Рішення
від 08.02.2019 по справі 440/4186/18
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 лютого 2019 року м. ПолтаваСправа № 440/4186/18

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Шевякова І.С.,

за участю:

секретаря судового засідання - Кривошапка Н.А.,

прокурора - Соболь Т.В.,

представників відповідача - Семенко Б.М., Лук"янов А.А.,

розглянув у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Заступника керівника Лубенської місцевої прокуратури Полтавської області до Лучанської сільської ради Лохвицького району Полтавської області, третя особа - Комунальний дошкільний навчальний заклад "Вишенька", про зобов'язання вчинити певні дії.

Позовні вимоги:

зобов'язання відповідача прийняти рішення, яким встановити пільгові умови оплати харчування дітей із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям".

Під час розгляду справи суд

В С Т А Н О В И В:

26 листопада 2018 року Заступник керівника Лубенської місцевої прокуратури Полтавської області (надалі також - позивач, прокурор) звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Лучанської сільської ради Лохвицького району Полтавської області (надалі також - відповідач, Лучанська сільська рада), третя особа: Комунальний дошкільний навчальний заклад "Вишенька", (надалі також - третя особа, КДНЗ "Вишенька") про зобов'язання відповідача розглянути відповідно до вимог Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" питання про пільгові умови оплати хаочування дітей із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям".

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 30 листопада 2018 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та призначено її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження, призначено судове засідання по суті на 27 грудня 2018 року.

У судовому засіданні 27 грудня 2018 року була оголошена перерва з метою надання прокурору часу для підготовки відповіді на відзив.

21 січня 2019 року від прокурора та представника відповідача надійшли клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження /а.с. 82, 83/, на підставі яких суд перейшов до розгляду справи в порядку письмового провадження /а.с. 84/.

28 січня 2019 року від представника відповідача надійшла заява про розгляд справи № 440/4186/18 з викликом сторін в судове засідання /а.с. 85/.

29 січня 2019 року від прокурора надійшла заява про зміну позовних вимог, відповідно до якої останній просив зобов'язати відповідача прийняти рішення, яким встановити пільгові умови оплати харчування дітей із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям" /а.с. 86-87/.

Своєю ухвалою від 31 січня 2019 року Полтавський окружний адміністративний суд призначив справу до розгляду по суті у відкритому судовому засіданні /а.с. 108/.

08 лютого 2019 року від представника відповідача надійшла заява, у якій він проти заяви про зміну позовних вимог заперечував, оскільки вона подана з порушенням вимог статті 47 Кодексу адміністративного судочинства України.

У судовому засіданні судом зазначена заява про зміну позовних вимог прийнята, оскільки вона подана позивачем до початку розгляду справи по суті.

Аргументи учасників справи

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що рішення відповідача "Про встановлення у 2018 році батьківської плати за харчування дітей в КНДЗ "Вишенька" від 26.06.2018, яким затверджено відповідну плату за харчування у 2018 році, не відповідає нормам чинного законодавства, оскільки не передбачає пільгові умови оплати харчування для окремих категорій сімей з дітьми, яким державою надані додаткові гарантії соціального захисту.

Зважаючи, що органом місцевого самоврядування окремим актом протиправно не встановлені пільги за харчування дітей у дошкільних навчальних закладах певним категоріям оісб, прокурор звернувся до суду з цим позовом.

Відповідачем 18 грудня 2018 року до суду надісланий відзив на позовну заяву /а.с. 32-36/, зі змісту якого вбачається, що проти задоволення позовних вимог Лучанська сільська рада заперечувала з огляду на те, що у прокурора немає належних правових підстав для звернення до суду з відповідним позовом, оскільки ним у позовній заяві не обґрунтовано наявність підстав для здійснення такого представництва. Вказано, що протягом 2018 року до Лучанської сільської ради не надходило заяв з необхідним пакетом підтверджуючих документів від осіб, які отримують допомогу відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям" щодо надання пільгових умов оплати харчування дітей, у зв`язку з чим у відповідача відсутні правові підстави для надання таких пільг. Акцентовано увагу на тому, що 11 грудня 2018 року Виконавчим комітетом Лучанської сільської ради прийнято рішення, відповідно до якого у разі надходження заяв від осіб, які отримують допомогу відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям", зазначені заяви будуть розглянуті і у разі наявності підстав, відповідні пільги будуть надані.

18 січня 2019 року прокурором до суду надіслана відповідь на відзив /а.с. 66-72/, в якій ним пояснено, що звернення прокурора до суду спрямоване на задоволення суспільної потреби у встановлені законності при вирішенні суспільно значимого питання гарантування соціального захисту та здобуття дошкільної освіти усіма громадянами та доступність дошкільної освіти. Вказано, що незабезпечення дітей із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям", безкоштовним харчуванням в дошкільних навчальних закладах Лучанської сільської ради суперечить вимогам ч. 5 ст. 35 Закону України "Про дошкільну освіту", яким встановлено пільгові умови в оплаті за харчування дітей цієї категорії.

Від третьої особи 21 січня 2019 року надійшла заява /а.с. 74/, в якій вказано, що у разі подання довідки батьками про перебування їх на обліку в Лохвицькому Управління соціального захисту населення як малозабезпеченої сім`ї, їх буде звільнено від батьківської сплати за харчування дитини у КДНЗ "Вишенька".

Прокурор у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

Представники відповідача проти задоволення позовних вимог заперечували.

Представник третьої особи у судове засідання не з`явився, у надісланій до суду заяві просив розгляд справи здійснювати без його участі.

Суд, заслухавши пояснення прокурора та представників відповідача, дослідивши матеріали адміністративної справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.

Обставини справи, встановлені судом

26 червня 2018 року Лучанською сільською радою 7 скликання на 25 сесії прийнято рішення № 6 "Про встановлення у 2018 році батьківської плати за харчування дітей в КДНЗ "Вишенька", відповідно до якого з 01 липня 2018 року встановлено батьківську плату за одне відвідування дитиною в КДНЗ "Вишенька" в сумі 10 грн, що становить 50 відсотків від вартості харчування в день для КДНЗ, який розташований на території с. Лука /а.с. 18/.

З листа КДНЗ "Вишенька" від 06.11.2018 № 18 вбачається, що у 2018 році рішення органом місцевого самоврядування про звільнення від батьківської плати за харчування дітей пільгової категорії населення не приймалось. Кількість дітей, що відвідують заклад за списком становить 23 особи /а.с. 14/.

В цей же час з листа Управління соціального захисту населення Лохвицької районної державної адміністрації Полтавської області від 06.11.2018 № 2230 встановлено, що державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям на території Лучанської сільської ради надано 14 сім`ям, у яких виховується 19 дітей віком до 6 років.

Вважаючи, що відповідач при прийнятті рішення № 6 "Про встановлення у 2018 році батьківської плати за харчування дітей в КДНЗ "Вишенька" протиправно не передбачив пільгових умов оплати харчування дітей із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям", прокурор звернувся до суду зі вказаним позовом.

Надаючи оцінку позовним вимогам, суд виходить з наступного.

Норми права, які підлягають застосуванню

Відповідно до частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частин 1 та 2 статті 23 Закону України "Про прокуратуру" представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом. Прокурор здійснює представництво в суді інтересів громадянина (громадянина України, іноземця або особи без громадянства) у випадках, якщо така особа не спроможна самостійно захистити свої порушені чи оспорювані права або реалізувати процесуальні повноваження через недосягнення повноліття, недієздатність або обмежену дієздатність, а законні представники або органи, яким законом надано право захищати права, свободи та інтереси такої особи, не здійснюють або неналежним чином здійснюють її захист.

Згідно зі статтею 53 Кодексу адміністративного судочинства України, прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. Невиконання цих вимог має наслідком застосування положень, визначених статтею 169 цього Кодексу.

У разі відкриття провадження за позовною заявою, поданою прокурором в інтересах держави в особі органу, уповноваженого здійснювати функції держави у спірних правовідносинах, зазначений орган набуває статусу позивача. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача.

Відповідно до частини 3 статті 24 Закону України "Про місцеве самоврядування", органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Частиною 3 статті 56 Закону України "Про освіту" встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, у підпорядкуванні яких перебувають державні і комунальні заклади освіти, забезпечують безоплатним гарячим харчуванням: дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціальних та інклюзивних класах (групах), дітей із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям", які навчаються в закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) чи фахової передвищої освіти.

Відповідно до частини 2 статті 35 Закону України "Про дошкільну освіту", організація та відповідальність за харчування дітей у державних і комунальних закладах дошкільної освіти покладаються на Раду міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київську та Севастопольську міські державні адміністрації, районні державні адміністрації, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері освіти, інші центральні органи виконавчої влади, яким підпорядковані заклади дошкільної освіти, органи місцевого самоврядування, а також на керівників закладів дошкільної освіти.

Згідно з частиною 5 статті 35 Закону України "Про дошкільну освіту", батьки або особи, які їх замінюють, вносять плату за харчування дітей у державному та комунальному закладі дошкільної освіти у розмірах, визначених органами місцевого самоврядування або відповідними органами управління.

Пільгові умови оплати харчування дітей у закладах дошкільної освіти для багатодітних та малозабезпечених сімей та інших категорій, які потребують соціальної підтримки, надаються за рішенням органу місцевого самоврядування за рахунок коштів місцевого бюджету.

Від плати за харчування дитини звільняються батьки або особи, які їх замінюють, у сім'ях, у яких сукупний дохід на кожного члена сім'ї за попередній квартал не перевищував рівня забезпечення прожиткового мінімуму (гарантованого мінімуму), який щороку встановлюється законом про Державний бюджет України для визначення права на звільнення від плати за харчування дитини у державних і комунальних закладах дошкільної освіти. За харчування дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, плата не справляється.

Органи місцевого самоврядування та місцеві органи виконавчої влади забезпечують безкоштовним харчуванням дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з інвалідністю, дітей із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям", які навчаються у державних і комунальних закладах дошкільної освіти.

Пунктом 2.2 Порядку встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернатних навчальний закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 21.11.2002 № 667, встановлено, що розмір плати за поданням дошкільного навчального закладу встановлюють місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування або підприємства, організації та установи, які перебувають у державній (комунальній) формі власності і мають у своєму підпорядкуванні дошкільні навчальні заклади, один раз на рік з урахуванням матеріального стану сім'ї та режиму роботи закладу. Вони можуть установлювати додаткові пільги щодо батьківської плати за харчування дітей у дошкільних навчальних закладах за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів, підприємств, організацій, установ.

Згідно з пунктом 2.4 вказаного Порядку, від плати за харчування дітей відповідно до Закону України "Про дошкільну освіту" звільняються батьки або особи, які їх замінюють, у сім'ях, в яких сукупний дохід на кожного члена за попередній квартал не перевищував рівня забезпечення прожиткового мінімуму (гарантованого мінімуму), який щороку установлюється законом про Державний бюджет України для визначення права на звільнення від плати за харчування дитини у державних і комунальних дошкільних навчальних закладах, а також батьки дітей та особи, які їх замінюють, із сімей, що отримують допомогу відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям". Підставою для звільнення є довідка про призначення такої допомоги, видана органами праці та соціального захисту.

Відповідно до 2.5 Порядку встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернатних навчальний закладах, звільнення батьків від плати або зменшення розміру плати за харчування дітей у дошкільних навчальних закладах проводиться щорічно і може переглядатися на протязі року, але не більше одного разу, та запроваджується в місячний термін після подання відповідних документів (довідок про сукупний дохід кожного члена сім'ї за попередній квартал, виданих за місцем отримання доходів, і довідки про склад сім'ї, виданої житлово-комунальними організаціями, сільськими (селищними) радами).

Висновки щодо правозастосування

З матеріалів справи вбачається, що рішення Лучанської сільської ради від 26.06.2018 № 6 "Про встановлення у 2018 році батьківської плати за харчування дітей в КДНЗ "Вишенька" встановлює батьківську плату за одне відвідування дитиною в КДНЗ "Вишенька" в розміні 10 грн, що дорівнює 50% від вартості харчування в день.

На думку прокурора, таке рішення не враховує пільги на харчування, які повинні бути встановлені для дітей із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям".

В цей же час, судом встановлено, що рішенням № 1 Виконавчий комітет Лучанської сільської ради, 11 грудня 2018 року "Про пільгові умові оплати харчування дітей із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям", вирішив, що у разі надходження заяв від осіб, які отримують допомогу відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям", зазначені заяви будуть розглянуті у встановленому законодавством порядку та у разі наявності підстав будуть надані пільги при встановленні плати за харчування дітей в дошкільних навчальних закладах на території Лучанської сільської ради (п.2).

18 грудня 2018 року до відповідача звернулась гр. ОСОБА_3 із заявою про звільнення її від плати за харчування дитини у КДНЗ "Вишенька", додавши до заяви довідку від Управління соціального захисту населення Лохвицької РДА від 17.12.2018 №2199 про те, що вона перебуває на обліку в цьому Управлінні і отримує допомогу відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям".

Розглянувши подані документи відповідач 22 грудня 2018 року на 29 сесії Лучанської сільської ради 7 скликання прийняв рішення № 10 про звільнення ОСОБА_3 від батьківської плати за харчування в КДНЗ "Вишенька".

Проаналізувавши викладені норми чинного законодавства та фактичні обставини справи, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позову прокурора.

Як уже зазначалося, прокурор звернувся до суду з цим позовом, вважаючи, що сільська рада зобов"язана прийняти своїм рішенням акт загальної дії, у якому визначити умови надання пільг у навчальному закладі, їй підвідомчому, з оплати харчування дітей із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям".

Суд не погоджується з такою позицією та вказує на відсутність у національному законодавстві такої норми права, що зобов`язувала б орган місцевого самоврядування виносити окреме рішення про правила встановлення пільг відносно оплати за харчування дітей із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям".

Правила, умови й підстави надання пільг з дитячого харчування у освітніх закладах в загальному встановлені нормами закону та підзаконних актів.

Так, відповідно до п.2.5 Порядку встановлення плати для батьків за перебування дітей у державних і комунальних дошкільних та інтернатних навчальний закладах, від плати за харчування дітей відповідно до Закону України "Про дошкільну освіту" звільняються батьки або особи, які їх замінюють, у сім'ях, в яких сукупний дохід на кожного члена за попередній квартал не перевищував рівня забезпечення прожиткового мінімуму (гарантованого мінімуму), який щороку установлюється законом про Державний бюджет України для визначення права на звільнення від плати за харчування дитини у державних і комунальних дошкільних навчальних закладах, а також батьки дітей та особи, які їх замінюють, із сімей, що отримують допомогу відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям". Підставою для звільнення є довідка про призначення такої допомоги, видана органами праці та соціального захисту.

Вказана норма є імперативною і її застосування не залежить від будь-яких рішень органу місцевого самоврядування.

Отже, підставою для встановлення умов і підстав застосування пільг на харчування дітей є не рішення органу місцевого самоврядування, яке встановлювало б абстрактну можливість їх отримання вказаною категорією осіб, а рішення (акт) індивідуальної дії, яке відповідний орган приймає, розглядаючи документи кожної конкретної особи, що звернулась до нього разом із заявою про надання пільг та довідкою про призначення допомоги відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям", виданою органами праці та соціального захисту.

З дій та прийнятих відповідачем рішень вбачається, що орган місцевого самоврядування жодним чином не порушив права малозабезпеченої категорії населення в частині неприйняття рішення про пільгові умови оплати харчування дітей із сімей, що отримують допомогу відповідно до відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям".

Навпаки, передбачене право на пільгові умови оплати харчування дітей було констатовано у рішенні Виконавчого комітету Лучанської сільської ради від 11.12.2018 "Про пільгові умові оплати харчування дітей із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям".

Прикладом вірного застосування вказаних вище норм є акт індивідуальної дії про надання пільг з оплати харчування дитини у навчальному закладі: такі пільги було у 2018 році надано єдиній особі, яка звернулась до Лучанської сільської ради з відповідною заявою, - ОСОБА_3 (а.с.61).

Діючи у такий спосіб, відповідач, на думку суду, діє на підставах, у відповідності та у спосіб, встановлені законом.

Окремо суд вказує на недоцільність заявлених прокурором позовних вимог. Рішення про встановлення плати за харчування у навчальному закладі було прийняте на період часу 2018 року та зі закінченням 2018 року вичерпало свою дію. Підстав приймати відповідачу будь-яке рішення про встановлення пільг з плати за харчування за 2018 рік - у 2019 році суд не вбачає.

Таким чином, позивачем (прокурором) не доведено тверджень, покладених в обґрунтування позову, на відміну від відповідача, а отже в задоволенні адміністративного позову необхідно відмовити.

Розподіл судових витрат

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

На підставі викладеного, керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України,

В И Р І Ш И В:

Відмовити в задоволенні позову Заступника керівника Лубенської місцевої прокуратури Полтавської області (вул.Старо-Троїцька, 13 м.Лубни Полтавської області ЄДРПОУ 02910060) до Лучанської сільської ради Лохвицького району Полтавської області (с.Лука Лохвицького району Полтавської області ЄДРПОУ 21048620).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено 08 лютого 2019 року.

Головуючий суддя І.С. Шевяков

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.02.2019
Оприлюднено12.02.2019
Номер документу79724577
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —440/4186/18

Постанова від 13.06.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Постанова від 13.06.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 13.05.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 03.05.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Шевцова Н.В.

Ухвала від 03.05.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Шевцова Н.В.

Ухвала від 10.04.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Шевцова Н.В.

Ухвала від 28.03.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Шевцова Н.В.

Рішення від 08.02.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

Рішення від 08.02.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

Ухвала від 31.01.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

І.С. Шевяков

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні