Постанова
від 29.01.2019 по справі 805/2722/18-а
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 січня 2019 року справа №805/2722/18

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді Компанієць І.Д. (суддя-доповідач),

суддів Арабей Т.Г., Ястребової Л.В.,

за участю секретаря судового засідання Тішевського В.В.,

представника позивача Стрілкової Н.В.,

представника відповідача Озацької О.В.,

розглянув у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції апеляційну скаргу Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 31 липня 2018 року у справі № 805/2722/18-а (головуючий І інстанції Загацька Т. В. ) за позовом Приватного акціонерного товариства "Новокраматорський машинобудівний завод" до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення ,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач просив визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Офісу великих платників податків ДФС України від 13.12.2017 року №0000194000 про застосування до ПрАТ НКМЗ штрафних санкцій у розмірі 510,00 грн.

В обґрунтування зазначив, що оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням до позивача протиправно застосовано штраф у розмірі 510 грн за ненадання документів до перевірки на підставі акта від 13.12.2017 року №441/28-10-50-07-12. Зазначений акт відповідачем складено безпідставно, оскільки позивачем були додержані строки, встановлені законодавством для надання документів до перевірки.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 31 липня 2018 року позов задоволено.

Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби України від 13.12.2017 року №0000194000 про застосування до ПрАТ НКМЗ штрафних санкцій у розмірі 510,00 грн.

Не погодившись з судовим рішенням, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду фактичним обставинам справи, неповне з'ясування обставин, що мають значення для справи, просить скасувати рішення суду першої інстанції, прийняти постанову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі.

Обґрунтування апеляційної скарги.

Позивачем в порушення вимог пункту 85.2 ст. 85 ПК України не надано або не в повному обсязі надано документи, що належать або пов'язані з предметом перевірки, в строк, встановлений в листі відповідача, у зв'язку з чим відповідачем складено відповідний акт про відмову у наданні документів.

Таким чином, оскаржуване податкове повідомлення-рішення прийнято відповідно до вимог чинного законодавства.

В судовому засіданні представник відповідача підтримав доводи апеляційної скарги, просив рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове, яким у задоволенні позовних вимог відмовити.

Представник позивача заперечував проти задоволення апеляційної скарги.

Суд, заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення учасників судового процесу, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, розглядаючи апеляційну скаргу в межах викладених доводів, встановив наступне.

Фактичні обставини справи.

ПрАТ "Новокраматорський машинобудівний завод" зареєстроване в якості юридичної особи, включене до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (ЄДРПОУ 05763599), місцезнаходження юридичної особи: 84305, м. Краматорськ, вул. Орджонікідзе, буд.5 (а.с.12-17).

30.11.2017 року відповідачем прийнято наказ №2729 "Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ПрАТ "НКМЗ" з 6 грудня 2017 року тривалістю 15 робочих днів на підставі пп.78.1.1., 78.1.4. п. 78.1. ст. 78 Податкового кодексу України, з метою перевірки правомірності обчислення податку на додану вартість та податку на прибуток по взаємовідносинам ПрАТ "НКМЗ" з ТОВ "АВ Трейд Груп" ТОВ "Вторцветметресурси", ПП "Багатопрофільний Альянс "СВВ-1", ТОВ "Мероу", ТОВ ПВФ "Мобіл", ТОВ "Химтрейд-універсал", ТОВ "САЄР України плюс", ТОВ "Грейн транс", ТОВ "Стартехно", ТОВ "Гройсер", ТОВ "Легіонмет", ТОВ "Технобуд-Поліс", ТОВ "НВФ "Елна" (а.с. 21-22).

Заступником начальника Харківського управління Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби на адресу позивача направлено запит "Про надання документів" від 01.12.2017 року №62596/10/28-10-50-07-22, яким запропоновано позивачу, на підставі пп.20.1.6, пп.20.1.43, пп.20.1.44 п. 20.1 ст. 20, п.6 абз. 3 п.73.3 ст.73, п. 85.2 ст.85 Податкового кодексу України надати до перевірки оригінали наступних документів за період з 01.01.2016 року по 31.10.2017 року:

- наказ про облікову політику на підприємстві з додатками;

- установчі документи;

- ліцензії та патенти;

- протоколи вилучення первинних документів, договорів тощо відповідними органами, у разі їх наявності;

- баланс (форма 1), звіт про фінансовий результат (форма 2);

- головні книги за 2016 р. та 9 місяців 2017 року;

- податкові декларації з ПДВ з уточнюючими розрахунками;

- податкові декларації з податку на прибуток з уточнюючими розрахунками;

- реєстри виданих та отриманих податкових накладних;

- податкові накладні, розрахунки коригування кількісних та вартісних показників;

- розшифровку податкового обліку доходів та витрат по податковим періодам;

- щомісячні оборотно-сальдові відомості в розрізі рахунків та субрахунків, щомісячні журнали-ордери по рахункам: 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 112, 113, 121, 122, 123, 124, 125, 131, 132, 133, 141, 142, 143, 151, 152, 153,154, 17, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 22, 231, 232, 233, 24, 25, 260, 261, 262, 301, 302, 311, 312, 313, 331, 332, 333, 334, 341, 342, 361, 362, 371, 372, 373, 374, 375, 377, 381, 382, 383, 384, 385, 389, 39, 40, 421, 422, 423, 424, 425, 441, 442, 443, 471, 472, 473, 474, 475, 48, 501, 502, 504, 505, 506, 511, 512, 521, 522, 531, 532, 54, 55, 601, 602, 603, 604, 605, 606, 611, 612, 621, 622, 631, 632, 633, 641, 6411, 6413, 6414, 6415, 6416, 6417, 6418, 642, 6424, 643, 644, 6441, 6442, 651, 652, 653, 654, 655, 6551, 6552, 656, 661, 662, 663, 671, 672, 681, 6811, 6812, 682, 683, 684, 6841, 6842, 6842, 685, 6851, 6852, 6853, 6854, 6855, 6858, 701, 702, 703, 704, 705, 711, 712, 713, 7140, 715, 716, 717, 718, 719, 721, 722, 723, 731, 732, 733, 741, 742, 743, 744, 745, 746, 751, 751, 76, 791, 792, 793, 794, 901, 902, 903, 904, 91, 911, 912, 912, 913, 914, 915, 92, 921, 922, 923, 924, 93, 931, 931, 933, 934, 941, 942, 943, 944, 945, 946, 947, 948, 949, 951, 952, 961, 962, 963, 971, 972, 973, 974, 975, 976, 977, з відображенням заборгованості на початок періоду, дебетового обороту з вказанням кореспонденції рахунків, кредитового обороту з вказанням кореспонденції рахунків та заборгованості на кінець періоду;

- річні за 2016 та щомісячні журнали-ордери синтетичного та аналітичного обліку по рахункам; 361, 362, 631, 632, 68, 37 в розрізі субрахунків з вказанням: найменування контрагентів, номера та дати договору, заборгованості на початок періоду, дебетового обороту з вказанням кореспонденції рахунків, кредитового обороту з вказанням кореспонденції рахунків та заборгованості на кінець періоду;

- видаткові накладні;

- прибуткові накладні;

- товарно-транспортні накладні;

- довіреності на відпуск товару, готової продукції;

- бухгалтерські довідки;

- угоди, контракти, договори з додатками та додатковими угодами, договори оренди та фінансового лізингу, угоди відповідального зберігання, договори комісії, договори переуступки права вимоги, договори на надання послуг по переробці давальницької сировини, кредитні договори з додатками, договори страхування з додатками, договори про надання та отримання фінансової допомоги, ліцензійні договори та інші;

- акти взаємозаліку, переведення боргу;

- документи обліку товарів, що взяті на комісію або передані на комісію, дані позабалансових рахунків;

- товарні звіти;

- банківські документи з додатками;

- в первинні банківські документи (виписки банку, платіжні доручення, swft-повідомлення);

- картки рахунків, оборотно-сальдові відомості по рахункам бухгалтерського обліку, регістри бухгалтерського обліку, в яких відображені операції по вищезазначеним зовнішньоекономічним договорам (контрактам) в розрізі таких договорів (контрактів);

- у разі звернення підприємством до судових органів, надати належним чином завірені копії документів: позовної заяви підприємства про стягнення з нерезидента заборгованості, ухвали суду про порушення провадження у справі, рішення суду, інші документи, які підтверджують звернення, розгляд, прийняття рішення судом;

- акти списання дебіторської та кредиторської заборгованості, первині документи, що підтверджують факт утворення такої заборгованості, документи щодо здійснення позовної роботи, рішення та постанови судових органів;

- данні щодо проведення підприємством щорічної та інших інвентаризацій за перевіряємий період з відображення її результатів в бухгалтерському та податковому обліку, відомості інвентаризацій;

- інші документи, що підтверджують здійснення підприємством фінансово-господарської діяльності, що стосуються питання перевірки (а.с. 23-24).

Оригінали зазначених документів позивачу необхідно було надати в термін до 08.12.2017 року.

Листом від 12.12.2017 року вих.№015/2429 позивач надав відповідь на адресу заступника начальника Харківського управління Офісу великих платників податків, в якій зазначив, що інформація та документи, що належать або пов'язані з предметом перевірки, відповідно до п. 85.2 та п. 85.3 ст. 85 Податкового кодексу України будуть надані у повному обсязі під час проведення документальної позапланової виїзної перевірки (а.с. 30).

Відповідно до актів приймання-передавання документів, які були складені між Харківським управлінням Офісу великих платників податків ДФС та ПрАТ "НКМЗ" під час проведення документальної позапланової виїзної перевірки, в період з 07.12.2017 року по 12.12.2017 року позивачем були передані наступні документи:

- 07.12.2017 року: приходний ордер №1249 ТОВ "Легіонмент"; видаткова накладна №123 від 26.12.2016 року ТОВ "Легіонмент"; товарно-транспортна накладна №Р123 від 26.12.2016 року ТОВ "Легіонмент"; приходний ордер №115 ТОВ "Саєр України Плюс"; видаткова накладна №86 від 02.02.2016 року ТОВ "Саєр Україна"; експрес накладна №10020391934 від 02.02.2016 року ТОВ "Саєр Україна"; приходний ордер №15,16,17 ТОВ "МЕРОУ"; видаткова накладна №03 від 15.01.2016 року, №04 від 15.01.2016 року, №02 від 15.01.2016 року ТОВ "МЕРОУ"; товарно-транспортна накладна №2 від 15.01.2016 року ТОВ "МЕРОУ"; відомість про сплату по зазначеним підприємствам;

- 08.12.2017 року: ТОВ "АВ ТРЕЙД" прибуткові ордера № 54, 55, 57, 59, 50, 58; ТОВ "АВ ТРЕЙД" товарно-транспортні накладні № 04/07/4-1, 04/07/4-2, 25/06/6-1, 14/06/4-1,22/06/6-1, 22/06/2-2; ТОВ "АВ ТРЕЙД" витратні накладні № РН-04/07/1, РН-14/06/1, РН-25/06/1, РН-22/06/1; ТОВ "МЕРОУ" копії договорів 027/15-421, 027/116-1, 027/15-460; ТОВ "Центрстрой" договір № 504-25/17; ТОВ "Центрстрой" акти виконаних робіт №30, 37, 28; реєстр сум перерахованих грошових коштів ТОВ "АВТрейдГруп";

- 11.12.2017 року: реєстр платіжних документів; декларації з додатками 5 за 01-03; 05-08; 12.2016 роки та 0.3-10.2017 рік; уточнюючий розрахунок до декларації за 09.2017 рік з додатком 5; зворотня відомість по ТОВ "АВ Трейд" за 06-08.2016 рік; ТОВ "Стартехно" договірний лист від 30.05.2016 року №028/1216, ТОВ "Стартехно" договір від 24.02.2017 року; ТОВ "Стартехно" №30/4002-17 прибуткові ордера; ТОВ "Стартехно" видаткові накладні; ТОВ "Стартехно" експрес-накладна;

- 12.12.2017 року: Договір від 03.08.2016 року № 029/3757-16 З ТОВ "Легіонмет"; прибутковий ордер № 233 від 20.09.2017 року; видаткова накладна від 18.09.2017 року; рахунок від 11.09.2017 року № 4;

- 12.12.2017 року: договір з ТОВ "АВТрейд" від 05.11.2015 року №029/5095-15; договір з ТОВ "Вторцветметресурси" від 09.11.2015 року №029/5131-15; договір з ПП "Багатопрофільнийальянс СВВ" від 07.10.2015 року № 029/4660-15;

- 12.12.2017 року: Т0В "ПРОЕКТНО-ВИРОБНИЧА ФІРМА МОБІЛ" прибутковий ордер, накладна, договір, додаткова угода; ТОВ "ВЕРАГРУП" прибутковий ордер, накладна; ТОВ "ХІМТРЕЙД-УНІВЕРСАЛ" прибутковий ордер, видаткова накладна; ТОВ "ВТОРМЕТЦВЕТРЕСУРСИ" прибутковий ордер, видаткова накладна;

Головними державними ревізор-інспекторами відділу податкового супроводження підприємств машинобудування Харківського управління Офісу великих платників ДФС на адресу позивача направлено лист від 12.12.2017 року б/н, в якому зазначено, що станом на 12.12.2017 року ПрАТ "НКМЗ" не надано або надано не в повному обсязі документи по взаємовідносинах з контрагентами ТОВ "АВ Трейд Груп" (38190506), ТОВ "Вторцветметресурси" (33247719), ПП "Багатопрофільний Альянс "СВВ-1" (34748755), ТОВ "Мероу" (23128748), ТОВ ПВФ "Мобіл" (20225988), ТОВ "Химтрейд-універсал" (38631738), ТОВ "САЄР України плюс" (37956097), ТОВ "Грейн транс" (40304844), ТОВ "Стартехно" (39355644), ТОВ "Гройсер" (40085797), ТОВ "Легіонмет" (40495289), ТОВ "Технобуд-Поліс" (39025090), ТОВ "НВФ "Елна" (а.с. 21-22), та запропоновано надати всі документи до 12:00 13.12.2017 року.

Також, не надано документи та пояснення щодо використання в господарській діяльності ТМЦ та послуг отриманих від зазначених контрагентах та сертифікати (паспорти) якості на отриманий товар по всіх контрагентах, які зазначені у листі Харківського управління Офісу великих платників ДФС від 01.12.2017 року №62596/10/28-10-50-07-22 (а.с. 25).

Листом від 14.12.2017 року за вих. №015/2455 позивач надав відповідь на адресу заступника начальника Харківського управління Офісу великих платників податків та Головними державними ревізор-інспекторами відділу податкового супроводження підприємств машинобудування Харківського управління Офісу великих платників ДФС, в якому зазначив, що прикладає значних зусиль для прискорення надання документів, проте ПрАТ "НКМЗ" є великим промисловим підприємством із багаторівневою системою управління та багатьма підрозділами. Відповідно до наказу Офісу великих платників податків ДФС від 30.11.207 року № 2729 тривалість перевірки складає 15 робочих днів, тобто перевірка повинна тривати до 27.12.2017 року, решта документів буде надаватись відповідно до їх отримання бухгалтерією у термін передбачений Податковим кодексом України (а.с. 31-32).

Відповідно до актів приймання-передавання документів, які були складені між Харківським управлінням Офісу великих платників податків ДФС та ПрАТ "НКМЗ" під час проведення документальної позапланової виїзної перевірки в період з 13.12.2017 року по 21.12.2017 року позивачем передані наступні документи:

- 13.12.2017 року: договір з ТОВ "НПФ ЕЛНА" від 08.08.2014 року № 029/4538-14;

- 13.12.2017 року довідка по розрахункам з підприємством: ТОВ "АВ ТРЕЙД ГРУП", ТОВ "ВТОРЦВЕТМЕТРЕСУРСИ", ПП "БАГАТОПРОФІЛЬНИЙ АЛЬЯНС"СВВ.-1"", ТОВ "МЕРОУ", ТОВ "ПРОЕКТНО-ВИРОБНИЧА ФІРМА "МОБІЛ"", ТОВ "ХІМТРЕЙД- УНІВЕРСАЛ", ТОВ "САЄР УКРАЇНА ПЛЮС", ТОВ "ВЕРАГРУП", ТОВ "ГРЕЙН ТРАНС", ТОВ "СТАРТЕХНО", ТОВ "ГРОЙСЕР", ТОВ "ТЕХНОБУД-ПОЛІС", ТОВ "ЛЕГІОНМЕТ"; службова записка: САЄР УКРАЇНА ПЛЮС, зворотна відомість по контрагенту ТОВ "ЦЕНТРСТРОЙ";

- 14.12.2017 року договір з ТОВ "Химтрейд-універсал" від 05.08.2015 року №029/3549, додаткова угода від 27.11.2015 року 35; лист ТОВ "Легіонмет" від 28.12.2016 року № 36/1;

- 15.12.2017 року: договір із ТОВ "ГРЕЙТРАНС" від 30.05.2017 року №23/27-16, додаткова угода від 27.07.2017 року №1, лист від 21.07.2017 року №350/1113; ПП "Багатопрофільний альянс "СВВ-1" прибутковий ордер, видаткова накладна, товарна транспортна накладна;

- 15.12.2017 року: довідка по розрахункам з ТОВ "НАУКОВО-ВИРОБНИЧА ФІРМА, "ЕЛНА"; реєстр платіжних документів по ТОВ "ЦЕНТРСТРОЙ" за 10.2017 року, ТОВ "ВЕРАГРУП":договір від 19.05.2017 року № 029/1380-17, додаткова угода від 19.07.2017 року № 1;

- 19.12.2017 року: реєстр платіжних документів по ТОВ "ЦЕНТРСТРОЙ" за 10.2017 року; ТОВ "ВЕРАГРУП": договір від 19.05.2017 року № 029/1380-17, додаткова угода від 19.07.2017 року № 1;

- 19.12.2017 року: агентський договір з ТОВ "ТЕХНОБУДПОЛІС" від 02.11.2015 року № 23/87-15; ТОВ "ПРОЕКТНО-ВИРОБНИЧА ФІРМА "МОБІЛ" приказ накладна від 08.09.2016 року № 16-029/235;

- 20.12.2017 року: ТОВ "ВЕРАГРУП" подорожній лист, здавальний акт, ТТН; ТОВ "ВТОРЦВЕТМЕТРЕСУРСЙ" подорожній лист, здавальний акт, ТТН;

- 20.12.2017 року: ТОВ "НВФ ЕЛНА" прибуткові ордери, видаткові накладні, подорожній лист, здавальний акт, експрес-накладні, лист від 06.12.2017 року № 0406-12;

- 21.12.2017 року: агентський/договір з ТОВ "РОЯЛ ТРЕЙДИНГ ГРУП" від 09.09.2014 року №23/69-14, угода з ТОВ "ГРОЙСЕР" від 02.06.2016 року б/н; ТОВ "ТЕХНОБУД-ПОЛІС" акти прийому-передачі, звіти агента; ТОВ "ГРЕЙН ТРАНС" акти прийому-передачі, звіти агента; ТОВ ТОВ "ГРОЙСЕР" акти прийому-передачі, звіти агента; договірний лист з ТОВ "САЄР-Україна Плюс" від 18.01.2016 року № 028/ср-7916;

- 21.12.2017 року: залишки ТМЦ на 01.10.2017 року; залишки НЗП та ГП на 01.10.2017 року; аналітика списання ТМЦ по заказам, які значаться у залишках НЗП и ГП станом на 01.10.2017 року; списання ТМЦ щодо відвантажених замовлень на 01.10.2017 року; списання ТМЦ щодо відвантажених замовлень на 01.10.2017 року; аналітика списання ТМЦ щодо відвантажених замовлень на 01.10.2017 року, матеріали віднесені до собівартості відвантаженої продукції які вплинули на суму оподатковуваного прибутку за період з 01.01.2016 року по 30.09.2017 року; реєстр платежів ТОВ "Гройсер", ТОВ "Технобуд плюс"; ТОВ "Грейн транс"; довідка про використання ТМЦ від 08.12.2017 року (а.с. 35-43).

Разом з тим, відповідачем 13.12.2017 року складено акт №441/28-10-50-07-12 "Відмови у наданні документів, що належать до предмета позапланової виїзної документальної перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства ПрАТ "Новокраматорський машинобудівний завод" (ЄДРПОУ 57635999)" (а.с. 44-45).

За висновками акту позивачем станом на 13.12.2017 року не надано або надано не в повному обсязі документи по відносинам з наступними контрагентами:

- ПП "Багато профільний Альянс "ССВ-1" (код ЄДРПОУ 34748755), надано тільки договір;

- ТОВ "Химтрейд-Універсал" (код СДРГІОУ 38631738) - відсутній договір, відсутні документи щодо транспортування товару;

- ТОВ "Верагруп" (код ЄДРПОУ 40890204) - відсутній договір, відсутні документи щодо транспортування товару;

- ТОВ "Грейн транс" (код ЄДРПОУ 40304844)- документи не надано;

- ТОВ Гройсер (код ЄДРПОУ 40055797) - документи не надано;

- ТОВ "Технобуд-поліс" (код ЄДРПОУ 39025090)- документи не надано;

- ТОВ"Вторцветметресурси" (код ЄДРПОУ 33247719) - відсутні документи щодо транспортування товару;

- ТОВ "ПВФ "МОБІЛ" (код ЄДРОПУ 20225988) відсутні документи щодо транспортування товару;

- ТОВ "НВФ "Елна" (код ЄДРОПУ 21445934) - надано тільки договір.

Також, не надано документи та пояснення щодо використання в господарській діяльності ТМЦ та послуг отриманих від зазначених контрагентах та сертифікати (паспорти) якості на отриманий товар по всіх контрагентах, які зазначені у листі Харківського управління Офісу великих платників ДФС від 01.12.2017 року №62596/10/2 10-50-07-22.

На підставі вказаного акту перевірки відповідачем прийняте спірне податкове повідомлення - рішення від 13.12.2017 року № 0000194000, яким до позивача застосовано штраф у сумі 510,00 грн за ненадання платником податків контролюючим органам документів чи їх копій при здійсненні документальної позапланової перевірки (а.с. 47).

Суд першої інстанції задовольняючи позов, виходив з того, що до закінчення перевірки підприємством у повному обсязі надані всі документи, які запитував податковий орган, тому відсутні підстави для застосування до платника податків штрафу за ненадання документів під час здійснення податкового контролю.

Оцінка суду.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Відповідно до п. 44.1 ст.44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

За вимогами п. 44.3 ст.44 Податкового кодексу України, в редакції на час виникнення спірних правовідносин, платники податків зобов'язані забезпечити зберігання документів, визначених у пункті 44.1 цієї статті, а також документів, пов'язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а у разі її неподання - з передбаченого цим Кодексом граничного терміну подання такої звітності.

Згідно п. 44.6 ст. 44 Податкового кодексу України у разі якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені в абзаці другому пункту 44.7 цієї статті платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.

Якщо платник податків після закінчення перевірки та до прийняття рішення контролюючим органом за результатами такої перевірки надає документи, що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, не надані під час перевірки (у випадках, передбачених абзацами другим і четвертим пункту 44.7 цієї статті), такі документи повинні бути враховані контролюючим органом під час розгляду ним питання про прийняття рішення.

Відповідно до п. 44.7 ст. 44 Податкового кодексу України у разі якщо посадова особа контролюючого органу, яка здійснює перевірку, відмовляється з будь-яких причин від врахування документів, наданих платником податків під час проведення перевірки, платник податків має право до закінчення перевірки надіслати листом з повідомленням про вручення та з описом вкладеного або надати безпосередньо до контролюючого органу, який проводить перевірку, копії таких документів (засвідчені печаткою платника податків (за наявності печатки) та підписом платника податків - фізичної особи або посадової особи платника податків - юридичної особи).

Протягом п'яти робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта перевірки, платник податків має право подати контролюючому органу, що проводив перевірку, заперечення та/або додаткові документи, які підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності.

У разі якщо під час проведення перевірки платник податків надає документи менше ніж за три дні до дня її завершення або коли надіслані у передбаченому абзацом першим цього пункту порядку документи надійшли до контролюючого органу менше ніж за три дні до дня завершення перевірки, проведення перевірки продовжується на строк, визначений статтею 82 цього Кодексу.

У разі якщо надіслані у передбаченому абзацом першим цього пункту порядку документи надійшли до контролюючого органу після завершення перевірки або у разі надання таких документів відповідно до абзацу другого цього пункту, контролюючий орган має право не приймати рішення за результатами проведеної перевірки та призначити позапланову документальну перевірку такого платника податків.

Відповідно до п. 85.2 ст.85 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов'язані з предметом перевірки. Такий обов'язок виникає у платника податків після початку перевірки.

Таким чином, обов'язок контролюючого органу здійснювати перевірку на підставі первинних документів кореспондується з обов'язком платника податків зберігати такі первинні документи та надавати їх при перевірці органами державної податкової служби.

Пунктом 121.1 ст. 121 Податкового кодексу України встановлено, що незабезпечення платником податків зберігання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених статтею 44 цього Кодексу строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів (крім документів, отриманих з Єдиного реєстру податкових накладних) чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених цим Кодексом тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.

Підставою прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення та накладення на позивача штрафу в розмірі 510 грн, зазначено не надання позивачем в строк, встановлений відповідачем, тобто до 08.12.2017 року та 13.12.2017 року документів, які були витребувані відповідно до листів Харківського управління Офісу великих платників ДФС від 01.12.2017 року №62596/10/2 10-50-07-22 та від 12.12.2017 року б/н.

Судами встановлено та підтверджено матеріалами справи, що відповідно до копій актів приймання-передавання документів, які були складені між Харківським управлінням Офісу великих платників податків ДФС та ПрАТ "НКМЗ" під час проведення документальної позапланової виїзної перевірки, в період з 06.12.2017 року по 27.12.2017 року, позивачем витребувані в листах Харківського управління Офісу великих платників ДФС від 01.12.2017 року №62596/10/2 10-50-07-22 та від 12.12.2017 року б/н документи були передані до 22.12.2017 року, тобто за 6 днів до закінчення перевірки.

Отже, позивачем не було порушено встановлений п. 85.2 ст. 85 Податкового кодексу України обов'язок платника податків щодо надання у повному обсязі всіх документів, що належать або пов'язані з предметом перевірки, а отже підстав для застосування до нього штрафних санкцій у розмірі 510,00 грн у відповідача не було, оскільки запитувані відповідачем документи були надані позивачем в строк, встановлений законом.

Суд не приймає посилання апелянта, на обов'язок позивача надати документи в строк, який був визначений відповідачем в листах про надання документів до 13.12.2017 року, оскільки документальна позапланова виїзна перевірка на той час ще тривала та закінчилась 27.12.2017 року.

Тобто, позивач був зобов'язаний надати відповідачу у повному обсязі всі документи, що належать або пов'язані з предметом перевірки, до закінчення перевірки.

На час прийняття податкового повідомлення - рішення строк надання документів не сплинув, отже, підстави для його прийняття у відповідача відсутні.

Враховуючи викладене, суд першої інстанції дійшов правильного висновку щодо визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення відповідача.

За приписами пункту 1 частини 1 статті 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

Відповідно до пункту 4 частини 1 статті 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

Оскільки судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення є обґрунтованим, ухвалено з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення суду першої інстанції не вбачається.

Як визначено п. 6 ч. 6 ст.12 Кодексу адміністративного судочинства України для цілей цього Кодексу справами незначної складності є справи щодо оскарження рішення суб'єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно з п.2 ч.5 ст.328 Кодексу адміністративного судочинства України не підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності, крім випадків, якщо:

а) касаційна скарга стосується питання права, яке має фундаментальне значення для формування єдиної правозастосовчої практики;

б) особа, яка подає касаційну скаргу, відповідно до цього Кодексу позбавлена можливості спростувати обставини, встановлені оскарженим судовим рішенням, при розгляді іншої справи;

в) справа становить значний суспільний інтерес або має виняткове значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу;

г) суд першої інстанції відніс справу до категорії справ незначної складності помилково.

Таким чином, зазначена справа відноситься до справ незначної складності, тому судове рішення за наслідками апеляційного розгляду в цій справі касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, визначених п.2 ч.5 ст.328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Керуючись статтями 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 327, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 31 липня 2018 року у справі № 805/2722/18-а - залишити без задоволення.

Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 31 липня 2018 року у справі № 805/2722/18-а - залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати її прийняття 29 січня 2019 року є остаточною та касаційному оскарженню не підлягає.

Повне судове рішення складено 29 січня 2019 року.

Головуючий суддя І.Д. Компанієць

Судді Т.Г. Арабей

Л.В. Ястребова

СудПерший апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.01.2019
Оприлюднено30.01.2019
Номер документу79465027
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/2722/18-а

Ухвала від 15.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шипуліна Т.М.

Постанова від 29.01.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Постанова від 29.01.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 22.01.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 22.12.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 22.12.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 16.10.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 16.10.2018

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 14.09.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Казначеєв Едуард Геннадійович

Рішення від 31.07.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Загацька Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні