГУ ДФС у Харківській області.

Отже, ліквідатор вважає, що скарга ГУ ДФС у Харківській області з урахуванням уточнення є необґрунтованими та такими, що не відповідають дійсності.

Господарський суд дослідивши скаргу та додатки до неї, заслухавши ліквідатора встановив наступне.

Відповідно до вимог статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з пунктом 82.2 статті 82 Податкового кодексу України тривалість перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу (крім перевірок, що проводяться за наявності обставин, визначених у підпункті 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, тривалість яких встановлена у статті 200 цього Кодексу), не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, інших платників податків - 10 робочих днів.

Відповідно до п. 78.1. п. 78.1.7. ст. 78 Податкового Кодексу України, документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків;

Згідно п. 78.4. ст. 78 Податкового Кодексу України, про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Відповідно до п. 79.2 ст. 79 Податкового кодексу України, документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови вручення платнику податків (його представнику) у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.

В своїй скарзі Головне управління ДФС у Харківській області просить суд зобов'язати ліквідатора забезпечити можливість проведення ГУ ДФС у Харківській області позапланової виїзної перевірки періоду за період з 27.02.2015р. по 03.09.2018р.

Відповідно до наказу в.о. начальника ГУ ДФС у Харківській області № 6424 від 31.08.18р. про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ МАРІНТІС ЛТД в якому встановлено наступне: провести документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ МАРІНТІС ЛТД з метою контролю дотримання достовірності, повноти нарахування та сплати усіх, передбачених Податковим кодексом України податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий органи, з питань перевірки єдиного внеску за період з 27.02.2015р. по 03.09.2018р. Документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ "Марінтіс ЛТД" провести з 04.09.2018р. тривалістю 5 робочих днів.

До своєї скарги ГУ ДФС у Харківській області надало направлення на перевірку № 8674, № 8673 від 04.09.18р., але жодного належного доказу, який би свідчив про фактичне направлення даних направлень на адресу ліквідатора ТОВ МАРІНТІС ЛТД , а саме копії поштових чеків про сплату вартості відправлення, копії описів вкладення та копії повідомлення про вручення ліквідатору ТОВ МАРІНТІС ЛТД відсутні в супереч вимогам Податкового кодексу України.

Також, господарський суд вважає, що ГУ ДФС у Харківській області достеменно було відомо, що ТОВ МАРІНТІС ЛТД зареєстровано у м. Дніпрі з 2015р., оскільки дані відомості містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та відповідно до відповіді Київської об'єднаної податкової інспекції міста Харкова Головного управління державної фіскальної служби.

Господарський суд також звертає увагу, що відповідно до п. 82.2 ст. 82 Податкового кодексу України, тривалість перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, для фізичних осіб - підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому - восьмому цього пункту, - 3 робочі дні, інших платників податків - 10 робочих днів.

Продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків - не більш як на 5 робочих днів.

Оскільки, відповідно до акту перевірки місцезнаходження ТОВ МАРІНТІС ЛТД № 6858/20-40-14-03-11/39663818 від 04.09.18р. працівниками ГУ ДФС у Харківській області встановлено неможливість вручення та підписання направлень від 04.09.18р. № 8674, № 8673 та наказу в.о. начальника ГУ ДФС у Харківській області № 6424 від 31.08.18р. про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ МАРІНТІС ЛТД та відсутній наказ про продовження перевірки, то господарський суд вважає, що наказ в.о. начальника ГУ ДФС у Харківській області № 6424 від 31.08.18р. про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ МАРІНТІС ЛТД є таким, що втратив чинність.

ГУ ДФС у Харківській області також не надало суду, своїх обґрунтувань та їх підтверджень, щодо не проведення в строки визначені в наказі в.о. начальника ГУ ДФС у Харківській області № 6424 від 31.08.18р. документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ МАРІНТІС ЛТД , оскільки представник ГУ ДФС у Харківській області в судове засідання не з'явився та ухвали суду від 04.12.18р., 06.12.18р., 19.12.18р. в повному обсязі не виконав, хоча ГУ ДФС у Харківській області повідомлено судом своєчасно та належним чином, про що свідчить поштове повідомлення яке міститься в матеріалах справи.

Враховуючи вищенаведене, господарський суд вирішив в задоволенні скарги Головного управління ДФС у Харківській області № 25245/9/20-40-10-07-01 від 17.10.18р. на дії/бездіяльність ліквідатора, уточненої скарги Головного управління ДФС у Харківській області № б/н від 03.02.18р. на дії/бездіяльність ліквідатора відмовити.

Керуючись ст.ст. 40, 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст. 234, 235 Господарсько процесуального кодексу України, суд, -

УХВАЛИВ:

В задоволенні скарги Головного управління ДФС у Харківській області № 25245/9/20-40-10-07-01 від 17.10.18р. на дії/бездіяльність ліквідатора, уточненої скарги Головного управління ДФС у Харківській області № б/н від 03.02.18р. на дії/бездіяльність ліквідатора відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та може бути оскаржена у 10-ти денний строк до Центрального апеляційного господарського суду через господарський суд Дніпропетровської області.

Копію ухвали направити кредитору, ліквідатору, ГУ ДФС у Харківській області.

Суддя І.В. Владимиренко

Дата ухвалення рішення22.01.2019
Оприлюднено25.01.2019
Номер документу79396495
СудочинствоГосподарське
Сутьвизнання банкрутом

Судовий реєстр по справі —904/11218/16

Ухвала від 22.01.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

Ухвала від 22.01.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

Ухвала від 14.01.2019

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

Ухвала від 19.12.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

Ухвала від 06.12.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

Ухвала від 04.12.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

Ухвала від 26.11.2018

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Вечірко Ігор Олександрович

Ухвала від 14.11.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

Ухвала від 24.10.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

Ухвала від 10.10.2018

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Владимиренко Ігор Вячеславович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні