Постанова
від 28.01.2019 по справі 734/2723/17
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 734/2723/17 Суддя (судді) першої інстанції: Кузюра В.О.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 січня 2019 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді: Коротких А.Ю.,

суддів: Ганечко О.В.,

Файдюка В.В.,

при секретарі Григорук В.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Козелецької селищної ради на рішення Бобровицького районного суду Чернігівської області від 17 вересня 2018 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Агро-Регіон Козелець" до Козелецької селищної ради, треті особи - товариство з обмеженою відповідальністю "Данівське", Служба автомобільних доріг у Чернігівській області про визнання незаконним та скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю "Агро-Регіон Козелець" звернулось до Бобровицького районного суду Чернігівської області з позовом до Козелецької селищної ради, треті особи - товариство з обмеженою відповідальністю "Данівське", Служба автомобільних доріг у Чернігівській області, в якому просило визнати незаконним та скасувати рішення 4-ї сесії 8-го скликання Козелецької селищної ради від 21.07.2017 року № 14-4 /VIII Про обмеження руху вантажного транспорту по вул. Соборності, Незалежності, І.Франка, сім'ї Розумовських, Покорського, Родини Богомольців".

Рішенням Бобровицького районного суду Чернігівської області від 17 вересня 2018 року адміністративний позов задоволено.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням суду першої інстанції, Козелецька селищна рада подала апеляційну скаргу. В апеляційній скарзі апелянт, посилаючись на неповне з'ясування обставин, що мають значення для справи, недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими, невідповідність висновків суду обставинам справи та на порушення судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

На адресу суду надійшов відзив на апеляційну скаргу від товариства з обмеженою відповідальністю "Агро-Регіон Козелець", в якому останній просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Заслухавши суддю-доповідача, учасників процесу, які з'явились у судове засідання, дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що позивач здійснює господарську діяльність з виробництва сільськогосподарської продукції на території Козелецького району. Для перевезення зібраного врожаю, за твердженням позивача, ним використовуються для проїзду автомобільні дороги загального користування державного значення: Т-25-35 (Козелець-Карпилівка-Сорокошичі); Т-25-13 (Козелець-Козари-Носівка); Т-25-49 (Козелець-Данівка), ділянки яких проходять через смт. Козелець є (суміщаються з) вулицями названого населеного пункту, зокрема це: вулиці Соборності, Незалежності, І.Франка, сім'ї Розумовських, Покорського, Родини Богомольців.

17.07.2017 року товариство з обмеженою відповідальністю "Агро-Регіон Козелець" звернулося до Козелецької селищної ради щодо надання рекомендацій до маршрутів та можливого часового обмеження для проїзду автомобілів з зерном.

Листом голови Козелецької селищної ради від 27.07.2017 року за вих. № 03-02/609 до відома товариства було доведено, що Козелецькою селищною радою було ухвалене рішення 4-ї сесії 8-го скликання Козелецької селищної ради від 21.07.2017 року № 14-4 /VIII Про обмеження руху вантажного транспорту по вул. Соборності, Незалежності, І.Франка, сім'ї Розумовських, Покорського, Родини Богомольців".

Відповідно до рішення Козелецької селищної ради Козелецького району Чернігівської області четвертої сесії восьмого скликання № 14-4/VIII від 21 липня 2017 року (далі в межах даного тексту Рішення ) Про обмеження руху вантажного транспорту по вулиці Соборності, Незалежності, Івана Франка, сім'ї Розумовських, Покорського, Родини Богомольців (т.1, а.с. 66-67) згідно ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , враховуючи неодноразові звернення депутатів Козелецької селищної ради та громадян, які проживають на вищевказаних вулицях, перевищення шумового рівня, великої вібрації доріг, які призводять до руйнування осель громадян внаслідок руху великовантажного транспорту, відповідно до статті 24 Закону України Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення , статей 3,6,9,52 Закону України Про автомобільні дороги , керуючись частиною першою статті 59, частиною першою статті 73 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні, селищна рада вирішила:

1.Обмежити рух вантажного транспорту повною масою більше 10 тонн на вище вказаних вулицях.

2. КП Козелецьводоканал встановити відповідні обмежувальні знаки на перехресті доріг вул. Соборності - вул. Промислова, вул. Соборності - вул. Магістральна, вул. Покорського - вул. Сім'ї Розумовських, вул. Незалежності - вул. Поморського та перехресті авто магістральної дороги Київ-Чернігів-Нові Яриловичі - вул. Родини Богомольців.

3. Звернутись до Бобровицької міської ради Чернігівської області з проханням щодо встановлення інформаційного знаку в місці кругового руху в напрямку с.Браниця про обмеження руху вантажних автомобілів повною масою більше 10 тонн через смт. Козелець Чернігівської області.

4. Виготовити проект дислокації знаків смт. Козелець з урахуванням даного рішення.

5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань освіти, охорони здоров'я, культури, соціального захисту населення, законності та правопорядку та з питань житлово комунального господарства, комунальної власності, будівництва, земельних відносин та питань надзвичайних ситуацій.

Рішення було оприлюднене на офіційному сайті ради та в місцевій газеті "Новини Придесення" № 31 від 05.08.2017 року.

Не погоджуючись із вищезазначеним рішенням селищної ради та вважаючи його незаконним, прийнятим за відсутності повноважень та підстав, встановлених діючим законодавством України, позивач звернувся до суду з відповідним позовом для захисту своїх прав.

Колегія суддів, розглядаючи справу в межах доводів апеляційної скарги, дійшла висновку про обґрунтованість та правомірність висновків суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до ст. 1 Закону України Про автомобільні дороги від 08.09.2005 року № 2862-IV (далі - Закон № 2862-IV) автомобільна дорога - лінійний комплекс інженерних споруд, призначений для безперервного, безпечного та зручного руху транспортних засобів; вулиця - автомобільна дорога, призначена для руху транспорту і пішоходів, прокладання наземних і підземних інженерних мереж у межах населених пунктів.

Згідно ч. 1 ст. 16 Закону № 2862-IV вулиці і дороги міст та інших населених пунктів знаходяться у віданні органів місцевого самоврядування і є комунальною власністю.

За приписами ч. 1 ст. 17 Закону № 2862-IV управління функціонуванням та розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів здійснюється відповідними органами місцевого самоврядування, у віданні яких вони знаходяться.

Відповідно до п.п. 4, 7 ст. 20 Закону № 2862-IV органи місцевого самоврядування в частині управління функціонуванням і розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів мають право: 4) встановлювати за погодженням з відповідними державними органами з безпеки дорожнього руху тимчасові обмеження на рух транспортних засобів при проведенні ремонтних та інших робіт на вулицях і дорогах міст та інших населених пунктів; 7) обмежувати або забороняти рух транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, визначені для них державними стандартами, у разі відсутності відповідного спеціального погодження.

Таким чином, беручи до уваги положення ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи місцевого самоврядування вправі обмежувати рух транспортних засобів лише у разі проведення ремонтних та інших робіт на дорогах (за погодженням з відповідними державними органами з безпеки дорожнього руху) та щодо транспортних засобів, навантаження на вісь, загальна маса або габарити яких перевищують норми, визначені для них державними стандартами, у разі відсутності відповідного спеціального погодження.

В апеляційній скарзі відповідач не заперечував того, що при прийнятті оскаржуваного рішення рада не керувалась зазначеними п.п. 4, 7 ст. 20 Закону № 2862-IV. Підставою для прийняття такого рішення слугували, за переконанням відповідача, численні звернення жителів смт. Козелець. У зв'язку із цим, колегія суддів апеляційного суду звертає увагу на те, що норми чинного законодавства не наділяють органи місцевого самоврядування на власний розсуд, самостійно, без погодження з компетентними органами здійснювати обмеження руху транспортних засобів, маса яких перевищує певний показник, самостійно визначений радою.

Відповідно до Закону України Про дорожній рух від 30.06.1993 року № 3353-XII до компетенції міських рад та їх виконавчих органів, районних рад та районних державних адміністрацій у сфері дорожнього руху належить: організація дорожнього руху на території міста і району згідно з відповідними генеральними планами, проектами детального планування та забудови населених пунктів, автоматизованих систем керування дорожнім рухом, комплексних транспортних схем і схем організації дорожнього руху та з екологічно безпечними умовами.

Матеріали справи не місять доказів того, що оскаржуване рішення прийнято відповідачем з метою організації дорожнього руху на підставі відповідних планів, схем, проектів тощо.

Відповідно до ч. 2 ст. 16 Закону № 2862-IV ділянки вулиць і доріг міст та інших населених пунктів, що суміщаються з автомобільними дорогами державного значення, належать до Єдиної транспортної системи України і не підлягають приватизації. Питання виробничої діяльності комунальних служб на них, пов'язані із закриттям або обмеженням руху, погоджуються з органом державного управління автомобільними дорогами загального користування та відповідними державними органами з безпеки дорожнього руху.

Наявні в матеріалах справи докази, а саме карта-схема розміщення (примикання) автомобільних доріг загального користування територіального значення до смт. Козелець (т. 1, а.с. 232) дає підстави для висновку про те, що зазначені дороги є продовженням автомобільних доріг державного значення, тобто суміщаються з ними. Тому такі дороги (вулиці), у відповідності до ч. 2 ст. 16 Закону № 2862-IV, належать до Єдиної транспортної системи України і питання, пов'язані з обмеженням на них руху, мають бути погоджені з органом державного управління автомобільними дорогами загального користування та відповідними державними органами з безпеки дорожнього руху.

Згідно ч. 2 ст. 74 КАС України обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування.

В матеріалах справи відсутні будь-які дані про погодження Козелецькою селищною радою обмеження руху по вул. Соборності, Незалежності, І.Франка, сім'ї Розумовських, Покорського, Родини Богомольців зі Службою автомобільних доріг у Чернігівській області та/або з відповідним підрозділом Національної поліції.

Однак, в матеріалах справи наявна копія розпорядження Чернігівської обласної Державної адміністрації №59 від 01.02.2017 року (т.1, а.с.224), в якому містяться пропозиції щодо запровадження обмеження руху на дорогах загального користування області. В розпорядженні зазначено, що маршрути, на яких вводяться обмеження, визначаються за результатами натурних обстежень, інженерно-економічних обґрунтувань залежно від погодних умов та стану дорожнього покриття.

Натомість, Козелецька селищна рада прийняла рішення без будь-яких обстежень та інженерно-економічних обґрунтувань на підставі заяв громадян.

За результатами обстеження складається відповідний акт та у разі потреби вживаються заходи для приведення доріг, якими будуть проходити маршрути об'їзду, в належний технічний стан. Натомість, приймаючи рішення селищна рада не вказала в рішенні можливий маршрут проїзду вантажним автомобілям, загальна вага яких перевищує 10 т.

Відповідно до п.4 ч.1ст.19 Закону України Про автомобільні дороги основними обов'язками органів місцевого самоврядування у частині управління функціонуванням і розвитком вулиць і доріг міст та інших населених пунктів є завчасне оповіщення учасників руху і мешканців міст та інших населених пунктів про строки та порядок тимчасового обмеження або припинення руху транспортних засобів

Однак, до суду не надано жодних доказу, що було завчасне оповіщення учасників руху і мешканців міст та інших населених пунктів про строки та порядок тимчасового обмеження руху транспортних засобів.

Аналізуючи в сукупності вище викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що позов підлягає задоволенню в повному обсязі, оскільки відповідачем не доведено правомірності свого рішення та не надано до суду належних доказів на їх підтвердження.

Згідно з ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Всі наведені апелянтами доводи не спростовують вірних висновків суду першої інстанції.

На підставі вищезазначеного, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243 , 250, 308, 310, 315, 316, 321, 325, 328 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Козелецької селищної ради залишити без задоволення, а рішення Бобровицького районного суду Чернігівської області від 17 вересня 2018 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена безпосередньо до адміністративного суду касаційної інстанції в порядку і строки, встановлені статтями 329, 331 КАС України.

Головуючий суддя: Коротких А.Ю.

Судді: Ганечко О.В.

Файдюк В.В.

Повний текст постанови виготовлено 01 лютого 2019 року.

Дата ухвалення рішення28.01.2019
Оприлюднено03.02.2019
Номер документу79555063
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —734/2723/17

Постанова від 17.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шевцова Н.В.

Ухвала від 15.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шевцова Н.В.

Ухвала від 03.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бевзенко В.М.

Ухвала від 13.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бевзенко В.М.

Постанова від 28.01.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Постанова від 28.01.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 22.01.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 17.12.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 17.12.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 19.11.2018

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні