Рішення
від 16.01.2019 по справі 200/9817/18-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

16 січня 2019 р. Справа№200/9817/18-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Голубової Л.Б., за участі секретаря судового засідання Грисюк І.А., розглянувши в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1

до Регіонального сервісного центру МВС в Донецькій області

територіального сервісного центру № 1442 Регіонального сервісного центру

МВС в Донецькій області

про визнання протиправним та скасування висновку від 22 серпня 2018 року,

зобов'язання вчинити певні дії

ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Регіонального сервісного центру МВС в Донецькій області, територіального сервісного центру № 1442 Регіонального сервісного центру МВС в Донецькій області про:

- визнання протиправним та скасування висновку Регіонального сервісного центру МВС в Донецькій області від 22 серпня 2018 року, яким анульована (скасована) реєстрація автомобіля марки AUDI A6 2012 року випуску, VIN номер WAUZZZ4G4CN048081, номер шасі (кузова, рами) Y89B10300GAC87031, чорного кольору, державний номер НОМЕР_1;

- зобов'язання територіального сервісного центру № 1442 Регіонального сервісного центру МВС в Донецькій області відновити державну реєстрацію автомобіля марки AUDI A6 2012 року випуску, VIN номер WAUZZZ4G4CN048081, номер шасі (кузова, рами) Y89B10300GAC87031, чорного кольору, державний номер НОМЕР_1.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оспорюваний висновок прийнятий без достатніх правових підстав, з порушенням встановленого законодавством порядку.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 05 жовтня 2018 року позовну заяву залишено без руху.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 23 жовтня 2018 року відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 12 листопада 2018 року.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 31 жовтня 2018 року у задоволенні клопотання Регіонального сервісного центру МВС в Донецькій області про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції відмовлено.

12 листопада 2018 року підготовче засідання відкладено на 03 грудня 2018 року.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 21 листопада 2018 року у задоволенні клопотання Регіонального сервісного центру МВС в Донецькій області про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції відмовлено.

03 грудня 2018 року підготовче засідання відкладено на 17 грудня 2018 року.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 17 грудня 2018 року підготовче провадження закрито та призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 16 січня 2019 року.

Представник позивача ОСОБА_2 до суду з'явилася. Надала заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження (а.с. 144).

Відповідачем надано письмовий відзив (а.с. 86-90). В обґрунтування незгоди з позовними вимогами зазначає, що відповідно до інформації в Єдиному державному реєстрі МВС 19 листопада 2016 року автомобіль марки AUDI A6 2012 року випуску, VIN номер WAUZZZ4G4CN048081, номер шасі (кузова, рами) Y89B10300GAC87031, чорного кольору, перереєстровано за ОСОБА_1, видано номерний знак НОМЕР_1 та свідоцтво про реєстрацію ТЗ СХО № 787407. 24 листопада 2016 року ОСОБА_1 звернувся до ТСЦ № 1442 з питання заміни номерного знаку АН0081НР на АН0088АС, який знаходився на зберіганні в ТСЦ № 1442, де було проведено перереєстрацію ТЗ при заміні номерного знаку.

На адресу РСЦ МВС в Донецькій області надійшов лист Головного сервісного центру МВС від 02 серпня 2018 року № 31/2856 для організації виконання постанови Генеральної прокуратури України від 27 липня 2018 року про усунення причин і умов, які сприяли вчиненню кримінального порушення. На виконання постанови зроблено висновок РСЦ МВС в Донецькій області від 22 серпня 2018 року відповідно до якого проведено анулювання (скасування) реєстрації автомобіля марки AUDI A6 2012 року випуску, VIN номер WAUZZZ4G4CN048081, номер шасі (кузова, рами) Y89B10300GAC87031, чорного кольору, державний номер НОМЕР_1, свідоцтво про реєстрацію ТЗ СХО № 758376 шляхом внесення корегування до автоматизованої національної інформатизованої системи. Номерний знак НОМЕР_1 та свідоцтво про реєстрацію ТЗ СХО № 758376 внесені у базу розшуку.

Пунктом 40 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів встановлено,що у разі встановлення факту знищення, фальсифікації або підроблення ідентифікаційних номерів складових частин транспортних засобів, виявлення транспортних засобів, зареєстрованих (перереєстрованих), знятих з обліку в уповноважених органах МВС, у тому числі тимчасово, за фіктивними чи підробленими документами або таких, що розшукуються правоохоронними органами України у зв'язку з незаконним заволодінням, уповноважені особи сервісних центрів МВС оформляють в установленому порядку необхідні документи, скасовують державну реєстрацію (перереєстрацію), зняття з обліку транспортних засобів і передають усі відповідні документи та за наявності транспортні засоби до відповідного органу досудового розслідування.

Таким чином, оспорюваний висновок прийнятий відповідачем на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З зазначених причин відповідач просив відмовити у задоволенні позовних вимог.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 72-79 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВСТАНОВИВ:

Позивач - фізична особа ОСОБА_1 зареєстрований за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_1, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2, що підтверджується даними паспорту громадянина України серії ВВ № 802402, виданого 07 травня 1999 року Артемівським РВ УМВС України в Донецькій області та карткою фізичної особи - платника податків від 06 травня 2011 року (а.с. 16-17).

19 листопада 2016 року між ОСОБА_1 та ОСОБА_3 був укладений договір купівлі-продажу транспортного засобу 8047/2016/200347, відповідно до якого ОСОБА_1 придбав транспортний засіб марки AUDI A6 2012 року випуску, VIN номер WAUZZZ4G4CN048081, номер шасі (кузова, рами) Y89B10300GAC87031, чорного кольору (а.с. 22) та здійснено вторинну реєстрацію транспортного засобу на нового власника - ОСОБА_1 за договором купівлі-продажу укладеному в РСЦ МВС 8047, що підтверджується реєстраційною карткою ТЗ (а.с. 92).

24 листопада 2016 року ОСОБА_1 здійснив перереєстрацію у зв'язку зі зміною номерного знаку з АН0081НР на АН0088АС (а.с. 93) та отримав свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу СХО 758376 (а.с. 18).

Територіальний сервісний центр № 1442 Регіонального сервісного центру МВС в Донецькій області направив на адресу ОСОБА_1 повідомлення від 23 серпня 2018 року №31/5-1442-2503 (а.с. 20) в якому повідомив позивача про скасування реєстрації транспортного засобу марки AUDI A6 2012 року випуску, VIN номер WAUZZZ4G4CN048081, номер шасі (кузова, рами) Y89B10300GAC87031, чорного кольору, номерний знак НОМЕР_1, свідоцтво про реєстрацію СХО 758376 на підставі висновку Регіонального сервісного центру МВС в Донецькій області від 22 серпня 2018 року (а.с. 107-108).

Як вбачається з тексту зазначеного висновку, 10 серпня 2018 року на адресу ТСЦ 1442 РСЦ МВС в Донецькій області надійшла постанова Генеральної прокуратури України від 27 липня 2018 року про усунення причин і умов, які сприяли вчиненню кримінального правопорушення у кримінальному провадженні № 32016100040000058 щодо порушення порядку реєстрації транспортного засобу марки AUDI A6 2012 року випуску, VIN номер WAUZZZ4G4CN048081, номер шасі (кузова, рами) Y89B10300GAC87031, чорного кольору.

Судом встановлено, що прокурором Генеральної прокуратури України прийнято постанову від 27 липня 2018 року про усунення причин і умов, які сприяли вчиненню кримінального правопорушення (а.с. 100-106), яка прийнята в рамках кримінального провадження № 32016100040000058, яка листом від 27 липня 2018 року № 04/2/4-4454-18 направлена на адресу Головного сервісного центру МВС України (а.с. 99).

Згідно інформації викладеній в постанові, групою прокурорів у складі прокурорів Генеральної прокуратури України, прокурорів регіональних прокуратур здійснюється нагляд за додержанням законів у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням у кримінальному провадженні № 32016100040000058 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України та встановлено, що службові особи Регіональних та Територіальних сервісних центрів МВС України здійснили першу реєстрацію колісних транспортних засобів ввезених ТОВ Автохолл (код 37707439) та вироблених (переобладнаних) ТОВ Компанія 111 (код 37515650) та ТОВ СЛС Україна (код 38408244), без сплати їх власниками передбачених законодавством податків і зборів (обов'язкових платежів) та за відсутності сертифікатів відповідності, виданих уповноваженими органами або органами із сертифікації, акредитованими відповідно до законодавства, призначеними Міністерством інфраструктури України. Внаслідок таких дій не сплачено податки до Державного бюджету України.

Листом від 02 серпня 2018 року № 31/2856 Головний сервісний центр МВС України направив керівникам регіональних сервісних центрів МВС копію постанови Генеральної прокуратури України від 27 липня 2018 року про усунення причин і умов, які сприяли вчиненню кримінального правопорушення для проведення перевірок (а.с. 98).

На виконання постанови Генеральної прокуратури України від 27 липня 2018 року про усунення причин і умов, які сприяли вчиненню кримінального правопорушення посадовими особами ТСЦ № НОМЕР_3 МВС України в Донецькій області проведено перевірку реєстраційних дій з транспортними засобами згідно додатку та прийнято висновок щодо анулювання реєстрації транспортного засобу марки AUDI A6 2012 року випуску, VIN номер WAUZZZ4G4CN048081, номер шасі (кузова, рами) Y89B10300GAC87031, чорного кольору, номерний знак НОМЕР_1, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу СХО 758376.

Не погоджуючись з висновком відповідача, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, які виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

Згідно із частинами першою, четвертою, дев'ятою статті 34 Закону України Про дорожній рух від 30 червня 1993 року № 3353-ХІІ (далі - Закон № 3353-ХІІ) державна реєстрація транспортного засобу полягає у здійсненні комплексу заходів, пов'язаних із перевіркою документів, які є підставою для здійснення реєстрації, звіркою і, за необхідності, дослідженням ідентифікаційних номерів складових частин та оглядом транспортного засобу, оформленням і видачею реєстраційних документів та номерних знаків. Державна реєстрація та облік автомобілів, автобусів, мотоциклів та мопедів усіх типів, марок і моделей, самохідних машин, причепів та напівпричепів до них, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів здійснюються територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України. Власники транспортних засобів та особи, які використовують їх на законних підставах, зобов'язані зареєструвати (перереєструвати) належні їм транспортні засоби протягом десяти діб після придбання, митного оформлення, одержання транспортних засобів або виникнення обставин, що потребують внесення змін до реєстраційних документів.

Відповідно до пункту 1 Порядку № 1388, цим Порядком встановлюється єдина на території України процедура державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів (далі - транспортні засоби), оформлення та видачі реєстраційних документів і номерних знаків.

Пунктом 3 Порядку визначено, що державна реєстрація транспортних засобів проводиться територіальними органами з надання сервісних послуг МВС (далі - сервісні центри МВС) з метою здійснення контролю за відповідністю конструкції та технічного стану транспортних засобів установленим вимогам стандартів, правил і нормативів, дотриманням законодавства, що визначає порядок сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), використанням транспортних засобів в умовах воєнного і надзвичайного стану, а також для ведення їх обліку та запобіганню вчиненню щодо них протиправних дій.

Згідно із пунктом 7 Порядку, власники транспортних засобів та особи, що експлуатують такі засоби на законних підставах, або їх представники (далі - власники) зобов'язані зареєструвати (перереєструвати) транспортні засоби протягом десяти діб після придбання (одержання) або митного оформлення, або тимчасового ввезення на територію України, або виникнення обставин, що є підставою для внесення змін до реєстраційних документів.

Як передбачено пунктом 8 Порядку, державна реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників, поданих особисто або уповноваженим представником, і документів, що посвідчують їх особу, підтверджують повноваження представника (для фізичних осіб - нотаріально посвідчена довіреність), а також правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення (далі - правомірність придбання) транспортних засобів, відповідність конструкції транспортних засобів установленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін до реєстраційних документів. Документами, що підтверджують правомірність придбання транспортних засобів, їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, є, зокрема, акт про проведені електронні торги або постанова та акт про передачу майна стягувачу в рахунок погашення боргу, видані органом державної виконавчої служби або приватним виконавцем.

Після проведення перевірок на заяві власника транспортного засобу робиться запис щодо наявності або відсутності відомостей про розшук, арешт, заборону на зняття з обліку та/або перереєстрацію, відомостей про обмеження відчуження в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна, що засвідчується підписом уповноваженої особи сервісного центру МВС із зазначенням прізвища, імені, по батькові і дати. У разі наявності відомостей про арешт або розшук транспортного засобу його реєстрація не проводиться. Реєстрація транспортного засобу, щодо якого в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна є відомості про обмеження відчуження, проводиться за наявності письмової згоди обтяжувача (заставодержателя), крім випадків переходу права власності на транспортний засіб у порядку спадкування, правонаступництва або виділення частки в спільному майні.

Державна реєстрація (перереєстрація), зняття з обліку транспортних засобів, крім випадків вибракування їх у цілому, без ідентифікаційного номера або із знищеними, пошкодженими (один чи кілька символів номера візуально не визначаються) чи підробленими (змінено один або кілька символів номера, замінено панель (табличку) або частину панелі (таблички) з номером) ідентифікаційними номерами складових частин (кузова, шасі, рами) не допускається. Перша державна реєстрація таких засобів, а також ввезених на митну територію України транспортних засобів, що розшукуються правоохоронними органами інших держав, не проводиться.

Таким чином, з аналізу наведених вище норм чинного законодавства України слідує, що державна реєстрація транспортного засобу полягає у здійсненні комплексу заходів, пов'язаних із перевіркою документів, які є підставою для здійснення реєстрації, звіркою і, за необхідності, дослідженням ідентифікаційних номерів складових частин та оглядом транспортного засобу, оформленням і видачею реєстраційних документів та номерних знаків та проводиться з метою здійснення контролю за відповідністю конструкції та технічного стану транспортних засобів установленим вимогам стандартів, правил і нормативів, дотриманням законодавства, що визначає порядок сплати податків і зборів (обов'язкових платежів).

Як вбачається з матеріалів справи між ОСОБА_1 та ОСОБА_3 був укладений договір купівлі-продажу транспортного засобу 8047/2016/200347 - марки AUDI A6 2012 року випуску, VIN номер WAUZZZ4G4CN048081, номер шасі (кузова, рами) Y89B10300GAC87031, чорного кольору. Крім того, відповідно до реєстраційної картки ТЗ 19 листопада 2016 року відбулася вторинна реєстрація ТЗ на підставі договору купівлі-продажу укладеного в ТСЦ МВС 8047 РСЦ МВС в м. Києві. Таким чином вперше транспортний засіб був зареєстрований за ОСОБА_3.

24 листопада 2016 року ОСОБА_1 здійснив перереєстрацію у зв'язку зі зміною номерного знаку з АН0081НР на АН0088АС та отримав свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу СХО 758376.

З огляду на те, що вказаний автомобіль був зареєстрований (перереєстрований) Територіальним сервісним центром 1442, то питання зняття з обліку вже зареєстрованого (перереєстрованого) транспортного засобу повинно відбуватись виключно згідно вимог нормативно-правових актів України.

Пунктом 40 Порядку № 1388 передбачені підстави зняття з обліку транспортних засобів, у разі встановлення факту знищення, фальсифікації або підроблення ідентифікаційних номерів складових частин транспортних засобів, виявлення транспортних засобів, зареєстрованих (перереєстрованих), знятих з обліку в уповноважених органах МВС, у тому числі тимчасово, за фіктивними чи підробленими документами або таких, що розшукуються правоохоронними органами України у зв'язку з незаконним заволодінням, уповноважені особи сервісних центрів МВС оформляють в установленому порядку необхідні документи, скасовують державну реєстрацію (перереєстрацію), зняття з обліку транспортних засобів і передають усі відповідні документи та за наявності транспортні засоби до відповідного органу досудового розслідування. Якщо виявлено факт підроблення митних документів, їх ксерокопії з необхідним поясненням надсилаються до органів доходів і зборів, у зоні діяльності яких проживають особи, за якими зареєстровані відповідні транспортні засоби.

Пунктом 15 Порядку №1388, зокрема, визначено, що під час проведення державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку транспортні засоби (крім випадків реєстрації нових транспортних засобів, перереєстрації транспортних засобів у зв'язку із зміною найменування та адреси юридичних осіб, прізвища, імені чи по батькові, місця проживання фізичних осіб, які є власниками транспортних засобів, вибракування їх у цілому) підлягають огляду фахівцями експертної служби МВС з метою звірення ідентифікаційних номерів їх складових частин з номерами, зазначеними в поданих власником для реєстрації документах. За результатами огляду в документах, які подаються для державної реєстрації, робиться відповідна відмітка або складається акт огляду. Експертне дослідження транспортного засобу і реєстраційних документів на транспортний засіб (інших документів, які є підставою для реєстрації транспортного засобу) проводиться за заявою власника з метою визначення справжності ідентифікаційних номерів транспортного засобу і реєстраційних документів.

Відповідно до абз.1-3 п.40 Порядку №1388, зняття з обліку транспортних засобів проводиться після їх огляду в сервісному центрі МВС на підставі заяви власника, документа, що посвідчує особу, виконавчого напису нотаріуса, постанови державного виконавця або рішення суду.

Дозволяється проводити огляд транспортних засобів, які знімаються з обліку, за їх місцезнаходженням з дотриманням вимог пункту 15 цього Порядку. Такий огляд оформляється фахівцем експертної служби МВС відповідним актом, засвідчується його підписом та скріплюється печаткою адміністратора сервісного центру МВС.

У разі встановлення факту знищення, фальсифікації або підроблення ідентифікаційних номерів складових частин транспортних засобів, виявлення транспортних засобів, зареєстрованих (перереєстрованих), знятих з обліку в уповноважених органах МВС, у тому числі тимчасово, за фіктивними чи підробленими документами або таких, що розшукуються правоохоронними органами України у зв'язку з незаконним заволодінням, уповноважені особи сервісних центрів МВС оформляють в установленому порядку необхідні документи, скасовують державну реєстрацію (перереєстрацію), зняття з обліку транспортних засобів і передають усі відповідні документи та за наявності транспортні засоби до відповідного органу досудового розслідування. Якщо виявлено факт підроблення митних документів, їх ксерокопії з необхідним поясненням надсилаються до органів доходів і зборів, у зоні діяльності яких проживають особи, за якими зареєстровані відповідні транспортні засоби.

Отже вказаною нормою чітко визначено, що скасування державної реєстрації транспортного засобу можливе у разі подання заяви власника або виявлення працівниками сервісного центру МВС під час огляду транспортного засобу, який проводиться на підставі заяви власника, факту фіктивності чи підробки документів, за якими проводилася реєстрація.

Як вбачається з тексту оскаржуваного висновку від 22 серпня 2018 року підставою для скасування реєстрації транспортного засобу марки AUDI A6 2012 року випуску, VIN номер WAUZZZ4G4CN048081, номер шасі (кузова, рами) Y89B10300GAC87031, чорного кольору, номерний знак НОМЕР_1 за позивачем, була постанова Генеральної прокуратури України та те, що перша реєстрація транспортного засобу здійснена без сплати власником передбачених законодавством податків і зборів (обов'язкових платежів) та за відсутності сертифікатів відповідності, виданих уповноваженими органами або органами із сертифікації, акредитованими відповідно до законодавства, призначеними Міністерством інфраструктури України.

Проте, транспортний засіб марки марки AUDI A6 2012 року випуску, VIN номер WAUZZZ4G4CN048081, номер шасі (кузова, рами) Y89B10300GAC87031, чорного кольору був зареєстрований за ОСОБА_3 та перереєстрований Територіальним сервісним центром 1442 за ОСОБА_1

Таким чином, скасування державної реєстрації (перереєстрації) транспортного засобу можливе у разі виявлення факту фіктивності чи підробки документів за якими проводилась реєстрація. При цьому, такі обставини мають бути підтверджені належними та допустимими доказами.

З норм діючого законодавства не вбачається, що факт фіктивності чи підробки документів, за якими проводилися реєстрації транспортних засобів може бути встановлений слідчим під час здійснення досудового розслідування кримінального провадження. Підставою для скасування державної реєстрації може бути судове рішення (вирок суду) за результатом розгляду кримінального провадження, яким буде встановлений факт підробки (фіктивності) документів, на підставі яких були зареєстровані автомобілі.

Так, як висновки сервісного центру МВС про відсутність сплати власником при першій реєстрації передбачених законодавством податків і зборів (обов'язкових платежів) та за відсутності сертифікатів відповідності, виданих уповноваженими органами або органами із сертифікації, акредитованими відповідно до законодавства, призначеними Міністерством інфраструктури України, ґрунтуються на даних досудового розслідування в межах кримінального провадження № 32016100040000058, тому такі факти повинні бути перевірені, прийняті судом як належні та відображені у судовому рішенні (вирок або ухвала) за результатами розгляду кримінального провадження по суті.

Суд зазначає, що як на момент скасування державної реєстрації транспортного засобу позивача, так і на час судового розгляду справи, відсутнє судове рішення, яким би було встановлено факт підробки (фіктивності) документів, що стали підставою для проведення державної реєстрації автомобіля позивача, що підтверджує необґрунтованість та передчасність дій та рішення відповідача.

Крім того, суд зауважує, що під час вчинення дій з реєстрації (перереєстрації) автомобіля відповідач не був позбавлений можливості здійснити перевірку наданих документів, у разі наявності сумніву щодо поданих документів.

Судом також встановлено, що відповідачем скасовано державну реєстрацію автомобіля позивача без посиланням на будь-який нормативно правовий акт та зазначення пункту Порядку № 1388. Посилання на п. 40 Порядку № 1388, котрим передбачено підстави для скасування державної реєстрації транспортних засобів, в спірному рішенні відповідача відсутнє взагалі.

Отже, скасування територіальним сервісним центром 1442 державної реєстрації транспортного засобу марки AUDI A6 2012 року випуску, VIN номер WAUZZZ4G4CN048081, номер шасі (кузова, рами) Y89B10300GAC87031, чорного кольору, номерний знак НОМЕР_1, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу СХО 758376 за позивачем здійснювалась за відсутності документів чи інших підтверджуючих обставин, що засвідчують факт реєстрації (перереєстрації), в Центрі.

При цьому, суд також враховує, що в листопаді 2016 року проведено перереєстрацію вказаного транспортного засобу на ОСОБА_1 по договору купівлі-продажу в ТСЦ 8047 з видачею свідоцтва про реєстрацію. Хоча контроль за дотриманням приписів законодавства щодо наявності будь-яких обмежень щодо відчуження транспортного засобу є обов'язком органів, що здійснюють реєстрації чи перереєстрацію транспортного засобу.

Відповідно до практики Європейського суду з прав людини, викладеної у рішенні від 20 січня 2012 року Рисовський проти України , ризик будь-якої помилки державного органу, у тому числі тої, причиною якої є їх власна недбалість, повинен покладатись на саму державу та її органи. Європейський суд зазначив, що принцип належного урядування , як правило, не повинен перешкоджати державним органам виправляти випадкові помилки, навіть ті, причиною яких є їхня власна недбалість.

Європейський суд з прав людини неодноразово зазначав, що потреба виправити колишню помилку не повинна непропорційним чином втручатись в нове право, набуте особою, яка покладалася на легітимність добросовісних дій державного органу. Іншими словами, державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов'язків (справа Пінкова та Пінк проти Чеської Республіки , Лелас проти Хорватії ). Ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються.

Отже, помилка державного органу при первинній реєстрації транспортного засобу не може порушувати право нового власника транспортного засобу, на якого останній перереєстрований, на користування та розпорядження належним йому майном.

Статтею 41 Конституції України визначено, що кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності. Право приватної власності набувається в порядку, визначеному законом. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним. Примусове відчуження об'єктів права приватної власності може бути застосоване лише як виняток з мотивів суспільної необхідності, на підставі і в порядку, встановлених законом, та за умови попереднього і повного відшкодування їх вартості. Примусове відчуження таких об'єктів з наступним повним відшкодуванням їх вартості допускається лише в умовах воєнного чи надзвичайного стану.

Таким чином, право власності є одним з основоположних прав людини і громадянина, яке гарантується державою на конституційному рівні.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 1 статті 2 КАС України визначено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Відповідно до ч. 2 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень суб'єктів владних повноважень, суди перевіряють, зокрема, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачі, заперечуючи проти позову, не довели суду, що, діяли на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

Зважаючи на вищевикладене, суд дійшов висновку, що оскаржуваний у даній справі висновок Регіонального сервісного центру МВС України в Донецькій області від 22 серпня 2018 року прийнято необґрунтовано, тобто без урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття оскаржуваного рішення, а відтак є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Враховуючи те, що висновок відповідача від 22 серпня 2018 року щодо скасування реєстрації транспортного засобу марки AUDI A6 2012 року випуску, VIN номер WAUZZZ4G4CN048081, номер шасі (кузова, рами) Y89B10300GAC87031, чорного кольору, номерний знак НОМЕР_1, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу СХО 758376 суд вважає протиправним та таким, що підлягає скасуванню, позовна вимога позивача про зобов'язання відповідача відновити реєстрацію транспортного засобу є належним способом захисту порушених прав позивача, а відтак підлягає задоволенню.

За вимогами ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Згідно частини 3 статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України У виняткових випадках залежно від складності справи складення рішення, постанови у повному обсязі може бути відкладено на строк не більш як десять, а якщо справа розглянута у порядку спрощеного провадження - п'ять днів з дня закінчення розгляду справи.

Відповідно до частини 4 статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

З огляду на викладене, на підставі положень Конституції України, ст.ст. 2, 17, 77, 90, 139, 242-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги ОСОБА_1 (місце реєстрації відповідно паспорта громадянина України: 84500, АДРЕСА_1, РНОКПП НОМЕР_2) до Регіонального сервісного центру МВС в Донецькій області (місцезнаходження згідно даних з ЄДР: 87523, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Нове життя, буд. 14, код ЄДРПОУ 40112123), територіального сервісного центру № 1442 Регіонального сервісного центру МВС в Донецькій області (місцезнаходження: 84500, Донецька область, м. Бахмут, вул. Ювілейна, буд. 41) про визнання протиправним та скасування висновку від 22 серпня 2018 року, зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати висновок Регіонального сервісного центру МВС в Донецькій області від 22 серпня 2018 року, яким анульована (скасована) реєстрація автомобіля марки AUDI A6 2012 року випуску, VIN номер WAUZZZ4G4CN048081, номер шасі (кузова, рами) Y89B10300GAC87031, чорного кольору, державний номер НОМЕР_1 та внесено номерний знак НОМЕР_1 та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу СХО 758376 в базу розшуку.

Зобов'язати територіальний сервісний центр № 1442 Регіонального сервісного центру МВС в Донецькій області відновити державну реєстрацію автомобіля марки AUDI A6 2012 року випуску, VIN номер WAUZZZ4G4CN048081, номер шасі (кузова, рами) Y89B10300GAC87031, чорного кольору, державний номер НОМЕР_1.

Стягнути з Регіонального сервісного центру МВС в Донецькій області (код ЄДРПОУ 40112123) за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_2) судові витрати з судового збору у розмірі 1 409 (одну тисячу чотириста дев'ять) гривень 60 копійок.

Рішення складено у повному обсязі та підписано 25 січня 2019 року.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя Голубова Л.Б.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.01.2019
Оприлюднено03.02.2019
Номер документу79548475
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/9817/18-а

Рішення від 16.01.2019

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

Ухвала від 17.12.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

Ухвала від 21.11.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

Ухвала від 31.10.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

Ухвала від 23.10.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

Ухвала від 05.10.2018

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні