гСправа № 358/1214/18 Провадження № 1-кс/358/99/19
УХВАЛА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 лютого 2019 року м. Богуслав
Слідчий суддя Богуславського районного суду Київської області ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання слідчого СВ Богуславського ВП Миронівського ВП ГУ НП України в Київській області, старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 , у кримінальному провадженні №12018110090000306 від 31.07.2018 року, за ознаками злочину, передбаченого ч. 1 ст. 366 КК України, погодженого начальником Богуславського відділу Кагарлицької місцевої прокуратури в Київській області ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення позапланової перевірки щодо дотримання вимог бюджетного та іншого законодавства України в фінансово-господарській діяльності Іванівської сільської ради Богуславського району Київської області, під час прийняття рішення №216-23-VII від 08.05.2018 «Про преміювання сільського голови Іванівської сільської ради», -
В С Т А Н О В И В:
08 лютого 2019 року слідчий СВ Богуславського ВП Миронівського ВП ГУ НП України в Київській області, старший лейтенант поліції ОСОБА_3 (далі слідчий поліції) звернувся до слідчого судді з клопотанням, в якому просить надати дозвіл на проведення позапланової перевірки щодо дотримання вимог бюджетного та іншого законодавства України в фінансово-господарській діяльності Іванівської сільської ради Богуславського району Київської області, під час прийняття рішення №216-23-VII від 08.05.2018 «Про преміювання сільського голови Іванівської сільської ради».
Клопотання мотивує тим, що досудовим розслідуванням встановлено, що 31 липня 2018 року до Богуславського ВП Миронівського ВП ГУ Національної поліції в Київській області надійшло повідомлення ОСОБА_5 , жителя АДРЕСА_1 про те, що йому стало відомо про факт службового підробленні офіційного документу - рішення сесії Іванівської сільської ради №216-23-VII від 08.05.2018 року про преміювання сільського голови.
31 липня 2018 року вказані відомості внесені до ЄРДР за ознаками злочину, передбаченого ч.1 ст. 366 КК України за № 12018110090000306 та розпочато досудове розслідування.
В ході досудового розслідування встановлено, що рішенням сесії Іванівської сільської ради №216-23-VII від 08.05.2018 року встановлено преміювання сільського голови Іванівської сільської ради ОСОБА_6 з травня 2018 року по грудень 2018 року включно в розмірі 100 % від нарахованої заробітної плати та 50 % надбавки за сумлінне та якісне виконання посадових обов`язків.
Слідчий у кримінальному провадженні зазначає, що з метою всебічного, повного і неупередженого дослідження всіх обставин скоєного злочину та їх належної правової оцінки, в ході досудового розслідування виникла необхідність у визначенні шкоди, розмірів заподіяних збитків, завданих внаслідок порушення вимог бюджетного та іншого законодавства України, що неможливо встановити без залучення відповідних спеціалістів Північного офісу Держаудитслужби, що розташований за адресою 04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців (Артема), 18, шляхом проведення позапланової перевірки дотримання вимог чинного законодавства.
В судове засідання слідчий поліції не з`явився, причини неявки суду не повідомив.
За відсутності клопотань від учасників, на підставі ч.1 ст.107 КПК України, фіксування процесуальної дії за допомогою технічних засобів не здійснюється.
Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя приходить до наступного висновку про можливість задоволення клопотання про проведення позапланової виїзної перевірки виходячи з наступного.
На даний час з КПК України виключено п.6 ч.2 ст.36 та п.4 ч.2 ст.40, якими прокурору та слідчому надавались повноваження призначати ревізії та перевірки у порядку, визначеному законом, що обумовлює необхідність звернення до слідчого судді із даним клопотанням.
Натомість, згідно вимог ст. 25 КПК України вбачається, що прокурор, слідчий зобов`язані в межах своєї компетенції вжити всіх передбачених законом заходів для встановлення події кримінального правопорушення та особи, яка його вчинила.
Згідно ч.4 ст.38 КПК України орган досудового розслідування зобов`язаний застосовувати всі передбачені законом заходи для забезпечення ефективності досудового розслідування.
Згідно п. 75.1. ст. 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Згідно ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Згідно ч. 1 ст. 94 КПК України слідчий, прокурор, слідчий суддя, суд за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінюють кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення.
З урахуванням положень п. 4 ч. 2 ст. 99 та ст. 84 КПК України лише акт перевірки вимог бюджетного та іншого законодавства, складений посадовою особою Держаудитслужби за результатами її проведення, є належним доказом заподіяних державі збитків.
Для всебічного, повного, об`єктивного розслідування даного кримінального провадження, встановлення суми матеріального збитку, а також з метою встановлення фактів порушення вимог бюджетного законодавства України, в ході досудового розслідування виникає необхідність у проведенні перевірки додержання вимог законодавства України в фінансово-господарській діяльності Іванівської сільської ради Богуславського району Київської області.
У відповідності до пункту 3 Прикінцевих положень Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів грн. за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу КМУ, за заявкою суб`єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами КПК України.
Згідно із Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2015 року № 868 "Про утворення Державної аудиторської служби України" утворено Державну аудиторську службу України як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів, реорганізувавши Державну фінансову інспекцію шляхом перетворення.
Постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.2016 року №266 «Про утворення міжрегіональних територіальних органів Державної аудиторської служби» утворено як юридичні особи публічного права міжрегіональні територіальні органи Державної аудиторської служби за переліком згідно з додатком 1 (Північний офіс Держаудитслужби). Реорганізовано територіальні органи Державної фінансової інспекції шляхом їх приєднання до відповідних міжрегіональних територіальних органів Державної аудиторської служби за переліком згідно з додатком 2 (Державна фінансова інспекція в Київській області приєднано до Північного офісу Держаудитслужби ).
Нормативно-правовими актами, які регламентують діяльність органів Держаудитслужби України, є Бюджетний кодекс України, Закон України від 26 січня 1993 року № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», постанова Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43 «Про затвердження Положення про Державну аудиторську службу України». Поміж іншого, Держаудитслужба відповідно до покладених на неї завдань реалізує державний фінансовий контроль через здійснення: державного фінансового аудиту; перевірки державних закупівель; інспектування (ревізії); моніторингу закупівель. Здійснює контроль за: цільовим, ефективним використанням і збереженням державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів; досягненням економії бюджетних коштів і результативності в діяльності розпорядників бюджетних коштів; цільовим використанням і своєчасним поверненням кредитів (позик), отриманих під державні (місцеві) гарантії; достовірністю визначення потреби в бюджетних коштах під час складання планових бюджетних показників та відповідністю взятих розпорядниками бюджетних коштів бюджетних зобов`язань відповідним бюджетним асигнуванням, паспорта бюджетної програми (у разі застосування програмно-цільового методу в бюджетному процесі) та інше.
Держаудитслужба для виконання покладених на неї завдань має право в установленому порядку: отримувати безоплатно від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно, від форми власності та їх посадових осіб, фізичних осіб - підприємців, а також громадян та їх об`єднань інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на неї завдань, у тому числі відомості, необхідні для проведення аналізу фінансово-господарської діяльності підконтрольних установ; перевіряти під час державного фінансового контролю грошові та бухгалтерські документи, звіти, кошториси та інші документи, що підтверджують надходження і витрачання коштів та матеріальних цінностей, документи щодо проведення процедур державних закупівель, дані на електронних носіях, проводити перевірку фактичної наявності цінностей (коштів, цінних паперів, сировини, матеріалів, готової продукції, устаткування тощо); вилучати під час проведення ревізій у підприємств, установ і організацій копії фінансово-господарських та бухгалтерських документів, які свідчать про порушення, а на підставі рішення суду - вилучати до закінчення ревізії оригінали первинних фінансово- господарських та бухгалтерських документів із складенням опису, який засвідчується підписами представника органу Держаудитслужби та керівника відповідного підприємства, відповідної установи, організації, та залишенням копій зазначених документів таким підприємствам, установам, організаціям; проводити на підприємствах, в установах та організаціях зустрічні звірки з метою документального та фактичного підтвердження виду, обсягу і якості операцій та розрахунків для з`ясування їх реальності та повноти відображення в обліку підприємства, установи та організації, що контролюється та інше.
Пунктом 2 Постанови Кабінету Міністрів України №408 від 13.08.2014 «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» встановлено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.
Таким чином слідчий суддя вважає, що слідчим СВ Богуславського ВП Миронівського ВП ГУНП в Київській області ОСОБА_3 доведена необхідність проведення позапланової перевірки за фактом порушення вимог бюджетно та іншого законодавства України в фінансово-господарській діяльності Іванівської сільської ради Богуславського району Київської області, під час прийняття рішення №216-23-VII від 08.05.2018 «Про преміювання сільського голови Іванівської сільської ради», за ознаками складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 366 КК України, що неможливо встановити без залучення відповідних спеціалістів для перевірки дотримання вимог чинного бюджетного законодавства України, що є доцільним та відповідає завданням кримінального провадження.
На підставі викладеного і керуючись ст.ст. 36, 40, 93, ч.1 ст. 107, 132, 309 КПК України, слідчий суддя,-
У Х В А Л И В:
Клопотання слідчого СВ Богуславського ВП Миронівського ВП ГУ НП України в Київській області, старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 про надання дозволу на проведення позапланової перевірки щодо дотримання вимог бюджетного та іншого законодавства України - задовольнити.
Призначити по кримінальному провадженні №12018110090000306 від 31.07.2018 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 366 КК України проведення позапланової виїздної ревізії (перевірки) окремих питань фінансово-господарської діяльності Іванівської сільської ради Богуславського району Київської області, що розташована за адресою 09724, Київська область, Богуславський район, с.Іванівка, вул. Центральна, буд. 162-А, код ЄДРПОУ: 04358649, в частині додержання вимог бюджетного та іншого законодавства України під час прийняття рішення №216-23-VII від 08.05.2018 року «Про преміювання сільського голови Іванівської сільської ради», проведення якої доручити спеціалістам Північного офісу Держаудитслужби, що розташований за адресою 04053', м. Київ, вул. Січових Стрільців (Артема), 18.
Перевірку дотримання вимог бюджетного та іншого законодавства України провести з 13 лютого 2019 року по 28 лютого 2019 року.
Зобов`язати представників Іванівської сільської ради Богуславського району Київської області, які здійснюють свою діяльність за адресою: 09724, Київська область, Богуславський район, с. Іванівка, вул.Центральна, буд.162-А, код ЄДРПОУ: 04358649, забезпечити допуск до перевірки спеціалістам Північного офісу Держаудитслужби та надати всі необхідні документи для проведення позапланової перевірки.
Строк дії ухвали не може перевищувати одного місяця з дня її постановлення.
Матеріали перевірки в оригіналах направити до слідчого відділення Богуславського ВП Миронівського ВП ГУНП в Київській області для долучення до матеріалів кримінального провадження №12018110090000306 від 31.07.2018 року.
Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Богуславський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 12.02.2019 |
Оприлюднено | 14.02.2023 |
Номер документу | 79760533 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Службове підроблення |
Кримінальне
Богуславський районний суд Київської області
Кіхтенко С. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні