Рішення
від 04.02.2019 по справі 2240/3336/18
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2240/3336/18

РІШЕННЯ

іменем України

04 лютого 2019 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Петричковича А.І. розглянувши адміністративну справу за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області до Приватного підприємства "Укрпреміум" про стягнення заборгованості,

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою суду від 11.10.2018 відкрито провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомленням учасників справи, в адміністративній справі за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області №2195-05 від 05.10.2018, в якому позивач просить стягнути з Приватного підприємства "Укрпреміум" на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області заборгованості по сплаті штрафних та фінансових санкцій на загальну суму 332012,66 грн, в тому числі по рішенню №59 від 26.06.2018 в розмірі 296704,79 та по рішенню №11 від 31.07.2018 в розмірі 35307,87 гривень.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що за результатами проведеної позапланової перевірки з питань правильності використання та своєчасності повернення страхових коштів Фонду за період з 01.01.2012 по 31.12.2015 було виявлено неправомірне використання коштів Фонду на загальну суму 332012,66 грн, у зв'язку з чим позивачем винесено рішення №59 від 26.06.2018 про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та №11 від 31.07.2018 про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Оскільки кошти згідно рішень відповідачем не повернені, Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області звернулося до суду із даним позовом.

20.11.2018 відповідачем подано до суду відзив на позов, в якому відповідач вказує, що перевірка проведена з порушенням вимог ст. 3 Закону України "Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", за відсутності повноважень органу, який здійснював перевірку, а тому її результати є незаконними. Також зазначає, що позивачем було порушено ст. 250 ГК України, а тому просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог. Крім цього, просив розглянути дану справу в загальному позовному провадженні та зупинити розгляд справи до рішення по справі №560/3694/18 (арк. спр. 38-40).

Ухвалою суду від 22.10.2018 клопотання Приватного підприємства "Укрпреміум" про розгляд справи за правилами загального провадження - залишено без задоволення. Зупинено провадження у справі №2240/3336/18 до набрання законної сили судовим рішенням у справі №560/3694/18 (арк. спр. 49-50).

28.11.2018 до суду поступила відповідь на відзив №2553-05 від 26.11.2018, в якій позивач зазначає, що посилання відповідача на ту обставину, що під час здійснення перевірки порушено вимоги ст. 3 Закону України "Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" є необгрунтованим. Також безпідставним є посилання відповідача на порушення ст. 250 ГК України, а тому просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі (арк. спр. 53-54).

Ухвалою від 04.02.2019 суд поновив провадження в справі № 2240/3336/18.

З'ясувавши обставини, на які сторони посилаються, як на підставу своїх вимог, так і заперечень, та оцінивши докази, суд прийшов до таких висновків, враховуючи наступне.

Згідно з Наказом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 22.05.2017 №263-ос, припинено Хмельницьке обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності шляхом приєднання до Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області (арк. спр. 9-10).

Наказом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України від 16.08.2017 №16-ос стверджено, що правонаступником Хмельницького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Хмельницькій області (арк. спр. 11-12).

Відповідно до Наказу Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області від 04.06.2018 №211 та ухвали Старокостянтинівського районного суду Хмельницької області від 01.06.2018 начальником відділу фінансового контролю та аудиту управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Хмельницькій області та головним спеціалістом відділу фінансового контролю та аудиту проведено позапланову перевірку Приватного підприємства "Укрпреміум", за результатами якої складено Акт № 61 від 06.06.2018 правильності використання та своєчасності повернення страхових коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (далі - Акт від 06.06.2018).

Актом від 06.06.2018 встановлено порушення вимог законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, а саме: відсутність первинних документів про виплату застрахованим особам матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду; нарахування та виплата матеріального забезпечення здійснена без наявності відповідних документів - оригіналів листків непрацездатності або належним чином завірених копій, відсутність протоколів про призначення матеріального забезпечення. Загальна сума витрат які здійснені з порушенням встановленого порядку витрачання страхових коштів за період з 01.01.2012 по 31.12.2015, склала 208034,39 гривень (арк. спр. 20-23).

За результатами розгляду матеріалів документальної позапланової перевірки Приватного підприємства "Укрпреміум", першим заступником начальника управління виконавчої дирекції Фонду винесено Рішення №59 від 26.06.2018 про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, яким визначено суму страхових коштів які підлягають поверненню на рахунок органу Фонду в розмірі 208034,39 грн, та застосовано фінансові санкції в розмірі 50% неправомірно витрачених сум страхових коштів, а саме штраф у сумі 88670,40 гривень (арк. спр. 25).

Відповідно до Рішення №11 від 31.07.2018 про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, з врахуванням факту несвоєчасного повернення коштів, до Приватного підприємства "Укрпреміум" застосовано фінансові санкції в таких розмірах: штраф за несвоєчасне повернення страхових коштів - 29670,48 грн, та пеня - 5637,39 грн. Загальна сума страхових коштів, які в десятиденний строк від дня отримання рішення підлягають перерахуванню до Старокостянтинівського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Хмельницький області становить 35307,87 гривень (арк. спр. 30).

Відповідач оскаржував Рішення №59 від 26.06.2018 та Рішення №11 від 31.07.2018 до Хмельницького окружного адміністративного суду, який ухвалою від 03.12.2018 повернув позовну заяву Приватному підприємству "Укрпреміум" (справа №560/3694/18), а загальна сума штрафних та фінансових санкцій по вказаним вище рішенням складає 332012,66 гривень.

Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов'язкового державного соціального страхування, гарантії працюючих громадян щодо їх соціального захисту у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, вагітністю та пологами, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, охорони життя та здоров'я, визначає Закон України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 №1105-ХІV (далі - Закон №1105-ХІV).

Відповідно до пункту 4 Розділу VII Прикінцевих та перехідних положень Закону №1105-ХІV передбачено утворення Фонду соціального страхування України, реорганізувавши шляхом злиття Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Виконання функцій та завдань, передбачених цим Законом забезпечують у межах компетенції відповідні виконавчі дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності та їх робочі органи (пункт 6).

Згідно з ст. 10 Закону №1105-ХІV, фонд має право, зокрема: перевіряти достовірність відомостей, поданих роботодавцем для отримання коштів Фонду, дотримання порядку використання роботодавцем виділених йому коштів Фонду та зупиняти виплати з Фонду в разі відмови або перешкоджання з боку роботодавця у проведенні перевірки, виявлення фактів подання ним Фонду недостовірних відомостей або порушення порядку використання роботодавцем коштів Фонду; накладати і стягувати фінансові санкції та адміністративні штрафи, передбачені законом за порушення вимог цього Закону.

Відповідно до ч. 2 ст. 15 Закону №1105-XIV, роботодавець зобов'язаний, зокрема, під час перевірки правильності використання коштів Фонду та достовірності поданих роботодавцем даних надавати посадовим особам Фонду необхідні документи та пояснення з питань, що виникають під час перевірки; подавати в установленому порядку відповідно до законодавства відомості про: розмір заробітної плати та використання робочого часу працівників; річний фактичний обсяг реалізованої продукції (робіт, послуг), кількість нещасних випадків і професійних захворювань на підприємстві за минулий календарний рік; використання коштів Фонду за іншими визначеними цим Законом напрямами в порядку, встановленому правлінням Фонду; повернути Фонду суму виплаченого матеріального забезпечення та вартість наданих соціальних послуг потерпілому на виробництві у разі невиконання своїх зобов'язань щодо сплати страхових внесків.

Частиною 3 ст. 15 Закону №1105-XIV визначено, що достовірність зазначених у документах даних перевіряється Фондом. У разі подання недостовірних відомостей, використання роботодавцем коштів Фонду з порушенням встановленого порядку роботодавець добровільно чи на підставі рішення суду повинен відшкодувати страховику заподіяну шкоду.

Згідно з ч. 6, 7, 8 статті 15 Закону №1105-XIV у разі порушення порядку використання страхових коштів роботодавці відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми. За несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів. Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу. Своєчасно не сплачені фінансові санкції та адміністративні штрафи стягуються із страхувальника в дохід Фонду в порядку, встановленому законом. Право застосовувати фінансові санкції та накладати адміністративні штрафи від імені Фонду мають директор виконавчої дирекції Фонду та його заступники, керівники робочих органів Фонду та їх заступники.

Процедура проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, порядок прийняття рішень за результатами перевірок та оскарження рішень за результатами перевірок врегульовано Інструкцією про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження, затвердженої Постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності 22.12.2010 №29 (далі - Інструкція).

Пунктом 4.3 Інструкції визначено, що у рішеннях зазначаються суми коштів Фонду, що підлягають поверненню органу Фонду, суми фінансових санкцій, які належить перерахувати до Фонду та в подальшому відобразити у звіті страхувальника по коштах Фонду, строк для виконання рішення та строк, передбачений законодавством для звернення страхувальника зі скаргою про перегляд цього рішення.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Таким чином, оскільки відповідачем самостійно, у повному обсязі, не сплачено, визначеної Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області у рішенні №59 від 26.06.2018 про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та рішенні №11 від 31.07.2018 про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, суми коштів, суд вважає вимоги позивача доведеними, тому позов задовольняється.

Судових витрат, які визначені ст. 132 КАС України, і підлягають розподілу відповідно до ст. 139 КАС України, немає.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області задовольнити.

Стягнути з Приватного підприємства "Укрпреміум" на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області заборгованість в розмірі 332012,66 (триста тридцять дві тисячі дванадцять гривень шістдесят шість копійок) гривень.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 04 лютого 2019 року

Позивач:Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Хмельницькій області (вул. Проскурівська, 18, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29013 , код ЄДРПОУ - 41316723) Відповідач:Приватне підприємство "Укрпреміум" (вул. Ессенська, 1/2, м. Старокостянтинів, Хмельницька область, 31101 , код ЄДРПОУ - 36397220) Головуючий суддя А.І. Петричкович

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.02.2019
Оприлюднено05.02.2019
Номер документу79579996
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2240/3336/18

Ухвала від 15.02.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 04.02.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Рішення від 04.02.2019

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 22.11.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

Ухвала від 11.10.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Петричкович А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні