Ухвала
від 01.02.2019 по справі 826/4254/16
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А

01 лютого 2019 року м. Київ № 826/4254/16

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Катющенка В.П., за участю секретаря судового засідання Скидан С.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву Комунального підприємства "Київпастранс" в особі філії - Подільського трамвайного ремонтно-експлуатаційного депо КП "Київпастранс" про скасування заходів реагування в адміністративній справі за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві до Комунального підприємства "Київпастранс" про застосування заходів реагування, -

за участю:

від позивача - не з'явився (клопотання про розгляд за відсутності);

від відповідача (заявника) - Митяй Л.А.

В С Т А Н О В И В:

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.01.2017 у справі № 826/4254/16 адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві задоволено повністю: застосовано заходи реагування до Комунального підприємства "Київпастранс" в особі філії - Подільського трамвайного ремонтно-експлуатаційного депо КП "Київпастранс" у вигляді повного зупинення експлуатації Подільського трамвайного ремонтно-експлуатаційного депо КП "Київпастранс" за адресою: вулиця Фрунзе, 132 у Подільському районі м. Києва шляхом відключення джерела електроживлення, накладення печаток на розподільчі електрощити та вхідні двері будівель.

21.12.2018 представником відповідача Митяй Л.А. подано до Окружного адміністративного суду міста Києва заяву, у якій остання просить суд скасувати заходи реагування, застосовані до Комунального підприємства "Київпастранс" в особі філії - Подільського трамвайного ремонтно-експлуатаційного депо КП "Київпастранс" у вигляді повного зупинення експлуатації Подільського трамвайного ремонтно-експлуатаційного депо КП "Київпастранс" за адресою: вулиця Фрунзе, 132 у Подільському районі м. Києва шляхом відключення джерела електроживлення, накладення печаток на розподільчі електрощити та вхідні двері будівель, у зв'язку з усуненням усіх виявлених перевіркою порушень.

Ухвалою суду від 09.01.2019 призначено розгляд заяви Комунального підприємства "Київпастранс" в особі філії - Подільського трамвайного ремонтно-експлуатаційного депо КП "Київпастранс" про скасування заходів реагування в судове засідання на 01.02.2019.

25.01.2019 від уповноваженого представника позивача надйшло клопотання про розгляд справи за відсутності представника Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві.

Представник заявника у судовому засіданні 01.02.2019 підтримав подану заяву з викладених у ній підстав.

Вислухавши думку представника заявника, вивчивши матеріали справи, суд дійшов наступних висновків.

За результатами позапланової перевірки додержання і виконання вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки відповідачем, Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві складено акт від 26.02.2016 №92, згідно з яким встановлено допущення відповідачем ряду правопорушень норм пожежної і техногенної безпеки, що на думку позивача, створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

У зв'язку з частковим усуненням порушень позивачем проведено позапланову перевірку Подільського трамвайного ремонтно-експлуатаційного депо КП Київпастранс , результати якої оформлені актом від 25.05.2016 №73, з якого вбачається, що з 34 порушень станом на момент проведення позапланової перевірки залишилося 28.

Оскільки встановлені перевіркою порушення Подільським трамвайним ремонтно-експлуатаційним депо КП Київпастранс у повному обсязі не усунено, позивач звернувся до суду з даним позовом, постановою якого від 12.01.2017 у справі № 826/4254/16 адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві задоволено повністю: застосовано заходи реагування до Комунального підприємства "Київпастранс" в особі філії - Подільського трамвайного ремонтно-експлуатаційного депо КП "Київпастранс" у вигляді повного зупинення експлуатації Подільського трамвайного ремонтно-експлуатаційного депо КП "Київпастранс" за адресою: вулиця Фрунзе, 132 у Подільському районі м. Києва шляхом відключення джерела електроживлення, накладення печаток на розподільчі електрощити та вхідні двері будівель.

03.01.2018 Комунальне підприємство "Київпастранс" в особі філії - Подільського трамвайного ремонтно-експлуатаційного депо КП "Київпастранс" звернулось до Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві з повідомленням про усунення порушень, зазначених у акті № 73 від 25.05.2016, за результатами якого позивачем проведено позапланову перевірку відповідача у період з 01.10.2018 по 03.10.2018 та складено акт від 03.10.2018 № 310 про усунення 21 з 28 порушень, які були зафіксовані актом від 25.05.2016 №73.

19.12.2018 Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві проведено позапланову перевірку відповідача, за результатами якої складено акт № 408, яким встановлено, що зазначені у акті від 03.10.2018 № 310 порушення усунуті відповідачем.

Частиною другою статті 68 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Підстави для звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів визначені частиною першою статті 70 Кодексу цивільного захисту України.

Відповідно до частини другої статті 70 Кодексу цивільного захисту України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Частиною п'ятою статті 4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності встановлено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Згідно частини одинадцятої статті 7 наведеного Закону у разі виконання в повному обсязі та у встановлений строк припису, розпорядження, рішення, іншого розпорядчого документа про усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу нагляду (контролю), фінансові та адміністративні санкції, заходи реагування до суб'єкта господарювання, його посадових осіб не застосовуються.

Відповідно до абзаців п'ятого та п'ятнадцятого статті 3 зазначеного Закону одними з принципів державного нагляду є принципи гарантування прав та законних інтересів кожного суб'єкта господарювання; презумпції правомірності діяльності суб'єкта господарювання у разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів допускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків суб'єкта господарювання та/або повноважень органу державного нагляду (контролю).

Частиною дванадцятою статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України в редакції до 15.12.2017 (в редакції, що діяла станом на час винесення Окружним адміністративним судом міста Києва постанови від 12.01.2017) було встановлено, що особа має право подати заяву про скасування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування щодо державного нагляду (контролю).

Частиною тринадцятою статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України в редакції до 15.12.2017 було передбачено, що за результатами розгляду заяви суд постановляє ухвалу про задоволення заяви або про відмову в її задоволенні, яка не підлягає оскарженню.

Відповідно до частини четвертої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України в редакції, яка діє з 15.12.2017, закон, який встановлює нові обов'язки, скасовує чи звужує права, належні учасникам судового процесу, чи обмежує їх використання, не має зворотної дії в часі.

Згідно пункту 10 частини другої статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України в редакції, яка діє з 15.12.2017, суд може прийняти рішення про інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Відповідно до частини другої статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України в редакції, яка діє з 15.12.2017, захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Враховуючи наведене у сукупності, виходячи з принципів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, визначених у статті 3 наведеного вище Закону, та з тієї обставини, що заявником усунуті порушення, які слугували підставою для застосування судом заходів реагування, суд приходить до висновку про наявність підстав для скасування заходів реагування, застосованих постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.01.2017 у справі № 826/4254/16.

Керуючись положеннями статей 3, 5, 159, 243, 248, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

У Х В А Л И В:

Заяву Комунального підприємства "Київпастранс" в особі філії - Подільського трамвайного ремонтно-експлуатаційного депо КП "Київпастранс" про скасування заходів реагування в адміністративній справі за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у м. Києві до Комунального підприємства "Київпастранс" про застосування заходів реагування - задовольнити.

Скасувати заходи реагування, застосовані до Комунального підприємства "Київпастранс" в особі філії - Подільського трамвайного ремонтно-експлуатаційного депо КП "Київпастранс" постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 12.01.2017 у справі № 826/4254/16 у вигляді повного зупинення експлуатації Подільського трамвайного ремонтно-експлуатаційного депо КП "Київпастранс" за адресою: вулиця Фрунзе, 132 у Подільському районі м. Києва шляхом відключення джерела електроживлення, накладення печаток на розподільчі електрощити та вхідні двері будівель.

Ухвала набирає законної сили відповідно до ч. 1 ст. 256 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України ухвала може бути оскаржена протягом п'ятнадцяти днів з дня її проголошення у порядку, передбаченому ст. ст. 295 - 297 КАС України з урахуванням п/п. 15.5 п. 15 Розділу VII "Перехідні положення" КАС України в редакції Закону № 2147-VIII.

Суддя В.П. Катющенко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення01.02.2019
Оприлюднено03.02.2019
Номер документу79551491
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/4254/16

Ухвала від 01.02.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Катющенко В.П.

Ухвала від 09.01.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Катющенко В.П.

Ухвала від 01.06.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Ухвала від 01.06.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Ухвала від 11.05.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Ухвала від 12.04.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Ухвала від 14.03.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Ухвала від 23.02.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Ухвала від 23.02.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шелест С.Б.

Постанова від 12.01.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шулежко В.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні