ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49600
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23.01.2019м. ДніпроСправа № 904/4187/18
Господарський суд Дніпропетровської області у складі судді Загинайко Т.В. за участю секретаря судового засідання Ільєнко В.Ю., розглянувши за правилами загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛЕГІОНМЕТ" (61033, м. Харків, в'їзд Вологодський, 2-й, б. 6, оф. 200/3; ідентифікаційний код 40495289)
про стягнення 1 273 000 грн. 12 коп.
Представники сторін:
від позивача: ОСОБА_1 - в.о. директора, наказ від 27.12.2018р. №6-К (в режимі відеоконференції);
від відповідача: не з'явився, про час і місце судового засідання був повідомлений належним чином.
СУТЬ СПОРУ:
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Легіонмет" звернулося до Господарського суду Дніпропетровської області з позовною заявою (вх.№4121/18 від 17.09.2018р.), в якій просить стягнути з відповідача - Публічного акціонерного товариства "Дніпроважмаш" 1 451 554 грн. 71 коп., що складає 1 144 904 грн. 00 коп. - заборгованості за товар, поставлений відповідно до умов Договору поставки від 13.12.2016р. №61/143, 21 148 грн. 00 коп. - 3% річних, 60 033 грн. 23 коп. - втрат від інфляції та 225 469 грн. 48 коп. - пені.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 24.09.2018 року позовну заяву було залишено без руху через подання її з порушенням вимог статей 164, 172 Господарського процесуального кодексу України, та встановлено строк для усунення недоліків - 7 днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
До Господарського суду Дніпропетровської області 05.10.2018р. повернулося рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення, яке направлялося судом позивачеві, з відміткою про його отримання 02.10.2018р. Отже, строк для усунення недоліків закінчується 09.10.2018р.
08.10.2018 року до канцелярії Господарського суду Дніпропетровської області позивачем подано заяву (вх.№43335/18 від 08.10.2018р.) про усунення недоліків позовної заяви, а саме: - докази відправлення позову відповідачу - опис поштового відправлення, квитанція про відправлення; - інформацію про наявність у позивача оригіналів документів, копії яких додано до позову.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 12.10.2018р. було прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі №904/4187/18 та справу призначено до розгляду у підготовче засідання (загальне позовне провадження) на 07.11.2018р. о 12:00 год.
Позивач у судове засідання 07.11.2018р. не з'явився, у заяві (вх.№48456/18 від 07.11.2018р.) про затвердження мирової угоди та закриття провадження у справі, просить затвердити мирову угоду, укладену між ТОВ "Легіонмет" та ПАТ "Дніпроважмаш".
Відповідач у заяві (вх.№48471/18 від 07.11.2018р.) про затвердження мирової угоди, просить затвердити мирову угоду та закрити провадження у справі, посилаючись на врегулювання спору мирним шляхом.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 07.11.2018р. відмовлено у затвердженні мирової угоди від 31.10.2018р. та оголошено перерву у підготовчому засіданні (загальне позовне провадження) на 21.11.2018р.
Відповідач у клопотанні (вх.№50943/18 від 21.11.2018р.) про долучення до матеріалів справи просить долучити до матеріалів справи докази часткової сплати заборгованості, що є предметом спору.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 21.11.2018р. оголошено перерву у підготовчому засіданні (загальне позовне провадження) на 05.12.2018р. об 10:00 год.
Позивач в уточненій позовній заяві про стягнення заборгованості (вх.№53245/18 від 05.12.2018р.) просить прийняти до розгляду уточнену позовну заяву ТОВ "Легіонмет", код ЄДРПОУ 404095289 до ПАТ "Дніпроважмаш", код ЄДРПОУ 00168076 про стягнення заборгованості за договором поставки №61/143 від 13.12.2016р. станом на 05.12.2018р. в загальній сумі 1 273 000,12 (один мільйон двісті сімдесят тисяч грн. 12 коп.) грн., з яких сума основного боргу 801 432,80 (вісімсот одна тисяча чотириста тридцять дві грн. 80 коп.) грн., сума штрафних санкцій 471 567,32 (чотириста сімдесят одна тисяча п'ятсот шістдесят сім грн. 32 коп.) грн., у тому числі: 3% річних в сумі - 27 696,00 (двадцять сім тисяч шістсот дев'яносто шість грн.) грн., пеня в сумі - 342 149,91 (триста сорок дві тисячі сто сорок дев'ять грн. 91 коп.) грн., втрати від інфляції в сумі - 101 721,41 (сто одна тисяча сімсот двадцять одна грн. 41 коп.) грн.; стягнути з ПАТ "Дніпроважмаш", код ЄДРПОУ 00168076, ШН 001680704029, юридична адреса: вул. Сухий острів, 3, м. Дніпро, 49000, р/р 260080010694800 в ПАТ "АБ "РАДАБАНК" м Дніпро, МФО 306500, на користь ТОВ "Легіонмет" код 40495289, юридична адреса: в'їзд Вологодський, 2-й, б. 6, оф. 200/3, р/р 26007526109, Банк АТ "Райфайзен Банк "Аваль" відділення П'ятнадцяте міське Харківської обл. дирекції, МФО: 380805, заборгованість за договором поставки № 61/143 від 13.12.2016р. в загальній сумі 1 273 000,12 (один мільйон двісті сімдесят тисяч грн. 12 коп.) грн., з яких сума основного боргу 801 432,80 (вісімсот одна тисяча чотириста тридцять дві грн.. 80 коп.) грн., сума штрафних санкцій 471 567,32 (чотириста сімдесят одна тисяча п'ятсот шістдесят сім грн. 32 коп.) грн., у тому числі: 3% річних в сумі - 27 696,00 (двадцять сім тисяч шістсот дев'яносто шість грн.) грн., пеня в сумі - 342 149,91 (триста сорок дві тисячі сто сорок дев'ять грн. 91 коп.) грн., втрати від інфляції в сумі - 101 721,41 (сто одна тисяча сімсот двадцять одна грн. 41 коп.) грн.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 05.12.2018р. продовжено підготовче провадження до 10.01.2018р. та оголошено перерву у підготовчому засіданні (загальне позовне провадження) на 20.12.2018р. об 12:00 год.
Позивач у клопотанні (вх.№55972/18 від 20.12.2018р., яке надійшло засобами електронного зв'язку) та у клопотанні (вх..№56653/18 від 26.12.2018р.. яке надійшло засобами поштового зв'язку) про проведення підготовчого судового засідання за відсутності позивача просить: - провести підготовче судове засідання за відсутності позивача, у зв'язку з неможливістю представника позивача прибути у судове засідання; - за результатами підготовчого засідання, постановити ухвалу про закриття підготовчого засідання та призначення справи до судового розгляду по суті; - дату призначення судового засідання для розгляду справи по суті визначити на розсуд суду.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 20.12.2018р. закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті (загальне позовне провадження) на 04.01.2019р. об 12:30 год.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 04.01.2019р. відкладено розгляд справи по суті (загальне позовне провадження) на 23.01.2019р. о 14:30 год.
Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 21.01.2019р. призначено судове засідання 23.01.2019р. о 14:30 год., яке відбудеться в режимі відеоконференції з Господарським судом Харківської області.
Відповідач вимоги суду, викладені в ухвалі Господарського суду Дніпропетровської області від 05.12.2018р. не виконав, представник відповідача у судове засідання 23.01.2019р. не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується поштовим повідомленням про вручення - 10.01.2019р. ухвали суду від 04.01.2019р.
У судовому засіданні було оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення представника позивача, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
13.12.2016р. між позивачем - Товариством з обмеженою відповідальністю "Легіонмет", як постачальником, та Публічним акціонерним товариством "Дніпроважмаш", як покупцем, було укладено договір поставки №61/143 (надалі - Договір), відповідно до пункту 1.1 якого за договором постачальник зобов'язується в порядку і терміни, встановлені договором, передати у власність покупцеві продукцію, в певній кількості, відповідної якості і по цінах, що вказані в специфікаціях, а покупець зобов'язується прийняти продукцію і сплатити її на умовах, визначених у договорі.
Договір набуває чинності з моменту підписання і діє до 31.12.2017 року та пролонгується на кожний наступний рік, якщо за 30 днів до закінчення терміну дії договору жодна із сторін не заявила про своє бажання припинити його дію; у будь-якому випадку договір діє до повного виконання сторонами своїх зобов'язань за договором (пункт 11.1 Договору).
Відповідно до пунктів 1.2, 1.3 Договору кількість, асортимент та ціни продукції, що поставляється, вказуються у специфікаціях, які є невід'ємною частиною договору; специфікації оформляються на кожну партію продукції, що поставляється; загальна кількість продукції, що постачається за договором, визначається як наростаюча кількість по всіх поставках, проведених згідно оформлених специфікацій і накладних.
Загальна сума договору визначається як наростаюча сума по всіх поставках, проведених протягом всього терміну дії договору згідно підписаних сторонами специфікацій; ціни на продукцію, що постачається за договором, можуть бути змінені за погодженням сторін шляхом укладання додаткової угоди до договору; постачальник повинен погоджувати нову ціну з покупцем за 3 дні до постачання (пункт 2.1, 2.2 Договору).
За приписами пунктів 4.1, 4.2 Договору термін постачання: вказується в специфікаціях; базисні умови постачання: вказуються в специфікаціях.
Сторони уклали наступні Специфікації до Договору:
- Специфікація №1/1 від 22.08.2017р., у якій погодили поставку продукції - "Феросилицій ФС-45" у кількості 2 500 кг, загальною вартістю 65 010 грн. 00 коп. та сплата за товар здійснюється на протязі 30-ти календарних днів, з моменту постачання товару на склад покупця (а.с.20);
- Специфікація №2 від 22.08.2017р., у якій погодили поставку продукції -"Феросиліцій ФС-45 ГОСТ 1415-93" у кількості 2 500 кг, загальною вартістю 65 010 грн. 00 коп.; порядок розрахунків не пізніше 30-ти банківських днів з дати постачання; термін постачання: 2 календарних дня з дати надання заявки (а.с.24);
- Специфікація №3 від 19.09.2017р., у якій погодили поставку продукції - "Феросилицій ФС-45" у кількості 5 000 кг на загальну суму 150 000 грн. 00 коп.; сплата за товар здійснюється на протязі 30-ти календарних днів, з моменту постачання товару на склад покупця (а.с.28);
- Специфікація №4 від 03.10.2017р., у якій погодили поставку "Феросилицій ФС-45" кількістю 5 000 кг на загальну суму 160 020 грн. 00 коп.; сплата за товар здійснюється на протязі 30 календарних днів, з моменту постачання товару на склад покупця (а.с.32);
- Специфікація №5 від 10.10.2017р., у якій погодили поставку "Феросилицій ФС-45" кількістю 5 000 кг на загальну суму 160 020 грн. 00 коп.; сплата за товар здійснюється на протязі 30 календарних днів, з моменту постачання товару на склад покупця (а.с.36);
- Специфікація №6 від 24.10.2017р., у якій погодили поставку "Феросилицій ФС-45" кількістю 5 000 кг на загальну суму 175 020 грн. 00 коп.; сплата за товар здійснюється на протязі 30 календарних днів, з моменту постачання товару на склад покупця (а.с.40);
- Специфікація №7 від 08.11.2017р., у якій погодили поставку "Феросилицій ФС-45" кількістю 5 000 кг на загальну суму 175 020 грн. 00 коп.; сплата за товар здійснюється на протязі 30 календарних днів, з моменту постачання товару на склад покупця (а.с.44);
- Специфікація №8 від 11.12.2017р., у якій погодили поставку "Феросилицій ФС-45" на загальну суму 105 012 грн. 00 коп.; сплата за товар здійснюється на протязі 30 календарних днів, з моменту постачання товару на склад покупця (а.с.48);
- Специфікація №9 від 27.12.2017р., у якій погодили поставку "Феросилицій ФС-45" кількістю 2 000 кг на загальну суму 70 008 грн. 00 коп.; сплата за товар здійснюється на протязі 30 календарних днів, з моменту постачання товару на склад покупця (а.с.52);
- Специфікація №10 від 22.01.2018р., у якій погодили поставку "Феросилицій ФС-45" кількістю 3 000 кг на загальну суму 114 012 грн. 00 коп.; сплата за товар здійснюється на протязі 30 календарних днів, з моменту постачання товару на склад покупця (а.с.56);
- Специфікація №11 від 05.02.2018р., у якій погодили поставку "Феросилицій ФС-45" кількістю 3 000 кг на загальну суму 114 012 грн. 00 коп.; сплата за товар здійснюється на протязі 30 календарних днів, з моменту постачання товару на склад покупця (а.с.60);
- Специфікація №11/1 від 15.02.2018р., у якій погодили поставку "Феросилицій ФС-45" кількістю 3 000 кг на загальну суму 114 012 грн. 00 коп.; сплата за товар здійснюється на протязі 30 календарних днів, з моменту постачання товару на склад покупця (а.с.64);
- Специфікація №12 від 28.03.2018р., у якій погодили поставку "Феросилицій ФС-45" кількістю 5 000 кг на загальну суму 190 020 грн. 00 коп.; сплата за товар здійснюється на протязі 30 календарних днів, з моменту постачання товару на склад покупця (а.с.68);
- Специфікація №13 від 11.04.2018р., у якій погодили поставку "Феросилицій ФС-45" кількістю 3 000 кг та Феросілікомарганець МнС17 кількістю 1 000 кг на загальну суму 144 012 грн. 00 коп.; сплата за товар здійснюється на протязі 30 календарних днів, з моменту постачання товару на склад покупця (а.с.72);
- Специфікація №14 від 19.04.2018р., у якій погодили поставку "Феросилицій ФС-45" кількістю 5 000 кг на загальну суму 190 020 грн. 00 коп.; сплата за товар здійснюється на протязі 30 календарних днів, з моменту постачання товару на склад покупця (а.с.76);
- Специфікація №15 від 05.05.2018р., у якій погодили поставку "Феросилицій ФС-45" кількістю 3 000 кг та Феросілікомарганець МнС17 кількістю 1 000 кг на загальну суму 153 012 грн. 00 коп.; сплата за товар здійснюється на протязі 30 календарних днів, з моменту постачання товару на склад покупця (а.с.80);
- Специфікація №16 від 30.05.2018р., у якій погодили поставку "Феросилицій ФС-45" кількістю 5 000 кг на загальну суму 190 020 грн. 00 коп.; сплата за товар здійснюється на протязі 30 календарних днів, з моменту постачання товару на склад покупця (а.с.84);
- Специфікація №17 від 15.06.2018р., у якій погодили поставку "Феросилицій ФС-45" кількістю 5 000 кг на загальну суму 190 020 грн. 00 коп.; сплата за товар здійснюється на протязі 30 календарних днів, з моменту постачання товару на склад покупця (а.с.88);
- Специфікація №18 від 03.07.2018р., у якій погодили поставку "Феросилицій ФС-45" кількістю 3 000 кг на загальну суму 114 012 грн. 00 коп.; сплата за товар здійснюється на протязі 30 календарних днів, з моменту постачання товару на склад покупця (а.с.92);
Відповідно до пункту 3.1 Договору порядок розрахунків вказується в специфікаціях.
Як вбачається на виконання умов Договору позивачем було поставлено відповідачу товар на загальну суму 2 608 272 грн. 00 коп., про що свідчать:
- видаткова накладна від 22.08.2017р. №121 на суму 65 010 грн. 00 коп. (а.с.17);
- видаткова накладна від 29.08.2017р. №121 на суму 65 010 грн. 00 коп. (а.с.21);
- видаткова накладна від 19.09.2017р. №135 на суму 150 000 грн. 00 коп. (а.с.25);
- видаткова накладна від 03.10.2017р. №139 на суму 160 020 грн. 00 коп. (а.с.29);
- видаткова накладна від 10.10.2017р. №147 на суму 160 020 грн. 00 коп. (а.с.33);
- видаткова накладна від 24.10.2017р. №157 на суму 175 020 грн. 00 коп. (а.с.37);
- видаткова накладна від 08.11.2017р. №167 на суму 175 020 грн. 00 коп. (а.с.41);
- видаткова накладна від 11.12.2017р. №198 на суму 105 012 грн. 00 коп. (а.с.45);
- видаткова накладна від 27.12.2017р. №216 на суму 70 008 грн. 00 коп. (а.с.49);
- видаткова накладна від 22.01.2018р. №16 на суму 114 012 грн. 00 коп. (а.с.53);
- видаткова накладна від 05.02.2018р. №24 на суму 114 012 грн. 00 коп. (а.с.57);
- видаткова накладна від 15.02.2018р. №32 на суму 114 012 грн. 00 коп. (а.с.61);
- видаткова накладна від 28.03.2018р. №67 на суму 190 020 грн. 00 коп. (а.с.65);
- видаткова накладна від 11.04.2018р. №76 на суму 114 012 грн. 00 коп. (а.с.69);
- видаткова накладна від 19.04.2018р. №86 на суму 190 020 грн. 00 коп. (а.с.73);
- видаткова накладна від 05.05.2018р. №94 на суму 153 012 грн. 00 коп. (а.с.77);
- видаткова накладна від 30.05.2018р. №108 на суму 190 020 грн. 00 коп. (а.с.81);
- видаткова накладна від 15.06.2018р. №129 на суму 190 020 грн. 00 коп. (а.с.85);
- видаткова накладна від 03.07.2018р. №145 на суму 114 012 грн. 00 коп. (а.с.89).
Датою постачання та переходу права власності на продукцію вважається дата, що вказується на видатковій накладній (пункт 4.3 Договору).
За приписами пункту 3.2 Договору оплата проводиться в національній валюті України; датою оплати вважається дата перерахування грошових коштів на банківський рахунок постачальника.
Відповідно до частини 1 статті 530 Цивільного кодексу України, якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Отже, строк оплати поставленого за Договором товару є таким, що настав і відповідач повинен був оплатити товар:
- по видатковій накладній від 22.08.2017р. №121 на суму 65 010 грн. 00 коп. до 22.09.2017р.;
- по видатковій накладній від 29.08.2017р. №121 на суму 65 010 грн. 00 коп. до 09.10.2017р.;
- по видатковій накладній від 19.09.2017р. №135 на суму 150 000 грн. 00 коп. до 20.10.2017р.;
- по видатковій накладній від 03.10.2017р. №139 на суму 160 020 грн. 00 коп. до 04.11.2017р.;
- по видатковій накладній від 10.10.2017р. №147 на суму 160 020 грн. 00 коп. до 11.11.2017р.;
- по видатковій накладній від 24.10.2017р. №157 на суму 175 020 грн. 00 коп. до 25.11.2017р.;
- по видатковій накладній від 08.11.2017р. №167 на суму 175 020 грн. 00 коп. до 10.12.2017р.;
- по видатковій накладній від 11.12.2017р. №198 на суму 105 012 грн. 00 коп. до 13.12.2017р.;
- по видатковій накладній від 27.12.2017р. №216 на суму 70 008 грн. 00 коп. до 27.01.2018р.;
- по видатковій накладній від 22.01.2018р. №16 на суму 114 012 грн. 00 коп. до 22.02.2018р.;
- по видатковій накладній від 05.02.2018р. №24 на суму 114 012 грн. 00 коп. до 08.03.2018р.;
- по видатковій накладній від 15.02.2018р. №32 на суму 114 012 грн. 00 коп. до 18.03.2018р.;
- по видатковій накладній від 28.03.2018р. №67 на суму 190 020 грн. 00 коп. до 28.04.2018р.;
- по видатковій накладній від 11.04.2018р. №76 на суму 114 012 грн. 00 коп. до 12.05.2018р.;
- по видатковій накладній від 19.04.2018р. №86 на суму 190 020 грн. 00 коп. до 21.05.2018р.;
- по видатковій накладній від 05.05.2018р. №94 на суму 153 012 грн. 00 коп. до 05.06.2018р.;
- по видатковій накладній від 30.05.2018р. №108 на суму 190 020 грн. 00 коп. до 30.06.2018р.;
- по видатковій накладній від 15.06.2018р. №129 на суму 190 020 грн. 00 коп. до 16.07.2018р.;
- по видатковій накладній від 03.07.2018р. №145 на суму 114 012 грн. 00 коп. до 03.08.2018р.
Як зазначає позивач, за видатковою накладною від 22.08.2017р. №121 було повернення товару відповідно до накладної на повернення товару постачальнику від 29.08.2017р. №57 та товарно-транспортної накладної на суму 65 010 грн. 00 коп.
Відповідач за товар розрахувався частково на загальну суму 1 771 829 грн. 20 коп., про що свідчать платіжні доручення, які долучені до матеріалів справи (а.с.93-105, 146).
Таким чином, заборгованість відповідача перед позивачем становить 801 432 грн. 80 коп.
Як вбачається позивачем направлено на адресу відповідача претензію від 30.07.2018р. №26, у якій вимагає сплатити наявну станом на 03.08.2018р. заборгованість з урахуванням штрафних санкцій в строк до 16.08.2018р. в сумі 1 415 965,26 грн. (а.с.106-112).
Матеріали справи не містять доказів в підтвердження надання відповідачем відповіді на пред'явлені позивачем претензії чи повернення поставленого позивачем товару.
Отже, заборгованість відповідача перед позивачем становить 801 432 грн. 80 коп.
На момент розгляду справи доказів погашення заборгованості перед позивачем відповідачем не надано.
Згідно статті 526 Цивільного кодексу України зобов'язання повинні виконуватися належним чином відповідно до вимог договору та вимог Цивільного кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Частинами 1 та 2 статті 193 Господарського кодексу України передбачено, що суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору; не допускається одностороння відмова від виконання зобов'язань; кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу; порушення зобов'язань є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим Кодексом, іншими законами або договором.
Згідно статті 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).
Статтею 611 Цивільного кодексу України встановлено, що у разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема сплата неустойки.
Відповідно до статті 549 Цивільного кодексу України неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов'язання; штрафом є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов'язання; пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання.
Згідно із частиною 1 статті 230 Господарського кодексу України штрафними санкціями визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов'язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов'язання.
У разі невиконання або не належного виконання зобов'язань за договором, сторони несуть відповідальність, передбачену чинним законодавством України; винна сторона в повному обсязі відшкодовує збитки, заподіяні іншій стороні неналежним виконанням зобов'язань (пункт 7.1 Договору).
Відповідно до пункту 7.4 Договору за невчасну сплату поставленої продукції, покупець сплачує постачальнику неустойку у вигляді пені в розмірі подвійної облікової ставки НБУ, яка діяла на момент нарахування, від суми несплаченої в строк продукції за кожний день прострочення.
Отже, пеня після перерахунку становить 342 053 грн. 73 коп. (за загальний період прострочення з 10.10.2017р. по 05.12.2018р.).
Статтею 625 Цивільного кодексу України передбачено, що боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов'язання; боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Отже, інфляційні нарахування після перерахунку становлять 100 557 грн. 38 коп. (з жовтня 2017 р. по листопад 2018р.), а річні згідно розрахунку - 27 696 грн. 00 коп. (з 10.10.2017р. по 05.12.2018р.).
З урахуванням викладеного позовні вимоги підлягають частковому задоволенню.
Щодо розподілу судового збору суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Згідно з частиною 2 статті 123 Господарського процесуального кодексу України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
У відповідності до вимог пункту 2 частини 1 статті 129 Господарського процесуального кодексу України судовий збір покладається у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
З матеріалів справи вбачається, що відповідачем мають бути відшкодовані позивачу судові витрати пропорційно розміру задоволених вимог у сумі 19 076 грн. 10 коп.
Відповідачем клопотанням (вх.№50943/18 від 21.11.2018р.) долучено до матеріалів справи платіжне доручення від 01.11.2018р. №18885 на суму 21 773 грн. 32 коп. з призначенням платежу "Відшкодування витрат судового збору за подачу позову" (а.с.147), що не заперечується позивачем.
Таким чином судові витрати у розмірі 19 076 грн. 10 коп. позивачу відшкодовані відповідачем.
Керуючись пунктом 19.1 Розділу ХІ Перехідних положень, статтями 129, 232, 236, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
ВИРІШИВ:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛЕГІОНМЕТ" (61033, м. Харків, в'їзд Вологодський, 2-й, б. 6, оф. 200/3; ідентифікаційний код 40495289) до Акціонерного товариства "ДНІПРОВАЖМАШ" (49000, м. Дніпро, вул. Сухий острів, 3; ідентифікаційний код 00168076) про стягнення 1 273 000 грн. 12 коп. - задовольнити частково.
Стягнути з Акціонерного товариства "ДНІПРОВАЖМАШ" (49000, м. Дніпро, вул. Сухий острів, 3; ідентифікаційний код 00168076) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛЕГІОНМЕТ" (61033, м. Харків, в'їзд Вологодський, 2-й, б. 6, оф. 200/3; ідентифікаційний код 40495289) 801 432 (вісімсот одна тисяча чотириста тридцять дві) грн. 80 коп. - заборгованості, 342 053 (триста сорок дві тисячі п'ятдесят три) грн. 91 коп. - пені, 100 557 (сто тисяч п'ятсот п'ятдесят сім) грн. 38 коп. - інфляційних нарахувань, 27 696 (двадцять сім тисяч шістсот дев'яноста шість) грн. 00 коп. - річних .
В решті позовних вимог відмовити.
Видати наказ.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення суду може бути оскаржене протягом двадцяти днів з дня підписання рішення шляхом подання апеляційної скарги до Центрального апеляційного господарського суду.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Т.В. Загинайко
Дата підписання рішення,
оформленого відповідно до статті 238 ГПК України,
04.02.2019
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 23.01.2019 |
Оприлюднено | 05.02.2019 |
Номер документу | 79601821 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Загинайко Тетяна Володимирівна
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Широбокова Людмила Петрівна
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Широбокова Людмила Петрівна
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Широбокова Людмила Петрівна
Господарське
Центральний апеляційний господарський суд
Широбокова Людмила Петрівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Загинайко Тетяна Володимирівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Загинайко Тетяна Володимирівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Загинайко Тетяна Володимирівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Загинайко Тетяна Володимирівна
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Загинайко Тетяна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні