Постанова
від 11.02.2019 по справі 815/2714/18
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 лютого 2019 р.м.ОдесаСправа № 815/2714/18

Категорія: 5.1.2 Головуючий в 1 інстанції: Вовченко О. А.

П'ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді -Кравченка К.В., судді -Джабурія О.В., судді -Вербицької Н.В.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційні скарги Южненського міського сектору Головного управління ДСНС України в Одеській області та комунального закладу Южненська Авторська М.П. Гузика експериментальна спеціалізована загальноосвітня школа-комплекс І-ІІІ ступенів Южненської міської ради Одеської області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 17 жовтня 2018 року у справі за позовом комунального закладу Южненська Авторська М.П. Гузика експериментальна спеціалізована загальноосвітня школа-комплекс І-ІІІ ступенів Южненської міської ради Одеської області до Южненського міського сектору Головного управління ДСНС України в Одеській області про скасування пунктів припису,-

В С Т А Н О В И В:

В червні 2018 року комунальний заклад Южненська Авторська М.П. Гузика експериментальна спеціалізована загальноосвітня школа-комплекс І-ІІІ ступенів Южненської міської ради Одеської області (надалі - позивач, Комунальний заклад) звернувся до суду з позовом до Южненського міського сектору Головного управління ДСНС України в Одеській області (надалі - відповідач, ДСНС), в якому просив скасувати пункти 1, 19 та 20 припису №9 від 25.05.2018 року.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначає, що вимоги про вжиття заходів, викладені у п.1 та п.п.19-20 припису №9 від 25.05.2018 року є необґрунтованими та такими що підлягають скасуванню. Щодо п.1 припису, то норми ДБН В.1.І-7:2016 є чинними з 01.06.2017 року у той час як будівля школи була побудована та введена в експлуатацію ще в середині 90-х років. Норми ДБН В.1.1-7:2016 підлягають застосуванню при проектуванні, будівництві будинків а також їх реконструкції, капітального ремонту, технічного переоснащення, реставрації. ДБН В.1.1-7:2016 не містить приписів про застосування цих норм при експлуатації (утриманні) раніше побудованих та введених в експлуатацію будинків. За відсутності ознак захаращування, знаходження на поверхах школи шаф для роздягання учнів порушенням норм пожежної безпеки вважати не можна. Щодо п.19 припису, розміщення у класах меблів для забезпечення спальних місць учнів не суперечить вимогам п.1.5 розділу IV Правил пожежної безпеки в Україні. Спальні меблі є мобільними і на час сну учнів розміщаються із обов'язковим врахуванням вільних шляхів евакуації та нормованою шириною між столами та учнівським обладнанням згідно вимог додатку 3 ДБН В.2.2-3-97. Щодо п.20 припису то в школі немає спальних приміщень які вимагається відокремити від інших навчальних секцій протипожежними перегородками 1-го типу.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 17.10.2018 року позов задоволено частково. Визнано протиправними та скасовано пункти 19 та 20 припису ДСНС №9 від 25.05.2018 року. В іншій частині позовних вимог - відмовлено.

Не погоджуючись з вказаним рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій вказуючи на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, просить рішення суду першої інстанції скасувати в частині відмови у задоволенні позовних вимог, задовольнити вказані вимоги, в іншій частині рішення суду залишити без змін.

Також з вказаним рішенням не погодився відповідач та подав апеляційну скаргу, в якій вказуючи на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, просить рішення суду першої інстанції скасувати, прийняти по справі нову постанову, якою в задоволенні позову відмовити повністю.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга позивача підлягає задоволенню, а апеляційна скарга відповідача задоволенню не підлягає з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що Комунальний заклад зареєстровано 12.07.2015 року, місцезнаходження 65481, Одеська область, м. Южне, вул. Хіміків, 10А, з видами діяльності: 85.31 - загальна середня освіта; 85.51 - освіта у сфері спорту та відпочинку; 85.59 інші види освіти, н.в.і.у..

У період з 21.05.2018 року по 22.05.2018 року провідним інспектором ДСНС капітаном служби цивільного захисту Коляда О.В. здійснено позапланову перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки Комунального закладу.

За результатами позапланової перевірки складено акт №9 від 22.05.2018 року та припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки №9 від 25.05.2018 року (надалі - Припис).

В п.1 (частини 1 Забезпечення пожежної безпеки) Припису зазначено, що Комунальному закладу за порушення: ст.ст.20, 55 КЦЗ України, п.2.37 глави 2 розділу ІІІ ППБУ, п.4 розділу ІІ, п.14 розділу ІІІ ППБ для НЗ та УСОУ, п.7.3.4 ДБН В.1.1-7-2016, в строк до 05.06.2018 року заборонити розміщення шаф в коридорах поверхів будівлі.

В п.19 (частини 1 Забезпечення пожежної безпеки) Припису зазначено, що Комунальному закладу за порушення: ст.ст.20, 55, 69 КЦЗ України, п.4 розділу ІІ ППБ для НЗ та УСОУ, п.3.44 ДБН В.2.2-3-97, в строк до 05.06.2018 року заборонити влаштування спальних місць безпосередньо в 1-их, 2-их, 3-их та 4-х учбових класах в супереч вимогам додатку 3 ДБН В.2.2-3-97 без врахування вільних шляхів евакуації та нормованою шириною між столами та учнівським обладнанням.

В п.20 (частини 1 Забезпечення пожежної безпеки) Припису зазначено, що Комунальному закладу за порушення: ст.ст.20, 55, 69 КЦЗ України, п.4 розділу ІІ ППБ для НЗ та УСОУ, п.3.29 ДБН В.2.2-3-97, в строк до 30.07.2018 року відокремити спальні приміщення від інших навчальних секцій протипожежними перегородками 1-го типу.

Задовольняючи позовні вимоги частково, суд першої інстанції виходив з того, що позивачем не доведено протиправність п.1 Припису, а відповідачем в свою чергу не доведено правомірність п.19 та п.20 Припису.

Оцінюючи правомірність спірних пунктів припису №9 від 25.05.2018 року колегія суддів, виходить з наступного.

Викладені в пунктах 1, 19 та 20 припису №9 від 25.05.2018 року вимоги направлені на усунення тих порушень, які вже були предметом оцінки адміністративного суду по справі №815/5941/17, в рамках якої позивач оскаржував правомірність пунктів 8 та 34 припису відповідача №45 від 26.10.2017 року в частині, що стосується усунення порушень, які аналогічні тим, що досліджуються у даній справі. Зокрема, в пункті 8 припису відповідача №45 від 26.10.2017 року позивача було зобов'язано звільнити шляхи евакуації на всіх поверхах від меблів, горючих матеріалів та дзеркал на стінах, а в пункті 34 цього припису позивачу заборонено влаштування спальних місць у 1-4-х учбових класах.

Таким чином, як у даній справі, так і в справі №815/5941/17 спірним є питання правомірності розміщення шаф в коридорах поверхів будівлі школи, які є шляхами евакуації, а також правомірність влаштування спальних місць у 1-4-х учбових класах.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 13.12.2007 року по справі №815/5941/17, яка залишена без змін постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 19.04.2018 року, пункти 8 та 43 припису відповідача №45 від 26.10.2017 року скасовані як неправомірні.

Статтею 129-1 Конституції України встановлено, що суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов'язковим до виконання.

Згідно ч.2 ст.14 КАС України судові рішення, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об'єднаннями на всій території України.

Незважаючи на надання рішенням суду по справі №815/5941/17, яке набрало законної сили 19.04.2018 року, оцінки вищевказаним порушенням, відповідач всупереч цьому судовому рішенню знову включає їх до припису №9 від 25.05.2018 року.

Згідно ч.4 ст.78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Таким чином, висновки суду по справі №815/5941/17 стосовно правомірності розміщення позивачем шаф в коридорах поверхів будівлі школи, а також стосовно правомірність влаштування позивачем спальних місць у 1-4-х учбових класах мають преюдиційне значення при вирішенні даного спору.

Надання судом при розгляді даної справи іншої правової оцінки вищевказаним спірним питанням, ніж та оцінка, яка надана судом у справі №815/5941/17, суперечило б принципу обов'язковості судового рішення.

Виходячи з цього, колегія суддів вважає, що заявлені у даній справі позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

За таких обставин рішення суду першої інстанції в частині відмови у задоволенні позовної вимог про скасування пункту 1 припису №9 від 25.05.2018 року підлягає скасуванню з прийняття в цій частині нової постанови про задоволення цієї позовної вимоги.

Керуючись ст.311, ст.315, ст.317, ст.321, ст.322, ст.325, ст.329 КАС України, апеляційний суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Южненського міського сектору Головного управління ДСНС України в Одеській області - залишити без задоволення.

Апеляційну скаргу комунального закладу Южненська Авторська М.П. Гузика експериментальна спеціалізована загальноосвітня школа-комплекс І-ІІІ ступенів Южненської міської ради Одеської області - задовольнити.

Скасувати рішення Одеського окружного адміністративного суду від 17 жовтня 2018 року в частині відмови у задоволенні позовної вимоги про скасування пункту 1 припису Южненського міського сектору Головного управління ДСНС України в Одеській області №9 від 25 травня 2018 року, та прийняти в цій частині нову постанову про задоволення цієї позовної вимоги.

Скасувати пункт 1 припису Южненського міського сектору Головного управління ДСНС України в Одеській області №9 від 25 травня 2018 року.

В іншій частині рішення Одеського окружного адміністративного суду від 17 жовтня 2018 року - залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати його прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя Кравченко К.В. Судді Джабурія О.В. Вербицька Н. В.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.02.2019
Оприлюднено12.02.2019
Номер документу79727887
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/2714/18

Ухвала від 31.10.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л. М.

Ухвала від 07.10.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Токмілова Л. М.

Постанова від 21.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Уханенко С.А.

Ухвала від 19.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Уханенко С.А.

Ухвала від 15.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 10.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 18.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 11.02.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 11.12.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 10.12.2018

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні