Рішення
від 29.01.2019 по справі 813/782/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №813/782/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 січня 2019 року

м.Львів

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючої судді Крутько О.В.,

за участю секретаря судового засідання Лізогуб В.В.,

розглянув у відкритому судовому засіданні в місті Львові адміністративну справу

за позовом Селянського (фермерського) господарства Клен

до ОСОБА_1 сільської ради Жовківського району Львівської області

про визнання протиправною бездіяльності, зобов'язання до вчинення дій

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом у якому просить визнати протиправною бездіяльність ОСОБА_1 сільської ради Жовківського району Львівської області щодо невиконання п.5 рішення ОСОБА_1 сільської ради від 08.08.2002 року за № 12 Про погодження проекту передачі земельних часток (паїв) та видачу державних актів на право приватної власності на землю громадянам ОСОБА_1 сільської ради щодо надання (виділення) СФГ Клен 20 гектарів землі в урочищі Полоса або у будь-якому іншому місці на території ОСОБА_1 сільської ради; зобов'язати ОСОБА_1 сільську раду Жовківського району Львівської області виконати рішення ОСОБА_1 сільської ради від 08.08.2002 року за № 12 Про погодження проекту передачі земельних часток (паїв) та видачу державних актів на право приватної власності на землю громадянам ОСОБА_1 сільської ради та надати (виділити) СФГ Клен 20 гектарів землі в урочищі Полоса , або в будь-якому іншому місці на території ОСОБА_1 сільської ради.

В аргументування позовних вимог позивач зазначає, що рішенням ОСОБА_1 сільської ради від 08.08.2002 року за № 12 відбулось вилучення земельної ділянки із користування СФГ Клен у розмірі 20 га в урочищі Полоса , однак, відповідачем не виконано своє рішення та не надано СФГ Клен в урочищі Полоса чи у будь-якому іншому місці на території сільської ради 20 гектарів землі, чим порушено законні права та інтереси СФГ Клен .

Ухвалою від 28.02.2018 року залишено позовну заяву без руху, зокрема, у зв'язку з пропущенням позивачем строку звернення до суду і не поданням клопотання про його поновлення.

Згідно ухвали від 19.03.2018 року повернуто позовну заяву позивачу.

Постановою Львівського апеляційного адміністративного суду від 21.06.2018 року № 876/3041 ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 19.03.2018 року про повернення позовної заяви у справі № 813/782/18 скасовано і направлено справу до суду першої інстанції для продовження її розгляду.

10.09.2018 року прийнято ухвалу про відкриття загального позовного провадження в адміністративній справі. Підготовче провадження призначено на 25.09.2018 року.

25.09.2018, 16.10.2018 відкладено підготовче засідання за клопотанням сторін.

15.11.2018 у підготовчому засіданні оголошено перерву до 06.12.2018.

06.12.2018 закрито підготовче провадження, призначено справу до судового розгляду на 21.12.2018.

21.12.2018 судове засідання відкладено за клопотанням позивача до 31.01.2019.

Згідно клопотання від 31.01.2019 року позивач просив проводити судовий розгляд у відсутності представника. Клопотання судом задоволено.

Відповідач відзиву на позовну заяву не подав, згідно клопотання від 31.12.2018 року позовні вимоги визнав у повному обсязі.

Суд приймає визнання позову відповідачем лише в частині, що стосується прав та обов'язків ОСОБА_1 сільської ради щодо прав та обов'язків СФГ Клен , визначених в рішенні від 08.08.2002 року № 12.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази, які мають значення для справи суд виходив з наступного.

08.08.2002 ОСОБА_1 сільською радою Жовківського району Львівської області прийнято рішення № 12 Про погодження проекту передачі земельних часток/паїв/ та видачу державних актів на право приватної власності на землю громадянам ОСОБА_1 сільської ради .

Вказаним рішенням ОСОБА_1 сільська рада:

- погодила проект передачі земельних часток (паїв) у приватну власність громадянам, згідно списків, загальною площею 1078,38 гектарів (п.1),

- погодила середній розмір земельної частки (паю) в умовних кадастрових гектарах площею 1,79 гектарів та вартістю 11878 грн. (п.2),

- надала згоду на переведення малопродуктивних та деградованих сільськогосподарських угідь в урочищі За бригадою загальною прощею 43.52 га із складу пайового фонду та передачі їх до земель запасу сільської ради з подальшим наданням їх громадянам для ведення особистих селянських господарств (п.3.1);

- надала згоду на проведення обміну земельної ділянки розміром 20 гектарів ріллі в урочищі Полоса Селянському (фермерському) господарству Клен на земельну ділянку рівнозначної площі в урочищі Під великим , що відноситься до земель пайового фонду (п.3.2);

- надала згоду на розміщення нерозподілених (не витребуваних земельних часток паїв) загальною площею 45,2 гектарів в урочищах Під великим та Гараець від громадян села Річки, Біля локаторів с. Шабельня, Біля ба#ні c. Рата та передання їх в оренду Селянському (фермерському) господарству Клен на строк до моменту отримання їх власниками Державних актів на право приватної власності на земельну ділянку (п.3.3);

- погодила матеріали інвентаризації земель господарських дворів у селах Річки та Рата загальною площею 36,7 гектарів (п.4);

- надала згоду на вилучення із земель господарських дворів 25,15 га сільськогосподарських угідь і передачу їх до земель запасу сільської ради, з них у селі Річки 20,79 га та у селі Рата 4.4 га з подальшим наданням їх громадянам для ведення особистих селянських господарств (п.5.1);

- закріплення за господарськими будівлями і дворами земельних ділянок у межах, визначених проектом організації територій господарських дворів загальною площею 11.5 га, з них у селі Річки 9,98 га та у селі Рата 1.57 га (п.5.2);

- звернутися до Селянського (фермерського) господарства Клен з проханням замовити у відповідних землевпорядних організаціях технічну документацію по передачі йому земель господарських дворів у власність або в оренду у розмірах, визначених п.5.2 цього рішення (п.6); - просити Жовківську районну державну адміністрацію затвердити проект передачі земельних часток (паїв) у приватну власність (п.7).

Згідно рішення ОСОБА_1 сільської ради Жовківського району Львівської області від 20.06.2008 року № 6 погоджено дозвіл СФГ Клен на виготовлення технічної документації земельної ділянки орієнтовною площею 20 га в урочищі Під великим для сільськогосподарського використання. У рішенні зазначено про те, що Фермерське господарство Клен має звернутися до Жовківської районної державної адміністрації про надання дозволу на проект відведення земельної ділянки орієнтовною площею 20 га в урочищі Під великим для сільськогосподарського використання за рахунок земель запасу ОСОБА_1 сільської ради.

Згідно листа від 15.01.2018 року голова СФГ Клен звернувся до сільського голови ОСОБА_1 сільської ради Жовківського району Львівської області, у якому просив виконати рішення ОСОБА_1 сільської ради від 08.08.2002 року № 12 та надати СФГ Клен 20 гектарів землі в урочищі Полоса , або у будь-якому іншому місці на території ОСОБА_1 сільської ради.

На зазначений лист ОСОБА_1 сільська рада Жовківського району Львівської області надала відповідь від 19.01.2018 № 02-09/35 про те, що рішенням від 08.08.2002 року було надано згоду на обмін земельної ділянки розміром 20 га ріллі в урочищі Полоса СФГ Клен на земельну ділянку рівнозначної площі в урочищі Під великим , що відноситься до земель пайового фонду. 30.08.2002 року прийнято розпорядження голови Жовківської районної державної адміністрації № 779 Про затвердження проекту передачі земельних часток (паїв) та видачу державних актів на право власності на землю громадянам ОСОБА_1 сільської ради, у п.5 якого передбачено: здійснити обмін земельними ділянками розміром 20 гектарів ріллі в урочищі Полоса СФГ Клен на ділянку рівнозначної площі в урочищі Під великим , що відноситься до земель пайового фонду .

У відповіді зазначено, що ОСОБА_1 сільська рада на даний час не може надати 20 гектарів землі в межах населеного пункту СФГ.

Згідно ст. 12 Закону України від 19.06.2003, № 973-IV "Про фермерське господарство" землі фермерського господарства можуть складатися із: а) земельної ділянки, що належить на праві власності фермерському господарству як юридичній особі; б) земельних ділянок, що належать громадянам - членам фермерського господарства на праві приватної власності; в) земельної ділянки, що використовується фермерським господарством на умовах оренди. Права володіння та користування земельними ділянками, які знаходяться у власності членів фермерського господарства, здійснює фермерське господарство.

Відповідно до ст. 116 Земельного кодексу України, у редакції на момент прийняття рішення, громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом. Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Згідно п.п. 6-10 ст. 118 Земельного кодексу України у редакції на момент прийняття рішення, громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають заяву до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. У заяві зазначаються бажані розміри та мета її використання. Відповідна місцева державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає заяву, а при передачі земельної ділянки фермерському господарству - також висновки конкурсної комісії, і в разі згоди на передачу земельної ділянки у власність надає дозвіл на розробку проекту її відведення. Проект відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян організаціями, які мають відповідні дозволи (ліцензії) на виконання цих видів робіт, у строки, що обумовлюються угодою сторін. Проект відведення земельної ділянки погоджується з органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органом архітектури та подається на розгляд відповідної місцевої державної адміністрації або органу місцевого самоврядування.

Згідно п.п.1-6 ст. 123 Земельного кодексу України у редакції на момент прийняття рішення, надання земельних ділянок юридичним особам у постійне користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за проектами відведення цих ділянок. Умови і строки розроблення проектів відведення земельних ділянок визначаються договором, укладеним замовником з виконавцем цих робіт. Юридична особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у постійне користування із земель державної або комунальної власності, звертається з відповідним клопотанням до районної, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій або сільської, селищної, міської ради. До клопотання про відведення земельної ділянки додаються документи, що обґрунтовують її розмір, призначення та місце розташування. Відповідна районна державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає клопотання у місячний строк і дає згоду на розроблення проекту відведення земельної ділянки. Проект відведення земельної ділянки погоджується із землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної спадщини і після одержання висновку державної землевпорядної експертизи по об'єктах, які їй підлягають, подається до відповідної державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради, які розглядають його у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки. Районна, Київська чи Севастопольська міська державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада у місячний строк розглядає проект відведення та приймає рішення про передачу земельної ділянки у власність.

Відповідно до ст. 124 Земельного кодексу України, у редакції на час прийняття рішення, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди земельної ділянки

Згідно рішення ОСОБА_1 сільської ради Жовківського району Львівської області від 08.08.2002 року № 12, з приводу виконання якого виник даний спір, ОСОБА_1 сільська рада надала згоду на проведення обміну земельної ділянки розміром 20 гектарів ріллі в урочищі Полоса Селянському (фермерському) господарству Клен на земельну ділянку рівнозначної площі в урочищі Під великим , що відноситься до земель пайового фонду (п.3.2).

Як вбачається з відповіді ОСОБА_1 сільської ради на звернення позивача і не спростовується сторонами проведення обміну земельними ділянками розміром 20 гектарів ріллі в урочищі Полоса СГ Клен та земельної ділянки рівнозначної площі в урочищі Під великим вирішено розпорядженням голови Жовківської районної державної адміністрації від 30.08.2002 року № 779.

Згідно рішення ОСОБА_1 сільської ради Жовківського району Львівської області від 20.06.2008 року № 6 погоджено дозвіл СФГ Клен на виготовлення технічної документації земельної ділянки орієнтовною площею 20 га в урочищі Під великим для сільськогосподарського використання. Згідно зазначеного рішення Фермерське господарство Клен мало звернутися до Жовківської районної державної адміністрації про надання дозволу на проект відведення земельної ділянки орієнтовною площею 20 га в урочищі Під великим для сільськогосподарського використання за рахунок земель запасу.

Земельним кодексом України передбачено порядок надання земельних ділянок у власність чи користування і для отримання земельної ділянки зацікавлена особа має дотриматися встановленого порядку.

Як видно з долученої копії рішення від 08.08.2002 року саме СФГ Клен повинно було замовити у відповідних землевпорядних організацій технічну документацію по передачі йому земель господарських дворів у власність або в оренду у розмірах, визначених п.5.2 рішення.

Позивач не надав жодних доказів вжиття заходів на виконання рішення від 08.08.2002 року.

Однак, і відповідач не надав доказів, що він виконав п.п.5-7 рішення. Більше того, відповідач письмовою заявою позовні вимоги визнав. Тому вимоги про визнання протиправною бездіяльності в частині виконання рішення від 08.08.2002 року № 12 слід задоволити та зобов'язати ОСОБА_1 сільську раду Жовківського району виконати рішення від 08.08.2002 року № 12.

Вимоги позову про надання (виділення) СФГ Клен 20 гектарів землі в урочищі Полоса , або в будь-якому іншому місці на території ОСОБА_1 сільської ради є передчасними, оскільки СФГ Клен не представило доказів виготовлення технічної документації на зазначену земельну ділянку, доказів того, що земельна ділянка в урочищі Під великим є вільною, доказів того, що вона на даний час перебуває у комунальній власності. Крім того, рішенням від 08.08.2002 року відповідач лише надав згоду на проведення обміну земельних ділянок, а не безпосередньо надав (виділив) СФГ Клен 20 гектарів землі в урочищі Полоса , або в будь-якому іншому місці на території ОСОБА_1 сільської ради.

Відповідно до ст.90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Згідно ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Отже, позов слід задоволити частково, визнати протиправною бездіяльність ОСОБА_1 сільської ради щодо виконання рішення від 08.08.2002 року № 12.

Зобов'язати ОСОБА_1 сільську раду Жовківського району виконати рішення від 08.08.2002 року № 12.

В задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.

Судові витрати розподілити між сторонами пропорційно до задоволених позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 2, 13, 14, 77, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задоволити частково.

Визнати протиправною бездіяльність ОСОБА_1 сільської ради Жовківського району Львівської області щодо виконання рішення ОСОБА_1 сільської ради від 08.08.2002 року № 12.

Зобов'язати ОСОБА_1 сільську раду Жовківського району Львівської області виконати рішення ОСОБА_1 сільської ради від 08.08.2002 року № 12.

В задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.

Стягнути з ОСОБА_1 сільської ради Жовківського району Львівської області (80310, Львівська область, Жовківський район, с. Річки, вул. Шевченка, буд.16) за рахунок бюджетних асигнувань 1762 грн. сплаченого судового збору на користь Селянського (фермерського) господарства Клен (80310, Львівська область, Жовківський район, с. Річки, вул. Бічна Івана Франка, буд.2)

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення складено у повному обсязі 06.02.2019.

Суддя Крутько О.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.01.2019
Оприлюднено06.02.2019
Номер документу79631936
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/782/18

Ухвала від 07.02.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Рішення від 29.01.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 10.09.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Постанова від 21.06.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Старунський Дмитро Миколайович

Ухвала від 01.06.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Старунський Дмитро Миколайович

Ухвала від 14.05.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Старунський Дмитро Миколайович

Ухвала від 25.04.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Старунський Дмитро Миколайович

Ухвала від 19.03.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

Ухвала від 28.02.2018

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Крутько Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні