ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
16 січня 2019 року (11 год. 45 хв.)Справа № 280/5137/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі
головуючого судді Артоуз О.О.,
за участю секретаря Поліщука Я.В.,
представника позивача Плецької Ю.В.,
представника відповідача 1,2 Міхтієвої К.А.,
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ПАРТНЕР ГРУП
до Державної фіскальної служби України; ГУ ДФС у Запорізькій області
про скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії
ВСТАНОВИВ:
03 грудня 2018 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю ПАРТНЕР ГРУП (далі - позивач) до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач-1), Головного управління держаної фіскальної служби у Запорізькій області (далі - відповідач-2) про визнання протиправним та скасування Рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 16.10.2018 №954892/41835537; визнання протиправним та скасування рішення комісії ДФС з питань розгляду скарг №40963/41835537/2 від 05.11.2018; зобов'язати відповідача-2 зареєструвати податкову накладну №1 від 05.07.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На обґрунтування позовних вимог у позовній заяві позивач зазначає про безпідставність прийняття комісією ДФС рішень про відмову у реєстрації податкової накладної від 05.07.2018 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вказував, що ним були здійснені усі, визначені законодавством дії, необхідні для прийняття рішення ДФС про реєстрацію вказаної податкової накладної після її зупинення. Наполягав на тому, що реальність господарської операції з виконання робіт, в межах яких виписано податкову накладну, беззаперечно підтверджують первинними документами. При цьому, позивач стверджує, що контролюючим органом було порушено порядок зупинення податкових накладних. Зокрема, в квитанціях не вказано, які саме критерії оцінки ступеня ризиків в своїй сукупності надали право здійснити блокування податкової накладної, що позбавляє позивача знайти належну аргументацію та доказову базу спростування відповідності зупиненої податкової накладної критерію оцінки; не вказано вичерпний перелік документів, які потрібно подати позивачу для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію поданої накладної. Ураховуючи викладене, просить скасувати оскаржуване рішення Комісії ДФС України та зобов'язати відповідача-1 зареєструвати вищевказані податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Ухвалою суду від 05.12.2018 призначено адміністративну справу до розгляду за правилами загального позовного провадження та призначене підготовче засідання на27 грудня 2018 року. Відповідачу запропоновано у 15-денний строк з дня отримання ухвали надати відзив на позовну заяву.
27 грудня 2018 року у судовому засіданні оголошено перерву до 16.01.2019.
03 січня 2019 року до суду надійшов відзив на позовну заяву (вх.. №164), відповідно до якого зазначає, що реєстрація податкової накладної №1 від 05.07.2018 була зупнена відповідно до п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України та та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, додатково повідмолено: показник D=0, P=0, відповідає вимогам пп. 1.6 п.1 Критерям ризиковості платника податків. За результатами розгляду пояснень та та додаткових документів, за висновками комісії підставою для відмови у реєстрації податкової накладної стало відсутність договорів на придбання будівельних матеріалів з постачальниками ТОВ Укртрейдкампані , надання яких передбачено пунктами 13, 14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабунету Міністрів України від 21.02.2018 №117. У задоволенні адміністративного просить відмовити у повному обсязі.
У судовому засіданні за клопотанням сторін (вх. №№1924, 1925) закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду у той самий день після закінчення підготовчого судового засідання.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі, надав пояснення аналогічні викладеним у позові та запереченнях на відзив. Просить адміністративний позов задовольнити повністю.
Представник відповідачів у судовому засіданні проти позову заперечив, з підстав викладених у відзиві. Просив у задоволенні позову відмовити.
На підставі статті 243 КАС України в судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови та оголошено про час виготовлення постанови у повному обсязі.
Розглянувши та дослідивши надані документи, заслухавши пояснення представників сторін, судом встановлені наступні обставини.
ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ПАРТНЕР ГРУП"" (ідентифікаційний код 41835537) є юридичною особою, яка зареєстрована 27.12.2017, про що свідчить виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Відповідно до даних реєстру ЄДРПОУ та статистичної довідки, основними видами діяльності позивача за КВЕД-2010 є:
41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель;
42.11 Будівництво доріг і автострад;
42.21 будівництво трубопроводів;
42.22 Будівництво споруд електропостачання та телекомунікації;
42.91 Будівництво водних споруд;
42.99 Будівництво інших споруд;
43.21 Електромонтажні роботи, Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування.
Крім того, у позивача наявна Ліцензія № 2-л від 17.01.2018, видана Державною архітектурно-будівельною інспекцією на право здійснення господарської діяльності з будівництва об'єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об'єктів з середніми та значними наслідками.
Окрім того, відповідно до переліку видів робіт, які є додатком до вищезазначеної ліцензії вбачається, що позивач має право на здійснення господарської діяльності з монтажу зовнішніх інженерних мереж, систем водо-тепло-газопостачання ті інших інженерних споруд.
Для здійснення діяльності підприємство має в тимчасовому користуванні офісне приміщення, яке розташоване за юридичною адресою Товариства, а також орендоване складське приміщення загальною площею 480 кв.м. за адресою: м. Запоріжжя, вул. Сергія Серікова, 30, що підтверджується Договором оренди б№ від 01.06.2018, укладеним з ПП МАЙНЦ (ЄДРПОУ 367121123) та Актом прийому-передачі нежитлового приміщення до договору оренди від 01.06.2018.
Відповідно до витягу з реєстру платників податків № 1826554500678 від 20.03.2018 року, позивач є платником ПДВ.
17.05.2018 ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "ПАРТНЕР ГРУП"" укладено з Генпідрядником - ТОВ "Енергосервіс" договір субпідряду № 05/01, згідно п.1. та п.2 якого позивач як субпідрядник взяло на себе зобов'язання за плату та власними або залученими силами здійснити на користь Генпідрядника роботи по "Технічному переоснащенню системи теплопостачання Дніпропетровського проммайданчика Запорізького лінійного виробничого управління магістральних газопроводів".
Умовами вищезазначеного договору передбачено, що вартість робіт визначається сторонами відповідною кошторисною документацією та орієнтовно складає 7551885,85грн., а роботи позивач повинен розпочати після отримання авансу сплаченого для придбання матеріалів, які необхідні для виконання робіт за даним договором. Кінцевий строк виконання всіх видів робіт за договором субпідряду відповідно до календарного плану (додатку до договору) становить 31.10.2018.
На виконання умов договору 05.07.2018 Генпідрядник ТОВ "Енергосервіс" перерахувало на розрахунковий рахунок субпідрядника ТОВ "БК "ПАРТНЕР ГРУП"" авансовий платіж в сумі 500000,00 грн.., що підтверджується банківською випискою від 05.07.2018.
Керуючись приписом п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України позивачем було складено податкову накладну № 1 від 05.07.2018, яку 30.07.2018 направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з отриманою квитанцією №1 від 30.07.2018 вбачається, що податкову накладну № 1 від 05.07.2018 було прийнято 30.07.2018 податковим органом, але її реєстрацію Відповідачем зупинено. Відповідно до вказаної квитанції, контролюючим органом як підставу зупинення зазначено: відповідно до п.201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК від 05.07.2018 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризикованості платника податку. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідмолено: показник D=0, P=0.
Керуючись положеннями Податкового кодексу України та Порядку "Зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 (надалі Порядок № 117), позивачем було направлено на адресу відповідача-2 пояснення для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної, а також копії документів, які підтверджують здійснення господарських операцій, а саме:
Протокол №27/02-18;
Договір субпідряду №05/01 від 17.05.2018 з ТОВ ЕНергосервіс ;
Додаток №1 до договору №05/01 - договірна ціна;
Витяг з реєстру платників ПДВ;
Рахунок-фактура №СФ-00000237 від 20.06.2018;
Видаткова накладня №РН-0000140 від 11.07.2018;
ТТН №РН-0000140 від 11.07.2018;
Виписка з ЄДРЮОФОП;
Наказ №280/02-18;
ПН №13 від ТОВ Аграрне свято ;
ПН №9 від ТОВ Укртрейдкампані ;
Статут;
Видаткова накладна №3 від 13.07.2018 від ТОВ 2Агррарне свято ;
Рахунок на оплату №3 від 13.07.2018 ТОВ Аграрне свято ;
ТТН №Р3 від 13.07.2018;
Виписка банку від 05.07.2018 щодо сплати від ТОВ Енергосервіс ;
Виписка банку від 09.07.2018 щодо сплати на ТОВ Укртрейдкампані ;
Календарний план виконання робіт;
Ліцензія ДАБІ;
Пояснення;
Договір оренди нежитлового приміщення від 01.06.2018.
Крім того, позивачем подано пояснення, відповідно до яких зазначено обставини, зв'язку з чим та підставі чого він зареєстрував дану податкову накладну, надав копію договору субпідряду з кошторисною документацією та банківські виписки за договором, які підтверджують фактичне отримання авансового платежу від контрагента, надав інформацію про кількість працівників в штаті, документи, що підтверджують наявність складських приміщень де працівники підприємства можуть виконувати зазначені роботи, надав додатково інформацію, яка підтверджує, що Позивачем були придбані матеріали у третіх осіб задля виконання зобов'язань за договором підряду № 05/01 від 17.05.2018, надав відповідні видаткові та податкові накладні, ТТН та банківські виписки за цими операціями.
16.10.2018 територіальною Комісією ДФС Запорізької області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації було прийнято рішення №954892/41835537 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 05.07.2018.
Як підставу для відмови в реєстрації податкової накладної комісією було зазначено наступне: ненадання платником податку копії документів, а саме: договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податків, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції.
Керуючись вищенаведеним Порядком № 117, на вищезазначене рішення позивачем в адміністративному порядку було подано скаргу, яка рішенням комісії ДФС з питань розгляду скарг № 40963/41835537/2 від 16.10.2018 року була залишена без задоволення.
Вважаючи прийняте відповідачем рішення про відмову в реєстрації податкової накладної протиправним, позивач звернувся до суду із даним позовом про його скасування та зобов'язання відповідача зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Ураховуючи викладене, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню з наступних підстав.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України № 2755-VI від 02.12.2010 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі - Податковий кодекс України).
Так відповідно до підпункту 16.1.2, 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті188 Податкового кодексу України).
Так згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
При цьому відповідно до пункту 198.2 статті 198 Кодексу визначено, що датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбувалася раніше, а саме дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг або дата отримання платником податку товарів/послуг.
Податкова накладна № 1 від 05.07.2018 складена позивачем у зв'язку з фактичним отриманням від Генпідрядника за договором субпідряду № 05/01 від 17.05.2018 - ТОВ "Енергосервіс" авансового платежу в сумі 500000 грн. 00 коп. з ПДВ на розрахунковий рахунок позивача, а тому згідно вищенаведених норм Податкового кодексу України позивач зобов'язаний був скласти дану податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
При цьому керуючись положеннями статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність" в даному випадку єдиними належними первинними документами необхідними для відображення даної господарської операції в бухгалтерському обліку сторін за договором підряду № 05/01 від 17.05.2018 року були:
- відповідний укладений, підписаний та скріплений печатками збоку уповноважений сторін ТОВ "Енергосервіс" та ТОВ "БК "ПАРТНЕР ГРУП" договір підряду № 05/01 від 17.05.2018;
- банківська виписка, яка підтверджувала факт зарахування позивачем грошових коштів від ТОВ "Енергосервіс" на свій розрахунковий рахунок.
Згідно пояснень представника позивача, судомв встановлено, що інших первинних документів по даній господарській операції позивач об'єктивно не міг надати оскільки вони могли з'явитися після моменту отримання авансу.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
У разі якщо реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена в порядку, визначеному в пункті 201.16 цієї статті, реєстрація таких податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у підпункті 201.16.4 пункту 201.16 цієї статті.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до підпункту 14.1.60 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
З 01.01.2017 набули чинності зміни до Податкового кодексу України, якими запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю (Закон - № 1797-VIII від 21.12.2016).
У свою чергу, відповідно до пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з положеннями пункту 20.2 статті 20 Податкового кодексу України центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
За приписами пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Згідно з підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
З аналізу даних норм законодавства вбачається, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.
Згідно з положеннями підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику (підпункт 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України).
Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.
Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Слід зазначити, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 № 190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Як вбачається зі змісту квитанції №1 від 30.07.2018 при зупинені реєстрації податкової накладної відповідачем було запропоновано надати пояснення та/або копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
З метою підтвердження факту господарських операції за податковою накладною № 1 від 05.07.2018 позивач надав разом із поясненнями наступні документи:
- відповідну копію договору субпідряду № 05/01 від 17.05.2018 з банківською випискою, яка підтверджувала факт зарахування авансового платежу на рахунок позивача;
- статутні документи Позивача з ліцензією, що підтверджувала можливість позивача здійснювати господарські операції за договором субпідряду № 05/01 від 17.05.2018;
- договір оренди з ПП "МАЙНС", що підтверджував той факт, що позивач має в користуванні складські приміщення де можливо проводити роботи по технічному переоснащенню систем теплопостачання, що є предметом договору підряду № 05/01 від 17.05.2018;
- копію рахунку № 3 від 13.07.2018, копію видаткової накладної № 3 від 13.07.2018 , ТТН № Р3 від 13.07.2018, копію податкової накладної № 13 від 13.07.2018, що підтверджували пояснення позивача стосовно того, що з метою початку виконання робіт за договором с субпідряду № 05/01 від 17.05.2018 позивачем були придбані у ТОВ "Аграрне свято" сегменти модулів димохідних труб, які необхідні для проведення технічного переоснащення;
- копію рахунка-фактури № 3 від 13.07.2018, копію видаткової накладної № 3 від 13.07.2018, ТТН № Р3 від 13.07.2018, копію податкової накладної № 13 від 13.07.2018, банківська виписка, що підтверджували пояснення позивача стосовно того, що з метою початку виконання робіт за договором с субпідряду № 05/01 від 17.05.2018 позивачем були придбані, оплачені та отримані у ТОВ "Аграрне свято" сегменти модулів димохідних труб, які необхідні для проведення технічного переоснащення.
- копію рахунка-фактури № СФ - 0000237 від 20.06.2018, копію видаткової накладної № РН-0000140 від 11.07.2018 , ТТН № РН-0000140 від 11.07.2018, копію податкової накладної № 9 від 09.07.2018, банківська виписка, що підтверджували пояснення позивача стосовно того, що з метою початку виконання робіт за договором с субпідряду № 05/01 від 17.05.2018 позивачем були придбані, оплачені та отримані у ТОВ "Укртрейдкампані" труби та швелери, які необхідні для проведення технічного переоснащення.
Таким чином, у поясненнях позивач надав відповідачу 1 та відповідачу 2 в повному обсязі документи, які не тільки підтверджували реальність господарських операцій за договором субпідряду, але і доводили те, що позивач шляхом придбання матеріалів у третіх осіб вже розпочав підготовку для виконання робіт за ним.
Відповідно до пункту 6 Критеріїв моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями, зокрема (п. 1): обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 рази більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, та обсягу придбання на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, та митних деклараціях, і переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більше 75 % загального такого залишку та відсутність товару/послуги, зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).
У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної/розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
У той же час, відповідно до Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджений наказом Міністерства фінансів України 13.06.2017 № 567, ТОВ ПАРТНЕР ГРУП подані пояснення і документи, копії яких додані також до матеріалів справи.
Аналіз наведених правових норм дає підстав для висновку, що рішення Комісії Державної фіскальної служби України повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.
Як вбачається з матеріалів справи, оскаржуваним рішенням комісії ДФС від 954892/41835537 від 16.10.2018 було відмовлено у реєстрації відповідної податкової накладної. Підставою даних рішень зазначено: ненадання платником податку договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податків, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції.
Тому суд зазначає, що відповідач по справі, обмежився лише загальною оцінкою наданих позивачем документів, не встановивши конкретно, які з них складені з порушенням законодавства, як зазначено у спірних рішеннях, і в чому саме полягають ці порушення.
Сукупність первинних документів, наданих до матеріалів справи, не дають підстав для сумніву щодо дійсності укладеного договору субпідряду щодо виконання робіт з ремонту та обслуговування обладнання, на виконання вимог якого складено спірна податкова накладна.
Суд акцентує увагу, що в порядку виконання обов'язку, встановлено частиною другою статті 77 КАС України, відповідачем не спростовано фактичне виконання спірної операції та не доведено зворотного.
Оцінюючи вищевикладені обставини, суд приходить до висновку, що рішення комісії ДФС України від 16.10.2018 № 954892/41835537 є протиправним та підлягає скасуванню.
Щодо позовних вимог про реєстрацію податкової накладної, слід зазначити, що відповідно до підпункту 201.16.4. пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:
а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
При цьому, з 01 січня 2018 року пункт 201.16 статті 201 Податкового кодексу України викладено в новій редакції, згідно якої реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Згідно з пунктів 19, 20 Порядку №1246, в редакцій на час вирішення спору по суті, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);
неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Таким чином, законодавством не передбачений інший ефективний спосіб захисту порушеного права у спірних правовідносинах, відмінний від зобов'язання ДФС зареєструвати податкову накладну в ЄРПН.
Відтак, оскільки рішення Комісії ДФС України про відмову у реєстрації податкової накладної від від 16.10.2018 № 954892/41835537 підлягає скасуванню то, відповідно, з урахуванням положень пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 № 1246, суд приходить до висновку про задоволення позову в частині зобов'язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 05.07.2018 ТОВ ПАРТНЕР ГРУП датою їх фактичного направлення.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною другою статті 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частинами першою та другою статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.
Відповідно до частин першої, другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд, відповідно до статті 90 КАС України, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не надав суду доказів, які спростовували б доводи позивача, а відтак, не довів правомірності свого рішення, а тому заявлені позивачем вимоги є такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до приписів частини першої статті 139 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Щодо клопотання представника позивача про стягнення з відповідача витрат на оплату судового збору суд зазначає наступне.
Згідно ч.ч.1, 2, 3 ст.132 КАС України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов'язаних з розглядом справи.
Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Таким чином, судовий збір у розмірі 1762 грн., сплачений платіжним дорученням №82 від 19.11.2018, підлягає відшкодуванню позивачу за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень Державної фіскальної служби України та Головного управління ДФС у Запорізькій області (по 881 грн. з кожного).
Керуючись ст.ст. 2, 6, 8-10, 14, 90, 139, 143, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ПАРТНЕР ГРУП (69035, Запорізька область, м. Запоріжжя, пр. Маяковського, 11, к.311, код ЄДРПОУ 41835537) до Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, пл. Львівська, 8, код ЄДРПОУ 39292197), Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр.. Соборний, 166, код ЄДРПОУ 39396146) про визнання протиправним та скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії задовольнити в повному обсязі.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДФС у Запорізькій області №954892/41835537 від 16.10.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю ПАРТНЕР ГРУП №1 від 05.07.2018.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії ДФС з питань розгляду скарг №40963/41835537/2 від 05.11.2018 про відмову в задоволенні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю ПАРТНЕР ГРУП щодо реєстрації податкової накладної №1 від 05.07.2018.
Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкову накладну №1 від 05.07.2018 в ЄРПН/РК видану Товариством з обмеженою відповідальністю ПАРТНЕР ГРУП .
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ПАРТНЕР ГРУП (69035, Запорізька область, м. Запоріжжя, пр. Маяковського, 11, к.311, код ЄДРПОУ 41835537) суму судового збору у розмірі 1762 (одна тисяча сімсот шітдесят дві) грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України; ГУ ДФС у Запорізькій області.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Рішення складено у повному обсязі та підписано 25.01.2019.
Суддя О.О.Артоуз
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.01.2019 |
Оприлюднено | 01.02.2019 |
Номер документу | 79521154 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні