Рішення
від 22.01.2019 по справі 280/4948/18
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

22 січня 2019 року о/об 13 год. 20 хв.Справа № 280/4948/18 м.Запоріжжя Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Татаринова Д.В., за участю секретаря судового засідання Малої Т.Ю., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕЦБУДМОНТАЖ ХХІ" (69006, місто Запоріжжя, вул. Північне шосе, 12, код ЄДРПОУ 34373255)

до Державної фіскальної служби України (04053, м. Київ, Львівська пл. 8, код ЄДРПОУ 39292197)

до Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області (69107, місто Запоріжжя, пр. Соборний, б. 166, код ЄДРПОУ 39396146)

про визнання протиправним та скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії,

за участі представників:

від позивача - Борисенков В.С.

(діє на підставі ордеру серія ЗП № 084782 від 21.01.2019 року)

від відповідача 1 - Туркін В.С.

(діє на підставі довіреності № 99-99-11-17/08/42 від 11.09.2018 року)

від відповідача 2 - Туркін В.С.

(діє на підставі довіреності № 1083/8-01-10-06 від 04.07.2018 року)

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕЦБУДМОНТАЖ ХХІ" (надалі - позивач) до Державної фіскальної служби України (надалі - відповідач 1) до Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області (надалі - відповідач 2), в якому позивач просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 01 жовтня 2018 року № 935989/34373255;

- зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕЦБУДМОНТАЖ ХХІ" (код ЄДРПОУ 34373255) від 05 вересня 2018 року №1.

Ухвалою суду від 26 листопада 2018 року провадження у справі відкрито за правилами загального позовного провадження, а підготовче судове засідання призначено на 19 грудня 2018 року.

19 грудня 2018 року ухвалою суду підготовче судове засідання відкладено до 22 січня 2019 року у зв'язку з необхідністю надання відповідачем додаткових доказів.

22 січня 2019 року в судовому засіданні протокольною ухвалою судом закрито підготовче судове засідання, а справу призначено до судового розгляду 22 січня 2019 року.

Відповідно до статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) 22 січня 2019 року сторонам проголошено вступну та резолютивну частину рішення та оголошено про час виготовлення рішення у повному обсязі.

Адміністративний позов обґрунтований тим, що рішення комісії ГУ ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 01 жовтня 2018 року № 935989/34373255 є безпідставним та незаконним, оскільки Товариство з обмеженою відповідальністю "СПЕЦБУДМОНТАЖ ХХІ" документально підтвердило реальність здійснення даної господарської операції, яка повністю відповідає меті господарської діяльності підприємства.

В судовому засіданні представник Товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕЦБУДМОНТАЖ ХХІ адміністративний позов підтримав та просив суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Представник Головного управління ДФС у Запорізькій області та Державної фіскальної служби України в судовому засіданні проти адміністративного позову заперечив з підстав викладених у письмовому відзиві (вх.№41283 від 17 грудня 2018 року), відповідно до якого зазначено, що проаналізувавши копії документів, поданих TOB Спецбудмонтаж XXI до Повідомлення по заблокованій податковій накладній, Комісією прийнято № 935989/34373255 від 01 жовтня 2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 05 вересня 2018 року, оскільки платником податку не у повному обсязі надані документи, надання яких передбачено пунктом 14 Постанови К МУ № 117, а саме:

- відсутні документи щодо оплати/передплати за виконання робіт передбачені пунктом 5.7, 5.8 Договору № КГНГ 1 1-2-17/47 від 01 серпня 2017 року про обслуговування та технічну підтримку обладнання з ПАТ Концерн Галнафтогаз (платіжні доручення, виписки банку, рахунок- фактура) на адресу підрядника ГОВ Спецбудмонтаж XXI , надання яких передбачено пунктами 13.14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117.

- відсутні документи передбачені пунктом 4.3. 5.1 Договору № КГНГ 1/1-2-17/47 від 01 серпня 2017 року про обслуговування та технічну підтримку обладнання з ПАТ Концерн Галнафтогаз щодо підтвердження обсягів та вартості виконаних робіт: Додаток №1 до Договору № КГНГ 1/1-2-17/47, Протоколи виконання робіт, рахунки-фактури, надання яких передбачено пунктами 13,14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117.

- відсутні документи щодо розрахунків з субпідрядником ПП Фортуна (рахунки - фактури, платіжні доручення. виписки банку), надання яких передбачено пунктами 13.14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117.

Вказує, що Комісія ГУ ДФС у Запорізькій області приймала Рішення про відмову у реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування тільки на підставі тих, документів, які надавались на розгляд Комісії. А ті документи, які додатково надавались позивачем разом із позовною заявою не були враховані Комісією з підстав їх відсутності на час прийняття Рішень. Таким чином вказує про те, що у Комісії були законні підстави для прийняття рішень про відмову у реєстрації спірних податкових накладних.

Представник відповідачів в судовому засіданні просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Розглянувши матеріали справи суд встановив наступні обставини.

Відповідно до Витягу з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Товариство з обмеженою відповідальністю "СПЕЦБУДМОНТАЖ ХХІ" зареєстроване як юридична особа 26 квітня 2006 року за адресою: 69006, місто Запоріжжя, вул. Північне шосе, 12, код ЄДРПОУ 34373255.

Основними видами діяльності Товариства є:

електромонтажні роботи (код КВЕД 43.21);

монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування (код КВЕД 43.22); інші будівельно-монтажні роботи (основний) (код КВЕД 43.29); оптова торгівля іншими машинами й устаткуванням (код КВЕД 46.69); діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах (код КВЕД 71.12); - будівництво житлових і нежитлових будівель (код КВЕД 41.20).

Товариство має ліцензію ДАБІ України від 30 січня 2017 року на здійснення господарської діяльності з будівництва об'єктів IV і V категорій складності та дозвіл ТУ Держгірпромнагляду у Запорізькій області на виконання робіт підвищеної небезпеки.

Виробничі потужності Товариства зосереджено за адресою: м. Запоріжжя, вул. Північне шосе, 12, де на підставі договору оренди №36/17 від 01.08.2017, укладеного із ПАТ Трест Запоріжалюмінбуд (ЄДРПОУ 01239648) TOB Спецбудмонтаж XXI займає офісні та складські приміщення.

01 серпня 2017 року між Товариством з обмеженою відповідальністю "СПЕЦБУДМОНТАЖ ХХІ" та Публічним акціонерним товариством Концерн Галнафтогаз (код ЄДРПОУ 31729918) укладено договір № КГНГ 1/1-2-17/47 про обслуговування та технічну підтримку обладнання.

На виконання умов вказаного договору в травні-липні 2018 року позивачем проведено сервісне обслуговування ряду об'єктів ПАТ Концерн Галнафтогаз . Вартість виконаних робіт склала 363 410 грн, у т.ч. ПДВ 60 568,33 грн. Виконання робіт підтверджується актом №50 від 05 вересня 2018 року приймання-передачі виконаних робіт та наданих послуг.

На виконання приписів Податкового кодексу України, у зв'язку із наданими послугами (виконаними роботами), TOB Спецбудмонтаж XXI складено та 27 вересня 2018 року надіслано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 05 вересня 2018 року (реєстраційний номер документа 9208890468) на суму 363 410 грн, у т.ч. ПДВ 60 568,33 грн отримувач - Публічне акціонерне товариство Концерн Галнафтогаз .

Відповідно до квитанції, отриманої 27 вересня 2018 року, реєстрація податкової накладної №1 від 05 вересня 2018 року зупинена з посиланням на пункт 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, оскільки податкові накладні відповідають вимогам підпункту 1.6. пункту 1. Критеріїв ризиковості платника податку .

Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено: показник "0"= 0284084035712433355893963960771070913091,"Р"=448096.78

На підтвердження здійснення господарської операції за податковою накладною №1 від 05 вересня 2018 року, позивачем 27 вересня 2018 року направлено повідомлення №4 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операції з копіями документів та поясненнями.

В поясненнях зокрема, зазначено, що TOB СПЕЦБУДМОНТАЖ XXI склало на надіслало для реєстрації в ЄРПН податкову накладну № 1 від 05 вересня 2018 року у зв'язку із проведенням сервісного обслуговування нафтобаз ПАТ Концерн Галнафтогаз та складанням 05 вересня 2018 року відповідного акту виконаних робіт №50. Також зазначено, що для виконання робіт залучалися субпідрядні організації.

На підтвердження проведення господарської операції до контролюючого органу було надано:

- копія договору № КГНГ 1/1-2-17/47 про обслуговування та технічну підтримку обладнання укладений 01 серпня 2017 року між TOB СПЕЦБУДМОНТАЖ XXI та ПАТ Концерн Галнафтогаз ;

- копія акту № 50 від 05 вересня 2018 року приймання-передачі виконаних робіт та наданих послуг;

- копія договору №031/03-1/14 від 31 березня 2014 року на виконання робіт, який укладено між TOB Спецбудмонтаж XXI та ПП Фортуна (код ЄДРПОУ 30093555). Останнє підприємство, згідно умов вказаного договору, здійснює окремі ремонтні роботи комплексних систем обліку нафтопродуктів на об'єктах, які знаходяться на сервісному обслуговуванні позивача;

- копії актів №017-09/1-18, №018-09/2-18 від 18 вересня 2018 року, №019-09/1-18 від 19 вересня 2018 року, №020- 09/1-18 від 20 вересня 2018 року, №020-09/2-18 від 20 вересня 2018 року. №020-09/3-18 від 20 вересня 2018 року, №021-09/1- 18 від 21 вересня 2018 року, №021-09/3-18 від 21 вересня 2018 року, які підтверджують виконання ПП Фортуна окремих робіт з ремонту комплексних систем обліку нафтопродуктів відповідно до умов договору №031/03-1/14 від 31 березня 2014 року.

За наслідками розгляду документів позивач отримав Рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 01 жовтня 2018 року № 935989/34373255 про відмову в реєстрації даної податкової накладної з підстав Ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні (документи які не надано підкреслити); розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків .

Не погоджуючись з таким діями та рішенням відповідачів, позивач звернувся до суду з позовною заявою.

Враховуючи викладене, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до статті 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Підпунктами 16.1.2, 16.1.4 пункту 16.1 статті16 Податкового кодексу України (далі за текстом - ПК України) встановлено, що платник податків зобов'язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Податковим обов'язком є обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи (пункт 36.1 статті 36 ПК України).

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України, датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт188.1 статті188 ПК України).

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку (пункт 201.10 статті 201 ПК України).

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінетом Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації; Порядок розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Згідно з пунктом 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 (далі Порядок №177) податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

Пунктами 6 та 7 Порядку №177 визначено, що у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Отже, підставами для зупинення реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування є наступна відповідність:

1) платника податку - критеріям ризиковості платника податку;

2)податкової накладної/розрахунку коригування - критеріям ризиковості здійснення операції.

Положення пунктів 6 та 7 Порядку №177 є чіткими і не припускають неоднозначне (множинне) трактування обов'язків контролюючих органів.

Згідно з пунктом 10 Порядку №117, критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.

На виконання пункту 10 Порядку №117, Державна фіскальна служба України 21 березня 2018 року наказом №144 затвердила Порядок формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків (далі - Порядок формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків).

Порядком формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків передбачено, що усі платники податків, що подають на реєстрацію податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр), перевіряються ДФС на відповідність критеріям ризиковості, які затверджено Державною фіскальною службою України та погоджено з Міністерством фінансів України (далі Критерії).

Керівники комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія), забезпечують розгляд питань на засіданні Комісії щодо внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків згідно з п. 1.6 Критеріїв.

Засідання Комісії щодо розгляду питань про внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків проводиться згідно з Порядком №117 та оформлюється протоколом.

До протоколу засідання Комісій обов'язково додаються: перелік платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, згідно з п. 1.6 Критеріїв; матеріали, на підставі яких платників податків віднесено до такого переліку; інша інформація, що розглядається Комісією.

За результатами засідання Комісії та протокольно прийнятого рішення (внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків) голова Комісії забезпечує негайне внесення інформації щодо включення/виключення зазначених платників до/із переліку платників податків в режимі Журнал ризикових платників податків розділу Робота Комісії регіонального рівня підсистеми Аналітична система ІТС Податковий блок як платників з ознаками ризиковості.

Ризиковість платника податку може бути встановлено у разі виконання хоча б одного з критеріїв, визначених у пунктах 1.11.5 цих Критеріїв.

Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.

Суд відмічає, що відповідачем не було надано ані самого протоколу засідання Комісії, ані переліку платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, згідно з підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв; ні матеріалів, на підставі яких платника податків віднесено до такого переліку; ані іншої інформації, що розглядається Комісією, яка, відповідно до Порядку формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків, обов'язково додається до протоколу засідання Комісій.

Згідно з пунктом 15 Порядку №117, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Пунктом 16 Порядку №117 визначено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв'язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Згідно з пунктами 18-20 Порядку №117, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до пункту 21 Порядку №117, підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Згідно з пунктом 22 Порядку №117, рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 2 підлягає реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена. Відповідне рішення набирає чинності після реєстрації його в такому Реєстрі.

Відповідно до пункту 23 Порядку №117, таке рішення приймається комісією регіонального рівня протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку.

З матеріалів справи встановлено, що у оскаржуваному рішенні про відмову в реєстрації податкової накладної підставою для відмови податковим органом позивачу у реєстрації податкових накладних вказано ненадання платником податку копій документів, а саме: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні, а також розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків.

Форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначена Порядком №117(додаток 2 до вказаного Порядку).

Форма такого рішення передбачає, що в разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано (з тих, що визначені вказаною формою рішення), мають бути підкреслені.

Проте, в порушення наведених вимог законодавства рішення комісії ГУ Державної фіскальної служби в Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, від 01 жовтня 2018 року № 935989/34373255 містить лише загальний перелік документів, передбачений формою такого рішення (додаток 2 до вказаного Порядку), і підкреслення документів, які, на думку контролюючого органу, позивачем не надано, не містять.

В матеріалах справи містяться належні докази на підтвердження здійснення господарських операцій між позивачем та Публічним акціонерним товариством Концерн Галнафтогаз (копія договору № КГНГ 1/1-2-17/47 про обслуговування та технічну підтримку обладнання укладений 01 серпня 2017 року між TOB СПЕЦБУДМОНТАЖ XXI та ПАТ Концерн Галнафтогаз ; копія акту № 50 від 05 вересня 2018 року приймання-передачі виконаних робіт та наданих послуг; копія договору №031/03-1/14 від 31 березня 2014 року на виконання робіт, який укладено між TOB Спецбудмонтаж XXI та ПП Фортуна (код ЄДРПОУ 30093555). Останнє підприємство, згідно умов вказаного договору, здійснює окремі ремонтні роботи комплексних систем обліку нафтопродуктів на об'єктах, які знаходяться на сервісному обслуговуванні позивача; копії актів №017-09/1-18, №018-09/2-18 від 18 вересня 2018 року, №019-09/1-18 від 19 вересня 2018 року, №020- 09/1-18 від 20 вересня 2018 року, №020-09/2-18 від 20 вересня 2018 року. №020-09/3-18 від 20 вересня 2018 року, №021-09/1- 18 від 21 вересня 2018 року, №021-09/3-18 від 21 вересня 2018 року, які підтверджують виконання ПП Фортуна окремих робіт з ремонту комплексних систем обліку нафтопродуктів відповідно до умов договору №031/03-1/14 від 31 березня 2014 року).

Отже, на розгляд комісії Головного управління ДФС у Запорізькій області суб'єктом господарювання надані повідомлення та копії документів, що підтверджують реальність господарських операцій, відображених в податковій накладній 05 вересня 2018 року №1.

Суд звертає увагу на те, що будь-яке рішення чи дії суб'єкта владних повноважень має бути законним та обґрунтованим, прийнятим чи вчиненим в межах наданих повноважень, містити конкретні об'єктивні факти, на підставі яких його ухвалено або вчинено, а суд, відповідно до частини 3 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень, перевіряє чи прийнято такі рішення на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення, з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Натомість, рішення суб'єкта владних повноважень не містять чіткого визначення підстав та мотивів для прийняття рішення про відмову в реєстрації податкової накладної 05 вересня 2018 року №1, що свідчить про його необґрунтованість.

Згідно частини 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Щодо позовних вимог про реєстрацію податкової накладної, слід зазначити, що відповідно до підпункту 201.16.4. пункту 201.16 статті 201 ПК України податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:

а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр) визначає Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (далі - Порядок № 1246).

Так, відповідно до пункту 19 та пункту 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (із змінами; далі - Порядок № 1246) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день:

1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку № 1246).

Відтак, оскільки рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби в Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, № 935989/34373255 від 01 жовтня 2018 року підлягають скасуванню, то відповідно з урахуванням положень підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201, пункту 201.10 статті 201 ПК України, пункту 19, пункту 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29 грудня 2010 року № 1246, суд приходить до висновку про задоволення позову в частині зобов'язання Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 05 вересня 2018 року

Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не надав суду доказів, які спростовували б доводи позивача, а відтак, не довів правомірності свого рішення, а тому заявлені позивачем вимоги є такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає за необхідне скасувати спірні рішення комісії ГУ Державної фіскальної служби в Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації за № 935989/34373255 від 01 жовтня 2018 року та зобов'язання Державної фіскальної служби України здійснити реєстрацію податкових накладних податкову накладну №1 від 05 вересня 2018 року.

Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи вищезазначене, та керуючись статтями 2, 77, 139, 241-245 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕЦБУДМОНТАЖ ХХІ" до Державної фіскальної служби України до Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області про визнання протиправним та скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 01 жовтня 2018 року № 935989/34373255;

Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕЦБУДМОНТАЖ ХХІ" (код ЄДРПОУ 34373255) від 05 вересня 2018 року №1.

Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕЦБУДМОНТАЖ ХХІ" (69006, місто Запоріжжя, вул. Північне шосе, 12, код ЄДРПОУ 34373255) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (04653, м. Київ, пл. Львівська, 8, ЄДРПОУ 39292197) судові витрати, у вигляді судового збору у сумі 1762 грн. 00 коп.

Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕЦБУДМОНТАЖ ХХІ" (69006, місто Запоріжжя, вул. Північне шосе, 12, код ЄДРПОУ 34373255) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Запорізькій області (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний 166, код ЄДРПОУ 39396146) судові витрати, у вигляді судового збору у сумі 1762 грн. 00 коп.

Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до частини 1 статті 295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень КАС України рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Рішення складено у повному обсязі та підписано 01 лютого 2019 року.

Суддя Д.В. Татаринов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.01.2019
Оприлюднено06.02.2019
Номер документу79608338
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/4948/18

Ухвала від 26.06.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Постанова від 14.05.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 18.04.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 18.04.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Ухвала від 27.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

Рішення від 22.01.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Рішення від 22.01.2019

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 19.12.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 26.11.2018

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні