Ухвала
від 04.02.2019 по справі 240/5801/18
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

(про передачу адміністративної справи на розгляд до іншого адміністративного суду)

04 лютого 2019 року м. Житомир справа № 240/5801/18

категорія 108030000

Житомирський окружний адміністративний суд

у складі головуючого судді Романченка Є.Ю.,

розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Г.Т.Д." ("Господарський торговий дім") до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації, Товариство з обмеженою відповідальністю "Східторг", Товариство з обмеженою відповідальністю "ТТ-Сінергія" про визнання протиправним та скасування рішення № 11543-р/пк-пз від 12.11.2018,

встановив:

У грудні 2018 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Г.Т.Д." ("Господарський торговий дім") звернулося до суду з вказаним позовом, у якому просило визнати протиправним та скасувати рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 12.11.2018 № 11543-р/пк-пз.

Ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду від 17.12.2018 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі. Вирішено розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання у справі на 14.01.2019.

14.01.2019 справа знята з розгляду, у зв'язку із неявкою учасників справи. Нове підготовче засідання в справі призначено на 04.02.2019.

22.01.2019 до суду від представника відповідача надійшло клопотання про передачу адміністративної справи № 240/5801/18 на розгляд Окружного адміністративного суду міста Києва, оскільки справи в яких предметом спору є рішення Антимонопольного комітету України, відповідно до ч. 1 ст. 27 Кодексу адміністративного судочинства України, вирішуються окружним адміністративним судом, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ. Одночасно у клопотанні вказано, що Комітет не має можливості направити свого представника для участі у засідання по даній справі.

24.01.2019 директором ТОВ "Г.Т.Д." подано до суду заяву про відмову від позову у відповідності до ч. 1 ст. 189 Кодексу адміністративного судочинства України.

В підготовче засідання представники сторін та представники третіх осіб не з'явилися, хоча про час, дату та місце проведення підготовчого засідання були повідомлені.

Зважаючи на викладене та враховуючи завдання та строк підготовчого провадження, суд вважає за можливе розглянути питання про передачу адміністративної справи без проведення судового засідання, в письмовому провадженні.

Перевіривши доводи клопотання представника відповідача, суд дійшов висновку, що дана справа територіально підсудна іншому суду, з наступних підстав.

Як видно із позову, звернення Товариства з обмеженою відповідальністю "Г.Т.Д." ("Господарський торговий дім") до суду з даним позовом зумовлено його незгодою як учасника процедури закупівлі із рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 12.11.2018 № 11543-р/пк-пз, яким зобов'язано Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації скасувати рішення про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю "Г.Т.Д."Господарський торговий дім" переможцем процедури закупівлі - "ДК 021:2015:39220000-0-Кухонне приладдя, товари для дому та господарства і приладдя для закладів громадського харчування", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб – порталі Уповноваженого органу за №UА-2018-09-21-000300-а.

Відповідно до положень частини першої статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі" Антимонопольний комітет України як орган оскарження з метою неупередженого та ефективного захисту прав та законних інтересів осіб, пов'язаних з участю у процедурах закупівлі, утворює постійно діючу адміністративну колегію (колегії) з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель. Рішення постійно діючої адміністративної колегії (колегій) приймаються від імені Антимонопольного комітету України. Постійно діюча адміністративна колегія (колегії) Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель діє у складі трьох державних уповноважених Антимонопольного комітету України. Голова постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України повинен мати вищу освіту. Порядок діяльності постійно діючої адміністративної колегії (колегій) встановлюється відповідно до Закону України "Про Антимонопольний комітет України", якщо інше не встановлено цим Законом.

У частині першій статті 12-1 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" закріплено, що постійно діючі адміністративні колегії Антимонопольного комітету України утворюються Антимонопольним комітетом України з числа державних уповноважених Антимонопольного комітету України у складі трьох осіб. Постійно діючу адміністративну колегію очолює перший заступник або заступник Голови Антимонопольного комітету України.

Рішення адміністративної колегії Антимонопольного комітету України приймається від імені Антимонопольного комітету України (ч. 6 ст. 12-1 вищевказаного Закону).

Таким чином, предметом оскарження в даній справі фактично є рішення Антимонопольного комітету України.

Частиною першою статті 27 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) встановлено, що адміністративні справи з приводу оскарження нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України, міністерства чи іншого центрального органу виконавчої влади, Національного банку України чи іншого суб'єкта владних повноважень, повноваження якого поширюються на всю територію України, крім випадків, визначених цим Кодексом, адміністративні справи з приводу оскарження рішень Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та рішень у сфері державної допомоги суб'єктам господарювання, адміністративні справи за позовом Антимонопольного комітету України у сфері державної допомоги суб'єктам господарювання, адміністративні справи, відповідачем у яких є дипломатичне представництво чи консульська установа України, їх посадова чи службова особа, а також адміністративні справи про анулювання реєстраційного свідоцтва політичної партії, про заборону (примусовий розпуск, ліквідацію) політичної партії вирішуються окружним адміністративним судом, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ.

Встановлена у наведеній нормі процесуального Закону підсудність, зокрема, щодо адміністративних справ з приводу оскарження рішень Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель є виключною.

За наведених обставин, а також ураховуючи положення Указу Президента України від 16.11.2004 № 1417/2004 "Про утворення місцевих та апеляційних адміністративних судів, затвердження їх мережі", дана адміністративна справа територіально підсудна Окружному адміністративному суду міста Києва, а не Житомирському окружному адміністративному суду.

Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 29 КАС України, суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо після відкриття провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.

За змістом положень ч.ч. 5, 6 ст. 29 КАС України питання про передачу адміністративної справи розглядається судом у порядку письмового провадження або, за ініціативою суду, в судовому засіданні. Питання про передачу адміністративної справи, крім випадку, визначеного пунктами 4 - 6 частини першої цієї статті, суд вирішує ухвалою. Ухвалу про передачу адміністративної справи з одного адміністративного суду до іншого може бути оскаржено.

З огляду на викладене та з метою недопущення порушень правил територіальної підсудності під час розгляду та вирішення заяви представника позивача про відмову від позову в даній справі, суд приходить до висновку, що справу № 240/5801/18 необхідно передати на розгляд Окружного адміністративного суду міста Києва, оскільки вона територіально підсудна останньому.

Відтак, клопотання представника відповідача про передачу адміністративної справи № 240/5801/18 є обґрунтованим.

Одночасно суд зауважує, що заява представника позивача про відмову від позову від 24.01.2019 в даній справі залишається невирішеною.

Керуючись статтями 5, 27, 29, 180, 243, 248, 256, 294, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ухвалив:

Передати адміністративну справу № 240/5801/18 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Г.Т.Д." до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача: Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації, Товариство з обмеженою відповідальністю "Східторг", Товариство з обмеженою відповідальністю "ТТ-Сінергія" про визнання протиправним та скасування рішення № 11543-р/пк-пз від 12.11.2018 на розгляд Окружного адміністративного суду міста Києва.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п'ятнадцяти днів з дня її складення за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням приписів пп. 15.5 п. 15 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя                                                             Є.Ю. Романченко

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.02.2019
Оприлюднено11.02.2019
Номер документу79659686
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —240/5801/18

Ухвала від 17.05.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 22.04.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 04.02.2019

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Романченко Євген Юрійович

Ухвала від 17.12.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Романченко Євген Юрійович

Ухвала від 13.12.2018

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Романченко Євген Юрійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні