У Х В А Л А
про залишення апеляційної скарги без руху
Справа № 0240/2550/18-а
12 вересня 2019 року
м. Вінниця
Суддя-доповідач Сьомого апеляційного адміністративного суду Курко О. П., перевіривши матеріали апеляційної скарги Державної архітектурно-будівельної інспекції України в особі Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Вінницькій області на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 11 грудня 2018 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Укрбудпромсервісплюс" до головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу №1 Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Вінницькій області Подоляна Анатолія Івановича, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - Державна архітектурно-будівельна інспекція України, відкрите акціонерне товариство "Гніванський карєр" про визнання незаконною та скасування постанови,
В С Т А Н О В И В :
відповідно до рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 11 грудня 2018 року позов задоволено.
Не погодившись із судовим рішенням, Державна архітектурно-будівельна інспекція України оскаржила його в апеляційному порядку.
Перевіривши додержання особою, яка подала апеляційну скаргу, вимог ст.ст. 295, 296 КАС України, суд дійшов висновку про залишення поданої апеляційної скарги без руху з таких підстав.
Як вбачається з матеріалів справи, рішення суду першої інстанції апелянтом отримано 11 лютого 2019 року.
На адресу суду вперше апеляційна скарга третьою особою направлена 14 лютого 2019 року.
Сьомий апеляційний адміністративний суд ухвалою від 22 березня 2019 року апеляційну скаргу Державної архітектурно-будівельної інспекції України повернув у зв"язку з невиконанням вимог вимог суду та ненаданням доказів сплати судового збору.
04 вересня 2019 року Державною архітектурно-будівельною інспекцією України повторно подано апеляційну скаргу на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 11 грудня 2018 року. Також, разом з апеляційною скаргою надійшло клопотання про поновлення строку апеляційного оскарження.
При вирішенні питання щодо дотримання скаржником строку апеляційного оскарження на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 11 грудня 2018 року суд керується таким.
Відповідно до ст. 295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: 1) на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду; 2) на ухвалу суду - якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Відтак, апеляційну скаргу на рішення суду першої інстанції необхідно було подати у строк до 13 березня 2019 року.
Апеляційну скаргу третьою особою подано 04 вересня 2019 року, тобто з пропуском встановленого статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України строку апеляційного оскарження.
В обґрунтування поважності підстав пропуску строку апеляційного оскарження апелянт посилається на те, що вже звертався з апеляційною скаргою на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 11 грудня 2018 року, утім Сьомий апеляційний адміністративний суд ухвалою від 22 березня 2019 року апеляційну скаргу Державної архітектурно-будівельної інспекції України повернув особі, яка ії подала.
Також апелянт посилається на те, що 01 вересня 2015 року набрав чинності Закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору", яким не передбачено пільг щодо сплати судового збору для органів державної влади, в тому числі для Державної архітектурно-будівельної інспекції України та ії територіальних органів.
А відтак, сплатити судовий збір у Департаменту не було можливості. Апелянт вважає цю обставину поважною підставою пропуску строку на апеляційне оскарження, а строк таким, що належить поновити.
Згідно з частиною першою статті 45 Кодексу адміністративного судочинства України учасники судового процесу та їхні представники повинні добросовісно користуватися процесуальними правами. Зловживання процесуальними правами не допускається.
Відповідно до пункту 6 частини п`ятої статті 44 Кодексу адміністративного судочинства України учасники справи зобов`язані виконувати процесуальні дії у встановлені законом або судом строки.
Отже, тільки наявність об`єктивних перешкод для своєчасної реалізації прав щодо оскарження судового рішення в апеляційному порядку у строк, встановлений процесуальним законом, може бути підставою для висновку про пропуск строку апеляційного оскарження з поважних причин.
Утім, жодних доводів щодо поважності пропуску строку апеляційного оскарження у цей період третьою особою не зазначено.
Невиконання вимог ухвали про залишення вперше поданої апеляційної скарги без руху не є поважною причиною пропуску строку апеляційного оскарження, оскільки не є такою, що не залежить від волі особи, яка подає апеляційну скаргу, і не надає такій особі права у будь-який необмежений час після сплину строку апеляційного оскарження реалізовувати право на апеляційне оскарження судового рішення.
Як зазначено вище, апелянт всупереч процесуального закону не здійснив сплату судового збору у встановленому порядку та розмірі при зверненні до суду з апеляційною скаргою вперше.
Суд зазначає, що ДАБІ є суб`єктом, що реалізує свою владну компетенцію.
Фінансування витрат на оплату судового збору для державних органів із державного бюджету передбачено за кодом економічної класифікації 2800 "Інші поточні платежі", розмір яких щорічно затверджується відповідним кошторисом.
Враховуючи викладене та беручи до уваги, що особа, яка утримується за рахунок державного бюджету, має право в межах бюджетних асигнувань здійснити розподіл коштів з метою забезпечення сплати судового збору, суд вважає, що невжиття суб`єктом владних повноважень заходів щодо виділення коштів для сплати судового збору чи перерозподілу наявних кошторисних призначень не може вважатися поважною причиною пропуску процесуального строку для звернення до суду.
Окрім того, апелянтом не надано доказів вчинення дій з метою сплати судового збору у справі №0240/2550/18-а з моменту виникнення права на апеляційне оскарження.
Враховуючи зазначене, суд не вбачає підстав для визнання наведених скаржником у клопотанні про поновлення строку апеляційного оскарження підстав пропуску такого строку поважними.
За змістом ч.3 ст.298 КАС України апеляційна скарга залишається без руху також у випадку, якщо вона подана після закінчення строків, установлених статтею 295 цього Кодексу, і особа, яка її подала, не порушує питання про поновлення цього строку, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані неповажними. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду апеляційної інстанції з заявою про поновлення строку або вказати інші підстави для поновлення строку.
Враховуючи викладене, апеляційну скаргу необхідно залишити без руху, встановивши строк, протягом якого скаржник має усунути вказані недоліки та надати суду апеляційної інстанції обґрунтоване клопотання про поновлення строку апеляційного оскарження з наведенням інших підстав та доказів, які б підтверджували неможливість своєчасного вчинення процесуальної дії зі звернення до суду апеляційної інстанції з апеляційною скаргою у строк, визначений законом.
Керуючись ст.ст. 169, 295, 296, ч.3 ст.298 КАС України, суд
У Х В А Л И В :
1. Визнати неповажними підстави пропуску Державною архітектурно-будівельною інспекцією України в особі Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Вінницькій області строку на апеляційне оскарження рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 11 грудня 2018 року.
2. Апеляційну скаргу Державної архітектурно-будівельної інспекції України в особі Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Вінницькій області на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 11 грудня 2018 року у справі за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Укрбудпромсервісплюс" до головного інспектора будівельного нагляду інспекційного відділу №1 Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Вінницькій області Подоляна Анатолія Івановича, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - Державна архітектурно-будівельна інспекція України, відкрите акціонерне товариство "Гніванський карєр" про визнання незаконною та скасування постанови залишити без руху.
3. Запропонувати апелянту протягом десяти днів з дня вручення ухвали про залишення апеляційної скарги без руху звернутися до суду апеляційної інстанції з заявою про поновлення строку або вказати інші підстави для поновлення строку.
4. Роз`яснити особі, яка подала апеляційну скаргу, що у разі неусунення недоліків, зазначених в ухвалі про залишення апеляційної скарги без руху, у відкритті апеляційного провадження буде відмовлено.
5. Копію цієї ухвали надіслати на адресу особі, яка подала апеляційну скаргу, рекомендованим листом.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту підписання суддею та оскарженню не підлягає.
Суддя-доповідач Курко О. П.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.09.2019 |
Оприлюднено | 16.09.2019 |
Номер документу | 84195761 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Курко О. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні