Справа № 420/5949/18
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 січня 2019 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В. за участю секретаря судового засідання Рижук В.І., представника позивача - ОСОБА_1 (за довіреністю), представника відповідача - ОСОБА_2 (за довіреністю), розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «ОЙЛ ГАРАНТ» до Головного управління Держпраці в Одеській області про визнання протиправними та скасування постанов про накладення штрафу, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ОЙЛ ГАРАНТ» звернулося до суду з позовом до Головного управління Держпраці в Одеській області, в якому просить:
- визнати протиправною та скасувати постанову про накладення штрафу №ОД946/147/АВ/П/СП/ФС від 01.11.2018 року;
- визнати протиправною та скасувати постанову про накладення штрафу №ОД947/147/АВ/ПТ/ІП/ФС від 01.11.2018 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 01.11.2018 року Головним управлінням Держпраці в Одеській області була винесена постанова про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами №ОД946/147/АВ/П/СП/ФС та Постанова про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами №ОД947/147/АВ/ПТ/ІП/ФС. Згідно постанови №ОД946/147/АВ/П/СП/ФС на ТОВ ОЙЛ ГАРАНТ був накладений штраф в розмірі 11169 грн. за порушення вимог абзацу 6 частини 2 статті 265 Кодексу законів про працю України. Згідно постанови №ОД947/147/АВ/ПТ/ІП/ФС на позивача був накладений штраф в розмірі 3723 грн. за порушення вимог абзацу 8 частини 2 статті 265 Кодексу законів про працю України.
Позивач вказав, що повідомлення відповідача від 22.10.2018 року №154 та №155 про те, що розгляд справи щодо вирішення питання про накладення штрафу відбудеться 01.11.2018 року о 10:15 год., було отримано позивачем 30.10.2018 року, тобто менше ніж за 5 днів.
Позивач зазначив, що 09.10.2018 року на поштову адресу Товариства надійшли ОСОБА_1 про неможливість проведення інспекційного відвідування №ОД946/147/НД/АВ від 04.10.2018 року, ОСОБА_1 про неможливість проведення інспекційного відвідування №ОД947/147/НД/АВ від 04.10.2018 року, Вимога про надання документів №ОД946/147/ПД від 04.10.2018 року, Вимога про надання документів №ОД947/147/ПД від 04.10.2018 року. З тексту ОСОБА_1 про неможливість проведення інспекційного відвідування №ОД946/147/НД/АВ від 04.10.2018 року та ОСОБА_1 про неможливість проведення інспекційного відвідування №ОД947/147/НД/АВ від 04.10.2018 року стало відомо, що інспектор праці в період з 24.09.2018 року по 04.10.2018 року проводила інспекційне відвідування Товариства за його юридичною адресою: м. Одеса, вул. Чорноморського Козацтва, 72, з питань дотримання вимог трудового законодавства. У зв'язку з ненаданням для ознайомлення книг, реєстрів та документів, ведення яких передбачено законодавством про працю, що містять інформацію / відомості з питань, які є предметом інспекційного відвідування, невиїзного інспектування, їх завірених об'єктом відвідування копій або витягів та відсутністю документів, ведення яких передбачено законодавством про працю, інспектор праці ОСОБА_3 склала Вимогу про надання документів №ОД946/147/ПД від 04.10.2018 року та Вимогу про надання документів №ОД947/147/ПД від 04.10.2018 року із строком їх виконання - до 10.10.2018 року.
Позивач вказав, що директор Товариства ОСОБА_4 в період з 21.09.2018 року по 28.09.2018 року перебувала у щорічній відпустці. В період відпустки вона знаходилась за межами України. Про проведення перевірки Товариства відповідачем директор Товариства дізнався з вищевказаних ОСОБА_1 та Вимог, які отримав 09.10.2018 року. Отримавши вищевказані документи, директор Товариства зв'язалась телефоном з державним інспектором Смірновою А.В., та повідомила про те, що була у відпустці і ніяких направлень на здійснення інспекційного відвідування не отримувала, однак з метою недопущення конфліктної ситуації, запропонувала інспектору праці ознайомитись з документами Товариства у службовому приміщені відповідача. Інспектор Смірнова A.B. погодилась на таку пропозицією, та призначила зустріч на 11.10.2018 року. Директор Товариства, прибувши 11.10.2018 року до Головного управління Держпраці в Одеській області, не знайшов ОСОБА_3 у її службовому кабінеті. Зв'язавшись телефоном з державним інспектором, отримала відповідь, що вона сьогодні зайнята, знаходиться на виїзді, і що сама зв'яжеться з директором Товариства, коли звільниться від справ.
Позивач зазначив, що 17.10.2018 року на поштову адресу Товариства надійшли ОСОБА_1 інспекційного відвідування юридичної особи, яка використовує найману працю №ОД946/147/АВ від 12.10.2018 року та ОСОБА_1 інспекційного відвідування юридичної особи, яка використовує найману працю № ОД947/147/АВ від 12.10.2018 року. ОСОБА_5 і стали підставою для винесення оскаржуваних постанов.
Також позивач зазначив, що діючим законодавством чітко визначено, що під час проведення позапланової перевірки інспектор праці зобов'язаний пред'явити службове посвідчення та направлення для проведення позапланової перевірки, надати копію направлення на здійснення інспекційного відвідування та внести запис до журналу реєстрації заходів державного нагляду. Вказані дії інспектор праці ОСОБА_3 не вчинила, тому, на думку Товариства, оскаржувані постанови винесені на підставі висновків незаконно проведеної перевірки. Окрім того, директор Товариства після отримання Вимог про надання документів від позивача вчиняла дії, направлені на надання всіх документів, що вимагала посадова особа відповідача.
Ухвалою від 19.11.2018 року відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі та призначено підготовче засідання на 10 грудня 2018 року об 11:00 год.
У підготовчому засіданні 10.12.2018 року суд оголосив перерву до 15.01.2019 року до 10:00 год. з метою дотримання процесуальних прав учасників справи на подання усіх заяв по суті справи та права відповідача на подання відзиву на позов.
Ухвалою від 15.01.2019 року судом продовжено строк підготовчого провадження у справі на 30 днів.
Ухвалою від 15.01.2019 року суд закрив підготовче провадження і призначив справу до судового розгляду по суті на 22 січня 2019 року о 10 год. 00 хв.
У судове засідання, призначене на 22 січня 2019 року о 10 год. 00 хв., з'явилися представник позивача та представник відповідача.
Під час судового розгляду справи представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив їх задовольнити з підстав, викладених у позові.
Представник відповідача проти задоволення позову заперечував, вважав позов необгрунтованим. 13.12.2018 року представник відповідача надав письмовий відзив на позов, в якому зазначив, що на підставі заяви ОСОБА_6 від 10.09.2018 року, звернення ОСОБА_6 на Урядову гарячу лінію 1545 від 12.09.2018 року №СИ-8513557 та звернення ОСОБА_7 на Урядову гарячу лінію 1545 від 11.09.2018 року №ЖИ-8509849 начальником Головного управління було прийнято рішення про здійснення інспекційного відвідування TOB ОЙЛ ГАРАНТ , яке оформлено наказом Про проведення інспекційного відвідування від 19.09.2018 року №1421. На підставі направлення на здійснення інспекційного відвідування від 19.09.2018 року №15/01-29-2763 головний державний інспектор відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів Управління з питань праці Головного управління Держпраці в Одеській області ОСОБА_8 та головний державний інспектор відділу експертизи умов праці Управління з питань праці Головного управління Держпраці в Одеській області ОСОБА_9 24.09.2018 року здійснили вихід за місцем реєстрації об'єкта відвідування за адресою: м. Одеса, вул. Чорноморського козацтва, буд. 72.
Представник відповідача вказав, що повноваження були перевірені співробітниками охорони приміщення та забезпечено доступ до офісу TOB ОЙЛ ГАРАНТ . В офісі інспекторами праці було пред'явлено посвідчення, передано копію направлення уповноваженому представнику для передачі керівництву TOB ОЙЛ ГАРАНТ , також було надано перелік документів, необхідних для проведення інспекційного відвідування.
Враховуючи, що TOB ОЙЛ ГАРАНТ не було відмовлено у допуску до проведення контрольного заходу - повноваження інспекторів праці були належним чином підтверджені та перевірені.
Представник відповідача зазначив, що інспекторів праці було попереджено, що керівник об'єкту відвідування знаходиться у відпустці та запропоновано зачекати. У телефонній розмові від 02.10.2018 року керівник TOB ОЙЛ ГАРАНТ ОСОБА_4 повідомила, що частина запитуваних документів вже готова та домовилась про зустріч у той самий день. Проте, до закінчення всього періоду проведення контрольного заходу документи не були надані та не повідомлено про можливість огляду оригіналів документів та отримання копій.
За таких обставин, з метою повного та всебічного дослідження питань, порушених у зверненнях громадян, було направлено акт про неможливість проведення інспекційного відвідування №ОД946/147/НД7АВ від 04.10.2018 року листом №6501104287140 від 05.10.2018 року та вимогу про надання документів та інформації, ведення яких передбачено законодавством про працю, що містять інформацію/відомості з питань, які є предметом інспекційного відвідування №ОД946/147/ПД від 04.10.2018 року.
Вимога містила зобов'язання надати документи до 10 год. 00 хв. 10.10.2018 року. Згідно сервісу відстеження поштових відправлень встановлено, що зазначені вимогу та акт було отримано TOB ОЙЛ ГАРАНТ 09.10.2018 року. Отримавши вимогу, ОСОБА_4 09.10.2018 року зв'язалась телефоном з інспектором Головного управління та запропонувала ознайомитись з документами в службовому приміщенні інспектора. ОСОБА_3 погодилась, узгодивши з керівником TOB ОЙЛ ГАРАНТ дату надання документів - 11.10.2018 року. В телефонному режимі 11.10.2018 року керівник TOB ОЙЛ ГАРАНТ ОСОБА_4 повідомила, що запитувані документи залишені на робочому місці інспектора праці ОСОБА_3
Представник відповідача зазначив, що на виконання вимоги інспектора праці було надано: документальне підтвердження виплат належних сум ОСОБА_7 та ОСОБА_6; копії листків непрацездатності та розрахунки до них ОСОБА_7 та ОСОБА_6; графік відпусток ОСОБА_7 та ОСОБА_6; заяви-розрахунки; особова картка ОСОБА_7 та ОСОБА_6 з документальним підтвердженням прийняття на роботу та звільнення; робоча інструкція оператора заправних станцій ОСОБА_7; штатний розпис станом на 01.01.2018 року; статут; розрахунково-платіжна відомість по ОСОБА_7 та ОСОБА_6
Представник відповідача вказав, що TOB ОЙЛ ГАРАНТ було створено перешкоди у проведенні інспекційного відвідування, а саме: не надано на вимогу інспектора праці: посадову інструкцію ОСОБА_10, правила внутрішнього трудового розпорядку/графіки змінності, штатний розпис з актуальними змінами на час проведення заходу державного контролю, документи щодо діяльності комісії (уповноваженого) підприємства, установи, організації із загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням (локальні нормативні акти, протоколи, рішення та ін.) з 01.01.2018 року, документальне підтвердження проведення атестації робочих місць, документи, що підтверджують облік використання робочого часу з січня 2018 відносно ОСОБА_7 та ОСОБА_6, письмові пояснення керівництва TOB ОЙЛ ГАРАНТ або інших уповноважених осіб стосовно: виплати ОСОБА_7 та ОСОБА_6 допомоги у зв'язку із тимчасовою непрацездатністю; ненадання до відповідного органу довідки про умови праці ОСОБА_7; причин примусу до звільнення ОСОБА_6; причини недопуску ОСОБА_6 до роботи.
Представник відповідача зазначив, що жодних письмових пояснень з приводу причин ненадання документів та інформації TOB ОЙЛ ГАРАНТ не надано.
Також представник відповідача зазначив, що повідомлення від 22.10.2018 року №155 про дату та час розгляду справи направлено засобами поштового зв'язку листом від 26.10.2018 року №6502003377293, тобто за 6 днів до розгляду справи. Керівник TOB ОЙЛ ГАРАНТ ОСОБА_4 отримала повідомлення завчасно 30.10.2018 року. При розгляді справи про накладення штрафу ОСОБА_4 була присутня та заперечувала проти накладення фінансових санкцій, посилаючись на брак часу для надання документів.
Заслухавши вступне слово представника позивача та представника відповідача, дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, суд встановив наступні обставини.
Судом встановлено, що 08.06.2018 року відповідач склав Припис про усунення виявлених порушень №ОД193/147/АВ/П на підставі акту інспекційного відвідування від 31.05.2018 року №ОД193/147/АВ, яким зобов'язав керівника TOB ОЙЛ ГАРАНТ або іншу уповноважену особу усунути такі порушення: порушення строків виплати заробітної плати працівникам за час щорічної відпустки, строк для усунення порушення - до 15.06.2018 року (а.с. 113-114).
Листом від 11.06.2018 року TOB ОЙЛ ГАРАНТ повідомило ГУ Держпраці в Одеській області про те, що порушення ч.4 ст.115 КЗпП України, виявлені під час інспекційного відвідування, будуть усунені у строки, встановлені приписом (а.с. 115).
11.09.2018 року на Урядову гарячу лінію 1545 надійшло звернення ОСОБА_7 №ЖИ-8509849, в якому остання просила вжити невідкладні заходи для видачі їй роботодавцем - ТOB ОЙЛ ГАРАНТ довідки про умови праці для проходження МСЕК та передачі лікарняних листів до ФСС України (а.с. 77).
12.09.2018 року на адресу Головного управління Держпраці в Одеській області надійшла заява ОСОБА_6 від 10.09.2018 року, в якій остання просила провести перевірку ТOB ОЙЛ ГАРАНТ з питань повноти нарахування заробітної плати, а саме: оплату за надурочний час нічних змін, святкових днів та індексації заробітної плати (а.с. 78-78).
12.09.2018 року на Урядову гарячу лінію 1545 надійшло звернення ОСОБА_6 №СИ-8513557, в якому остання просила з'ясувати та надати роз'яснення, на якій підставі керівництво ТOB ОЙЛ ГАРАНТ має намір звільнити заявницю (а.с. 76).
Наказом начальника Головного управління Держпраці в Одеській області від 19.09.2018 року №1416 Про проведення інспекційного відвідування щодо стану виконання вимог припису про усунення виявлених порушень №ОД193/147/АВ/П від 08.06.2018 року, наказано головному державному інспектору відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів Управління з питань праці Головного управління Держпраці в Одеській області ОСОБА_8 у період з 24.09.2018 року по 05.10.2018 року (включно) здійснити позаплановий захід державного контролю за додержанням законодавства про працю у формі інспекційного відвідування Товариства з обмеженою відповідальністю «ОЙЛ ГАРАНТ» (код ЄДРПОУ 41477056), що зареєстровано за адресою: 65003, м. Одеса, вул. Чорноморського козацтва, буд. 72 (а.с. 116).
Наказом начальника Головного управління Держпраці в Одеській області від 19.09.2018 року №1421 Про проведення інспекційного відвідування , відповідно до вимог Конвенції Міжнародної організації праці №81, яка ратифікована Законом України від 08.09.2004 року №1985-IV, ст.259 КЗпП України, ст.6 Закону України Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (із змінами, внесеними згідно із Законом України від 07.12.2017 року №2246-VIII), постанови КМУ Про затвердження переліку органів державного нагляду (контролю), на які не поширюється дія Закону України Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 18.12.2017 року№1101, п.п.1 п.5 Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, затвердженого постановою КМУ від 26.04.2017 року№295, на підставі заяви пані ОСОБА_6 від 10.09.2018 року, звернення пані ОСОБА_6 на Урядову гарячу лінію 1545 від 12.09.2018 року №СИ-8513557 та звернення пані ОСОБА_7 на Урядову гарячу лінію 1545 від 11.09.2018 року №ЖИ-8509849 - наказано головному державному інспектору відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів Управління з питань праці Головного управління Держпраці в Одеській області ОСОБА_8 та головному державному інспектору відділу експертизи умов праці Управління з питань праці Головного управління Держпраці в Одеській області ОСОБА_9 у період з 24.09.2018 року по 05.10.2018 року (включно) здійснити позаплановий захід державного контролю за додержанням законодавства про працю у формі інспекційного відвідування Товариства з обмеженою відповідальністю «ОЙЛ ГАРАНТ» (код ЄДРПОУ 41477056), що зареєстровано за адресою: 65003, м. Одеса, вул. Чорноморського козацтва, буд. 72 (а.с. 80).
19.09.2018 року для здійснення інспекційного відвідування Товариства з обмеженою відповідальністю «ОЙЛ ГАРАНТ» відповідно до наказу від 19.09.2018 року №1421, Головним управлінням Держпраці в Одеській області було видано направлення №15/01-29-2763 на здійснення інспекційного відвідування у період з 24.09.2018 року по 05.10.2018 року (включно) (а.с. 81).
19.09.2018 року для здійснення інспекційного відвідування Товариства з обмеженою відповідальністю «ОЙЛ ГАРАНТ» відповідно до наказу від 19.09.2018 року №1416, Головним управлінням Держпраці в Одеській області було видано направлення №15/01-29-2768 на здійснення інспекційного відвідування у період з 24.09.2018 року по 05.10.2018 року (включно). Предмет здійснення позапланового заходу: стан виконання вимог припису про усунення виявлених порушень №ОД193/147/АВ/П від 08.06.2018 року (а.с. 117).
04.10.2018 року інспектором праці ОСОБА_8 складено ОСОБА_5 №ОД946/147/НД/АВ про неможливість проведення інспекційного відвідування ТОВ «ОЙЛ ГАРАНТ» о 12:30 год. 25.09.2018 року, у зв'язку з ненаданням для ознайомлення книг, реєстрів та документів, ведення яких передбачено законодавством про працю, що містять інформацію/відомості з питань, які є предметом інспекційного відвідування, невиїзного інспектування, їх завірених об'єктом відвідування копій або витягів (а.с. 82-84).
04.10.2018 року інспектором праці ОСОБА_8 складено ОСОБА_5 №ОД947/147/НД/АВ про неможливість проведення інспекційного відвідування ТОВ «ОЙЛ ГАРАНТ» о 12:30 год. 25.09.2018 року, у зв'язку з відсутністю документів, ведення яких передбачено законодавством про працю (а.с. 120-122).
04.10.2018 року інспектором праці ОСОБА_8 винесено вимогу про надання документів №ОД946/147/ПД, якою зобов'язано керівника ТОВ «ОЙЛ ГАРАНТ» ОСОБА_4С, або іншу уповноважену особу у строк до 10:00 год. 10 жовтня 2018 року надати документи, необхідні для проведення інспекційного відвідування, а саме: статут ТОВ «ОЙЛ ГАРАНТ» ; колективний договір; особові картки ОСОБА_7 та ОСОБА_6; штатний розпис з 01.01.2018 року; посадові інструкції ОСОБА_7 та ОСОБА_6; правила внутрішнього трудового розпорядку/графіки змінності; накази (розпорядження) про прийняття на посаду, зміну істотних умов праці та звільнення з посади з доказами підтвердження правомірності прийняття (особиста заява працівника, повідомлення про зміну істотних умов, докази ознайомлення) з 01.01.2018 року стосовно ОСОБА_7 та ОСОБА_6; листи непрацездатності ОСОБА_7 та ОСОБА_6 з 01.01.2018 року; документи щодо діяльності комісії (уповноваженого) підприємства, установи, організації із загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням (локальні нормативні акти, протоколи, рішення та ін.) з 01.01.2018 року; заяви-розрахунки з відміткою про отримання органами Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності з 01.01.2018 року стосовно ОСОБА_7 та ОСОБА_6; документальне підтвердження проведення атестації робочих місць; документи, що підтверджують облік використання робочого часу з січня 2018 відносно ОСОБА_7 та ОСОБА_6; документи що підтверджують нарахування та виплату заробітної плати та інших витрат, передбачених законодавством про працю з січня 2018 року відносно ОСОБА_7 та ОСОБА_6; письмові пояснення керівництва TOB ОЙЛ ГАРАНТ або інших уповноважених осіб стосовно: виплати ОСОБА_7 та ОСОБА_6 допомоги у зв'язку із тимчасовою непрацездатністю; ненадання до відповідного органу довідки про умови праці ОСОБА_7; причин примусу до звільнення ОСОБА_6; причини недопуску ОСОБА_6 до роботи (а.с. 85-87).
04.10.2018 року інспектором праці ОСОБА_8 винесено вимогу про надання документів №ОД947/147/ПД, якою зобов'язано керівника ТОВ «ОЙЛ ГАРАНТ» ОСОБА_4С, або іншу уповноважену особу у строк до 10:00 год. 10 жовтня 2018 року надати документи, необхідні для проведення інспекційного відвідування, а саме: графік надання відпусток ОСОБА_7 та ОСОБА_6; накази (розпорядження) про надання відпусток з 01.06.2018 року з підставою для прийняття; документи, що підтверджують облік використання робочого часу з червня 2018 року; документи, що підтверджують нарахування та виплату заробітної плати та інших виплат, передбачених законодавством про працю з червня 2018 року; письмові пояснення керівництва ТОВ «ОЙЛ ГАРАНТ» , або інших уповноважених осіб стосовно строків виплати заробітної плати та інших належних виплат (а.с. 118-119).
За результатами інспекційного відвідування TOB ОЙЛ ГАРАНТ відповідачем складено акт інспекційного відвідування юридичної особи, яка використовує найману працю №ОД946/147/АВ від 12.10.2018 року (а.с. 89-99).
Відповідно до зазначеного акту перевірки, ГУ Держпраці в Одеській області встановлено наступні порушення позивачем:
1) ч.1 ст.32 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування - під час проведення інспекційного відвідування, зокрема, було досліджено листки непрацездатності серії АДЖ №537958 (з 17.08.2018 року по 13.09.2018 року) та АДЖ №680103 (з 14.09.2018 року по 19.09.2018 року). За результатами дослідження наданих документів виявлено порушення ч.1 ст.32 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування де визначено, що документи для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах розглядаються не пізніше десяти днів з дня їх надходження. Документальне підтвердження розгляду зазначених листків непрацездатності TOB ОЙЛ ГАРАНТ не надано;
2) ч.ч. 1, 3 ст.49-2 КЗпП України - згідно наказу TOB ОЙЛ ГАРАНТ №18-п від 07.09.2018 року Про внесення змін до штатного розпису та скорочення чисельності працівників пані ОСОБА_6 з 07.11.2018 року внесено зміни до штатного розпису з виведенням з нього 1 посади оператора заправної станції АЗС №24, 07.11.2018 року підготувати наказ по особовому складу про звільнення оператора заправних станцій АЗС №24 ОСОБА_6 згідно п.1 ст.40 КЗпП України з виплатою повного розрахунку згідно чинного законодавства та 07.11.2018 року видати трудову книжку оператору заправних станцій АЗС №24 ОСОБА_6. Згідно наказу TOB ОЙЛ ГАРАНТ №215-К від 07.09.2018 року Про особовий склад оператора заправних станцій АЗС №24 пані ОСОБА_6 звільнено з 07.09.2018 року згідно п.1 ст.40 КЗпП України від 07.09.2018 року. Докази ознайомлення з наказом TOB ОЙЛ ГАРАНТ №215-К від 07.09.2018 року Про особовий склад причетних осіб відсутні. Документальне підтвердження надання пані ОСОБА_6 попередження про наступне вивільнення/звільнення та пропозиції іншої роботи для пані ОСОБА_6 TOB ОЙЛ ГАРАНТ не надано, що є порушенням ч.ч. 1,3 ст.49 2 КЗпП України;
3) п. 1, 4 Порядку від 01.08.1992 року №442 - відповідно до наданих документів та отриманої інформації TOB ОЙЛ ГАРАНТ не забезпечено проведення атестації робочих місць за умови праці з урахуванням вимог чинного законодавства.
Також за результатами інспекційного відвідування TOB ОЙЛ ГАРАНТ відповідачем складено акт інспекційного відвідування юридичної особи, яка використовує найману працю №ОД947/147/АВ від 12.10.2018 року (а.с. 124-132).
12.10.2018 року відповідач склав Припис про усунення виявлених порушень №ОД946/147/АВ/П (а.с. 101-102), яким зобов'язав керівника TOB ОЙЛ ГАРАНТ або іншу уповноважену особу усунути такі порушення:
- відсутнє документальне підтвердження розгляду листків непрацездатності у відповідності до вимог чинного законодавства, строк усунення порушення - до 26.10.2018 року;
- відсутнє документальне підтвердження надання попередження про наступне вивільнення/звільнення та пропозиції іншої роботи працівникові, строк усунення порушення - до 26.10.2018 року;
- не забезпечено проведення атестації робочих місць за умови праці з урахуванням вимог чинного законодавства, строк усунення порушення - до 06.11.2018 року.
22.10.2018 року начальник ГУ Держпраці в Одеській області, розглянувши акт інспекційного відвідування ТОВ ОЙЛ ГАРАНТ від 12.10.2018 року №ОД946/147/АВ, прийняв рішення №ОД946/147/АВ/П/ІП щодо розгляду справи про накладення штрафу на ТОВ ОЙЛ ГАРАНТ відповідно до абз.6 ч.2 ст.265 КЗпП України (а.с. 103-104).
Також 22.10.2018 року начальник ГУ Держпраці в Одеській області, розглянувши акт інспекційного відвідування ТОВ ОЙЛ ГАРАНТ від 12.10.2018 року №ОД947/147/АВ, прийняв рішення №ОД947/147/АВ/П/ІП щодо розгляду справи про накладення штрафу на ТОВ ОЙЛ ГАРАНТ відповідно до абз.8 ч.2 ст.265 КЗпП України (а.с. 134-135).
26.10.2018 року ГУ Держпраці в Одеській області надіслало позивачу повідомлення від 22.10.2018 року №154 про розгляд справи щодо вирішення питання про накладення штрафу відповідно до абз.8 ч.2 ст.265 КЗпП України, відповідно до якого розгляд справи відбудеться 01.11.2018 року о 10 год. 15 хв. в приміщенні ГУ Держпраці в Одеській області за адресою: м. Одеса, проспект Шевченка, 2, каб.1 (а.с. 136).
26.10.2018 року ГУ Держпраці в Одеській області надіслало позивачу повідомлення від 22.10.2018 року №155 про розгляд справи щодо вирішення питання про накладення штрафу відповідно до абз.6 ч.2 ст.265 КЗпП України, відповідно до якого розгляд справи відбудеться 01.11.2018 року о 10 год. 30 хв. в приміщенні ГУ Держпраці в Одеській області за адресою: м. Одеса, проспект Шевченка, 2, каб.1 (а.с. 105).
Вищевказані повідомлення отримані позивачем 30.10.2018 року (а.с. 137, 106).
01.11.2018 року посадовими особами ГУ Держпраці в Одеській області складено протокол №168 розгляду справи про накладення штрафу уповноваженою особою ГУ Держпраці в Одеській області ТОВ ОЙЛ ГАРАНТ , яким вирішено скласти постанову про накладення штрафу на ТОВ ОЙЛ ГАРАНТ у розмірі 11169 грн. (а.с. 107-109).
У зазначеному протоколі відображено, що директор ТОВ ОЙЛ ГАРАНТ була присутня на розгляді справи та зазначила, що на момент інспекційного відвідування її не було, і в неї не вистачило часу для надання всіх документів.
01.11.2018 року посадовими особами ГУ Держпраці в Одеській області складено протокол №169 розгляду справи про накладення штрафу уповноваженою особою ГУ Держпраці в Одеській області ТОВ ОЙЛ ГАРАНТ , яким вирішено скласти постанову про накладення штрафу на ТОВ ОЙЛ ГАРАНТ у розмірі 3723 грн. (а.с. 138-140).
У зазначеному протоколі відображено, що директор ТОВ ОЙЛ ГАРАНТ була присутня на розгляді справи та зазначила, що на момент інспекційного відвідування її не було, і в неї не вистачило часу для надання всіх документів.
01.11.2018 року перший заступник начальника ГУ Держпраці в Одеській області на підставі акту підставі акту інспекційного відвідування ТОВ ОЙЛ ГАРАНТ від 12.10.2018 року №ОД946/147/АВ прийняв постанову №ОД946/147/АВ/П/СП/ФС про накладення на ТОВ ОЙЛ ГАРАНТ штрафу у розмірі 11169 грн. на підставі абз.6 ч.2 ст.265 КЗпП України (а.с. 110-112).
01.11.2018 року перший заступник начальника ГУ Держпраці в Одеській області на підставі акту підставі акту інспекційного відвідування ТОВ ОЙЛ ГАРАНТ від 12.10.2018 року №ОД947/147/АВ прийняв постанову №ОД947/147/АВ/ПТ/ІМ/ФС про накладення на ТОВ ОЙЛ ГАРАНТ штрафу у розмірі 11169 грн. на підставі абз.8 ч.2 ст.265 КЗпП України (а.с. 141-142).
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п.1 Положення про Державну службу України з питань праці (далі - Положення №96), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року №96, Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Пунктом 7 Положення встановлено, що Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.
Процедура здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю юридичними особами (включаючи їх структурні та відокремлені підрозділи, які не є юридичними особами) та фізичними особами, які використовують найману працю, визначена в Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року № 295 "Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (далі за текстом - Порядок № 295).
Відповідно до п.2 Порядку №295, державний контроль за додержанням законодавства про працю здійснюється у формі проведення інспекційних відвідувань та невиїзних інспектувань інспекторами праці: Держпраці та її територіальних органів; виконавчих органів міських рад міст обласного значення та сільських, селищних, міських рад об'єднаних територіальних громад (з питань своєчасної та у повному обсязі оплати праці, додержання мінімальних гарантій в оплаті праці, оформлення трудових відносин).
Згідно п.4 Порядку №295, форми службового посвідчення інспектора праці, акта, довідки, припису, вимоги, перелік питань, що підлягають інспектуванню, оприлюднюються на офіційному веб-сайті Держпраці.
Відповідно до п.5 Порядку №295, інспекційні відвідування проводяться, зокрема, за зверненням працівника про порушення стосовно нього законодавства про працю.
Згідно п.14 Порядку №295, під час проведення інспекційного відвідування об'єкт відвідування має право:
1) перевіряти в інспектора праці наявність службового посвідчення;
2) не допускати до проведення інспекційного відвідування у разі: відсутності службового посвідчення; якщо на офіційному веб-сайті Держпраці відсутні рішення Мінсоцполітики про форми службового посвідчення інспектора праці, акта, довідки, припису, вимоги, перелік питань, що підлягають інспектуванню; якщо строк проведення інспекційного відвідування перевищує строки, визначені пунктом 10 цього Порядку;
3) подавати в письмовій формі свої пояснення, зауваження про усунення порушень до акта або припису;
4) вимагати від інспектора праці внесення запису про проведення інспекційного відвідування до відповідного журналу перевірок об'єкта відвідування (за його наявності) перед наданням акта для підпису керівником об'єкта відвідування або його уповноваженим представником;
5) перед підписанням акта бути поінформованим про свої права та обов'язки;
6) вимагати від інспектора праці додержання вимог законодавства;
7) вимагати нерозголошення інформації, що становить комерційну таємницю або є конфіденційною інформацією об'єкта відвідування;
8) оскаржувати в установленому законом порядку неправомірні дії інспектора праці;
9) отримувати консультативну допомогу від інспектора праці з метою запобігання порушенням під час проведення інспекційних відвідувань, невиїзних інспектувань.
Відповідно до п.16 Порядку №296, у разі створення об'єктом відвідування перешкод у діяльності інспектора праці (відмова у допуску до проведення відвідування (ненадання інформації, необхідної для проведення інспекційного відвідування або невиїзного інспектування; перешкода в реалізації інших прав, передбачених пунктом 11 цього Порядку), відсутності об'єкта відвідування або уповноваженої ним особи за місцезнаходженням (адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, інших документах, що стали підставою для проведення відвідування), відсутності документів, ведення яких передбачено законодавством про працю, складається акт про неможливість проведення інспекційного відвідування або невиїзного інспектування із зазначенням відповідних причин, який за можливості підписується керівником об'єкта відвідування або іншою уповноваженою особою.
Пунктами 19, 20 Порядку №295 визначено, що за результатами інспекційного відвідування або невиїзного інспектування складаються акт і у разі виявлення порушень законодавства про працю - припис про їх усунення. Акт складається в останній день інспекційного відвідування або невиїзного інспектування у двох примірниках, які підписуються інспектором праці, що його проводив, та керівником обєкта відвідування або його уповноваженим представником.
Згідно п.23 Порядку №295, припис є обов'язковою для виконання у визначені строки письмовою вимогою інспектора праці про усунення об'єктом відвідування порушень законодавства про працю, виявлених під час інспекційного відвідування або невиїзного інспектування.
Відповідно до п.25 Порядку №295, стан виконання припису перевіряється після закінчення зазначеного у ньому строку усунення недоліків, якщо об'єкт відвідування не надав відповідь або надав її в обсязі, недостатньому для підтвердження факту усунення виявлених порушень.
Відповідно до ч.1 ст.32 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування , документи для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах розглядаються не пізніше десяти днів з дня їх надходження.
Повідомлення про відмову в призначенні допомоги із зазначенням причин відмови та порядку оскарження видається або надсилається заявникові не пізніше п'яти днів після винесення відповідного рішення.
Згідно ч.ч. 1, 3 ст.49-2 КЗпП України, про наступне вивільнення працівників персонально попереджають не пізніше ніж за два місяці.
Одночасно з попередженням про звільнення у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці власник або уповноважений ним орган пропонує працівникові іншу роботу на тому самому підприємстві, в установі, організації. При відсутності роботи за відповідною професією чи спеціальністю, а також у разі відмови працівника від переведення на іншу роботу на тому самому підприємстві, в установі, організації працівник, на власний розсуд, звертається за допомогою до державної служби зайнятості або працевлаштовується самостійно. У разі якщо вивільнення є масовим відповідно до статті 48 Закону України "Про зайнятість населення", власник або уповноважений ним орган доводить до відома державної служби зайнятості про заплановане вивільнення працівників.
Відповідно до ч.4 ст.115 КЗпП України, заробітна плата працівникам за весь час щорічної відпустки виплачується не пізніше ніж за три дні до початку відпустки.
Згідно п.1 Порядку проведення атестації робочих місць за умовами праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 1992 р. N 442, атестація робочих місць за умовами праці (надалі - атестація) проводиться на підприємствах і організаціях незалежно від форм власності й господарювання, де технологічний процес, використовуване обладнання, сировина та матеріали є потенційними джерелами шкідливих і небезпечних виробничих факторів, що можуть несприятливо впливати на стан здоров'я працюючих, а також на їхніх нащадків як тепер, так і в майбутньому.
Відповідно до п.4 Порядку проведення атестації робочих місць за умовами праці, атестація проводиться атестаційною комісією, склад і повноваження якої визначаються наказом по підприємству, організації, в строки, передбачені колективним договором, але не рідше ніж один раз на п'ять років. До складу комісії включається уповноважений представник виборного органу первинної профспілкової організації, а в разі відсутності профспілкової організації - уповноважена найманими працівниками особа.
Відповідальність за своєчасне та якісне проведення атестації покладається на керівника підприємства, організації.
Позачерговоатестація проводиться у разі докорінної зміни умов і характеру праці з ініціативи роботодавця, профспілкового комітету, трудового колективу або його виборного органу, органів Держпраці.
Механізм накладення на суб'єктів господарювання та роботодавців штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, передбачених частиною другою статті 265 Кодексу законів про працю України та частинами другою - сьомою статті 53 Закону України «Про зайнятість населення» (далі - штрафи, визначає Порядок накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2013 року №509.
Відповідно до п.6 Порядку №509, про розгляд справи уповноважені посадові особи письмово повідомляють суб'єктів господарювання та роботодавців не пізніше ніж за п'ять днів до дати розгляду рекомендованим листом чи телеграмою, телефаксом, телефонограмою або шляхом вручення повідомлення їх представникам, про що на копії повідомлення, яка залишається в уповноваженої посадової особи, що надіслала таке повідомлення, робиться відповідна позначка, засвідчена підписом такого представника.
Відповідно до абз. 6 та 8 ч.2 ст.265 КЗпП України, юридичні та фізичні особи - підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу в разі:
недопущення до проведення перевірки з питань додержання законодавства про працю, створення перешкод у її проведенні - у трикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення;
порушення інших вимог трудового законодавства, крім передбачених абзацами другим - сьомим цієї частини, - у розмірі мінімальної заробітної плати.
Суд бере до уваги доводи відповідача, що уповноваженими особами TOB ОЙЛ ГАРАНТ не було відмовлено посадовим особам ГУ Держпраці в Одеській області у допуску до проведення інспекційного відвідування. Тобто, призначення та проведення інспекційного відвідування TOB ОЙЛ ГАРАНТ відбулось із дотриманням вимог чинного законодавства.
При цьому посилання позивача на непред'явлення інспектором службового посвідчення та направлення, ненадання копії направлення, невнесення запису до журналу перевірок - суд до уваги не бере, оскільки згідно п.14 Порядку №295 за наявності таких порушень позивач мав право не допускати відповідача до проведення інспекційного відвідування, проте такий не допуск не мав місця. Щодо запису у журналі перевірок, то такий запис робиться інспектором за умови надання суб'єктом контролю цього журналу.
Слід зазначити, що про недотримання вищевказаних вимог законодавства директор Товариства ані під час інспекційного відвідування, ані під час розгляду справ, по яких прийнято оскаржувані постанови, не заявляла, доказів таких порушень позивач суду не надав, у той час як відповідач спростував ці доводи наданими матеріалами інспекційного відвідування.
Також судом встановлено, що вимога про надання документів та інформації, ведення яких передбачено законодавством про працю, що містять інформацію/відомості з питань, які є предметом інспекційного відвідування №ОД946/147/ПД від 04.10.2018 року, містила зобов'язання надати документи до 10 год. 00 хв. 10.10.2018 року.
Зазначені вимогу та акт було отримано TOB ОЙЛ ГАРАНТ 09.10.2018 року.
На виконання вимоги інспектора праці позивачем було надано лише частину документів а саме: документальне підтвердження виплат належних сум ОСОБА_7 та пані ОСОБА_6; копії листків непрацездатності та розрахунки до них пані ОСОБА_7 та пані ОСОБА_6; графік відпусток ОСОБА_7 та пані ОСОБА_6; заяви-розрахунки; особову картка ОСОБА_7 та ОСОБА_6 з документальним підтвердженням прийняття на роботу та звільнення; робочу інструкцію оператора заправних станцій ОСОБА_7; штатний розпис станом на 01.01.2018 року; статут; розрахунково-платіжна відомість по ОСОБА_7 та ОСОБА_6
Суд бере до уваги доводи відповідача, що TOB ОЙЛ ГАРАНТ було створено перешкоди у проведенні інспекційного відвідування, оскільки не надано на вимогу інспектора праці: посадову інструкцію ОСОБА_10, правила внутрішнього трудового розпорядку/графіки змінності, штатний розпис з актуальними змінами на час проведення заходу державного контролю, документи щодо діяльності комісії (уповноваженого) підприємства, установи, організації із загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням (локальні нормативні акти, протоколи, рішення та ін.) з 01.01.2018 року, документальне підтвердження проведення атестації робочих місць, документи, що підтверджують облік використання робочого часу з січня 2018 року відносно ОСОБА_7 та ОСОБА_6, письмові пояснення керівництва TOB ОЙЛ ГАРАНТ , або інших уповноважених осіб стосовно: виплати ОСОБА_7 та ОСОБА_6 допомоги у зв'язку із тимчасовою непрацездатністю; ненадання до відповідного органу довідки про умови праці ОСОБА_7; причин примусу до звільнення ОСОБА_6; причини недопуску ОСОБА_6 до роботи.
При цьому, жодних письмових пояснень з приводу причин ненадання документів та інформації TOB ОЙЛ ГАРАНТ не надано.
Отже, дії посадової особи Головного управління щодо проведення інспекційного відвідування, складення акту від 04.10.2018 року №ОД946/147/НД/АВ та складання вимоги про надання документів та інформації, ведення яких передбачено законодавством про працю, що містять інформацію/відомості з питань, які є предметом інспекційного відвідування №ОД946/147/ПД від 04.10.2018 року та акту від 12.10.2018 року №ОД946/147/АВ, є законними, правомірними та вчинені згідно чинного законодавства.
З матеріалів справи вбачається, що повідомлення про дату та час розгляду справи від 22.10.2018 року №155 направлено ТОВ ОЙЛ ГАРАНТ засобами поштового зв'язку листом від 26.10.2018 року №6502003377293, тобто за 6 днів до розгляду справи.
Повідомлення про розгляд справи TOB ОЙЛ ГАРАНТ отримало 30.10.2018 року.
Також при розгляді справи про накладення штрафу директор TOB ОЙЛ ГАРАНТ ОСОБА_4 була присутня та заперечувала проти накладення фінансових санкцій посилаючись на брак часу для надання документів, при цьому про відкладення розгляду справи з посиланням на несвоєчасне отримання повідомлення, директор не просила.
Суд погоджується з доводами відповідача, що чинним законодавством України стислі терміни надання документів не визнані обставиною, яка пом'якшує або звільняє від відповідальності за невиконання вимог посадових осіб органів Держпраці.
Отже, дії посадової особи Головного управління Держпраці в Одеській області щодо винесення постанови від 01.11.2018 року №ОД946/147/АВ/П/СП/ФС є законними, правомірними та вчинені згідно чинного законодавства.
Також суд бере до уваги доводи відповідача, що TOB ОЙЛ ГАРАНТ створено перешкоди у проведенні інспекційного відвідування щодо стану виконання вимог припису про усунення виявлених порушень №ОД193/147/АВ/П від 08.06.2018 року, оскільки позивачем не надано на вимогу інспектора праці наступні документи: накази (розпорядження) про надання відпусток з 01.06.2018 року з підставою для прийняття; документи, що підтверджують облік використання робочого часу з червня 2018 року; документи, що підтверджують нарахування та виплату заробітної плати та інших виплат, передбачених законодавством про працю з червня 2018 року року; письмові пояснення керівництва TOB ОЙЛ ГАРАНТ , або інших уповноважених осіб стосовно строків виплати заробітної плати та інших належних виплат.
Жодних письмових пояснень з приводу причин ненадання документів TOB ОЙЛ ГАРАНТ не надано.
Документального підтвердження виконання припису про усунення виявлених порушень №ОД193/147/АВ/П від 08.06.2018 року TOB ОЙЛ ГАРАНТ не надано.
Отже, дії посадової особи Головного управління Держпраці в Одеській області щодо проведення інспекційного відвідування, складення акту від 12.10.2018 року №ОД947/147/АВ є законними, правомірними та вчинені згідно чинного законодавства.
Повідомлення про дату та час розгляду справи від 22.10.2018 року №154 направлено засобами поштового зв'язку листом №6502003377293 26.10.2018 року, тобто за 6 днів до розгляду справи.
TOB ОЙЛ ГАРАНТ отримало повідомлення 30.10.2018 року.
Суд погоджується з доводами відповідача, що з урахуванням періоду проведення контролю за станом виконання припису про усунення виявлених порушень у TOB ОЙЛ ГАРАНТ було достатньо часу для забезпечення належного виконання ч.4 ст.115 КЗпП України.
Отже, дії посадової особи Головного управління Держпраці в Одеській області щодо прийняття рішення про розгляд справи від 22.10.2018 року №ОД947/147/АВ/ПТ/ІП та винесення постанови від 01.11.2018 року №ОД947/147/АВ/ПТ/ІП/ФС є законними, правомірними та вчинені згідно чинного законодавства.
Доводи позивача щодо не надіслання йому рішень щодо розгляду справи про накладення штрафу від 22.10.2018 року суд вважає безпідставними, оскільки жодною нормою права, що регулює спірні відносини, не передбачено надіслання позивачу власне вказаних рішень.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що посадові особи Головного управління Держпраці в Одеській області під час прийняття оскаржуваних постанов діяли на підставі, в межах та у спосіб, визначених законодавством України.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «ОЙЛ ГАРАНТ» є безпідставними та не підлягають задоволенню, а тому в їх задоволенні належить відмовити.
Керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72, 77, 90, 241-246, п.15.5 ч.1 розділу VII КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «ОЙЛ ГАРАНТ» (адреса: вул. Чорноморського козацтва, 72, м. Одеса, 65003, код ЄДРПОУ 41477056) до Головного управління Держпраці в Одеській області (адреса: проспект Шевченка, 2, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 39781624) про визнання протиправними та скасування постанов про накладення штрафу № ОД946/147/АВ/П/СП/ФС від 01.11.2018 року та №ОД947/147/АВ/ПТ/ІП/ФС від 01.11.2018 року - відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до П'ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Одеський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення складено 01 лютого 2019 року.
Суддя В.В. Андрухів
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.02.2019 |
Оприлюднено | 03.02.2019 |
Номер документу | 79548861 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Андрухів В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні