Постанова
від 06.05.2019 по справі 120/4186/18-а
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 120/4186/18-а

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Мультян М.Б.

Суддя-доповідач - Залімський І. Г.

06 травня 2019 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Залімського І. Г.

суддів: Смілянця Е. С. Сушка О.О. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_2 на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 22 січня 2019 року (ухвалене у м. Вінниці 22 січня 2019 року о 16:01) у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Іллінецької сільської ради Іллінецького району Вінницької області про визнання протиправним рішення та зобов'язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_2 звернулась до Вінницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Іллінецької сільської ради Іллінецького району Вінницької області в якому просила суд:

- визнати протиправною відмову відповідача від 25 травня 2018 року у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок орієнтовною площею 0,25 га для ведення будівництва житлового будинку та його обслуговування та 1,00 га для ведення особистого селянського господарства на території Іллінецької сільської ради Іллінецького району Вінницької області;

- зобов'язати Іллінецьку сільську раду Іллінецького району Вінницької області видати наказ про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок орієнтовною площею 0,25 га для ведення будівництва житлового будинку та його обслуговування та 1,00 га для ведення особистого селянського господарства на території Іллінецької сільської ради Іллінецького району Вінницької області, відповідно до заяви ОСОБА_2

Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 22 січня 2019 року у задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись із вказаним судовим рішенням, позивач подала апеляційну скаргу, в якій просить рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 22 січня 2019 року скасувати, прийняти нове рішення про задоволення позовних вимог в повному обсязі, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм права, невідповідність висновків суду обставинам справи, що призвело до неповного з'ясування обставин справи і, як наслідок, невірного вирішення справи та прийняття необґрунтованого рішення.

В обґрунтування апеляційної скарги зазначено, що суд першої інстанції дійшов помилкового висновку про законність оскаржуваної відмови, адже судове рішення ґрунтується на неналежних доказах. Позивач вказує, що законною підставою спірної відмови відмови не може бути відсутність або не затвердження Генерального плану.

Відповідач подав відзив на апеляційну скаргу позивача в якому вказав на законність та обґрунтованість оскаржуваного судового рішення, а також на безпідставність доводів апеляційної скарги. Зазначає, що земельна ділянка про отримання якої звернулась позивач не є вільною у розумінні Земельного кодексу України.

Ухвалою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 02.04.2019, з урахуванням п.7 ч.1 ст.306, ст.307, 311 КАС України, суд вирішив розглядати дану справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла наступних висновків.

Як вірно встановлено судом першої інстанції, 10.05.2018 ОСОБА_2 звернулася із заявою до Іллінецької сільської ради Іллінецького району Вінницької області про безоплатне отримання земель із земель державної або комунальної форм власності та надання згоду на відведення земельних ділянок у власність орієнтовною площею 0,25 га для ведення будівництва житлового будинку та його обслуговування, будівель господарського характеру і подібних споруд та не більше 2,00 га для ведення особистого селянського господарства території Іллінецької сільської ради Іллінецького району Вінницької області.

Згідно протоколу засідання постійної комісії з питань агропромислової політики, регулювання земельних відносин та охорони довкілля, благоустрою населених пунктів Іллінецької сільської ради Іллінецького району Вінницької області від 24.05.2018 вирішено рекомендувати сесії затвердити рішення постійної комісії, де вказано, що депутати мають право погодити надання земельних ділянок у власність, лише за наявності генерального плану території (плану зонування), а оскільки даний план знаходиться в стані розробки, рекомендувати заявнику звернутися до сільської ради із заявою після затвердження відповідного плану.

Рішенням Іллінецької сільської ради Іллінецького району Вінницької області 41 сесії 7 скликання від 25.05.2018 прийнято рішення, яким відмовлено ОСОБА_2 в наданні згоди щодо безоплатного отримання земельних ділянок орієнтовною площею 0,25 га для ведення будівництва житлового будинку та його обслуговування, будівель господарського характеру і подібних споруд та для ведення особистого селянського господарства близько 1,00 га, із земель державної або комунальної власності за адресою с. Хмельове (в межах населеного пункту) у зв'язку з відсутністю відповідного затвердженого плану території чи плану зонування. Рекомендовано ОСОБА_2 звернутися до сесії Іллінецької сільської ради із заявою після затвердження відповідного плану.

Не погоджуючись з такою відмовою позивач звернулася до суду з даним позовом.

Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що відсутність затвердженого плану території чи плану зонування території Іллінецької сільської ради унеможливлюють задоволення вказаної заяви позивача. Також, суд вказав, що зобов'язання відповідача вчинити дії про які просить позивач свідчитиме про втручання суду у дискреційні повноваження відповідача.

Колегія суддів погоджується із вказаним висновком суду першої інстанції та враховує викладене нижче.

Відповідно до ч.6 ст.118 ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Згідно з ч.7 ст.118 ЗК України відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

За змістом статтей 1, 17 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту. Містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій.

Генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

На підставі затвердженого генерального плану населеного пункту розробляється план земельно-господарського устрою, який після його затвердження стає невід'ємною частиною генерального плану.

У складі генерального плану населеного пункту може розроблятися план зонування території цього населеного пункту. План зонування території може розроблятися і як окрема містобудівна документація після затвердження генерального плану.

Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Судом встановлено, що Генеральний план с. Хмельове Іллінецького району Вінницької області не виготовлено, та відповідно Іллінецькою сільською радою Іллінецького району Вінницької області не затверджено.

Як обґрунтовано зазначає суд першої інстанції, згідно викопіювання з публічної кадастрової карти, доданої до заяви відповідача, та пояснень сторін, земельна ділянка орієнтовною площею 0,25 га для ведення будівництва житлового будинку та його обслуговування, яку бажає отримати ОСОБА_2, розташована на території на якій створена дорога.

До того ж земельна ділянка, яку бажає отримати позивач, накладається на земельну ділянку за адресою АДРЕСА_1.

Згідно погосподарської книги на 1991-1995 роки №601-648 на земельній ділянці за адресою АДРЕСА_1, знаходиться домоволодіння сім'ї ОСОБА_3.

Доказів вилучення вказаної ділянки для суспільних потреб матеріали справи не містять.

З огляду на наведене, суд апеляційної інстанції вважає, що земельна ділянка про отримання якої звернулась позивач не є вільною, а тому не може бути надана позивачу в порядку статті 118 ЗК України.

Таким чином, оскаржувана відмова відповідача є правомірною, а тому відсутні підстави для задоволення позову в цій частині.

Позовна вимога про зобов'язання відповідача вчинити дії є похідною вимогою від позовної вимоги про визнання протиправною відмови, а тому також не підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права і прийшов до обґрунтованого висновку про відмову в задоволенні позовних вимог, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції.

Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 315 та статті 316 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Таким чином, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу ОСОБА_2 залишити без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 22 січня 2019 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.

Головуючий Залімський І. Г. Судді Смілянець Е. С. Сушко О.О.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.05.2019
Оприлюднено07.05.2019
Номер документу81533678
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/4186/18-а

Постанова від 06.05.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 02.04.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 14.03.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 06.03.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Рішення від 22.01.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мультян Марина Бондівна

Ухвала від 15.01.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мультян Марина Бондівна

Ухвала від 22.11.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Мультян Марина Бондівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні