Рішення
від 28.01.2019 по справі 1540/4888/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 1540/4888/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 січня 2019 року м. Одеса

У залі судових засідань №29

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Харченко Ю.В.

При секретарі Савулій В.О.

Розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Платон-М" до Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради про визнання протиправними дій щодо демонтажу 21 березня 2018року 56 секцій огорожі до 2 м., тимчасової споруди 3 м., 1 БС 6 м., за адресою: м.Одеса, Новощіпний ряд,25А,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Платон-М" звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом, у якому просить суд визнати протиправними дії Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради щодо демонтажу 21 березня 2018року 56 секцій огорожі до 2 м., тимчасової споруди 3 м., 1 БС 6 м., за адресою: м.Одеса, Новощіпний ряд,25А.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що Товариство з обмеженою відповідальні Платон-М на законних підставах знаходиться за адресою: м.Одеса, вул.Новощіпний ряд,25А, та користується у своїй діяльності майном, розташованим на території ярмарки. Водночас, складені посадовими особами відповідача акти стосуються іншої особи, а саме ПП Платон-М . Також, позивач наголошує, що 21.03.2018року відповідачем вчинено дії, котрі не передбачено ані рішенням виконавчого комітету Одеської міської ради від 28.02.2018р. №88, ані приписом відповідача від 05.03.2018р. №000698, оскільки даними документами не було передбачено демонтаж будь-яких огорож (парканів). Окрім того, на думку позивача, жодним актом не встановлено незаконність розміщення огорожі за адресою: м.Одеса, вул.Новощіпний рід, 25А. При цьому, сама огорожа також не підпадає під поняття тимчасової споруди та пересувної тимчасової споруди, що свідчить про незаконність дій відповідача, які здійснили демонтаж об'єкта, про який у рішенні ВК ОМР від 28.02.2018р. №88 Про демонтаж тимчасових споруд , не йдеться. Також, позивач наголошує, що скасування Розпорядження Одеського міського голови від 07.09.2007р. №1033-01р. Про створення постійно діючих ярмарок на підставі Розпорядження Одеського міського голови від 17.08.2016р. №815, не є підставою для визнання договору таким, що втратив чинність, оскільки даним розпорядженням не передбачено жодних наслідків щодо укладених раніше цивільних правочинів, не вказано висновків щодо діяльності вже створених та діючих ярмарок, тощо. Більш того, організація виставки-ярмарки за адресою: м.Одеса, вул.Новощіпний ряд,25А врегульована Розпорядженням Одеського міського голови від 01.10.2007р. №2026-01р., про скасування якого у Розпорядженні Одеського міського голови від 17.08.2016 р. №815 не зазначено. Договір з організації та проведення ярмарково-виставкової діяльності №18Т11 від 07.04.2011р. на теперішній час є чинним, не визнаний судом недійсним або припиненим.

Відповідач - Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради з позовними вимогами не погоджується, та вважає їх необґрунтованими з підстав, викладених у письмовому відзиві на адміністративний позов (від 07.11.2018р. вхід.№33629/18), наголошуючи, що виконуючи свої повноваження фпхівцями Управління проведено обстеження тимчасової споруди, яка розміщена за адресою: м.Одеса, вул.Новощіпний ряд,25а, в ході якого виявлено, що зазначені тимчасові споруди (ТС) експлуатуються без паспортів прив'язки, що є грубим порушенням Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011р. №244, у зв'язку з чим підлягають демонтажу. Також, відповідач зазначає, що дії Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради щодо демонтажу тимчасової споруди відповідають вимогам Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011р. №244, та Правил розміщення тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для провадження підприємницької діяльності у м.Одесі, затверджених Рішенням Одеської міської ради від 09.10.2013р. №3961-VІ. Також, на переконання відповідача, до малих архітектурних форм, зокрема, належать: альтанки, павільйони, навіси; вуличні меблі (лавки, лави, столи); огорожі, ворота, грати; декоративна та ігрова скульптура; сходи, балюстради та інші елементи благоустрою, визначені законодавством. Отже, і павільйони і огорожі є малими архітектурними формами (МАФ) в широкому понятті, а в більш вузькому визначенні є тимчасовими спорудами (ТС), та пов'язані з ними елементи для здійснення підприємницької діяльності.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 26.09.2018р. прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито загальне позовне провадження у справі №1540/4888/18 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Платон-М" до Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради про визнання протиправними дій щодо демонтажу 21 березня 2018року 56 секцій огорожі до 2 м., тимчасової споруди 3 м., 1 БС 6 м., за адресою: м.Одеса, Новощіпний ряд,25А.

Ухвалою суду від 18.12.2018р., з урахуванням приписів п.3 ч.2 ст.183 КАС України, закрито підготовче провадження, та призначено справу до судового розгляду по суті.

Відповідно до ч.3 ст.194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

Таким чином, беручи до уваги вищевикладене, а також те, що від повноважних представників позивача - Товариства з обмеженою відповідальністю "Платон-М", та відповідача - Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради до суду надійшли клопотання (вхід.№2372/19 від 22.01.2019р., вхід.№40347/18 від 26.12.2018р., відповідно) про розгляд справи без їх участі, судом, з урахуванням приписів ч.3 ст.194 КАС України, ухвалено рішення щодо розгляду даної адміністративної справи в порядку письмового провадження.

Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності та системно проаналізувавши приписи чинного законодавства, суд встановив наступне.

Як встановлено судом, та вбачається з наявних у матеріалах справи документів, 01.10.2010р. між ОСОБА_1 (Сторона 1) та КП Міськзелентрест (Сторона 2) укладено Договір №12, за умовами якого Сторона 1 бере на себе зобов'язання облаштувати територію виставково-торгівельної площадки, котра розташована за адресою: Новощіпний ряд,25А. Сторона 2 бере на себе зобов'язання надати в користування площадку площею 2000кв.м., згідно схем плану, розташованої за адресою: м.Одеса, Новощіпний ряд,25А, для розміщення зразків продукції з метою залучення клієнтів.

Судом з'ясовано, що 07.04.2011р. між ОСОБА_1 (Сторона 1), КП Міськзелентрест (Сторона 2), та ТОВ Платон-М (Сторона 3) укладено Додаткову угоду до Договору №12 від 01.10.2010р., відповідно до якої, у зв'язку з припиненням власної підприємницької діяльності (Сторони 1) усі права і обов'язки передаються (Стороні 3) відповідно до Договору №12 від 01.10.2010р.

07 квітня 2011року між Комунальним підприємством "Міськзелентрест" та Товариством з обмеженою відповідальністю "Платон-М" укладено Договір з організації та проведення ярмарково-виставкової діяльності №18Т11, за умовами якого організатор надає розпоряднику право на організацію та проведення постійно діючої ярмарки-виставки відповідно до розпорядження міського голови від 27.09.2007року №1033-01р "Про створення постійно діючих ярмарок" (зі змінами від 15.12.2009р. №2309-01р., від 01.10.2010року №2026-01р.) за адресою: м.Одеса, Новощіпний ряд,25А, Преображенський парк з боку вул.Мечникова. Строк дії договору починається з моменту підписання, та закінчується 31.12.2021 року.

З матеріалів справи вбачається, що 18 січня 2018року посадовими особами Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради, з метою перевірки відповідності розміщення ТС Правилам розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності в місті Одесі, проведено обстеження ряду ТС ПП "Платон-М", що знаходяться за адресою: м.Одеса, Новощіпний ряд,25А, за результатами якого складено Акт обстеження тимчасової споруди від 18.01.2018р., у якому зазначено, що в ході обстеження встановлено ряд тимчасових споруд призначених для роздрібної торгівлі, розміщених без укладення з Управлінням розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради договорів на право тимчасового користування місцями для розміщення ТС та паспортів прив'язки ТС, внаслідок чого порушено вимоги пункту 6.1 Правил розміщення тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для провадження підприємницької діяльності у м.Одесі, затверджених рішенням Одеської міської ради №3961-IV від 09.10.2013р.

У зв'язку з чим, 18.01.2018року посадовими особами Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради позивачу надано вимогу (припис) №013820 про демонтаж вказаних ТС у строк до 20 січня 2018року, що підтверджується наявним в матеріалах справи відривним талоном до вимоги №013820 від 18.01.2018року.

Судом встановлено, що 28.02.2018р. відповідно п.п.2 п."б" ст.30 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", п.16 Правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у місті Одесі, затверджених Рішенням Одеської міської ради від 09.10.2013року №3961-VІ, на підставі приписів Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради, Виконавчим комітетом Одеської міської ради прийнято Рішення №88 "Про демонтаж тимчасових споруд", згідно з яким Управлінню розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради доручено: вжити заходів з демонтажу тимчасових споруд згідно з переліком; у п'ятиденний термін, з дати набрання чинності рішення, надати приписи суб'єктам господарювання щодо проведення демонтажу тимчасових споруд власними силами за власний рахунок; у разі не проведення своєчасного демонтажу суб'єктами господарювання демонтувати відповідні тимчасові споруди за рахунок міського бюджету з наступним відшкодуванням суб'єтами господарювання видатків на демонтаж, евакуацію та охорону на штрафному майданчику.

Як вбачається з додатку до Рішення Виконавчого комітету Одеської міської ради від 28.02.2018року №88, до переліку тимчасових спору, що підлягають демонтажу, віднесено, у тому числі, ряд тимчасових споруд та пересувна тимчасова споруда ПП "Платон-М" за адресою: м.Одеса, Приморський район, вул.Новощіпний ряд, 25А (розміщуються без паспортів прив'язки та укладених договорів).

На виконання вищезазначених доручень, 05.03.2018року вимогою (приписом) Управлінням розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради №000698 позивача повідомлено про прийняте Виконавчим комітетом Одеської міської ради рішення, та встановлено строк для його виконання у добровільному порядку до 10.03.2018року.

Судом встановлено, що 21.03.2018року, відповідно до рішення виконавчого комітету ОМР від 28.02.2018року №88, виконавцем - ФОП ОСОБА_2 (на підставі договору №ДЗ-2017 від 10.04.2017року) демонтовано ряд тимчасових споруд розташованих за адресою: м.Одеса, вул.Новощіпна,25А та евакуйовано на штрафмайданчик, що підтверджується Актом виконаних робіт з демонтажу об'єкта від 21.03.2018р.

Не погодившись з демонтажем 56 секцій огорожі до 2 м., тимчасової споруди 3 м., 1 БС 6 м., розташованої за адресою: м.Одеса, Новощіпний ряд,25А позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Платон-М" звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з даною позовною заявою.

Так, на думку суду, позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Платон-М" про визнання протиправними дій Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради щодо демонтажу 21 березня 2018року 56 секцій огорожі до 2 м., тимчасової споруди 3 м., 1 БС 6 м., за адресою: м.Одеса, Новощіпний ряд,25А, є обґрунтованими, правомірними, та такими, що підлягають задоволенню, з урахуванням наступного.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

В силу ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Зокрема, як встановлено судом, та вбачається з наявних у матеріалах справи документів, 18 січня 2018року фахівцями Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради, з метою перевірки відповідності розміщення ТС Правилам розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності в місті Одесі, проведено обстеження ряду ТС ПП "Платон-М", що знаходяться за адресою: м.Одеса, Новощіпний ряд,25А, за наслідками якого складено Акт обстеження тимчасової споруди від 18.01.2018р., у якому зазначено, що в ході обстеження встановлено ряд тимчасових споруд призначених для роздрібної торгівлі, розміщених без укладення з Управлінням розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради договорів на право тимчасового користування місцями для розміщення ТС та паспортів прив'язки ТС, внаслідок чого порушено вимоги пункту 6.1 Правил розміщення тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для провадження підприємницької діяльності у м.Одесі, затверджених рішенням Одеської міської ради №3961-IV від 09.10.2013р.

У зв'язку з чим, 18.01.2018року посадовими особами Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради позивачу надано вимогу (припис) №013820 про демонтаж вказаних ТС у строк до 20 січня 2018року, що підтверджується наявним в матеріалах справи відривним талоном до вимоги №013820 від 18.01.2018року.

28.02.2018р. відповідно п.п.2 п."б" ст.30 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", п.16 Правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у місті Одесі, затверджених Рішенням Одеської міської ради від 09.10.2013року №3961-VІ, на підставі приписів Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради, Виконавчим комітетом Одеської міської ради прийнято Рішення №88 "Про демонтаж тимчасових споруд", згідно з яким Управлінню розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради доручено: вжити заходів з демонтажу тимчасових споруд згідно з переліком; у п'ятиденний термін, з дати набрання чинності рішення, надати приписи суб'єктам господарювання щодо проведення демонтажу тимчасових споруд власними силами за власний рахунок; у разі не проведення своєчасного демонтажу суб'єктами господарювання демонтувати відповідні тимчасові споруди за рахунок міського бюджету з наступним відшкодуванням суб'єтами господарювання видатків на демонтаж, евакуацію та охорону на штрафному майданчику.

Згідно з додатком до Рішення Виконавчого комітету Одеської міської ради від 28.02.2018року №88, до переліку тимчасових спору, що підлягають демонтажу, віднесено, зокрема, ряд тимчасових споруд та пересувна тимчасова споруда ПП "Платон-М" за адресою: м.Одеса, Приморський район, вул.Новощіпний ряд, 25А (розміщуються без паспортів прив'язки та укладених договорів).

Судом з'ясовано, що 21.03.2018року, відповідно до рішення виконавчого комітету ОМР від 28.02.2018року №88, виконавцем - ФОП ОСОБА_2 (на підставі договору №ДЗ-2017 від 10.04.2017року) демонтовано ряд тимчасових споруд розташованих за адресою: м.Одеса, вул.Новощіпна,25А та евакуйовано на штрафмайданчик, що підтверджується Актом виконаних робіт з демонтажу об'єкта від 21.03.2018р.

Механізм розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, визначено Порядком розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженим Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011р. №244 (зі змінами та доповненнями), відповідно до п.1.3 якого тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.

Правила розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у м. Одесі, затверджено Рішенням Одеської міської ради від 09.10.2013року №3961-VІ, відповідно до п.п.1.1, 1.2 яких Правила розміщення тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для провадження підприємницької діяльності у м. Одесі розроблені на підставі Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , статті 28 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , Закону України Про благоустрій населених пунктів , Наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства №244 від 21.10.2011р. Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності та врегульовує питання розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності та елементів вуличної торгівлі на території міста Одеси.

Правила регулюють відносини між органами місцевого самоврядування та суб'єктами господарювання, незалежно від форм власності, які виникають в процесі розміщення та експлуатації тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності та елементів торгівлі.

Відповідно до п.1.4 Правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у місті Одесі, затверджених Рішенням Одеської міської ради від 09.10.2013року №3961-VІ тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (ТС) - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.

Пересувна ТС (збірно-розбірна) - споруда, яка не має закритого приміщення для тимчасового перебування людей, у якій може бути розміщене торговельне обладнання, низькотемпературний прилавок, лоток, ємність, торговельний автомат, інші пристрої для сезонної роздрібної торгівлі та іншої підприємницької діяльності, у тому числі спеціальні причепи та напівпричепи (згідно з ДСТУ 2984-95 Засоби транспортні дорожні ), а також відкриті (літні) майданчики, за виключенням майданчиків, у складі яких відсутні помости, огорожі, намети, шатри.

Протиправно розміщена ТС - тимчасова споруда, яка характеризується хоча б однією з наступних ознак: розміщується без отримання оформленого у встановленому порядку паспорту прив'язки; розміщується без укладеного з Уповноваженим органом договору на право тимчасового користування місцями для розташування ТС, або термін дії якого закінчився; продовжує розміщуватись після закінчення терміну дії паспорту прив'язки, у тому числі у випадку анулювання паспорту прив'язки чи відмови у його продовженні або його недійсності; розміщується з недотриманням хоча б одного з визначених паспортом прив'язки параметрів щодо типу, розміру ТС та/або місце розташування якої не відповідає місцю, визначеному у паспорті прив'язки; експлуатується з порушенням вимог чинного законодавства України та цих Правил, що встановлено Уповноваженим органом.

Протиправно розміщений елемент вуличної торгівлі - елемент торгівлі, який характеризується хоча б однією з наступних ознак: відсутня позитивна відповідь у вигляді листа-рішення, про можливість розміщення елементу торгівлі; розміщується без укладеного з Уповноваженим органом договору на право тимчасового користування місцями для розташування елементів торгівлі, або термін дії якого закінчився; розміщується з недотриманням визначених у договорі параметрів щодо типу, розміру способу розміщення та опису елемента торгівлі або місце розташування якого не відповідає місцю, визначеному у договорі; експлуатується з порушенням вимог чинного законодавства України та цих Правил, що встановлено Уповноваженим органом.

Згідно з п.16.1 Правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у місті Одесі, затверджених Рішенням Одеської міської ради від 09.10.2013року №3961-VІ підставою для проведення демонтажу ТС та/або елементу торгівлі є протиправність їх розміщення відповідно до п.1.4. цих Правил.

Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, судом встановлено, що демонтовані 21.03.2018р. працівниками Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради 56 секцій огорожі до 2 м., тимчасової споруди 3 м., 1 БС 6 м., за адресою: м.Одеса, Новощіпний ряд,25А, не відносяться до тимчасових споруд, та пересувних тимчасових споруд.

При цьому, судом відхиляються, та не приймаються до уваги посилання відповідача - Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради, як на підставу для правомірності демонтажу 56 секцій огорожі до 2 м., тимчасової споруди 3 м., 1 БС 6 м., за адресою: м.Одеса, Новощіпний ряд,25А, твердження, що означена огорожа є малою архітектурною формою (МАФ), а тому правомірно демонтавана працівниками Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради, оскільки як встановлено судом, та зазначено вище, згідно з додатком до Рішення Виконавчого комітету Одеської міської ради від 28.02.2018року №88, до переліку тимчасових спору, що підлягають демонтажу, віднесено, зокрема, ряд тимчасових споруд та пересувна тимчасова споруда ПП "Платон-М" за адресою: м.Одеса, Приморський район, вул.Новощіпний ряд, 25А (розміщуються без паспортів прив'язки та укладених договорів), та в жодному разі не МАФ.

Відтак, беручи до уваги вищевикладене, а також те, що додатком до Рішення Виконавчого комітету Одеської міської ради від 28.02.2018року №88, до переліку тимчасових спору, що підлягають демонтажу, віднесено, зокрема, ряд тимчасових споруд та пересувна тимчасова споруда ПП "Платон-М" за адресою: м.Одеса, Приморський район, вул.Новощіпний ряд, 25А (розміщуються без паспортів прив'язки та укладених договорів), суд дійшов висновку щодо протиправності дій Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради щодо демонтажу 21 березня 2018року 56 секцій огорожі до 2 м., тимчасової споруди 3 м., 1 БС 6 м., за адресою: м.Одеса, Новощіпний ряд,25А.

Вищевикладене спростовує твердження відповідача, наведені у відзиві на позовну заяву.

Згідно з ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 1 статті 72 КАС України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Статтю 73 КАС України передбачено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.

Відповідно до статей 74-76 КАС України обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Статтею 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно зі ст.242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Відтак, беручи до уваги вищевикладене, та оцінюючи наявні в матеріалах справи письмові докази в сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Платон-М" правомірні, документально підтверджені та обґрунтовані, базуються на положеннях чинного законодавства, отже підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст.72-77, 139, ч.3 ст.194, ст.ст.241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Платон-М" до Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради про визнання протиправними дій щодо демонтажу 21 березня 2018року 56 секцій огорожі до 2 м., тимчасової споруди 3 м., 1 БС 6 м., за адресою: м.Одеса, Новощіпний ряд,25А, задовольнити.

2. Визнати протиправними дії Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради щодо демонтажу 21 березня 2018року 56 секцій огорожі до 2 м., тимчасової споруди 3 м., 1 БС 6 м., за адресою: м.Одеса, Новощіпний ряд,25А.

3. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління розвитку споживчого ринку та захисту прав споживачів Одеської міської ради (65045, м.Одеса, вул.Преображенська,60, код ЄДРПОУ 25830731) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Платон-М" (65031, м.Одеса, вул.Ленінградське шосе,1/3, код ЄДРПОУ 37114377) судові витрати по сплаті судового збору у загальному розмірі 1762(одна тисяча сімсот шістдесят дві)грн.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки встановлені ст.ст.293,295 КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст.255 КАС України.

Суддя Харченко Ю.В.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.01.2019
Оприлюднено30.01.2019
Номер документу79462792
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1540/4888/18

Постанова від 02.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 30.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 02.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Постанова від 31.05.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 12.04.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 18.03.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Рішення від 28.01.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 26.09.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні