Рішення
від 23.01.2019 по справі 1340/5312/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 1340/5312/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 січня 2019 року

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючий-суддя Костецький Н.В.,

секретар судового засідання Витвицька В.П.,

за участю:

позивача ОСОБА_1,

представник позивача ОСОБА_2,

представник відповідача Стець Н.Я.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Львові адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області про визнання протиправною бездіяльності, зобов'язання вчинити дії,-

встановив:

ОСОБА_1 (далі - позивач, ОСОБА_1) звернувся до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області, у якому просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області (код ЄДРПОУ 13814885) щодо відмови у внесенні змін до даних системи персоніфікованого обліку Пенсійного фонду України за період роботи з 5 травня 2004 року по 31 жовтня 2007 року в ПП "Компанія "Водна техніка" (код ЄДРПОУ 25422073) коригуючі документи щодо виявлених недостовірних звітів стосовно ОСОБА_1, як застрахованої особи, а саме вказаний вірний РНОКПП НОМЕР_1 замість помилково вказаного НОМЕР_2;

- зобов'язати Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області (код ЄДРПОУ 13814885) внести зміни до даних системи персоніфікованого обліку Пенсійного фонду України за період роботи з 5 травня 2004 року по 31 жовтня 2007 року в ПП "Компанія "Водна техніка" (код ЄДРПОУ 25422073) коригуючі документи щодо виявлених недостовірних звітів стосовно ОСОБА_1, як застрахованої особи, а саме вказаний вірний РНОКПП НОМЕР_1 замість помилково вказаного НОМЕР_2;

- зобов'язати Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області (код ЄДРПОУ 13814885) зарахувати до страхового стажу ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1) період роботи в ПП "Компанія "Водна техніка" (код ЄДРПОУ 25422073) на посаді інженера сервісної служби з 5 травня 2004 року по 31 жовтня 2007 року.

Позовні вимоги обґрунтовує тим, що у період з 05.05.2004 по 31.10.2007 працював в ПП "Компанія "Водна техніка". За усним запитом позивача Галицьким об'єднаним управлінням Пенсійного фонду України м. Львова встановлено невідповідність інформації у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, а саме: страхувальником ПП Компанія Водна техніка (ЄДРПОУ 25422073) у звітах персоніфікованого обліку за 2004, 2005, 2006, 2007 роки на ОСОБА_1 вказано РНОКПП НОМЕР_2. Тобто страхувальником ПП Компанія Водна техніка при поданні відомостей до Пенсійного фонду України за формою було допущено помилку в моєму ідентифікаційному номері. Зазначене також підтверджується Випискою форми ОК-5 (Індивідуальні відомості про застраховану особу) станом на 05.07.2018, в якій ПП Компанія Водна техніка не значиться як страхувальник застрахованої особи ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1). 13.07.2018 позивач звернувся до ПП Компанія Водна техніка із заявою про подання в Галицьке об'єднане управління Пенсійного фонду України м. Львова корегуючих документів щодо виявлених недостовірних звітів стосовно ОСОБА_1, як застрахованої особи, а саме вказати вірний РНОКПП НОМЕР_1. Однак, даний лист повернувся за зворотною адресою у зв'язку із закінченням встановленого терміну зберігання. 30.08.2018 позивач звернувся із заявою про внесення змін до системи персоніфікованого обліку до Галицького об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова. Проте отримав відповідь про те, що відомості про застрахованих осіб та звіти щодо сум нарахованих внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування органами Пенсійного фонду України за період до 1 січня 2011 року подаються лише за результатами перевірки, здійсненої за заявою платника.

У судовому засіданні позивач та представник позивача позовні вимоги підтримали, посилаючись на обставини, викладені в позові та відповіді на відзив від 08.01.2018 (вх. № 564), просили суд позов задовольнити.

Представник відповідача подала відзив на позовну заяву від 26.12.2018 (вх. № 41565). Зазначає, що відомості про застрахованих осіб та звіти щодо сум нарахованих внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування органам Пенсійного фондуУкраїни за період до 01.01.2011 подаються лише за результатами перевірки, здійсненої за заявою платника. Відповідальним за правильність заповнення звіту є страхувальник. Головним управлінням скеровано до Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві, за місцем перебування на обліку ПП "Компанія "Водна Техніка", щодо недостовірної інформації в реєстрі застрахованих осіб стосовно позивача. Згідно відповіді Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві до ПП "Компанія "Водна Техніка" скеровано лист щодо проведення перевірки фінансових та інших документів позивача за 2004-2004 роки. Також, звертає увагу, що відповідно до підпункту 5 пункту 1.3 ст. 1 Порядку формування та подання органам Пенсійного фонду України відомостей про застраховану особу, затвердженого Постановою правління Пенсійного України від 10.06.2004 № 7-6 у разі виявлення недостовірних відомостей, які подані та/або накопичені в електронних базах даних персоніфікованого обліку страхувальник подає до відповідного територіального органу Пенсійного фонду необхідні коригуючі або скасовуючі документи щодо виявлених недостовірних звітів про застраховану особу. Коригування або скасовування відомостей облікової картки застрахованої особи здійснюється за будь-які роки функціонування системи персоніфікованого обліку тільки на підставі наданих у встановленому порядку документів страхувальника.

У судовому засіданні представник відповідача проти позову заперечила, просила у задоволенні позовних вимог відмовити з підстав викладених у відзиві.

Заслухавши пояснення позивача, представника позивача, представника відповідача, дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та пояснення сторін, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

ОСОБА_1 звернувся до Галицького об'єднаного управління Пенсійного фонду України м. Львова з заявою від 30.08.2018 про внесення змін до системи персоніфікованого обліку.

Листом від 26.09.2018 № 4196/І-20/0705-06 Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області повідомлено, що відомості про застрахованих осіб та звіти щодо сум нарахованих внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування органам Пенсійного фонду України за період до 01.01.2011 подаються лише за результатами перевірки, здійсненої за заявою платника. Відповідальним за правильність заповнення звіту є страхувальник. Застрахована особа має право вимагати від страхувальника достовірного та своєчасного подання до територіального органу Пенсійного фонду первинних та коригуючи відомостей про себе стосовно персоніфікованого обліку, в тому числі за рішенням суду. Зазначає, що Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області не має можливості самостійно виправити помилку.

Вважаючи бездільність відповідача протиправною позивач звернувся із даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає таке.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з п. 7 ч. 1 ст. 1 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування Пенсійний фонд України - орган, уповноважений відповідно до цього Закону вести реєстр застрахованих осіб Державного реєстру та виконувати інші функції, передбачені законом.

Статтею 14-1 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування визначено, що Пенсійний фонд та його територіальні органи зобов'язані забезпечувати своєчасне внесення відомостей до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру та здійснювати контроль за достовірністю відомостей, поданих до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру.

Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування визначені Законом України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" від 09.07.2003 № 1058-IV.

За змістом статті 1 цього Закону, застрахована особа - фізична особа, яка відповідно до цього Закону підлягає загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню і сплачує (сплачувала) та/або за яку сплачуються чи сплачувалися у встановленому законом порядку страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та до накопичувальної системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування; страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягала державному соціальному страхуванню, якою або за яку сплачувався збір на обов'язкове державне пенсійне страхування згідно із законодавством, що діяло раніше, та/або підлягає загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню згідно із цим Законом і за який сплачено страхові внески; страхувальники - роботодавці та інші особи, які відповідно до закону сплачують єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та/або є платниками відповідно до цього Закону.

Відповідно до пунктів 4, 5 частини першої статті 16 цого Закону, застрахована особа має право: отримувати безоплатно відомості, внесені до її персональної облікової картки з системи персоніфікованого обліку та Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування; звертатися із заявою до територіального органу Пенсійного фонду про уточнення відомостей, внесених до персональної облікової картки в системі персоніфікованого обліку та Державному реєстрі загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Згідно з ч. 2 ст. 21 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" на кожну застраховану особу відкривається персональна електронна облікова картка, якій присвоюється унікальний номер електронної облікової картки. Унікальний номер електронної облікової картки формується автоматично шляхом додавання одиниці до останнього наявного унікального номера електронної облікової картки. Порядок та строки впровадження унікальних номерів електронних облікових карток застрахованих осіб, порядок ведення персональних електронних облікових карток визначаються Пенсійним фондом.

Відповідно до постанови правління Пенсійного фонду України від 03.12.2013 № 25-2 облік застрахованих осіб, звіти щодо сум нарахованих внесків та сум нарахованих внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за періоди до 01 січня 2011 року ведуться відповідно до постанови правління Пенсійного фонду України від 10 червня 2004 року № 7-6 "Про затвердження Порядку формування та подання органам Пенсійного фонду України відомостей про застраховану особу, що використовуються в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування", зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 10 серпня 2004 року за № 1000/9599, та постанови правління Пенсійного фонду України від 05 листопада 2009 року № 26-1 "Про порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованих внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування органам Пенсійного фонду України", зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 24 листопада 2009 року за № 1136/17152. Відомості про застрахованих осіб та звіти щодо сум нарахованих внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування органам Пенсійного фонду України за період до 01 січня 2011 року подаються лише за результатами перевірки, здійсненої за заявою платника.

Згідно з п.п. 5 п. 1.3 Порядку формування та подання органам Пенсійного фонду України відомостей про застраховану особу, що використовується в системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 10 червня 2004 року № 7-6, у редакції, що діяла на період роботи позивача у ПП "Компанія "Водна Техніка", у разі виявлення недостовірних відомостей, які подані та/або накопичені в електронних базах даних персоніфікованого обліку, страхувальник подає до відповідного територіального органу Пенсійного фонду необхідні коригуючі або скасовуючі документи щодо виявлених недостовірних звітів про застраховану особу.

Коригування або скасовування відомостей облікової картки застрахованої особи здійснюється за будь-які роки функціонування системи персоніфікованого обліку тільки на підставі наданих у встановленому порядку документів страхувальника.

Пунктом 1 Положення про організацію персоніфікованого обліку відомостей у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.1998 № 794 (далі - Положення) визначено, що персоніфікований облік полягає в збиранні, обробленні, систематизації та зберіганні передбачених законодавством про пенсійне забезпечення відомостей про фізичних осіб, що пов'язані з визначенням права на виплати з Пенсійного фонду та їх розмір за загальнообов'язковим державним пенсійним страхуванням.

Відповідно до п. 11 Положення фізична особа має право ознайомлюватися з відомостями про неї, внесеними до системи персоніфікованого обліку; у разі незгоди з відомостями, внесеними до системи персоніфікованого обліку, звертатися до уповноваженого органу із заявою про їх виправлення; вимагати від роботодавців повного та своєчасного подання до уповноваженого органу відомостей стосовно персоніфікованого обліку.

Згідно з п. 15 Положення спори, що виникають з питань правовідносин, пов'язаних з персоніфікованим обліком, розв'язуються за згодою сторін, а у разі недосягнення згоди - у судовому порядку.

Аналізуючи зазначені норми права, суд дійшов висновку, що наявність у системі персоніфікованого обліку (реєстрі застрахованих осіб) відомостей про періоди трудової діяльності застрахованих осіб є підставою для призначення та здійснення відповідній особі пенсійних виплат. Водночас, відсутність у реєстрі відповідної інформації призведе до порушення права застрахованої особи на одержання виплат за загальнообов'язковим державним пенсійним страхуванням .

Відповідно до запису в трудовій книжці ОСОБА_1, позивач з 05.05.2004 по 31.10.2007 працював ПП "Компанія "Водна техніка" на посаді інженера сервісної служби (а.с. 17).

Судом встановлено, що страхувальником ПП Компанія Водна техніка у звітах персоніфікованого обліку за 2004, 2005, 2006, 2007 роки на ОСОБА_1 вказано РНОКПП НОМЕР_2, який не відповідає номеру у довідці про присвоєння ідентифікаційного номеру позивачу, про що свідчать індивідуальні відомості про застраховану особу ОСОБА_1, в яких зазначено вірний РНОКПП НОМЕР_3.

Крім того, суд встановив та не заперечується сторонами у справі, що відомості про стаж роботи позивача за період з 05.05.2004 по 31.10.2007 не внесені до системи персоніфікованого обліку у звязку з помилкою, допущеною роботодавцем (страхувальником) позивача - ПП "Компанія "Водна техніка" в ідентифікаційному номері позивача при подачі звітності за вказаний період.

Таким чином, враховуючи те, що період роботи позивача з 5 травня 2004 року по 31 жовтня 2007 року в ПП "Компанія "Водна техніка" (код ЄДРПОУ 25422073) підтверджується відповідними записами трудової книжки ОСОБА_1, а також те, що помилкові відомості про РНОКПП ОСОБА_1 внесені до системи персоніфікованого обліку у зв'язку з помилкою, допущеною роботодавцем (страхувальником) позивача ПП "Компанія "Водна техніка" суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача підлягають до задоволення шляхом зобов'язання відповідча внести зміни до даних системи персоніфікованого обліку Пенсійного фонду України за період роботи з 5 травня 2004 року по 31 жовтня 2007 року в ПП "Компанія "Водна техніка" (код ЄДРПОУ 25422073), а саме вказаний вірний РНОКПП НОМЕР_1 замість помилково вказаного НОМЕР_2 та зобов'язання відповідача зарахувати до страхового стажу ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1) період роботи в ПП "Компанія "Водна техніка" (код ЄДРПОУ 25422073) на посаді інженера сервісної служби з 5 травня 2004 року по 31 жовтня 2007 року.

Щодо позовної вимоги про визнання протиправною бездіяльності Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області (код ЄДРПОУ 13814885) щодо відмови у внесенні змін до даних системи персоніфікованого обліку Пенсійного фонду України за період роботи з 5 травня 2004 року по 31 жовтня 2007 року в ПП "Компанія "Водна техніка" (код ЄДРПОУ 25422073) коригуючі документи щодо виявлених недостовірних звітів стосовно ОСОБА_1, як застрахованої особи, а саме вказаний вірний РНОКПП НОМЕР_1 замість помилково вказаного НОМЕР_2 суд зазначає таке.

Як встановлено вище, постановою правління Пенсійного фонду України від 03.12.2013 № 25-2 встановлено, що відомості про застрахованих осіб та звіти щодо сум нарахованих внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування органам Пенсійного фонду України за період до 01 січня 2011 року подаються лише за результатами перевірки, здійсненої за заявою платника.

Оскільки страхувальник (ПП "Компанія "Водна техніка") з заявою відповідно до зазначеної постанови не звертався, відтак підстави для визнання протиправною бездіяльності Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області щодо відмови у внесенні змін до даних системи персоніфікованого обліку Пенсійного фонду України, відсутні.

Відповідно до ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Закріплений у ч. 1 ст. 9 КАС України принцип змагальності сторін передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, а суд згідно ст. 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

З огляду на викладене, суд вважає, що позовні вимоги є підставними та обґрунтованими частково, а тому позов підлягає частковому задоволенню.

Судові витрати розподілити відповідно до ст. 139 КАС України.

Керуючись статтями 242 - 246, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

вирішив:

1. Позов задовольнити частково.

2. Зобов'язати Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області (код ЄДРПОУ 13814885) внести зміни до даних системи персоніфікованого обліку Пенсійного фонду України за період роботи з 5 травня 2004 року по 31 жовтня 2007 року в ПП "Компанія "Водна техніка" (код ЄДРПОУ 25422073), а саме вказаний вірний РНОКПП НОМЕР_1 замість помилково вказаного НОМЕР_2.

3. Зобов'язати Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області (код ЄДРПОУ 13814885) зарахувати до страхового стажу ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1) період роботи в ПП "Компанія "Водна техніка" (код ЄДРПОУ 25422073) на посаді інженера сервісної служби з 5 травня 2004 року по 31 жовтня 2007 року.

4. У задоволенні позовної вимоги про визнання протиправною бездіяльності Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області (код ЄДРПОУ 13814885) щодо відмови у внесенні змін до даних системи персоніфікованого обліку Пенсійного фонду України за період роботи з 5 травня 2004 року по 31 жовтня 2007 року в ПП "Компанія "Водна техніка" (код ЄДРПОУ 25422073) коригуючі документи щодо виявлених недостовірних звітів стосовно ОСОБА_1, як застрахованої особи, а саме вказаний вірний РНОКПП НОМЕР_1 замість помилково вказаного НОМЕР_2 - відмовити.

5. Судовий збір в розмірі 704 грн 80 коп. присудити на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

У судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частину рішення.

Повний текст судового рішення складено 04.02.2019.

Суддя Костецький Н.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.01.2019
Оприлюднено05.02.2019
Номер документу79580157
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1340/5312/18

Ухвала від 22.05.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Ухвала від 14.03.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Улицький Василь Зіновійович

Рішення від 23.01.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

Ухвала від 04.12.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

Ухвала від 14.11.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні