Рішення
від 22.01.2019 по справі 120/4186/18-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

22 січня 2019 р. Справа № 120/4186/18-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Мультян М.Б.,

за участі секретаря судового засідання: Краєвської І.В.

представників сторін:

позивача: ОСОБА_1

відповідача: ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом: ОСОБА_3

до: Іллінецької сільської ради Іллінецького району Вінницької області

про: визнання протиправним рішення та зобов'язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулась ОСОБА_3 до Іллінецької сільської ради Іллінецького району Вінницької області про визнання протиправним рішення та зобов'язання вчинити дії.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначила, що звернулась до Іллінецької сільської ради Іллінецького району Вінницької області з клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок орієнтовною площею 0,25 га для ведення будівництва житлового будинку та його обслуговування та 1,00 га для ведення особистого селянського господарства території Іллінецької сільської ради Іллінецького району Вінницької області.

Рішенням Іллінецької сільської ради 41 сесії 7 скликання від 25 травня 2018 року відмовлено ОСОБА_3 у безоплатному отриманні земельних ділянок у зв'язку з відсутністю відповідно затвердженого плану території чи плану зонування.

На переконання позивача відмова відповідача є протиправною у зв'язку з чим остання звернулась до суду.

Ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду від 22 листопада 2018 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі в порядку спрощеного позовного провадження у судовому засіданні з повідомленням сторін.

10 грудня 2018 року на адресу Вінницького окружного адміністративного суду надійшов відзив на адміністративний позов, згідно якого відповідач заперечує проти заявлених позовних вимог з огляду на наступне. Стосовно земельної ділянки орієнтовною площею 0,25 га для ведення будівництва житлового будинку та його обслуговування, відповідач зазначає, що на даній земельній ділянці знаходиться житловий будинок, погріб з шиєю, вона має нумерацію і конкретне місце розташування, а саме знаходиться за адресою: 22719, Вінницька область, Іллінецький район, с. Хмельове, вул. Садова, 9. Крім того зазначає, що згідно з Погосподарською книгою за 1991-1995 роки №601-648 членами зазначеного господарства є ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6.

Стосовно земельної ділянки площею 1,00 га для ведення особистого селянського господарства, відповідач вказує, що така земельна ділянка охоплює городи, що знаходяться на праві приватної власності інших жителів села. Тому у зв'язку з вищевикладеним, Іллінецька сільська рада просить повністю відмовити у задоволені позову.

18 грудня 2018 року надійшла відповідь на відзив, згідно якої позивач не погоджується з обставинами викладеними у відзиві та не визнає їх.

У судовому засіданні представник позивача заявлені позовні вимоги підтримала у повному обсязі та просила позов задовольнити посилаючись на обставини викладені у позовній заяві.

Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечувала та просила відмовити у задоволенні адміністративного позову.

Заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази, які є у справі в їх сукупності, суд дійшов висновку про відмову в задоволенні адміністративного позову з наступних підстав.

10 травня 2018 року ОСОБА_3 звернулася із заявою до Іллінецької сільської ради Іллінецького району Вінницької області про безоплатне отримання земель із земель державної або комунальної форм власності та надання згоду на відведення земельних ділянок у власність орієнтовною площею 0,25 га для ведення будівництва житлового будинку та його обслуговування, будівель господарського характеру і подібних споруд та не більше 2,00 га для ведення особистого селянського господарства території Іллінецької сільської ради Іллінецького району Вінницької області.

Засіданням постійної комісії з питань агропромислової політики, регулювання земельних відносин та охорони довкілля, благоустрою населених пунктів Іллінецької сільської ради Іллінецького району Вінницької області протоколом від 24 травня 2018 року вирішено рекомендувати сесії затвердити рішення постійної комісії, де вказано, що депутати мають право погодити надання земельних ділянок у власність, лише за наявності генерального плану території (плану зонування), а оскільки даний план знаходиться в стані розробки, рекомендувати заявнику звернутися до сільської ради із заявою після затвердження відповідного плану.

В подальшому, рішенням Іллінецької сільської ради Іллінецького району Вінницької області 41 сесії 7 скликання від 25 травня 2018 року прийнято рішення, яким відмовлено ОСОБА_3 в наданні згоди щодо безоплатного отримання земельних ділянок орієнтовною площею 0,25 га для ведення будівництва житлового будинку та його обслуговування, будівель господарського характеру і подібних споруд та для ведення особистого селянського господарства близько 1,00 га, із земель державної або комунальної власності за адресою с. Хмельове (в межах населеного пункту) у зв'язку з відсутністю відповідного затвердженого плану території чи плану зонування. Рекомендовано ОСОБА_3 звернутися до сесії Іллінецької сільської ради із заявою після затвердження відповідного плану.

Не погоджуючись з такою відмовою позивач звернулася до адміністративного суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд враховує наступне

Порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у власність визначений статтею 118 ЗК України, зокрема частиною 6 передбачено, що громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до ОСОБА_7 міністрів Автономної Республіки Крим. ОСОБА_7 Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Згідно з частиною 7 цієї статті відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Із аналізу вищезазначених положень слідує, що законодавцем передбачено вичерпні підстави для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, а саме, невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

В розумінні статті 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту. Містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій.

Із положень статті 17 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" випливає, що генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

На підставі затвердженого генерального плану населеного пункту розробляється план земельно-господарського устрою, який після його затвердження стає невід'ємною частиною генерального плану.

Послідовність виконання робіт з розроблення генерального плану населеного пункту та документації із землеустрою визначається будівельними нормами, державними стандартами і правилами та завданням на розроблення (внесення змін, оновлення) містобудівної документації, яке складається і затверджується її замовником за погодженням з розробником.

У складі генерального плану населеного пункту може розроблятися план зонування території цього населеного пункту. План зонування території може розроблятися і як окрема містобудівна документація після затвердження генерального плану.

Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Як встановлено судом, згідно викопіювання з публічної кадастрової карти, доданої до заяви відповідача та підтверджується поясненнями сторін, земельна ділянка орієнтовною площею 0,25 га для ведення будівництва житлового будинку та його обслуговування, яку бажає отримати ОСОБА_3, розташована на території на якій створена дорога, яка використовується для проїзду техніки.

Водночас, судом встановлено, що Генеральний план с. Хмельове Іллінецького району Вінницької області не виготовлено, та відповідно Іллінецькою сільською радою Іллінецького району Вінницької області не затверджено.

Крім того, відповідно до прохальної частини позовної заяви, ОСОБА_3 просить визнати протиправною відмову відповідача від 25 травня 2018 року у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок орієнтовною площею 0,25 га для ведення будівництва житлового будинку та його обслуговування, будівель господарського характеру і подібних споруд та для ведення особистого селянського господарства близько 1,00 га, із земель державної або комунальної власності на території Іллінецької сільської ради Іллінецького району Вінницької області. Однак, відповідно до рішення від 25 травня 2018 року Іллінецької сільської ради Іллінецького району Вінницької відмовлено ОСОБА_3 в наданні згоди щодо безоплатного отримання земельних ділянок орієнтовною площею 0,25 га для ведення будівництва житлового будинку та його обслуговування, будівель господарського характеру і подібних споруд та для ведення особистого селянського господарства близько 1,00 га, із земель державної або комунальної власності за адресою с. Хмельове (в межах населеного пункту). Поряд з тим, суд звертає увагу, що відповідно до заяви позивача від 10 травня 2018 року позивач просила надати безоплатно землі із земель державної або комунальної форм власності та надати згоду на відведення їх у власність.

Отже, в контексті процитованих вище норм та з урахуванням встановлених обставин, суд погоджується з позицією відповідача та зазначає про наявність підстав для відмови в задоволенні адміністративного позову в частині визнання відмови Іллінецької сільської ради Іллінецького району Вінницької області від 25 травня 2018 року у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок.

Оцінюючи позовну вимогу в частині зобов'язання Іллінецької сільської ради Іллінецького району Вінницької області надати дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок, то вона як похідна від першої також не може бути задоволеною.

Окрім того, до повноважень відповідного суб'єкта владних повноважень віднесено вирішення питання щодо надання дозволу на виготовлення відповідної документації та відмови у цьому, за наслідком розгляду відповідного звернення. Отже, такі повноваження є дискреційними, тобто такими, які дають можливість на власний розсуд суб'єкту владних повноважень визначити повністю або частково зміст рішення або вибрати один з кількох варіантів прийняття рішень, передбачених нормативно-правовим актом.

Дискреційні повноваження, насамперед, це сукупність прав і обов'язків державних органів, їх посадових та службових осіб, що дають можливість на власний розсуд визначити повністю або частково зміст рішення або вибрати один з кількох варіантів прийняття рішень, передбачених проектом акта.

Обмежуючим фактором для рішень представників влади згідно з визначенням дискреційних повноважень є закон і справедливість.

За таких обставин, враховуючи, що законодавець чітко визначив порядок та підстави для отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, суд вважає, що відсутні підстави без дотримання такої процедури зобов'язувати суб'єкта владних повноважень приймати наперед визначене рішення та фактично підміняти орган місцевого самоврядування.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб'єкта владних повноважень суд доходить висновку, що встановлені у справі обставини не підтверджують позицію позивача, покладену в основу позовних вимог, а відтак, в позові слід відмовити.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат у справі, суд враховує, що особі, яка не є суб'єктом владних повноважень у разі відмови у задоволенні позову судовий збір не відшкодовуються.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

ОСОБА_3 (місце проживання: ІНФОРМАЦІЯ_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1);

Іллінецька сільська рада Іллінецького району Вінницької області (місцезнаходження: Вінницька область, Іллінецький район, с. Іллінецьке, вул. Центральна, 9, код ЄДРПОУ 04526029).

Суддя Мультян Марина Бондівна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.01.2019
Оприлюднено01.02.2019
Номер документу79520176
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/4186/18-а

Постанова від 06.05.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 02.04.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 14.03.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 06.03.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Рішення від 22.01.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мультян Марина Бондівна

Ухвала від 15.01.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мультян Марина Бондівна

Ухвала від 22.11.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мультян Марина Бондівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні