Ухвала
від 07.02.2019 по справі 1240/1974/18
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

07 лютого 2019 року СєвєродонецькСправа № 1240/1974/18

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Басова Н.М., розглянувши в порядку письмового провадження заяву Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області про виправлення помилки у виконавчому листі по справі № 1240/1974/18 за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Промислово-інвестиційна компанія "Інтерком" про стягнення капіталізованих платежів,

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду надійшла заява Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області про виправлення помилки у виконавчому листі по справі № 1240/1974/18 за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Промислово-інвестиційна компанія "Інтерком" про стягнення капіталізованих платежів.

В обґрунтування заяви зазначено наступне.

Луганським окружним адміністративним судом 16.10.2018 винесено рішення в адміністративній справі № 1240/1974/18 за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Промислово-інвестиційна компанія "Інтерком" про стягнення капіталізованих платежів, який задоволено в повному обсязі. Рішення набрало законної сили 16.11.2018. 01.02.2019 за заявою стягувача на підставі рішення від 16.10.2018 № 1240/1974/18 видано виконавчий лист про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю "Промислово-інвестиційна компанія "Інтерком" капіталізованих платежів у розмірі 512935,51 грн. Строк пред'явлення вищезазначеного виконавчого листа визначеного судом до 17.02.2019, тобто протягом трьох місяців з дати набрання рішенням законної сили. Заявник зазначив, що стягнення за виконавчим листом у справі № 1240/1974/18 здійснюється на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області.

Заявник зазначив, що Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області не є державним органом, у зв'язку з чим, при видачі виконавчого листа судом помилково віднесено Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області до державних органів, тому строк пред'явлення вищезазначеного виконавчого листа має бути визначено протягом трьох років з дати набрання рішенням законної сили. З посилання на ст.374 Кодексу адміністративного судочинства, заявник просив суд виправити помилку у виконавчому листі, виданому Луганського окружного адміністративного суду 01.02.2019 у справі № 1240/1974/18, визначивши строк пред'явлення виконавчого листа до виконання протягом трьох років з дати набрання рішенням законної сили.

Представник заявника у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином (а.с.79).

Представника відповідача про час та місце розгляду справи повідомити немає можливості, з урахуванням п.20 Перехідних положень та на виконання ст.11 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) на офіційному веб-сайті розміщено оголошення про виклик до суду (а.с.80).

Відповідно до частини дев'ятої статті 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Оскільки сторони про дату, час і місце судового розгляду повідомлені належним чином і відсутня потреба заслухати свідка чи експерта, суд вважає за можливе розглянути заяву про видачу дубліката виконавчого листа в порядку письмового провадження на підставі наявних у справі доказів.

Розглянувши заяву про виправлення помилки у виконавчому листі по справі № 1240/1974/18, суд виходить з наступного.

Рішенням від 16.10.2019 адміністративний позов Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю " Промислово-інвестиційна компанія "Інтерком" про стягнення капіталізованих платежів - задоволено. Стягнуто з товариства з обмеженою відповідальністю "Промислово-інвестиційна компанія "Інтерком" (ідентифікаційний номер: 34870060, місцезнаходження: 94220, Луганська обл., місто Алчевськ, вулиця Волгоградська, будинок 135, кімната 40) на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області (ідентифікаційний код 41313100, місцезнаходження: пр-кт Гвардійський, буд. 30, м. Сєвєродонецьк, Луганська область, 93411) суму капіталізованих платежів у розмірі 512935,51 грн. (п'ятсот дванадцять тисяч дев'ятсот тридцять п'ять гривень 51 коп.) (а.с.49-51).

Відповідно до бази даних комп'ютерної програми Діловодство спеціалізованого суду рішення набрало законної сили 16.11.2018.

01.02.2019 стягувач отримав виконавчий лист у справі (а.с.61).

Строк пред'явлення виконавчого листа до виконання визначено до 17.02.2019 (а.с.61).

Згідно із Положенням про управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області, затвердженого наказом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України від 24.01.2018 № 38-ОД управління діє як регіональна структура Фонду соціального страхування України і є юридичною особою, має власний баланс, рахунки в установах банків, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням (а.с.73-75).

Відповідно до положень пп. 1.3, 1.6 статуту Фонду соціального страхування України, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування України від 11.04.2017 № 28, Фонд є некомерційною самоврядною організацією, що діє на підставі статуту. Управління Фондом здійснюється на паритетній основі державною, представниками застрахованих осіб і роботодавців (а.с.68-72).

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 07.02.2019 №1004968416 управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України в Луганській області за організаційно-правовою формою віднесено до інших організаційно-правових форм (а.с.81-86).

Надаючи оцінку спірним правовідносинам суд виходить з наступного.

Відповідно до частини першої статті 12 Закону України Про виконавче провадження виконавчі документи можуть бути пред'явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред'явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.

Згідно із частиною першою статті 374 КАС України суд, який видав виконавчий документ, може за заявою стягувача або боржника виправити помилку, допущену при його оформленні або видачі, чи визнати виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню.

Як зазначено вище, управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України в Луганській області за організаційно-правовою формою віднесено до інших організаційно-правових форм.

Разом з тим, суб'єкт владних повноважень - це орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень (пункт 7 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України).

Статтею 1 Закону України Про запобігання корупції визначено, що державний орган - орган державної влади, в тому числі колегіальний державний орган, інший суб'єкт публічного права, незалежно від наявності статусу юридичної особи, якому згідно із законодавством надані повноваження здійснювати від імені держави владні управлінські функції, юрисдикція якого поширюється на всю територію України або на окрему адміністративно-територіальну одиницю.

Публічно-правовий спір - спір, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв'язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій (пункт 2 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України).

Фонд, здійснюючи покладені на нього законодавством функції з акумуляції страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, на час виникнення спірних правовідносин виконував владні управлінські функції.

Враховуючи функції Фонду та зміст положень зазначених норм процесуального права, спірні правовідносини є публічно-правовими.

Аналогічна позиція викладена в постанові Великої Палати Верховного Суду від 04.07.2018 у справі № 905/448/17 (провадження № 12-95гс18).

Визначальною ознакою справи адміністративної юрисдикції є наявність публічно-правового спору, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції та який виник у зв'язку з виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій. При цьому особа, яка здійснює публічно-владні управлінські функції, може ініціювати судове вирішення такого спору лише на виконання своїх повноважень у випадках, установлених законом.

Наведене узгоджується і з положеннями статей 4, 5, 19 чинного КАС України, які визначають поняття публічно-правового спору, суб'єкта владних повноважень, закріплюють право на звернення до суду та межі юрисдикції адміністративних судів.

Аналогічний правовий висновок містить постанова Великої Палати Верховного Суду від 30 травня 2018 року у справі № 822/1472/17.

Вищенаведені висновки Великої Палати Верховного Суду дають підстави стверджувати, що управління Фонду соціального страхування України в Луганській області здійснює публічно-владні управлінські функції та є суб'єктом владних повноважень.

Отже, суд вважає неприйнятними посилання заявника про те, що управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України у Луганській області не є органом державної влади, а в розумінні частини першої статті 12 Закону України "Про виконавче провадження" стягувачем у спірних правовідносинах є держава, делеговані повноваження якої щодо стягнення заборгованості зі сплати страхових внесків якої виконує Фонд, для якого строк пред'явлення виконавчого документа до примусового виконання становить три місяці.

Відтак, підстави для виправлення помилки у виконавчому листі № 1240/1974/18 із зазначенням строку для пред'явлення виконавчого листа до виконання протягом трьох років з дати набрання рішенням законної сили відсутні.

Керуючись статтями 248, 256, 294, 295, 374, п.15.5 Розділу VІІ Перехідних положень КАС, суд

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області про виправлення помилки у виконавчому листі по справі № 1240/1974/18 за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Промислово-інвестиційна компанія "Інтерком" про стягнення капіталізованих платежів відмовити.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення та може бути оскаржена в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом п'ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя Н.М. Басова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.02.2019
Оприлюднено08.02.2019
Номер документу79664473
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1240/1974/18

Постанова від 26.03.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 05.03.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 05.03.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 07.02.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

Ухвала від 06.02.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

Рішення від 16.10.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 20.09.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 23.07.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 09.07.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні