Постанова
від 03.03.2010 по справі 2а-310/10/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 березня 2010 року справа № 2а-310/10/2370

м. Черкаси

14 год. 40 хв. м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Холода Р.В.,

при секретарі судового засідання Шоколенко Т.М.,

за участю:

представника позивача - ОСОБА_1 за довіреністю,

відповідач - не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом державної податкової інспекції у місті Черкаси до товариства з обмеженою відповідальністю Черкасиметсервіс про стягнення податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

02 лютого 2010 року державна податкова інспекція у місті Черкаси звернулась до Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю Черкасиметсервіс про стягнення за рахунок активів податкового боргу в сумі 16908 грн. 77 коп.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив суд задовольнити позов повністю.

Відповідач у судове засідання свого представника не направив, про причини неявки суд не повідомив, хоча про день та час судового засідання повідомлений належним чином, про що свідчить розписка за підписом ОСОБА_2

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю Черкасиметсервіс відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, зареєстроване виконавчим комітетом Черкаської міської ради 09.08.2006 р., ідентифікаційний код 34555890.

Згідно з вимогами пункту 3 частини 1 статті 9 Закону України Про систему оподаткування від 25.06.1991 р. № 1251-XII, платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Відповідно до вимог Закону України Про порядок погашення зобов`язань перед бюджетами та державними цільовими фондами від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ (далі - Закон), контролюючими органами та органами стягнення податків та зборів (обов`язкових платежів), які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, є податкові органи.

Порядок узгодження сум податкових зобов'язань, оскарження рішень контролюючих органів та визначення податкового боргу встановлено в статті 5 Закону.

Податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації. Податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, якщо платник податків, який не погоджується з визначеною контролюючим органом сумою податкового зобов'язання, не розпочинає процедуру адміністративного або судового оскарження.

Відповідно до п.п.5.3.1 п.5.3 ст.5 Закону, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку для подання податкової декларації.

Підпункт 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 Закону зазначає, що контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо:

а) платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію;

б) дані документальних перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях;

в) контролюючий орган внаслідок проведення камеральної перевірки виявляє арифметичні або методологічні помилки у поданій платником податків податковій декларації, які призвели до заниження або завищення суми податкового зобов'язання.

Камеральною вважається перевірка, яка проводиться контролюючим органом виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях, без проведення будь-яких інших видів перевірок платника податків;

г) згідно з законами з питань оподаткування особою, відповідальною за нарахування окремого податку або збору (обов'язкового платежу), є контролюючий орган.

Відповідно до п.п.17.1.1. п.17.1 ст.17 Закону, платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Згідно з п.п.17.1.4. п.17.1 ст.17 Закону, у разі коли контролюючий орган самостійно донараховує суму податкового зобов'язання платника податків за підставами, визначеними у підпункті в підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий платник податків зобов'язаний (крім випадків, коли податкова декларація не приймається всупереч нормам цього Закону) сплатити штраф у розмірі п'яти відсотків суми донарахованого податкового зобов'язання, але не менше одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян сукупно за весь строк недоплати, незалежно від кількості податкових періодів, що минули.

Підпункт 17.1.7 пункту 17.1 статті 17 Закону зазначає, що у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.

Платник податків сплачує один із зазначених у цьому підпункті штрафів відповідно до загального строку затримки незалежно від того, чи були застосовані штрафи, визначені у підпунктах 17.1.1 - 17.1.6 цього пункту, чи ні.

Законом України Про податок на додану вартість установлено, що сплата податку на додану вартість проводиться не пізніше 20 числа місяця, що настає за звітним періодом.

Заборгованість відповідача по сплаті податку на додану вартість в сумі 4151 грн. 75 коп. підтверджується наступним.

18 березня 2009 року відповідач подав податкову декларацію з податку на додану вартість № 29169, в якій самостійно нарахував суму штрафу, у зв'язку з виправленням помилки в розмірі 86 грн. 00 коп.

Судом встановлено, що за відповідачем рахувалась переплата в сумі 0 грн. 56 коп., тому сума боргу становить 85 грн. 44 коп.

20 травня 2009 року відповідачем подано податкову декларацію з податку на додану вартість № 101276, в якій він самостійно визначив податкове зобов'язання в сумі 1500 грн. 00 коп., які залишилися несплаченими.

Як вбачається з матеріалів справи, посадовими особами ДПІ у м. Черкаси проведено планову виїзну перевірку ТОВ Черкасиметсервіс з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.10.2007 р. по 31.12.2008 р., за результатами якої складено акт від 27.05.2009 р. № 769/23-2/34555890. Перевіркою, зокрема, встановлено порушення п.п.7.4.1, 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України Про податок на додану вартість , в результаті чого підприємством занижено податок на додану вартість за травень 2008 року на 752 грн.

За результатом акта перевірки виставлено податкове повідомлення-рішення №0002022301/0 від 29.05.2009 р. на суму 1128 грн. 00 коп., де визначено суми податкового зобов'язання за основним платежем 752 грн. 00 коп. та за штрафними (фінансовими) санкціями 376 грн. 00 коп.

17 червня 2009 року відповідач подав податкову декларацію з податку на додану вартість № 108604, в якій самостійно визначив податкове зобов'язання на суму 515 грн. 00 коп., які залишилися несплаченими.

20 липня 2009 року відповідач подав податкову декларацію з податку на додану вартість № 140279, в якій самостійно визначив податкове зобов'язання на суму 3063 грн. 00 коп., які залишилися несплаченими.

20 серпня 2009 року відповідач подав податкову декларацію з податку на додану вартість № 172024, в якій зменшив суму податкового боргу з ПДВ в розмірі 1717 грн. 00 коп.

09 вересня 2009 року позивачем проведено перевірку дотримання граничних строків сплати узгоджених сум податкового зобов'язання з податку на додану вартість, за результатами якої складено акт № 6464/15-210 від 09.09.2009 р. Перевіркою встановлено, що відповідачем несвоєчасно сплачено узгодженого податкового зобов'язання в ПДВ.

На підставі акта перевірки та у відповідності з п.п. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Закону, позивачем винесено податкове повідомлення-рішення № 0015171502/0 від 09.09.2009 р. про застосування до відповідача штраф в розмірі 20% узгодженої суми податкового зобов'язання сплаченої з затримкою, що складає 326 грн. 31 коп.

06 жовтня 2009 року позивачем винесено податкове повідомлення-рішення №0016731502, в якому визначено штрафну (фінансову) санкцію в розмірі 170 грн. 00 коп., яке отримано відповідачем 10.10.2009 р., про що свідчить копія повідомлення про вручення поштового відправлення.

22 грудня 2009 року позивачем проведено перевірку дотримання граничних строків сплати узгоджених сум податкового зобов'язання з податку на додану вартість, за результатами якої складено акт № 8998/15-210 від 22.12.2009 р. Перевіркою встановлено, що відповідачем несвоєчасно сплачено узгодженого податкового зобов'язання в ПДВ.

На підставі акта перевірки та у відповідності з п.п. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Закону, позивачем винесено податкове повідомлення-рішення № 0020891502/0 від 22.12.2009 р. про застосування до відповідача штраф в розмірі 50% узгодженої суми податкового зобов'язання сплаченої з затримкою, що складає 919 грн. 00 коп.

Відповідно до ст.16 Закону відповідачу нараховано пеню в сумі 149 грн. 33 коп.

Таким чином, загальна сума заборгованості по несплаті податку на додану вартість складає 4151 грн. 75 коп.

Актом перевірки від 27.05.2009 р. № 796/23-2/34555890 встановлено порушення вимог пп. 4.1.1, 4.1.6 п. 4.1 ст. 4, пп. 5.1.2 п. 5.1 ст. 5, п. 11.3 ст. 11 Закону України Про оподаткування прибутку підприємств , що призвело до заниження податку на прибуток в цілому за 2208 рік на суму 11602 грн., а саме: за 1 квартал 2008 р. завищено на 5754 грн., за півріччя 2008 р. занижено 59788 грн., за 3 квартал 2008 р. завищено на 18210 грн. та завищення податку на прибуток за 2007 рік (4 квартал 2007 року) на суму 27299 грн.

На підставі акта перевірки винесено податкове повідомлення-рішення №0002032301/0 від 29.05.2009 р., яким визначено штрафну (фінансову) санкцію в розмірі 23915 грн. 00 коп. Як зазначає позивач у позовній заяві, за відповідачем рахувалась переплата в сумі 15489 грн. 93 коп., тому сума заборгованості становить 8425 грн. 07 коп.

11 червня 2009 року позивачем проведено невиїзні документальні перевірки своєчасності сплати податку на прибуток до бюджету, за результатами яких складено акти №4653/15-117 і №1652/15-117. Перевірками встановлено несвоєчасність сплати податку на прибуток IV квартал 2008 року та за І квартал 2009 року.

На підставі актів перевірки та у відповідності п.п. 17.1.7 п. 17.1 ст. 17 Закону винесені податкові повідомлення рішення № 0018711501/0 від 16.06.2009 р. про застосування суми штрафу в розмірі 50% узгодженої суми податкового зобов'язання, сплаченої з затримкою на суму 62 грн. 50 коп. та № 0018701501/0 від 16.06.2009 р. про застосування суми штрафу в розмірі 50% узгодженої суми податкового зобов'язання, сплаченої з затримкою на суму 141 грн. 60 коп.

20 липня 2009 року відповідач подав декларацію з податку на прибуток № 140277, в якій самостійно визначив податкове зобов'язання на суму 2034 грн. 00 коп., які залишилися несплаченими.

09 листопада 2009 року відповідач подав декларацію з податку на прибуток № 231682, в якій самостійно визначив податкове зобов'язання на суму 1050 грн. 00 коп., які залишилися несплаченими.

Відповідно до ст.16 Закону відповідачу нараховано пеню в сумі 10 грн. 10 коп.

Таким чином, загальна сума заборгованості по несплаті податку на прибуток складає 11713 грн. 17 коп.

Актом перевірки від 27.05.2009 р. № 796/23-2/34555890 встановлено порушення вимог ст. 8, ст. 16, ст. 19 Закону України Про податок з доходів фізичних осіб , станом на 13.05.2009 р. не нарахований та до бюджету не перерахований податок з доходів фізичних осіб в сумі 244 грн. 41 коп.

На підставі акта перевірки винесено податкове повідомлення-рішення №118/17-2207/34555890 від 29.05.2009 р., яким визначено суми податкового зобов'язання за основним платежем в сумі 244 грн. 41 коп. та за штрафними (фінансовими) санкціями 488 грн. 82 коп. Всього на загальну суму 733 грн. 23 коп.

Згідно ст.15 Декрету Кабінету Міністрів України Про місцеві податки та збори від 20.05.1993р. №56-93 комунальний податок справляється з юридичних осіб, крім бюджетних установ, організацій, планово-дотаційних та сільськогосподарських підприємств. Його граничний розмір не повинен перевищувати 10 відсотків річного фонду оплати праці, обчисленого виходячи з розміру неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.

Заборгованість відповідача по комунальному податку складає 151 грн. 19 коп., що підтверджується податковими розрахунками комунального податку № 335301 від 17.02.2009 р. на суму 40 грн. 80 коп., № 89959 від 12.05.2009 р. на суму 35 грн. 70 коп., № 140281 від 20.07.2009 р. на суму 35 грн. 70 коп., № 213395 від 20.10.2009 р. на суму 35 грн. 70 коп.

19 січня 2009 року позивачем складено акт № 378/15-3107 про порушення граничних строків сплати узгодженого податкового зобов'язання, яким встановлено порушення строку сплати комунального податку: по строку 19.11.2008 року на суму 39 грн. 72 коп. комунальний податок фактично сплачений до місцевого бюджету 29.12.2008 року в сумі 45 грн. 00 грн.

На підставі акта № 378/15-3107 винесено податкове повідомлення рішення №0000391503/0 від 19.01.2009 р., де визначено суму штрафу у розмірі 20% узгодженої суми податкового зобов'язання, сплаченої із затримкою, що складає 7 грн. 94 коп.

Внаслідок існування податкового боргу позивачем виставлялись податкові вимоги №1/462 від 11.02.2009 р. на суму 85 грн. 36 коп. та № 2/900 від 18.03.2009 р. на суму 251 грн. 16 коп.

02.03.2009 р. за відповідачем зареєстрована податкова застава, про що зроблений запис в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна № 8509841.

Згідно ст.3.1.1 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та держаними цільовими фондами , активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкових зобов'язань.

28 квітня 2009 року ДПІ у м. Черкаси прийнято рішення про стягнення коштів та продаж активів платника податків врахунок погашення його податкового боргу №321/24-109.

Судом з достовірністю встановлено наявність з боку відповідача порушень вимог Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та держаними цільовими фондами , тому суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійсненні позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст.ст.11, 14, 70, 71, 89, 94, 159 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути активи з товариства з обмеженою відповідальністю Черкасиметсервіс (18030, АДРЕСА_1, ідентифікаційний код 34555890) в доход бюджету через державну податкову інспекцію у місті Черкаси (18000, м. Черкаси, вул. Хрещатик, 235, код 34503595) в рахунок погашення податкового боргу на суму 16908 (шістнадцять тисяч дев'ятсот вісім) грн. 77 коп.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд за правилами встановленими ст.ст.185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Р.В. Холод

Повний текст постанови виготовлений 4 березня 2010 року

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.03.2010
Оприлюднено07.02.2019
Номер документу79634014
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-310/10/2370

Ухвала від 02.02.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Р.В. Холод

Ухвала від 24.02.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Р.В. Холод

Ухвала від 16.02.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Р.В. Холод

Постанова від 03.03.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Р.В. Холод

Постанова від 03.03.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Холод Руслан Віталійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні