ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
24 січня 2019 року №826/13210/18
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Шрамко Ю.Т., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу Товариства з обмеженою відповідальністю "Астравест" (місцезнаходження: 04112, м. Київ, вул. Олени Теліги, 1-А, оф. 17, ЄДРПОУ 39327638) до Державної фіскальної служби України (місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8, 39292197), Головного управління ДФС у м. Києві (04655, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ: 39439980) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити дії
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Астравест", (далі - позивач), до Державної фіскальної служби України, (далі - відповідач 1), Головного управління ДФС у м. Києві (далі - відповідач 2) у якому позивач просить суд:
- визнати протиправним і скасувати рішення №813197/39327638 від 23 червня 2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 16 травня 2018 року, винесене комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації та зобов'язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ "Астравест" (ідентифікаційний код юридичної особи 39327638) від 16 травня 2018 року 1 з датою такої реєстрації 22 травня 2018 року;
- визнати протиправним і скасувати рішення №813196/39327638 від 23 червня 2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 16 травня 2018 року, винесене комісією ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації та зобов'язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну ТОВ "Астравест" (ідентифікаційний код юридичної особи 39327638) від 16 травня 2018 року №2 з датою такої реєстрації 22 травня 2018 року.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 серпня 2018 року відкрито провадження в адміністративній справі №826/13210/18 та ухвалено розгляд справи здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи та проведення судового засідання.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивачем було надано повний перелік документів, які підтверджують реальність здійснення господарської операції вказаної у податковій накладній №1 від 16 травня 2018 року та №2 від 16 травня 2018 року, що виключає можливість відмови у реєстрації вказаних податкових накладних контролюючим органом, а тому, прийняті відповідачем рішення №813197/39327638 від 23 червня 2018 року та №813196/39327638 від 23 червня 2018 року є необґрунтованими. Вважаючи оскаржувані рішення протиправними, а свої права та охоронювані законом інтереси порушеними, позивач звернувся з позовом до суду.
Відповідач у відзиві на позовну заяву проти прозову заперечив, посилаючись на те, що позивачем не було надіслано всіх підтверджуючих документів які б свідчили про реальність здійснення господарської операції.
Відповідно до ч. 8 ст. 262 КАС України, при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, а у випадку розгляду справи з повідомленням (викликом) учасників справи - також заслуховує їхні усні пояснення. Судові дебати не проводяться.
Розглянувши подані особами, які беруть участь у справі, документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, 07.11.2016 року між ТОВ "Рост Агро" (довіритель) (місцезнаходження: 39027, Полтавська область, Глобинський р-н, с. Кирияківка, ЄДРПОУ 31000550) та ТОВ "Астравест" (місцезнаходження: 04112, м. Київ, вул. Олени Теліги, 1-А, оф. 17, ЄДРПОУ 39327638) (повірений) укладено договір доручення №0711-01, за умовами якого довіритель доручає, а повірений бере на себе зобов'язання на постійній основі укладати від імені і за рахунок довірителя договори купівлі-продажу посівного матеріалу гороху, згідно наданого довірителем переліку, зазначеному у додатку 1 до даного договору.
Згідно з п.п. 1.2 даного Договору, повірений за даною угодою здійснює пошук контрагентів для укладення угод купівлі-продажу на території України, а довіритель виплачує повіреному винагороду.
Відповідно до положень п.п. 3.1 даного Договору, за виконане доручення довіритель сплачує повіреному винагороду від загальної суми укладеного договору купівлі продажу, протягом 1-го банківського дня з моменту надходження даних грошових коштів на рахунок довірителя у розмірі 15% - горох.
Позивач виконав зобов'язання з пошуку контрагентів, провів відповідні перемовини, а довірителем ТОВ Рост Агро в результаті зазначених дій позивача укладено договір купівлі-продажу з ТОВ Лист-Ручки ( ЄДРПОУ 33830885) про постачання 77 тон гороху Отаман 2 репродукція на загальну суму 924 000,00 грн. Згідно звіту повіреного за квітень 2018 року, який прийнято довірителем, зазначено, що сума за договором сплачена покупцем на користь ТОВ Рост Агро 24.04.2018 року, визначено розмір винагороди повіреного - 15% та суму винагороди - 138 600,00 грн. На підставі прийнятого звіту 25.04.2018 року позивач направив на адресу ТОВ Рост Агро рахунок на оплату винагороди повіреного №2504-2 від 25.04.2018 року. 16.05.2018 року ТОВ Рост Агро сплачена винагорода повіреного в сумі 138 600,00 грн. в тому числі ПДВ - 23 100,00 грн. Того ж дня сторонами підписано акт надання послуг № 16-05-1 від 16.05.2018 року, факт отримання коштів підтверджується також випискою з рахунку № 26008016486201 за 16.05.2018 року.
Крім згаданого вище договору доручення, 19.09.2016 року між ТОВ "Рост Агро" (довіритель) (місцезнаходження: 39027, Полтавська область, Глобинський р-н, с. Кирияківка, ЄДРПОУ 31000550) та ТОВ "Астравест" (місцезнаходження: 04112, м. Київ, вул. Олени Теліги, 1-А, оф. 17, ЄДРПОУ 39327638) (повірений) укладено договір доручення №1909-01, за умовами якого довіритель доручає, а повірений бере на себе зобов'язання на постійній основі укладати від імені і за рахунок довірителя договорів купівлі-продажу посівного матеріалу пшениці озимої, згідно наданого довірителем переліку, зазначеному у додатку 1 до даного договору.
Згідно з п.п. 1.2 даного Договору, повірений за даною угодою здійснює пошук контрагентів для укладення угод купівлі-продажу на території України, а довіритель виплачує повіреному винагороду.
Відповідно до положень пп. 3.1 даного Договору, за виконане доручення довіритель сплачує повіреному винагороду від загальної суми укладеного договору купівлі продажу, протягом 1-го банківського дня з моменту надходження даних грошових коштів на рахунок довірителя у розмірі 20% - кукурудза.
За даним договором, Позивач також виконав зобов'язання з пошуку контрагентів, провів відповідні перемовини, а довірителем ТОВ Рост Агро в результаті зазначених дій позивача укладено договір купівлі-продажу з фізичними та юридичними особами про постачання посівного матеріалу кукурудзи різних сортів на загальну суму 944 942,00 грн. Згідно звіту повіреного за квітень 2018 року, який прийнято довірителем, зазначено, що сума за договором сплачена покупцями на користь ТОВ Рост Агро в період з 17.04.2018 року по 27.04.2018 року, визначено розмір винагороди повіреного - 20% та суму винагороди - 188 988,40 грн. На підставі прийнятого звіту 02.05.2018 року позивач направив на адресу ТОВ Рост Агро рахунок на оплату винагороди повіреного №0205-1 від 02.05.2018 року. 16.05.2018 року ТОВ Рост Агро сплачена винагорода повіреного в сумі 188 988,40 грн. в тому числі ПДВ - 31 498,07 грн. Того ж дня сторонами підписано акт надання послуг № 16-05-2 від 16.05.2018 року, факт отримання коштів підтверджується також випискою з рахунку № 26008016486201 за 16.05.2018 року.
22.05.2018 року позивачем направлено податкову накладну №1 від 16.05.2018 року на суму 138 600,00 грн. та податкову накладну №2 від 16.05.2018 року на суму 188 988,40 грн. для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з отриманими квитанціями про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних №9099236277 від 22.05.2018 року та №9099209276 від 22.05.2018 року, вказану податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено відповідно до п.201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація ПН/РК від 16.05.2018 року № 1, № 2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 46.11.19-00.00 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару /послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогами п.п. 2.1 п. 2 Критеріїв ризиковості платника податку. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення.
21.06.2018 року позивачем подано до контролюючого органу повідомлення №2 від 21.06.2018 року № 36792907 та №2 від 21.06.2018 року № 36792952 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація яких зупинена, в яких пояснив, що діяльність позивача внесена до статутних документів та ЄДР за кодом 46.11, передбачає посередництво у торгівлі сільськогосподарською сировиною і є послугою, яка надається безпосередньо позивачем і який є виробником цієї послуги, а тому співставлення обсягів реалізації такої послуги позивачем з обсягом її придбання за аналогією із товаром є некоректним і не відповідає вимогам закону. Окрім своїх пояснень, позивач надав додатково копії документів на підтвердження реальності здійснення господарської операції по податкових накладних № 1 та № 2 від 16.05.2018 року.
Рішеннями комісії Державної фіскальної служби України про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 23.06.2018 року №813197/39327638 та №813196/39327638 відмовлено у реєстрації податкової накладної №1, та № 2 від 16.05.2018 року у зв'язку з ненаданням платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Скориставшись правом на адміністративне (досудове) оскарження, позивач звернувся зі скаргою на вказані вище рішення комісії ДФС України, які рішенням комісії з питань розгляду скарг від 13.07.2018 року №18818/39327638/2 та №18853/39327638/2 залишена без задоволення, а рішення комісії ДФС України - без змін.
Спірні правовідносини регулюються ст.ст. 19, 55 Конституції України, Податковим кодексом України (далі - ПК України), Порядком з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою КМ України № 117 від 21.02.2018 року (далі - Порядок №117), Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 124, Листом Державної фіскальної служби України № 959/99-99-07-18 від 21.03.2018 року, у редакції, яка діяла станом на момент виникнення спірних правовідносин.
Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 1 статті 55 Конституції України встановлено, що кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
Відповідно до пп.пп. 16.1.2,16.1.3, п. 16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов'язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Згідно з п. 201.1 ПК України на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Відповідно до п. 187.1 ПК України датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно до п. 201.10 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Так, 22.05.2018 року позивачем подано до контролюючого органу податкову накладну №1 від 16.05.2018 року на суму 138 600,00 грн. та №2 від 16.05.2018 року на суму 188 988,40 грн. для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
У разі якщо реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена в порядку, визначеному в пункті 201.16 цієї статті, реєстрація таких податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у підпункті 201.16.4 пункту 201.16 цієї статті.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п.п. 14.1.60 ПК України, єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
З 01.01.2017 року набули чинності зміни до Податкового кодексу України, якими запроваджено новий механізм електронного адміністрування податку на додану вартість за умов проведення аналізу та здійснення управління ризиками з метою визначення форм і обсягів митного та податкового контролю (Закон № 1797-VIII від 21.12.2016р.).
У свою чергу, відповідно до п. 74.2 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з положеннями п. 20.2 ПК України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до п. 201.16 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Згідно з п.п. 201.16.1 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з отриманими квитанціями про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних №9099236277 від 22.05.2018 року та №9099209276 від 22.05.2018 року, вказану податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено відповідно до п.201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація ПН/РК від 16.05.2018 року № 1, № 2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку .
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
З аналізу даних норм законодавства вбачається, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.
Відповідно до п. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку (Лист Державної фіскальної служби України № 959/99-99-07-18 від 21.03.2018 року) Платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях і тимчасово окупованій території, в розумінні Закону України Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України / платник податку зареєстрований платником ПДВ менше трьох місяців / платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Державної казначейської служби України (крім бюджетних установ) / платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб'єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років / платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 підпункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України / платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) / наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Згідно з п.7 Порядку № 117 у разі коли за результатами моніторингу податкова накладна /розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
Крім того, відповідно до п.13 зазначеного Порядку № 117 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування; 2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена; 3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Згідно з положеннями п.п. 201.16.2 ПК України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті в підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 ПК України, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Зазначена комісія приймає рішення про: - реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; - відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
21.06.2018 року позивачем подано до контролюючого органу повідомлення №2 від 21.06.2018 року № 36792907 та №2 від 21.06.2018 року № 36792952 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація яких зупинена, в яких надав копії документів та пояснення на підтвердження реальності господарської операції, зокрема: копії договорів доручення №0711-01 від 07.11.2016 року та №1909-01 від 19.09.2016 року з додатками, копії звітів повіреного; копії рахунків на оплату винагороди повіреного №0205-1 від 02.05.2018 року та №2504-2 від 25.04.2018 року; копії актів надання послуг № 16-05-1 від 16.05.2018 року та № 16-05-2 від 16.05.2018 року; копії виписок з рахунку № 26008016486201 за 16.05.2018 року. На підтвердження направлення вище згаданих документів позивачем було отримано квитанції від 05.07.2018р. про те, що документи доставлені до ДФС України та збережені на центральному рівні.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.
Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Слід зазначити, що відповідно до п. 21 Порядку № 117, підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що і рішення Комісії Державної фіскальної служби України повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.
Рішенням комісії Державної фіскальної служби України про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 23.06.2018 року №813197/39327638 та №813196/39327638 відмовлено у реєстрації податкових накладних №1, та № 2 від 16.05.2018 року у зв'язку з ненаданням платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Однак, як вбачається с матеріалів справи, позивачем по вказаній господарській операції до контролюючого органу надіслано копії актів виконаних робіт та інших первинних документів, що підтверджують реальність господарської операції.
Крім того, сукупність первинних документів, наданих до матеріалів справи, не дають підстав для сумніву щодо дійсності укладання договорів доручення №0711-01 від 07.11.2016 року та №1909-01 від 19.09.2016 року, на виконання вимог яких складено спірні податкові накладні.
Відтак, суд зазначає, що відповідач обмежився лише загальною оцінкою наданих позивачем документів, не встановивши конкретно, які саме документи не подані і що вони мали б підтвердити або спростувати, не врахував специфіки укладання та реалізації договорів доручення.
Суд акцентує увагу, що в порядку виконання обов'язку, встановлено частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідачем не спростовано фактичне виконання спірної операції та не доведено протилежне.
Таким чином, оцінюючи вищевикладені обставини, суд приходить до висновку, що рішення Державної фіскальної служби України від 23.06.2018 року №813197/39327638 та №813196/39327638 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 та №2 від 16 травня 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Щодо позовних вимог про реєстрацію податкової накладної, слід зазначити, що відповідно до підпункту 201.16.4. пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій:
а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
При цьому, відповідно до п. 19, п. 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день:
1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку № 1246).
Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що оскільки рішення Комісії ДФС України про відмову у реєстрації податкових накладних №1 та № 2 від 16 травня 2018 року підлягає скасуванню то, відповідно, з урахуванням положень підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201, пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, пункту 19, пункту 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29 грудня 2010 р. № 1246, суд приходить до висновку про задоволення позову в частині зобов'язання відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №1 та № 2 від 16 травня 2018 року товариства з обмеженою відповідальністю Астравест датою їх фактичного надходження.
Відповідно до ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Частиною 1 ст.6 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.
Відповідно до положень ч.1 ст.9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
У силу ч.1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Статтею 242 КАС України встановлено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Як вбачається з наявної у матеріалах справи квитанції від 26.07.2018 року №39, позивачем під час звернення з даним позовом до суду сплачено судовий збір у розмірі 3 524,00 грн.
Відтак, враховуючи розмір задоволених позовних вимог, суд вказує про присудження на користь позивача судових витрат у розмірі 3 524,00 грн.
Керуючись ст.ст. 2, 5-11, 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 255, 257-263 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВИРІШИВ:
1. Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Астравест" (місцезнаходження: 04112, м. Київ, вул. Олени Теліги, 1-А, оф. 17, ЄДРПОУ 39327638) до Державної фіскальної служби України (місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8, 39292197), Головне управління ДФС у м. Києві (04655, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ: 39439980) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов'язання вчинити дії - задовольнити у повному обсязі.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України №813197/39327638 від 23 червня 2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 16 травня 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
3. Визнати протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України №813196/39327638 від 23 червня 2018 року про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 16 травня 2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.
4. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 16 травня 2018 року № 1 датою її фактичного надходження 22 травня 2018 року.
5. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 16 травня 2018 року № 2 датою її фактичного надходження 22 травня 2018 року.
6. Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Астравест" (місцезнаходження: 04112, м. Київ, вул. Олени Теліги, 1-А, оф. 17, ЄДРПОУ 39327638) здійснені ним документально підтверджені судові витрати у розмірі 3 524,00 грн. (три тисячі п'ятсот двадцять чотири гривні 00 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8, ЄДРПОУ 39292197).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п'ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Ю.Т. Шрамко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 24.01.2019 |
Оприлюднено | 08.02.2019 |
Номер документу | 79639546 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Епель Оксана Володимирівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Епель Оксана Володимирівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Епель Оксана Володимирівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Епель Оксана Володимирівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Літвіна Наталія Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Літвіна Наталія Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Літвіна Наталія Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Літвіна Наталія Миколаївна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Літвіна Наталія Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні