ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 грудня 2018 року Справа № 160/7968/18 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Кучми К.С. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Голдфонд до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ :
24.10.2018 року позивач звернувся до адміністративного суду з вищезазначеним позовом, в якому просив:
- скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації: від 23.08.18 р. №891776/41689620, від 23.08.18 р. №891777/41689620, від 23.08.18 р. №891781/41689620, від 23.08.18 р. №891782/41689620, від 23.08.18 р. №891779/41689620, від 23.08.18 р. №891775/41689620;
- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні, подані на реєстрацію ТОВ "Голдфонд": накладних №3 від 01.08.2018 року, №21 від 01.08.2018 року, №22 від 18.07.2018 року, №23 від 18.07.2018 року, №24 від 18.07.2018 року, №25 від 18.07.2018 року.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ним було складено податкові накладні №3 від 01.08.2018 року, №21 від 01.08.2018 року, №22 від 18.07.2018 року, №23 від 18.07.2018 року, №24 від 18.07.2018 року, №25 від 18.07.2018 року та направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних. Проте, рішеннями комісії ДФС у Дніпропетровській області про відмову у реєстрації податкових накладних від 23.08.18 р. №891776/41689620, від 23.08.18 р. №891777/41689620, від 23.08.18 р. №891781/41689620, від 23.08.18 р. №891782/41689620, від 23.08.18 р. №891779/41689620, від 23.08.18 р. №891775/41689620, ТОВ Голдфонд було заблоковано реєстрацію податкових накладних. Позивач не погоджується із висновками рішень про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, вважає рішення протиправними та такими, що підлягають скасуванню, а тому звернувся до суду за захистом своїх прав та інтересів.
Ухвалою суду від 29.10.2018 року було відкрито спрощене позовне провадження з повідомленням (викликом) сторін на 29.11.2018 року о 16-00 год. Цією ж ухвалою відповідачу було надано строк для подання письмового відзиву на позовну заяву.
На виконання ухвали суду відповідачем був наданий відзив та уточнений відзив на адміністративний позов, які надійшли до суду 26 та 29 листопада 2018 року відповідно. В наданих відзивах на позов відповідач зазначив, що підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Так, платником податку не було надано копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження. Розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні. На підставі вищевикладеного, відповідач вважає визначені підстави в рішеннях комісії для відмови в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування правомірними та такими, що прийняті відповідно до норм діючого законодавства та встановленому порядку, а вимоги позивача безпідставними, необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню. Тому відповідач просив суд у задоволенні позову відмовити повністю.
В судове засідання 29.11.2018 року з'явився представник позивача та надав до суду клопотання про долучення по справі завірених копій первинних документів, копії яких також було вручено відповідачу, а саме:
1. Лист-пояснення щодо розблокування ПН, що очікують реєстрації від 20.08.2018р. №2008/3;
2. Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №3 від 21.08.2018р.;
3. Видаткова накладна №24 від 18.07.2018р. на загальну суму 380185,26 грн.;
4. Договір купівлі-продажу №12/07 від 15.07.2018р. з ТОВ ІМПЕРА ГРУП;
5. Товарно-транспортна накладна №Р2348 від 18.07.2018р.;
6. Лист-пояснення щодо розблокування ПН, що очікують реєстрації від 20.08.2018р. №2008/6;
7. Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №2 від 21.08.2018р.;
8. Видаткова накладна №23 від 18.07.2018р. на загальну суму 150194,82 грн.;
9. Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №243 від 17.07.2018р. на загальну суму 14447,18 грн.;
10. Інвойс №FM/GF-800001-1 від 15.06.2018 на суму 44771,40 дол. США;
11. Договір купівлі-продажу №15/06 від 15.06.2018р. з ТОВ ГРЕИНЛАЙН ;
12. Контракт купівлі-продажу № FM/GF-080618 від 08.06.2018р. з FANG MACHINERY CO, LTD (China);
13. Договір перевезення №01/03/18 від 06.06.2018р. з ФОП ОСОБА_2;
14. Митна декларація №UA902010/2018/104775 від 12.07.2018р. на суму 44771,40 дол.США;
15. Товарно-транспортна накладна №Р2347 від 18.07.2018р.;
16. Міжнародна товарно-транспортна накладна (CMR) №543 від 11.07.2018р.;
17. Лист-пояснення щодо розблокування ПН, що очікують реєстрації від 20.08.2018р. №2008/2;
18. Міжнародна товарно-транспортна накладна (CMR) №30/1 від 18.07.2018р.;
19. Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №6 від 21.08.2018р.;
20. Видаткова накладна №21 від 01.08.2018р. на загальну суму 70972,30 грн.;
21. Лист-пояснення щодо розблокування ПН, що очікують реєстрації від 20.08.2018р. №2008/1;
22. Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №5 від 21.08.2018р.;
23. Видаткова накладна №22 від 01.08.2018р. на загальну суму 894460,99 грн.;
24. Договір купівлі-продажу №14/07 від 20.07.2018р. з ТОВ АЛЬЯНСТОРГ ТЕХНОЛОГІЇ ;
25. Додаткова угода №8 від 16.06.2018р. № FM/GF-030318 від 03.03.2018р.;
26. Митна декларація №UA902010/2018/104916 від 18.07.2018р. на суму 21743,44 дол. США;
27. Договір про надання транспортно-експедиційних послуг у місцевому та міжміському сполученні № 08/03/18 від 08.03.2018р. з ФОП ОСОБА_3;
28. Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) №188/18 від 10.08.2018р. на загальну суму 7740,00 грн.;
29. Міжнародна товарно-транспортна накладна (CMR) №7085 від 17.07.2018р.;
30. Договір транспортної експедиції №UA-24/06/2018-l від 24.06.2018р. з ТОВ Українське транспортно-логістичне агентство ;
31. Акт здачі-прийомки робіт (надання послуг) №244 від 17.07.2018р. на загальну суму 14225,29 грн.;
32. Рахунок №243 від 17.07.2018р. на загальну суму 14225,29 грн.;
33. Заявка-договір №01/08/2018 від 01.08.2018р. на перевезення вантажів автомобільним транспортом з ТОВ ТРАНС-ТІМ ;
34. Акт надання послуг №ТТ-000396 від 01.08.2018р. на загальну суму 9000,00 грн.;
35. Рахунок №ТТ-000396 від 01.08.2018р. на загальну суму 9000,00 грн.;
36. Товарно-транспортна накладна №Р332 від 01.08.2018р.;
37. Лист-пояснення щодо розблокування ПН, що очікують реєстрації від 20.08.2018р. №2008/5;
38. Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №4 від 21.08.2018р.;
39. Видаткова накладна №26 від 18.07.208р. на загальну суму 10194,91 грн.;
40. Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) №ОУ-0000039 від 18.07.2018р. на загальну суму 15000,00 грн.;
41. Товарно-транспортна накладна №Р2348 від 18.07.2018р.;
42. Податкова накладна №27 від 18.07.208р. на загальну суму 15000,00 грн.;
43. Митна декларація №UA902010/2018/104914 від 18.07.2018р. на загальну суму 44536,84 дол. СПІА;
44. Лист-пояснення щодо розблокування ПН, що очікують реєстрації від 20.08.2018р. №2008/4;
45. Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено №1 від 21.08.2018р.;
46. Видаткова накладна №25 від 18.07.2018р. на загальну суму 260014,68 грн.
47. Договір купівлі-продажу №13/07 від 15.07.2018р. з ТОВ РЕЙЛСЕРВІС ;
48. Пакувальний лист №FM/GM-300012 до проформи-інфойсу №FM/GM-300012 від 27.05.208р.;
49. Акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №246 від 19.07.2018р. на загальну суму 1949,05 грн.;
50. Контракт купівлі-продажу № FM/GF-030318 від 03.03.2018р. з FANG MACHINERY CO, LTD (China);
51. Додаткова угода №9 від 06.06.2018р. до контракту № FM/GF-030318 від 03.03.2018р. з FANG MACHINERY CO, LTD (China);
52. Товарно-транспортна накладна №P2349 від 18.07.2018р.;
53. Договір №03/03/18 від 06.06.2018р. з ФОП ОСОБА_4;
54. Рахунок №01/18 від 18.07.2018р. на загальну суму 6450,00 грн.;
55. Акт прийому-передачі виконаних робіт (наданих послуг) №18/18 від 18.07.208р. на загальну суму 6450,00 грн.;
56. Договір оренди приміщення №01/06-2018(01) від 01.06.2018р. з ФОП ОСОБА_5;
57. Акт приймання-передачі нежитлового приміщення від 01.06.2018р.
58. Договір суборенди нежитлового приміщення №БК33/18 від 23.01.2018 р. з ТОВ НСК-33
59. Акт приймання-передачі нежитлового приміщення.
Відповідач в судове засідання 29.11.2018 року свого представника не направив, про день та час його проведення був повідомлений належним чином. В судовому засіданні було задоволення клопотання представника позивача щодо відкладення розгляду справи, у зв'язку з необхідністю ознайомитися йому, з відзивом та уточнений відзивом на адміністративний позов, та підготувати відповідь на них. Розгляд справи був відкладений на 18.12.2018 року на 16-30 год.
До суду 18.12.2018 року від представника позивача надійшло клопотання, в якому просив суд подальший розгляд справи проводити за його відсутності в порядку письмового провадження. Відповідач знову свого представника в судове засідання не направив, про день та час його проведення був повідомлений належним чином.
Дослідивши матеріали справи, судом встановлені наступні обставини.
З матеріалів справи видно, що ТОВ Голдфонд (код ЄДРПОУ 41689620) відповідно до приписів п.201.10. ст.201 ПК України в редакції, чинній на час правовідносин було складено податкові накладні №3 від 01.08.2018 року, №21 від 01.08.2018 року, №22 від 18.07.2018 року, №23 від 18.07.2018 року, №24 від 18.07.2018 року, №25 від 18.07.2018 року та направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Рішеннями про відмову в реєстрації ПН Комісії контролюючого органу позивачу було відмовлено в реєстрації накладних, в яких фіскальний орган як на підставу для відмови у реєстрації податкової накладної вказав на ненадання платником податку копій документів, а саме: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Правомірність та обґрунтованість рішень про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 23.08.18 р. №891776/41689620, від 23.08.18 р. №891777/41689620, від 23.08.18 р. №891781/41689620, від 23.08.18 р. №891782/41689620, від 23.08.18 р. №891779/41689620, від 23.08.18 р. №891775/41689620 є предметом спору, який передано на вирішення суду.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
Відповідно до пункту 201.10. статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
За приписами пункту 74.2. статті 74 ПК України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики (пункт 74.3. статті 74 ПК України).
Відповідно до пункту 2 Постанови КМУ Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних №1246 від 29.12.2010 р. (далі - Порядок №1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Так, в липні 2018 року ТОВ Голдфонд мало господарські операції з FANG MACHINERY CO. LTD (China), в зазначений період позивач придбав товари народного споживання. Товар прибув у контейнері TRLU8197085 до порту м.Одесса, потім згідно договору транспортної експедиції №UA-24/06/2018-l від 24.06.2018 року з ТОВ Українське транспортно-логістичне агентство , яке оформлює документи і організує роботи відповідно до митних, санітарних, карантинних вимог в пунктах перевалки на морському кордоні України, товар був завантажений згідно CMR №7085 до транспортного засобу держ. НОМЕР_3, НОМЕР_4 та перевезений до Черкаської митниці згідно договору про надання транспортно-експедиційних послуг у місцевому та міжміському сполучені №08/03/18 від 08 березня 2018 року з ФОП ОСОБА_6 Згідно декларації UA902010/2018/104916 від 18.07.2018 року товар було розмитнено. ТОВ Транс-Тім доставило вантаж з митної території м.Умані до м.Дніпро, за адресою їх покупця ТОВ Альянсторг Технології згідно договору №14/07 від 20.07.2018 року.
Товар прибув у контейнері MSCU7636881 до порту м.Одесса, потім згідно договору транспортної експедиції №UA-24/06/2018-l від 24.06.2018 року з ТОВ Українське транспортно-логістичне агентство , яке оформлює документи і організує роботи відповідно до митних, санітарних, карантинних вимог в пунктах перевалки на морському кордоні України, товар був завантажений згідно CMR№30/1 до транспортного засобу держ. НОМЕР_5 та перевезений до Черкаської митниці згідно договору №03/03/18 від 06 червня 2018 року з ФОП ОСОБА_4 Згідно декларації UA902010/2018/104914 від 18.07.2018 року товар було розмитнено. ТОВ Транс-Тім доставило вантаж з митної території м.Умані до м.Дніпро, за адресою їх покупця ТОВ Альянсторг Технології згідно договору №14/07 від 20.07.2018 року.
Товар прибув у контейнері MSCU7636881 до порту м.Одесса, потім згідно договору транспортної експедиції №UA-24/06/2018-l від 24.06.2018 року з ТОВ Українське транспортно-логістичне агентство , яке оформлює документи і організує роботи відповідно до митних, санітарних, карантинних вимог в пунктах перевалки на морському кордоні України, товар був завантажся згідно CMR№543 до транспортного засобу держ. НОМЕР_1/НОМЕР_2 та перевезений до Черкаської митниці згідно договору №01/03/18 від 06 червня 2018 року з ФОП ОСОБА_2 Згідно декларації UA902010/2018/104775 від 12.07.2018 року товар було розмитнено. ТОВ Бізнесопторг Груп доставило вантаж з митної території м.Умані до м.Дніпро, за адресою їх покупця ТОВ Ґрейнлайн згідно договору №15/06 від 15.06.2018 року.
Товар прибув у контейнері MSCU7636881 до порту м.Одесса, потім згідно договору транспортної експедиції №UA-24/06/2018-1 від 24.06.2018 року з ТОВ Українське транспортно-логістичне агентство , яке оформлює документи і організує роботи відповідно до митних, санітарних, карантинних вимог в пунктах перевалки на морському кордоні України, товар був завантажений згідно CMR№30/1 до транспортного засобу держ. НОМЕР_5 та перевезений до Черкаської митниці згідно договору №03/03/18 від 06 червня 2018 року з ФОП ОСОБА_7 Згідно декларації UA902010/2018/104914 від 18.07.2018 року товар було розмитнено. ТОВ Бізнесопторг Груп доставило вантаж з митної території м.Умані до м.Дніпра, за адресою їх покупця ТОВ ІМПЕРА ГРУП згідно договору №12/07 від 15.07.2018 року.
Товар прибув у контейнері MSCU7636881 до порту м.Одесса, потім згідно договору транспортної експедиції №UA-24/06/2018-1 від 24.06.2018 року з ТОВ Українське транспортно-логістичне агентство , яке оформлює документи і організує роботи відповідно до митних, санітарних, карантинних вимог в пунктах перевалки на морському кордоні України, товар був завантажся згідно CMR№30/1 до транспортного засобу держ. НОМЕР_5 та перевезений до Черкаської митниці згідно договору №03/03/18 від 06 червня 2018 року з ФОН ОСОБА_4 Згідно декларації UA902010/2018/104914 від 18.07.2018 року товар було розмитнено. ТОВ Бізнесопторг Груп доставило вантаж з митної території м.Умані до м.Дніпро, за адресою їх покупця ТОВ РЕЙЛСНРВІС згідно договору №13/07 від 15.07.2018 року.
Товар прибув у контейнері MSCU7636881 до порту м.Одесса, потім згідно договору транспортної експедиції №UA-24/06/2018-1 від 24.06.2018 року з ТОВ Українське транспортно-логістичне агентство , яке оформлює документи і організує роботи відповідно до митних, санітарних, карантинних вимог в пунктах перевалки на морському кордоні України, товар був завантажений згідно CMR№30/1 до транспортного засобу держ.НОМЕР_5 та перевезений до Черкаської митниці згідно договору №03/03/18 від 06 червня 2018 року з ФОП ОСОБА_4 Згідно декларації UA902010/2018/104914 від 18.07.2018 року товар було розмитнено. ТОВ Бізнесопторг Груп доставило вантаж з митної території м.Умані до м.Дніпро, за адресою їх покупця ТОВ ІМПЕРА ГРУП згідно договору №12/07 від 15.07.2018 року.
Так, підставою до зупинення реєстрації податкових накладних №3 від 01.08.2018 року, №21 від 01.08.2018 року, №22 від 18.07.2018 року, №23 від 18.07.2018 року, №24 від 18.07.2018 року, №25 від 18.07.2018 року відповідачем зазначено, не надання платником податку копій документів щодо постачання/придбання товарів/ послуг, зберігання і транспортування.
За приписами пункту 74.2. статті 74 ПК України в редакції, чинній на час складення та направлення накладної і отримання позивачем Квитанцій про зупинення реєстрації, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету міністрів України Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних №1246 від 29.12.2010 р. (далі іменується Порядок №1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Відповідно до п.201.1. ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно п.201.10. ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин. Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних. Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Так, відповідно до п.12 Порядку № 1246 в редакції, чинній на час складення та направлення накладної і отримання позивачем Квитанції № 1 про зупинення реєстрації, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов'язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до п.13, п.14, п.15 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС. У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
У разі відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення реєстрації таких податкових накладних та/або розрахунків коригування відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу, формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, в якій зазначаються відомості та перелік документів, визначених підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку. (п.17 Порядку № 1246 в редакції, чинній на час складення та направлення накладної і отримання позивачем квитанції № 1 про зупинення реєстрації).
Аналогічні приписи містить пункт 201.16 статті 201 ПК України в редакції, чинній на час складення та направлення накладної і отримання позивачем квитанції № 1 про зупинення реєстрації, згідно якого реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Відповідно до підпункту 201.16.1. пункту 201.16 статті 201 ПК України в редакції, чинній на час складення та направлення накладної і отримання позивачем квитанції № 1 про зупинення реєстрації, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Зі змісту Квитанцій про зупинення реєстрації видно, що контролюючим органом сформовано висновок про відповідність податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пп.1.6 п.1 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567 (Наказ МФ України від 13.06.2017 року Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
З даного приводу слід зазначити, що контролюючим органом порушено норми пункту 201.16 статті 201 ПК України в редакції, чинній на час складення та направлення накладних і отримання позивачем Квитанцій про зупинення реєстрації, оскільки ним не зазначено у Квитанціях конкретних чітких критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, а також не зазначено переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Такий висновок базується на тому, що контролюючим органом у Квитанціях зазначено лише загальне посилання на відповідність податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пп.1.6 п.1 Критеріїв оцінки ступня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН, затверджених Наказом №567. Натомість, підпункт 201.16.1. пункту 201.16 статті 201 ПК України в редакції, чинній на час складення та направлення накладної і отримання позивачем квитанції № 1 про зупинення реєстрації, вимагає від контролюючого органу зазначення конкретного виду критерію.
Так, пункт 6 Критеріїв оцінки ступня ризиків наказу №567 містить в редакції, чинній на час отримання позивачем квитанції № 1 про зупинення реєстрації ПН у собі визначення трьох різних критеріїв:
1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60% - від 0,02 до 0,03; більше 50% - від 0,015 до 0,02; більше 40% - від 0,01 до 0,015, більше 30% - від 0,005 до 0,01, більше 20% - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі;
3) розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів). .
Таким чином, фіскальний орган був зобов'язаний у Квитанціях №1 про зупинення реєстрації чітко вказати на конкретний вид критерію, який встановлений пунктом 6 Критеріїв оцінки ступня ризиків Наказу № 567.
Визначення фіскальним органом у Квитанції №1 про зупинення реєстрації конкретного критерію ризику прямо впливає на можливість надання в подальшому платником податків відповідних документів, перелік яких міститься у Наказі МФУ №567 - Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому ПКМУ від 21 лютого 2018 р. № 117.
Так, відповідно до пункту 1 Вичерпного переліку документів Наказу №567, вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року № 567 (далі - Критерії):
1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв:
договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;
2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
З аналізу даних норм законодавства видно, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.
Таким чином, у Квитанціях про зупинення реєстрації фіскальним органом, в порушення підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України в редакції, чинній на час складення та направлення Накладної і отримання Позивачем квитанції № 1 про зупинення реєстрації ПН, не вказано ані конкретного виду критерію оцінки ступеня ризику (пункт 6 Критеріїв містить визначення трьох різних критеріїв), ані конкретного переліку документів, вичерпний перелік яких встановлений Наказом №567 (пункт 1 Вичерпного переліку документів містить два різні переліки, в залежності від визначеного ступеня ризику) та Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому ПКМУ від 21 лютого 2018 р. № 117.
В квитанціях року було запропоновано: надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
Так, наказ №567 містить у собі пункт 4 наступного змісту: Державній фіскальній службі України: до 25 червня 2017 року здійснити аналіз ефективності застосування Критеріїв оцінки та у п'ятиденний строк надати пропозиції Міністерству фінансів України стосовно їх удосконалення; щокварталу до п'ятого числа першого місяця наступного кварталу надавати пропозиції Міністерству фінансів України для удосконалення Критеріїв оцінки.
Натомість, Критерії оцінки ступеня ризиків Наказу №567 містить пункт 4 наступного змісту: інформація за встановленою формою подається платником податку в електронному вигляді засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , ;Про електронні документи та електронний документообіг та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами. ДФС постійно розміщує на офіційному веб-сайті відомості щодо засобів електронного зв'язку, якими може подаватися інформація за встановленою формою.
Разом з тим, вичерпний перелік документів Наказу №567 взагалі не містить пункту 4.
З оскаржуваних Рішень комісії від 23.08.18 р. №891776/41689620, від 23.08.18 р. №891777/41689620, від 23.08.18 р. №891781/41689620, від 23.08.18 р. №891782/41689620, від 23.08.18 р. №891779/41689620, від 23.08.18 р. №891775/41689620 видно, що підставою для відмови в реєстрації зазначено надання платником податку копій документів, щодо постачання/придбання товарів /послуг, зберігання і транспортування навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності первинних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Згідно з п.21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого ПКМУ від 21 лютого 2018 р. № 117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:
1.ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
2.ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
3.надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
При цьому, в оскаржених рішеннях не наведено обґрунтувань причин відмови в реєстрації податкових накладних, виписаних ТОВ Голдфонд , а саме: не вказано які документи складені з порушенням законодавства, які вимоги законодавства порушено позивачем при складанні документів та яких документів не вистачає для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних.
З огляду на викладене суд доходить до висновку, що спірні рішення від 23.08.18 р. №891776/41689620, від 23.08.18 р. №891777/41689620, від 23.08.18 р. №891781/41689620, від 23.08.18 р. №891782/41689620, від 23.08.18 р. №891779/41689620, від 23.08.18 р. №891775/41689620 винесено відповідачем необґрунтовано, без урахування усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення.
Щодо вимоги про покладення на Державну фіскальну службу України обов'язку зареєструвати податкові накладні від №3 від 01.08.2018 року, №21 від 01.08.2018 року, №22 від 18.07.2018 року, №23 від 18.07.2018 року, №24 від 18.07.2018 року, №25 від 18.07.2018 року, суд зазначає наступне.
В своїх відзивах на позов відповідач зазначав, що позовні вимоги ТОВ Голдфонд про зобов'язання ДФС України зареєструвати вищезазначені податкові накладні є необґрунтованими, оскільки без надання правової оцінки рішенню комісії регіонального рівня, зобов'язання ДФС України зареєструвати податкові накладні є передчасним. Враховуючи вище викладене, рішення щодо реєстрації/відмови у реєстрації податкових накладних приймаються комісіями ДФС у Дніпропетровській області за умови дотримання критерію, передбаченого п.23 Порядку.
Підпунктом 14.1.60. п.14.1. ст.14 ПК України, передбачено, що Єдиний реєстр податкових накладних ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами. Тобто, наведені законодавчі приписи визначають суб'єктивний склад осіб, які будуть учасниками судового процесу (відповідачами) у справах про оскарження протиправної відмови у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних - Головне управління ДФС у Дніпропетровській області - в частині оскарження рішення комісії, яка прийняла рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, а ДФС України в частині зобов'язання зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних у випадку визнання протиправними та скасування рішень Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування. За таких обставин, із матеріалів справи видно, що зобов'язання зареєструвати податкові накладні, є похідною вимогою до ДФС України, оскільки скасування рішення відповідної комісії контролюючого органу є самостійною підставою для реєстрації відповідної податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до п.28 Порядку.
Відповідно до ч.3 ст.48 КАС України суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача.
Від представника позивача до суду клопотання про залучення до участі по даній справі співвідповідача - Державної фіскальної служби України не надходило. В позовній заяви відповідачем зазначено лише Головне управління ДФС у Дніпропетровській області, але позовні вимоги також пред'явлені і до Державної фіскальної служби України.
Таким чином, суд вважає за можливе у задоволенні позову в цій частині відмовити, оскільки заявлені вимоги до Державної фіскальної служби України, але вона не є відповідачем по справі.
Згідно з ч.3 ст.139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
Враховуючи, що адміністративний позов задоволено частково, слід повернути позивачу частину судових витрат по справі в сумі 1 732 грн.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.8, 9, 72, 77, 132, 139, 241 - 246, 250, 262 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації: від 23.08.18 р. №891776/41689620, від 23.08.18 р. №891777/41689620, від 23.08.18 р. №891781/41689620, від 23.08.18 р. №891782/41689620, від 23.08.18 р. №891779/41689620, від 23.08.18 р. №891775/41689620 Головного управління ДФС у Дніпропетровській області в особі Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про відмову у реєстрації Податкових накладних №3 від 01.08.2018 року, №21 від 01.08.2018 року, №22 від 18.07.2018 року, №23 від 18.07.2018 року, №24 від 18.07.2018 року, №25 від 18.07.2018 року Товариства з обмеженою відповідальністю "Голдфонд".
У задоволенні решти позову - відмовити.
Присудити здійснені Товариством з обмеженою відповідальністю Голдфонд судові витрати з оплати судового збору у розмірі 1 732 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 КАС України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 КАС України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень КАС України.
Суддя Кучма К.С.
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.12.2018 |
Оприлюднено | 05.02.2019 |
Номер документу | 79575304 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучма Костянтин Сергійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучма Костянтин Сергійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучма Костянтин Сергійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні