Постанова
від 26.03.2019 по справі 1240/1974/18
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 березня 2019 року справа №1240/1974/18

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді Компанієць І.Д. (суддя-доповідач),

суддів Казначеєва Е.Г., Ястребової Л.В.,

розглянув в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області на ухвалу Луганського окружного адміністративного суду від 07 лютого 2019 року у справі № 1240/1974/18 (головуючий І інстанції Н.М. Басова) за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Промислова-інвестиційна компанія "Інтерком" про стягнення капіталізованих платежів,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з заявою про виправлення помилки у виконавчому листі по справі №1240/1974/18 за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Промислова-інвестиційна компанія "Інтерком" про стягнення капіталізованих платежів.

В обґрунтування заяви зазначив, що суд першої інстанції при виготовленні виконавчого листа помилково визначив строк його пред'явлення протягом трьох місяців з дати набрання рішенням законної сили, оскільки позивач не є державним органом, у зв'язку з чим, при видачі виконавчого листа судом помилково віднесено Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області до державних органів, тому строк пред'явлення вищезазначеного виконавчого листа має бути визначено протягом трьох років з дати набрання рішенням законної сили.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 07 лютого 2019 року у задоволенні заяви про виправлення помилки у виконавчому листі відмовлено.

Відмовляючи у задоволені вказаної заяви, суд першої інстанції зазначив, що Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області на час виникнення спірних правовідносин здійснювало від імені держави владні управлінські функції, тому у виконавчому листі вірно визначено строк пред'явлення виконавчого документа до виконання протягом трьох місяців. Відтак відсутні підстави для задоволення зазначеної заяви.

Не погодившись з ухвалою суду першої інстанції, позивач звернувся з апеляційною скаргою, в якій посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду обставинам справи, просить скасувати ухвалу суду першої інстанції, ухвалити нове судове рішення, яким задовольнити заяву про виправлення помилки у виконавчому листі.

Обґрунтування апеляційної скарги.

Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області не є державним органом в розумінні Закону України Про виконавче провадження , отже строк пред'явлення виконавчого листа повинен бути протягом трьох років з дати набрання судовим рішення законної сили.

Сторони в судове засідання не прибули, про час, дату та місце апеляційного розгляду справи повідомлені належним чином, тому за ч.1 ст. 311 КАС України суд апеляційної інстанції розглядає справу у порядку письмового провадження.

Суд, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, розглядаючи апеляційну скаргу в межах викладених доводів, встановила наступне.

Фактичні обставини справи.

Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 16.10.2019 року задоволено адміністративний позов Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області до ТОВ " Промислово-інвестиційна компанія "Інтерком" про стягнення капіталізованих платежів.

Стягнуто з ТОВ "Промислово-інвестиційна компанія "Інтерком" (на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області суму капіталізованих платежів у розмірі 512 935,51 грн (а.с.49-51).

Рішення набрало законної сили 16.11.2018 року.

01.02.2019 видано виконавчий лист у справі (а.с.61).

Строк пред'явлення виконавчого листа до виконання визначено до 17.02.2019 (а.с.61).

Згідно із Положенням про управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області, затвердженого наказом виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України від 24.01.2018 № 38-ОД управління діє як регіональна структура Фонду соціального страхування України і є юридичною особою, має власний баланс, рахунки в установах банків, печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням (а.с.73-75).

Відповідно до положень пп. 1.3, 1.6 статуту Фонду соціального страхування України, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування України від 11.04.2017 № 28, Фонд є некомерційною самоврядною організацією, що діє на підставі статуту. Управління Фондом здійснюється на паритетній основі державною, представниками застрахованих осіб і роботодавців (а.с.68-72).

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 07.02.2019 №1004968416 управління виконавчої дирекції фонду соціального страхування України в Луганській області за організаційно-правовою формою віднесено до інших організаційно-правових форм (а.с.81-86).

Оцінка суду.

Частиною першою статті 374 КАС України передбачено, що суд, який видав виконавчий документ, може за заявою стягувача або боржника виправити помилку, допущену при його оформленні або видачі, чи визнати виконавчий документ таким, що не підлягає виконанню.

Відповідно до частини першої статті 12 Закону України Про виконавче провадження виконавчі документи можуть бути пред'явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред'явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.

Аналіз наведеної норми свідчить, що виконавчі документи, за якими стягувачем є держава або державний орган, можуть бути пред'явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.

Таким чином даною статтею чітко визначені строки пред'явлення до примусового виконання виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган.

Відповідно до абзацу п'ятого статті першої Закону України Про запобігання корупції державний орган - орган державної влади, в тому числі колегіальний державний орган, інший суб'єкт публічного права, незалежно від наявності статусу юридичної особи, якому згідно із законодавством надані повноваження здійснювати від імені держави владні управлінські функції, юрисдикція якого поширюється на всю територію України або на окрему адміністративно-територіальну одиницю.

Таким чином, статтею першою цього Закону визначено поняття державного органу, яким є орган державної влади, а також інший суб'єкт публічного права, незалежно від наявності статусу юридичної особи, якому згідно із законодавством надані повноваження здійснювати від імені держави владні управлінські функції.

Відповідно до частини першої статті 4 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування Фонд соціального страхування України є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за цими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції згідно із затвердженим статутом.

Згідно виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області основним видом економічної діяльності є: 84.30 Діяльність у сфері обов'язкового соціального страхування (а.с. 17 з.б.).

Відповідно до підпункту 2.1.1 пункту 2.1 Статуту Фонду соціального страхування основним завданням Фонду та його робочих органів є: реалізація державної політики у сферах соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, медичного страхування (а.с.21).

З аналізу викладеного, суд дійшов висновку, що основним завданням Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області є саме реалізація державної політики у сферах соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання.

Тобто, Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області, здійснюючи покладені на нього законодавством функції з акумуляції страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, на час виникнення спірних правовідносин виконувало владні управлінські функції.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Великої Палати Верховного Суду від 04.07.2018 року у справі №905/448/17.

З огляду на викладене, суд вважає неприйнятними доводи апеляційної скарги щодо відсутності у Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області делегованих державою владних управлінських функцій в межах спірних правовідносин.

Оскільки Законом України Про виконавче провадження чітко встановлено строки пред'явлення до примусового виконання виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, Законом України Про запобігання корупції визначено поняття органу державної влади, та іншого суб'єкту публічного права, незалежно від наявності статусу юридичної особи, якому згідно із законодавством надані повноваження здійснювати від імені держави владні управлінські функції, та статутом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області надані повноваження здійснювати від імені держави владні управлінські функції у сферах соціального страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, тому суд погоджується з висновком суду першої інстанції, що Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області здійснює від імені держави владні управлінські функції.

Тому у виконавчому листі, виданому Луганським окружним адміністративним судом по справі № 1240/1974/18, вірно зазначено строк пред'явлення виконавчого документа до виконання протягом трьох місяців, а саме: до 17.02.2019.

Таким чином відсутні підстави вносити виправлення помилки у виконавчому листі, у зв'язку з чим у задоволенні заяви Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області про виправлення помилки у виконавчому листі слід відмовити.

Відповідно до положень ч.1 ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Оскільки судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення є обґрунтованим, ухвалено з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування ухвали суду першої інстанції не вбачається.

Керуючись статтями 23, 33, 292, 308, 310, 312, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Луганській області на ухвалу Луганського окружного адміністративного суду від 07 лютого 2019 року у справі № 1240/1974/18 - залишити без задоволення.

Ухвалу Луганського окружного адміністративного суду від 07 лютого 2019 року у справі № 1240/1974/18 - залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати її прийняття 26 березня 2019 року та може бути оскаржена протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення безпосередньо до Верховного Суду.

Повне судове рішення складено 26 березня 2019 року.

Головуючий суддя І.Д. Компанієць

Судді Е.Г. Казначеєв

Л.В. Ястребова

СудПерший апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.03.2019
Оприлюднено27.03.2019
Номер документу80692547
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1240/1974/18

Постанова від 26.03.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 05.03.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 05.03.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 07.02.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

Ухвала від 06.02.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

Рішення від 16.10.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 20.09.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 23.07.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 09.07.2018

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні