Рішення
від 11.12.2018 по справі 0240/2550/18-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Вінниця

11 грудня 2018 р. Справа № 0240/2550/18-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Крапівницької Н.Л.,

секретаря судового засідання: Гродської В.О.,

за участю представників сторін:

позивача: ОСОБА_1,

відповідача, третьої особи: ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Вінниці в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом

товариства з обмеженою відповідальністю "УкрБудПромСервіс Плюс"

до головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу №1 департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Вінницькій області ОСОБА_3,

треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору:

Державна архітектурно-будівельна інспекція України, ВАТ "Гніванський кар'єр"

про визнання незаконною та скасування постанови,

В С Т А Н О В И В:

До Вінницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулось товариство з обмеженою відповідальністю УкрБудПромСервіс Плюс до головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу №1 Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Вінницькій області ОСОБА_3 у якому просить визнати незаконною та скасувати постанову №18-1002-09-1057 від 10.07.2018 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржувана постанова суперечить вимогам Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , у зв'язку з чим підлягає визнанню протиправною та скасуванню.

Ухвалою Вінницького окружного адміністративного суду від 06.09.2018 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та ухвалено судовий розгляд справи проводити за правилами загального позовного провадження.

20.09.2018 року до суду через відділ прийому представником позивача подано заяву про зміну предмету позову, у якій просить визнати протиправною та скасувати постанову №18-1002-09-1057 від 10.07.2018 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності; визнати протиправним та скасувати припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил №С/П-27.06/1, винесений 27.07.2018 року. Обґрунтовуючи дану заяву, зазначив, що на підставі зазначених у приписі відповідач вимагає у позивача усунути наявні порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм стандартів і правил в термін до 27 липня 2018 року. Припис є актом індивідуальної дії, оскільки за його невиконання передбачена відповідальність Законом України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності та кодексом про адміністративні правопорушення, а тому може бути оскаржений. Предметом позову є певна матеріально-правова вимога позивача до відповідача, стосовно якої позивач просить прийняти рішення. Підставу позову становлять обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги щодо захисту права та охоронюваного законом інтересу. Зміна предмету позову означає зміну вимоги, з якою позивач звернувся до відповідача, а зміна підстав позову - це зміна обставин, на яких ґрунтується вимога позивача (позиція Верховного Суду, викладена в п.21 Постанови у справі №916/1764/17). Так, підставою складання як Постанови про притягнення до відповідальності так і припису є один і той же Акт перевірки №Т/П-27.06/1 від 27 червня 2018 року. Незаконність обох рішень суб'єкта владних повноважень позивач обґрунтовує одними і тими ж обставинами, що доводять відсутність порушень законодавства саме з боку проектної організації.

24.09.2018 року на адресу суду від представника відповідача надійшов відзив, у якому зазначив, що за результатами перевірки контролюючий орган прийшов до висновків щодо порушення позивачем містобудівного законодавства, які є обґрунтованими та підтверджені письмовими доказами, а тому відповідач при прийнятті оскаржуваного рішення діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. На підставі вищенаведеного, просить суд у задоволенні позову відмовити у повному обсязі.

Ухвалою суду від 05.11.2018 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

У судовому засіданні судом залучено до участі у справі у якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - Державну архітектурно-будівельну інспекцію України та ВАТ "Гніванський кар'єр".

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала в повному обсязі і просила позов задовольнити повністю.

Представник відповідача та третьої особи - Державної архітектурно-будівельної інспекції України підтримав доводи, наведені у відзиві на позовну заяву. Просив у задоволенні позову відмовити.

Представник третьої особи - ВАТ "Гніванський кар'єр" у судове засідання не з'явився, проте надав заяву, у якій просив розглянути справу за його відсутності, щодо вирішення справи по суті покладається на розсуд суду.

Заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши письмові докази, письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, судом встановлено наступне.

TOB УкрБудПромСервіс Плюс як проектувальник є суб'єктом містобудування. Його діяльність регламентується Порядком розроблення проектної документації на будівництво об'єктів, затвердженим Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.05.2011 року №45, зареєстрованого в Міністерстві юстиції 01.06.2011 року за №651/19389.

15.03.2017 року між ВАТ Гніванський кар'єр як Замовником та TOB УкрБудПромСервіс Плюс як Підрядником укладено договір на виконання проектних робіт №3.

Відповідно до Наказу №3 від 16.03.2017 року, головним інженером проекту (ГІП) по будівництву багатоквартирного житлового будинку з комерційними приміщеннями в дві черги за адресою: вул. Слобідська, 14 м. Хмільник, Вінницька область призначено ОСОБА_4

Відповідно до п.5.3. Договору на виконання проектних робіт, Замовник забезпечує Підрядника вихідними даними, необхідними для виконання предпроектних та інших робіт.

15.03.2017 року Замовником було надано Завдання на проектування , згідно якого зазначено основні характеристики об'єкту проектування та визначено вимоги до складу проекту. Завдання на проектування не містить інформації щодо висоти будівлі.

17.05.2017 року між Замовником та Підрядником складено та підписано Акт прийому-передачі проектної документації до Договору №3 від 15.03.2017 року.

Відповідно до зазначеного Акту, Підрядником передано 33 документа. Зазначено, що проектна документація, необхідна для виконання робіт надана, зауважень до неї немає. За домовленістю сторін, том 9 0,03-І7-1-ЗВК, ВК (Водопровід та каналізація) буде передано не пізніше 20 днів після отримання Замовником Технічних умов.

07.08.2017 року КП Хмільникводоканал надав Замовнику технічні умови №147 на приєднання багатоквартирного житлового будинку з комерційними приміщеннями до централізованої системи водопостачання та водовідведення м. Хмільника.

На виконання умов Договору на виконання проектних робіт, ТОВ УкрБудПромСервіс Плюс 28.08.2017 року передав, а Замовник ВАТ Гніванський кар'єр прийняв проектну документацію, том 9 0,03-17-1-ЗВК, ВК (Водопровід та каналізація).

Отже, суб'єктом містобудування, а саме TOB УкрБудПромСервіс Плюс були виконані всі умови договору, в тому числі, надано проектну документацію щодо водопостачання та водовідведення.

29.11.2017 року наказом Держархбудінспекції №1788 (із змінами наказ №1943 від 29.12.2017 року) затверджено річний план здійснення заходів державного нагляду (контролю) на 2018 рік.

На виконання наказу Держархбудінспекції у період з 15.06.2018 року по 27.06.2018 року відповідно до направлення для проведення планового (позапланового) заходу від 11.06.2018 № Я/П-11.06/1 Департаментом проведена перевірка щодо дотримання суб'єктом містобудування TOB УкрБудПромСервіс Плюс вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час проектування об'єкту Будівництво багатоквартирного житлового будинку з комерційними приміщеннями в дві черги по вул. Слобідська, 14 у м. Хмільник Вінницької області (замовник ВАТ Гніванський кар'єр ).

Під час перевірки встановлено, що відповідно до договору №3 на виконання проектних робіт від 15.03.2017 року TOB УкрБудПромСервіс Плюс є розробником проектно-кошторисної документації: Будівництво багатоквартирного житлового будинку з комерційними приміщеннями в дві черги по вул. Слобідська, 14 у м. Хмільник Вінницької області .

Разом з тим, вказана проектна документація розроблена та передана замовнику без урахування вимог вихідних даних, а саме: технічних умов на водопостачання та водовідведення які були відсутні на час розроблення та передачі проектної документації, містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки виданих управлінням містобудування та архітектури Хмільницької міської ради від 20.04.2017 року № 8-17, відповідно до яких гранично допустима висота будівель встановлена до 30 м фактично запроектовано висоту будівлі у 31,47 м.

На думку відповідача, вказані дії позивача є порушенням п. 9 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів, затвердженого наказом Мінрегіонбуду від 16.05.2011 № 45 та ч. 1 ст. 31 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності у зв'язку із чим відносно TOB УкрБудПромСервіс Плюс винесено постанову про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 10.07.2018 року №18-1002-09-1057 та припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил №С/П-27.06/1, складений 27.07.2018 року.

Позивач вважає протиправними оскаржувані припис і постанову такими, що підлягають скасуванню, у зв'язку з чим звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України Про архітектурну діяльність № 687-XIV від 20.05.1999 року (далі - Закон України № 687-XIV), під будівництвом розуміється нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт об'єкта архітектури, яке здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Законом України Про регулювання містобудівної діяльності .

Пунктом п'ятим частини 1 цієї ж статті Закону України №687-XIV визначено, що проект - документація для будівництва об'єктів архітектури, що складається з креслень, графічних і текстових матеріалів, інженерних і кошторисних розрахунків, які визначають містобудівні, об'ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні та технологічні рішення, вартісні показники конкретного об'єкта архітектури, та відповідає вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил.

Статтею 26 Закону України №687-XIV передбачено, що архітектор, інші проектувальники, які здійснюють роботи по створенню об'єктів архітектури, зобов'язані: додержуватися державних стандартів, норм і правил, вимог вихідних даних на проектування; не порушувати під час проектування, організації і виконання будівельних робіт законні права та інтереси власників і користувачів будинків і споруд, прилеглих до ділянки забудови; не розголошувати без згоди замовника відомості, які становлять комерційну таємницю проекту.

Проектна організація, яка розробляла проектну документацію, а також головний архітектор та головний інженер проекту несуть відповідальність за відповідність проектної документації вихідним даним на проектування, вимогам державних стандартів, норм і правил.

Згідно з приписами ч. 2 ст. 26 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності №3038-VI від 17.02.2011 року (далі - Закон України №3038-VI) суб'єкти містобудування зобов'язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об'єктів.

Частинами 4, 5 цієї ж статті Закону України №3038-VI визначено, що право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.

Проектування та будівництво об'єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку:

1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних;

2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи;

3) затвердження проектної документації;

4) виконання підготовчих та будівельних робіт;

5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів;

6) реєстрація права власності на об'єкт містобудування.

Відповідно до ч. 1 ст. 29 Закону України №3038-VI основними складовими вихідних даних є:

1) містобудівні умови та обмеження;

2) технічні умови;

3) завдання на проектування.

Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі.

Перелік об'єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються, визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури (ч. 3 ст. 29 Закону України №3038-VI).

Спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури визначає відповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні (ч. 4 ст. 29 Закону України №3038-VI).

Розгляд заяви і надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову у їх наданні здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури протягом семи робочих днів з дня реєстрації заяви.

Рішення про відмову у наданні містобудівних умов та обмежень приймається у разі невідповідності намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні (ч. 5 ст. 29 Закону України № 3038-VI).

До містобудівних умов та обмежень можуть включатися вимоги щодо архітектурних та інженерних рішень (ч. 6 ст. 29 Закону України №3038-VI).

Склад, зміст, порядок надання містобудівних умов та обмежень визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури (ч. 7 ст. 29 Закону України № 3038-VI).

Містобудівні умови та обмеження є чинними до завершення будівництва об'єкта незалежно від зміни замовника (ч. 8 ст. 29 Закону України № 3038-VI).

Відповідно до ст. 30 Закону № 3038-VI технічні умови - комплекс умов та вимог до інженерного забезпечення об'єкта будівництва, які повинні відповідати його розрахунковим параметрам, зокрема щодо водо-, тепло-, енерго- і газопостачання, каналізації. радіофікації. зовнішнього освітлення. відведення зливових вод. телефонізації, телекомунікації, диспетчеризації, пожежної та техногенної безпеки.

Фізична чи юридична особа, яка має намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває в її власності або користуванні, має право на одержання технічних умов згідно із поданою нею заявою.

Склад, зміст, порядок надання технічних умов та порядок визначення вартості послуг з їх надання визначаються відповідними центральними органами виконавчої влади.

Згідно з ч. 1 ст. 31 Закону України в № 3038-VI проектна документація на будівництво об'єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил та затверджується замовником.

Пунктом 9 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів, який затверджено наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 45 від 16.05.2011 року, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 01.06.2011 року за № 651/19389, передбачено, що проектна документація на будівництво об'єктів розробляється з урахуванням вимог містобудівної документації, вихідних даних на проектування та дотриманням вимог законодавства, будівельних норм, державних стандартів і правил, у тому числі вимог доступності для інвалідів та інших маломобільних груп населення.

Пунктом 10 вказаного Порядку встановлено, що склад та зміст проектної документації об'єктів будівництва на всіх стадіях проектування визначаються згідно з будівельними нормами і мають бути достатніми для оцінки проектних рішень та їх реалізації.

Відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності № 208/94-вр від 14.1.1994 року - суб'єкти містобудування, які здійснюють проектування об'єктів несуть відповідальність у вигляді штрафу за передачу замовнику проектної документації для виконання будівельних робіт на об'єкті будівництва, розробленої з порушенням вимог законодавства, вихідних даних для проектування об'єктів містобудування, будівельних норм, державних стандартів і правил у розмірі дев'яноста прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

Судом встановлено, що відповідач, притягаючи позивача до відповідальності, виходив з того, зокрема, що робоча документація для будівництва була надана не в повному обсязі.

Зі змісту відзиву на позовну заяву та пояснень представника відповідача встановлено, що відповідно до вимог 8.2 ДБН А.2.2-3:2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво для виконання будівельних робіт видається робоча документація у повному обсязі.

Проте, як встановлено під час перевірки та не заперечується позивачем у своєму позові, 17.05.2017 року робоча документація для будівництва була надана не в повному обсязі.

Поняття технічних умов та порядок їх отримання (надання) визначається ст.30 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності . Згідно ч. ч.1, 2 зазначеної статті, технічні умови - це комплекс умов та вимог технічного забезпечення об'єкта будівництва, які повинні відповідати його розрахунковим параметрам щодо водопостачання, тепло-, електро-, газо- постачання, водовідведення, зовнішнього освітлення, відведення зливових вод та телекомунікації. Фізична чи юридична особа, яка має намір забудови земельної ділянки, має право на одержання технічних умов згідно з поданою нею заявою. Технічні умови надаються протягом 10 робочих днів з дня реєстрації відповідної заяви.

Відповідно до ч.ч.4, 5 статті 30 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , у технічних умовах враховується місце приєднання інженерних мереж замовника, яке може бути розташоване на території його земельної ділянки, на межі земельної ділянки або поза її межами (в останньому випадку розмір пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту зменшується на суму кошторисної вартості приєднання до інженерних мереж, а такі інженерні мережі передаються у комунальну власність).

Відповідно до ч.6 статті 30 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності склад, зміст, порядок надання технічних умов та порядок визначення вартості послуг з їх надання визначаються відповідними центральними органами виконавчої влади або державними колегіальними органами.

Аналіз зазначеної норми вказує на те, що технічні умови надаються виключно Забудовнику (Замовнику будівництва), а не проектній організації. Проектувальник не приймає участі і ніяким чином не може вплинути як на строк чи порядок надання технічних умов, так і на їхній зміст. Проте зміст Технічних умов пов'язаний зі змістом відповідної проектної документації і передує їй.

Саме тому, без Технічних умов на приєднання багатоквартирного житлового будинку з комерційними приміщеннями до централізованої системи водопостачання та водовідведення м. Хмільника, які були надані 07.08.2017 року Підрядник не міг розробити проект в частині Водопровід та каналізація і дане питання не залежало від його волі.

Технічні умови №147 на приєднання багатоквартирного житлового будинку з комерційними приміщеннями до централізованої системи водопостачання та водовідведення м. Хмільника Вінницької області були надані Замовнику КП Хмільникводоканал 07.08.2017 року. Тому на момент передання основної частини проектної документації, вихідних даних для того, щоб запроектувати водопостачання та водовідведення у Підрядника не було, і в цьому немає його вини, оскільки Технічні умови надає виключно КП Хмільникводоканал .

Однак, у судовому засіданні судом встановлено, що за домовленістю сторін том 9 0,03-І7-1-ЗВК, ВК (Водопровід та каналізація) було передано замовником технічних умов. 07.08.2017 року КП Хмільникводоканал надав Замовнику технічні умови №147 на приєднання багатоквартирного житлового будинку з комерційними приміщеннями до централізованої системи водопостачання та водовідведення м. Хмільника. На виконання умов Договору на виконання проектних робіт, ТОВ УкрБудПромСервіс Плюс 28.08.2017 року передав, а Замовник ВАТ Гніванський кар'єр прийняв проектну документацію Том 9 0,03-17-1-ЗВК, ВК (Водопровід та каналізація).

Отже, суб'єктом містобудування, а саме TOB УкрБудПромСервіс Плюс були виконані всі умови договору, в тому числі надано проектну документацію щодо водопостачання та водовідведення.

Крім того, суд звертає увагу на пояснення представника позивача про те, що, ДБН А.2.2-3-2014 передбачає стадії проектування, зокрема, стадію робочого проекту, ескізного проекту, техніко-економічного-розрахунку, проекту.

Зі змісту Завдання на проектування, а саме п.п. 9, 10, 11, встановлено, що замовник та проектувальник погодили одностадійне проектування робочий проект, після одержання від замовника технічних умов. Проектна документація видається через 60 днів, після надання усіх вихідних даних.

У пункті дев'ятому додатку Б до ДБН А.2.2-3-2014 визначено, що серед переліку основних даних та вимог до завдання на проектування, передбачено, в тому числі, стадійність проектування з визначенням затверджувальної стадії (визначається спільно замовником та проектувальником ).

Згідно з примітками 1 та 2 до цього додатку ДБН А.2.2-3-2014 завдання на проектування (або коригування проекту) затверджується замовником та погоджуються проектувальником. Склад завдання на проектування може змінюватися відповідно до особливостей об'єктів, що проектуються і умов будівництва.

Представник позивача зазначив, що реалізація наведеної стадії могла здійснюватися ще меншими етапами, які є нормативно не регульованими, та вирішувались за розсудом замовника.

Відповідно до ч. 1 ст. 888 Цивільного кодексу України передбачено, що за договором підряду на проведення проектних та пошукових робіт замовник зобов'язаний передати підрядникові завдання на проектування, а також інші вихідні дані, необхідні для складення проектно-кошторисної документації.

Згідно з приписами ст. 889 Цивільного кодексу України передбачено, що замовник зобов'язаний, якщо інше не встановлено договором підряду на проведення проектних та пошукових робіт, зокрема, сплатити підрядникові встановлену ціну після завершення усіх робіт чи сплатити таку частинами після завершення окремих етапів робіт або в іншому порядку, встановленому договором або законом.

Вказана норма передбачає можливість виконання проектування (проектних робіт) частинами.

Крім цього, в примітці до Додатку А ДБН А.2.2-3-2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво зазначено, що перелік вихідних даних, які надаються замовником, визначається при підписанні договору на виконання відповідних стадій проектування. В примітці додатку 2 Додатку Б ДБН А.2.2-3-2014 Склад та зміст проектної документації на будівництво визначено, що склад завдання на проектування може змінюватися відповідно до особливостей об'єктів, що проектуються і умов будівництва.

За наведених обставин, суд вважає обґрунтованими покликання представника позивача на те, що ТОВ УкрБудПромСервіс Плюс могло реалізовувати стадію робочого проекту частинами, з переданням замовнику усієї готової проектної документації чи поетапне виготовлення її частин, що визначене за домовленістю сторін і лише такою регулюється.

Стосовно порушення ТОВ УкрБудПромСервіс Плюс містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки № 8-18 від 20.04.2017 року суд зважає на таке.

Так, відповідно до п.1 Містобудівних умов і обмежень. граничнодопустима висота будівель згідно містобудівного розрахунку-відносно нульової відмітки-до 30 м.

Як встановлено відповідачем під час перевірки земельної ділянки № 8-17 від 20.04.2017 року у розробленій та переданій документації фактична висота будівлі складає 31, 47 м.

Відповідно до ст. 29 Закону №№ 3038-VI, основними складовими вихідних даних є:

1) містобудівні умови та обмеження;

2) технічні умови;

3) завдання на проектування.

За визначенням, наведеним в ст.1 вказаного Закону, містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

У судовому засіданні представник відповідача звернув увагу суду на те, що позивач не повинен був проектувати об'єкт будівництва з висотою, більшою за ту, яка передбачена містобудівними умовами та обмеженнями та повинен був повідомити про це замовника проекту з метою звернення до органу, що видав містобудівні умови та обмеження щодо внесення до них змін або відмовити замовника проекту у намірі використовувати саме цю модель ліфту або запропонувати іншу конфігурацію житлового будинку.

Згідно наявних матеріалів справи, ВАТ "Гніванський кар'єр" звернулося до позивача з листом від 28.04.2017 року, в якому просило запроектувати ліфт в проекті "Будівництво багатоквартирного житлового будинку з комерційним приміщенням в дві черги по вул. Слобідська,14 у м.Хмільник Вінницької області, долучивши креслення.

Як стверджує позивач, на виконання умов Договору ним запроектовано ліфт відповідно до вимог Замовника та повідомлено останнього, що у зв'язку зі зміною ліфта, висота житлової будівлі збільшена на 1,67 м. Вся зазначена інформація відображена в Схемі житлового будинку як частини Проектної документації.

Дана обставина не спростована відповідачем.

Відповідно до частин 3 та 8 ст.29 Закону 3038-VI містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника.

Містобудівні умови та обмеження є чинними до завершення будівництва об'єкта незалежно від зміни замовника.

Внесення змін до містобудівних умов та обмежень може здійснювати орган, що їх надав, за заявою замовника, на виконання приписів головних інспекторів будівельного нагляду центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, або за рішенням суду.

Таким чином, суд погоджується з доводами позивача, що саме Замовник будівництва має право подати до органу місцевого самоврядування та архітектури заяву про внесення змін до містобудівних умов.

Відносно тверджень відповідача, що позивач повинен був відмовити замовника проекту у намірі використовувати саме цю модель ліфту або запропонувати іншу конфігурацію житлового будинку, то жодним нормативно-правовим актом не покладено на проектувальника містобудівної документації такого обов'язку.

Як встановлено судом, в подальшому проект пройшов погодження, замовником будівництва отримано дозвіл на будівництво, подано декларацію на початок виконання будівельних робіт, яка була зареєстрована (прийнята) Інспекцією, яка в свою чергу, мала право відмовити у реєстрації декларації та повернути її для виправлення виявлених недоліків. Однак, Інспекцією такі дії вчинені не були та з 23.05.2017 ВАТ Гніванський кар'єр розпочато будівельні роботи.

Стосовно доводів відповідача, що ВАТ Гніванський кар'єр розпочав будівельні роботи до подання в повному обсязі проектної документації, то суд вважає, що розробник документації не повинен нести відповідальності за порушення замовником вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності.

Відповідно до ч.4 ст. 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Рішенням Вінницького міського суду Вінницької області від 07.08.2018 року, яке набрало законної сили 22.08.2018 року, скасовано постанову головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу № 1 Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Вінницькій області ОСОБА_3 про адміністративне правопорушення №109 від 10.07.2018 про накладення адміністративного стягнення на ОСОБА_4 Скасовуючи постанову №109 суд виходив з того, що посадовою особою Департаменту ДАБІ у Вінницькій області не надано належних доказів, які б свідчили про вчинення позивачем правопорушення, зазначеного в оскаржуваній постанові. Крім того, суд першої інстанції дійшов висновку, що на момент винесення постанови № 109, строки накладення адміністративного стягнення, визначені ст.36 КУпАП закінчилися.

На підставі викладеного, судом встановлено, що у спірних правовідносинах відповідач не діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, чим порушив права та законні інтереси позивача, які підлягають відновленню у судовому порядку шляхом скасування постанови №18-1002-09-1057 від 10.07.2018 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності; визнати протиправним та скасування припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил №С/П-27.06/1, винесений 27.07.2018 року.

Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням вищенаведеного, суд дійшов висновку, що позивач довів суду ті обставини, на які посилався в обґрунтування позовних вимог і вони підлягають задоволенню.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати постанову головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу №1 департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Вінницькій області ОСОБА_3 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності від 10.07.2018 року №18-1002-09-1057.

Визнати протиправним та скасувати припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил №С/П-27.06/1, складений 27.07.2018 року головним інспектором будівельного нагляду інспекційного відділу №1 Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Вінницькій області ОСОБА_3.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "УкрБудПромСервіс Плюс" (АДРЕСА_1, код ЄДРПОУ 37836545) сплачений при зверненні до суду судовий збір в розмірі 3524 грн. (три тисячі п'ятсот двадцять чотири гривні) за рахунок бюджетних асигнувань Державної архітектурно-будівельної інспекції України (01133, м. Київ, бульвар Лесі Українки, будинок 26, код ЄДРПОУ 37471912).

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Суддя підпис ОСОБА_5

Копія вірна Суддя:

Секретар:

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.12.2018
Оприлюднено08.02.2019
Номер документу79658691
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —0240/2550/18-а

Ухвала від 04.10.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 12.09.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 22.03.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Ухвала від 26.02.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Матохнюк Д.Б.

Рішення від 11.12.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

Ухвала від 05.11.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

Ухвала від 06.09.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

Ухвала від 06.08.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні