РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
04 січня 2019 року м. Рівне №460/2735/18
Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Друзенко Н.В. за участю секретаря судового засідання Романчук В.В. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі: позивача: представник Кузьмарук О.С., відповідача: представник Білик М.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕРМО ПЛЮС" доГоловного управління ДФС у Рівненській області, Державної фіскальної служби України визнання протиправними та скасування рішень, - В С Т А Н О В И В:
Ухвалою суду від 31.10.2018 відкрито провадження у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕРМО ПЛЮС" до Головного управління ДФС у Рівненській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення комісії №920531/33538742 від 19.09.2018 про відмову в реєстрації податкової накладної №15 від 27.08.2018, складеної ТОВ "ТЕРМО ПЛЮС", зобов'язання здійснити реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних вказану податкову накладну та про скасування рішення Комісії з розгляду скарг Державної фіскальної служби України №920531/33538742/2 від 01.10.2018 про залишення скарги без задоволення. Розгляд справи вирішено проводити за правилами загального позовного провадження; підготовче засідання призначено на 22.11.2018.
Підготовче засідання з 22.11.2018 відкладено на 13.12.2018 у зв'язку з тим, що суд визнав причини неприбуття позивача в судове засідання поважними.
Ухвалою суду від 13.12.2018 закрито підготовче провадження у справі та призначено розгляд справи по суті на 04.01.2019.
В судовому засіданні 04.01.2019 проголошено вступну і резолютивну частину рішення.
Згідно з позовною заявою, відповіддю на відзив та поясненнями представника в судовому засіданні, позовні вимоги ґрунтуються на тому, що відповідач безпідставно не зареєстрував у Єдиному реєстрі податкових накладних подану Товариством податкову накладну №15 від 27.08.2018, виписану для покупця - ТОВ "Мирогощанське" на поставку товару по договору, позаяк позивачем для відповідача були надані пояснення та первинні документи на підтвердження реальності здійснення такої операції. Більше того, на переконання сторони позивача відповідач абсолютно безпідставно зупинив реєстрацію вищеназваної податкової накладної і у відповідній квитанції покликався на такий критерій ризиковості, який до позивача ні за яких умов застосований бути не може. Крім цього, відповідач всупереч вимог закону не вказав, які документи слід подати для реєстрації відповідної податкової накладної. За сукупністю наведених обставин, сторона позивача доводила, що рішення Головного управління ДФС у Рівненській області №920531/33538742 від 19.09.2018 та рішення Державної фіскальної служби України №920531/33538742/2 від 01.10.2018 не відповідають вимогам законності, обґрунтованості та розсудливості, а податкова накладна №15 від 27.08.2018 підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з відзивом на позовну заяву та поясненнями представника, яка уповноважена на представництво обох відповідачів - Державної фіскальної служби України та Головного управління ДФС у Рівненській області, сторона відповідачів позов не визнає. В обґрунтування заперечень покликається на те, що позивачем на надано копій документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію у Єдиному реєстрі податкових накладних поданої ним податкової накладної. Зокрема, після зупинення реєстрації податкової накладної №15 від 27.08.2018, позивачем не було надано повного пакету документів, передбачених вимогами пунктів 12-14 Порядку з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018, а саме: розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків, документів на придбання товару. При цьому, стороною відповідача зауважено, що у квитанції про зупинення реєстрації відповідної податкової накладної зазначено відповідні посилання. За сукупністю наведених обставин, сторона відповідачів доводила, що рішення Комісії ГУ ДФС в Рівненській області №920531/33538742 від 19.09.2018, як і рішення Комісії ДФС №920531/33538742/2 від 01.10.2018 є правомірними і обґрунтованими.
Дослідженням письмових доказів по справі суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю "ТЕРМО ПЛЮС" є юридичною особою, зареєстрованою у встановленому законом порядку, про що до Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено відповідний запис.
За даними офіційного сайту ДФС України ТОВ "ТЕРМО ПЛЮС" - код ЄДРПОУ 33538742, індивідуальний податковий номер 335387417161 є зареєстрованим платником ПДВ з 01.07.2018 (https://cabinet.sfs.gov.ua/registers/pdv).
24.08.2018 між ТОВ "ТЕРМО ПЛЮС" та ТОВ "Мирогощанське" було укладено договір поставки №24/08/18, за умовами якого позивач взяв на себе зобов'язання передати у власність покупцю мінеральні добрива на умовах франко-склад продавця. Загальна сума договору складається з суми вартостей товару, зазначених у видаткових накладних (а.с.10-11).
На виконання умов договору ТОВ "ТЕРМО ПЛЮС" 27.08.2018 поставило ТОВ "Мирогощанське" селітру аміачну в кількості 25 тон, загальною вартістю 277500 грн., в тому числі ПДВ 46250,00 грн., що підтверджується видатковою накладною №2708-0004 від 27.08.2018 (а.с.12).
Цього ж дня, на суму ПДВ - 46250,00 грн., ТОВ "ТЕРМО ПЛЮС" складено податкову накладну №15 та направлено її на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.22).
14.09.2018 TОВ "ТЕРМО ПЛЮС" отримано квитанцію №9198376617, у якій вказано, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України реєстрація ПН/РК №15 від 27.08.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена: "ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник "D"=.01146433578245" (а.с.14).
18.09.2018 TОВ "ТЕРМО ПЛЮС" направило до Головного управління ДФС в Рівненській області повідомлення №2 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, в якому вказало, що товар був придбаний у неплатника ПДВ та відвантажений покупцю згідно договору (а.с.43). На підтвердження реальності існування відповідних правовідносин позивачем надано відповідачу електронні документи, а саме: договір поставки №24/08/18 від 24.08.2018, видаткову накладну №2708-0004 від 27.08.2018 та сертифікат №4484 від 22.12.2016 (а.с.16-18,43).
19.09.2018 комісією ГУ ДФС в Рівненській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення №920531/33538742 про відмову у реєстрації податкової накладної №15 від 27.08.2018 (а.с.19). Підставою для відмови у реєстрації податкової накладної визначено: "Ненадання платником податку копій документів", а саме позначено такі графи:
"договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них",
"договори, довіреності, акти керівного органу платника податків, яким оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції",
"первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому силі фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних форм та галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити)",
"розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків".
Рішення №920531/33538742 від 19.09.2018 оскаржувалось TОВ "ТЕРМО ПЛЮС" в адміністративному порядку (а.с.20).
Рішенням Комісії з питань розгляду скарг Державної фіскальної служби України №920531/33538742/2 від 01.10.2018 скаргу залишено без задоволення (а.с.21).
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.
За правилами п.185.1 ст.185 Податкового кодексу України, операції платників податку з постачання товарів та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, є об'єктом оподаткування податком на додану вартість.
Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг, в силу вимог п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
При цьому, згідно з п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України, платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, саме на дату виникнення податкових зобов'язань та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно із п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
За правилами п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України (в редакції Закону №2245-VIII від 07.12.2017), реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання вказаної норми, 21.02.2018 Кабінетом Міністрів України прийнята постанова №117 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".
За правилами пункту 3 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018 (в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин, тобто до внесення змін постановою №936 від 24.10.2018), податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику), що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:
1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;
2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;
3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D>0,03, Р
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.01.2019 |
Оприлюднено | 12.02.2019 |
Номер документу | 79725778 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Друзенко Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні