Рішення
від 11.02.2019 по справі 520/11882/18
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 лютого 2019 р. № 520/11882/18

Харківський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Шляхової О.М., розглянувши адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (01010, м.Київ. вул. Московська, буд. 8. корп. 30) до Приватного акціонерного товариства Страхова компанія АГРОГАРАНТ (61153, Харківська обл., місто Харків, вул. Гвардійців Широнінців, будинок 1, код за ЄДРПОУ 32329204) про стягнення штрафу, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд: стягнути з Приватного акціонерного товариства СТРАХОВА КОМПАНІЯ АГРОГАРАНТ (код за ЄДРПОУ 32329204) штраф у розмірі 15300 (п'ятнадцять тисяч триста) грн. 00 коп., до Державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що підприємство відповідача порушило вимоги законодавства на ринку цінних паперів, а саме: не розкрило регулярну річну інформацію про емітента за 2017 рік; не розмістило в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії регулярної річної інформації за 2017 р., що є порушеннями вимог Розділу II Глави 4 "Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів". За вищевказане правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПАТ СК АГРОГАРАНТ було порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів, за результатами розгляду якої, на підставі п. 5-7 ст. 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , Уповноваженою особою НКЦПФР на Товариство було накладено штрафні санкції на загальну суму 15300 грн., які на момент звернення до суду Товариством не сплачені.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду відкрито спрощене провадження по справі. Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження від 02.01.2019 року разом з судовими документами була надіслана відповідачу. Проте, відповідач правом надання відзиву на позов, або будь-яких пояснень - не скористався, станом на час розгляду справи відзиву на позов судом не отримано.

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ст. 229 КАС України.

Відповідно до ч.5 ст.262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Враховуючи положення ч.11 ст.126 КАС, оцінивши повідомлені позивачем обставини, дослідивши матеріали справи, приходить до висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи Приватне акціонерне товариство СТРАХОВА КОМПАНІЯ АГРОГАРАНТ (код за ЄДРПОУ 32329204) зареєстроване як юридична особа, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру фізичних осіб - підприємців, юридичних осіб та громадських формувань.

Відповідно до пункту 1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 № 1070, органом, що уповноважений здійснювати державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, є Нацкомфінпослуг.

Позивачем повідомлено, що ПАТ СТРАХОВА КОМПАНІЯ АГРОГАРАНТ порушені вимоги законодавства на ринку цінних паперів, а саме: не розкрило регулярну річну інформацію про емітента за 2017 рік згідно з вимогами Розділу II Глави 4 "Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів", яке затверджене Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - НКЦПФР) №2826 від 03.12.2013р. та зареєстроване в Міністерстві юстиції України 24 грудня 2013 р. за №2180/24712.

Як вбачається з матеріалів справи у відношенні Приватного акціонерного товариства СТРАХОВА КОМПАНІЯ АГРОГАРАНТ , уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - НКЦПФР, Комісія, Позивач) було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 21.08.2018 №374-ЦА-УП-Е, відповідно до якого встановлено наступне.

Відповідно до статті 2 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні - державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється, зокрема з метою дотримання учасниками ринку цінних паперів вимог актів законодавства, реалізації єдиної державної політики у сфері випуску та обігу цінних паперів та їх похідних.

Відповідно до пункту 2 статті 2 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок учасники фондового ринку - емітенти, інвестори, саморегулюванні організації та професійні учасники фондового ринку.

Емітент - юридична особа, у тому числі Фонд гарантування вкладів фізичних осіб, Автономна Республіка Крим або міська рада, а також держава в особі уповноважених нею органів державної влади чи міжнародна фінансова організація, які від свого імені розміщують емісійні цінні папери та беруть на себе зобов'язання за ними перед їх власниками.

Статтею 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок та пунктом 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Комісії від 03.12.2013 №2826, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за №2180/24712 (із змінами) (далі - Положення), передбачено, що розкриття річної інформації емітентами цінних паперів має здійснюватися, зокрема, шляхом опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії (далі - офіційні друковані видання) у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Позивач зазначає, що станом на 13.08.2018 року відомості щодо опублікування регулярної річної інформації емітента за 2017 рік ПрАТ "СК "АГРОГАРАНТ" в одному із офіційних друкованих видань в Комісії відсутні.

Таким чином, ПрАТ "СК "АГРОГАРАНТ" порушено вимоги пункту 4 глави 4 розділу II Положення в частині не опублікування регулярної річної інформації емітента за 2017 рік в одному із офіційних друкованих видань, за що пунктом 5 частини першої статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачена відповідальність юридичних осіб.

На дату розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів товариство не усунуло вищезазначене правопорушення.

Пунктом 5 частини 1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за не опублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

Враховуючи вище викладене, на підставі пункту 5 частини 1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні та пункту 1 розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Комісії від 16.10.2012 № 1470, за результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Комісії за не опублікування інформації у відношенні відповідача було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 10.09.2018 р. №441-ЦА-УП-Е, відповідно до якої до Товариства застосовано штрафну санкцію у розмірі 5 100 (п'ять тисяч сто) грн. 00 коп.

Судом встановлено, що також, у відношенні ПрАТ "СК "АГРОГАРАНТ" було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 21.08.2018 №375-ЦА-УП-Е, відповідно до якого встановлено наступне.

Статтею 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок та пунктом 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Комісії від 03.12.2013 року №2826, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 року за Лг®2180/24712 (із змінами) (далі - Положення), передбачено, що розкриття річної інформації емітентами цінних паперів має здійснюватися, зокрема, шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Станом на 13.08.2018 року регулярна річна інформація емітента за 2017 рік ПрАТ "СК "АГРОГАРАНТ" в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії (httр://stockmarket.gov.uа) відсутня.

Таким чином, ПрАТ "СК "АГРОГАРАНТ" порушено вимоги пункту 4 глави 4 розділу II Положення в частині нерозміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії регулярної річної інформації за 2017 рік.

На дату розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів товариство не усунуло вищезазначене правопорушення.

Пунктом 6 частини 1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів-у розмірі до тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

Враховуючи вище викладене, на підставі пункту 6 частини 1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні та пункту 1 розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Комісії від 16.10.2012 № 1470, за результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Комісії за нерозміщення інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії у відношенні Відповідача було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 10.09.2018 р. №442-ЦА- УП-Е, відповідно до якої до Товариства застосовано штрафну санкцію у розмірі 5100 (п'ять тисяч сто) грн. 00коп.

Крім того, як встановлено за матеріалами справи, у відношенні ПрАТ "СК "АГРОГАРАНТ" було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 21.08.2018 №377-ЦА-УП-Е, відповідно до якого встановлено наступне.

Відповідно до статті 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок та пунктом 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Комісії від 03.12.2013 №2826, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за №2180/24712 (із змінами) (далі - Положення), передбачено, що розкриття річної інформації емітентами цінних паперів має здійснюватися, зокрема, шляхом подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Пунктом 12 розділу І Положення, зокрема, встановлено, що при поданні інформації до Комісії емітент зобов'язаний подавати (надсилати) таку Інформацію у вигляді електронних документів відповідно до нормативно - правового акта Комісії, що регулює порядок подання адміністративних даних, та інформації у вигляді електронних документів.

Подання до Комісії інформації у вигляді електронних документів здійснюється відповідно до Положення про подання адміністративних даних та інформації у вигляді електронних документів до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням Комісії 13.05.2011 №492, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25.06.2011 за № 789/19527 (із змінами).

Станом на 13.08.2018 року регулярна річна інформація за 2017 рік ПрАТ "СК "АГРОГАРАНТ" в Системі моніторингу фондового ринку відсутня.

Таким чином, ПрАТ "СК "АГРОГАРАНТ" порушено вимоги пункту 4 глави 4 розділу II Положення в частині неподання до Комісії регулярної річної інформації емітента за 2017 рік, за що пунктом 7 частини першої статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачена відповідальність юридичних осіб.

На дату розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів товариство не усунуло вищезазначене правопорушення.

Пунктом 7 частини 1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Враховуючи вище викладене, на підставі пункту 7 частини 1 ст. 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні та пункту 1 розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Комісії від 16.10.2012 № 1470, за результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Комісії за неподання інформації до Комісії у відношенні Відповідача було винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 10.09.2018 р. №444-ЦА-УП-Е, відповідно до якої до Товариства застосовано штрафну санкцію у розмірі 5 100 (п'ять тисяч сто) грн. 00 коп..

Листом Нацкомфінпослуг від 14.09.2018 року № 14/01/27157 відповідача повідомлено про застосування заходу впливу та направлені постанови про застосування штрафних санкцій за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, що підтверджується списком № 2 згрупованих Укрпоштою поштових відправлень рекомендованих листів.

Проте, на момент звернення до суду дані штрафні санкції Товариством не сплачені.

По суті позовних вимог суд зазначає, що такі регулюються Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (надалі - Закон), який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні.

Так, ст. 1 Закону визначено, що державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється з метою: реалізації єдиної державної політики у сфері випуску та обігу цінних паперів та їх похідних; створення умов для ефективної мобілізації та розміщення учасниками ринку цінних паперів фінансових ресурсів з урахуванням інтересів суспільства; одержання учасниками ринку цінних паперів інформації про умови випуску та обігу цінних паперів, результати фінансово-господарської діяльності емітентів, обсяги і характер угод з цінними паперами та іншої інформації, що впливає на формування цін на ринку цінних паперів; забезпечення рівних можливостей для доступу емітентів, інвесторів і посередників на ринок цінних паперів; гарантування прав власності на цінні папери; захисту прав учасників фондового ринку; інтеграції в європейський та світовий фондові ринки; дотримання учасниками ринку цінних паперів вимог актів законодавства; запобігання монополізації та створення умов розвитку добросовісної конкуренції на ринку цінних паперів; контролю за прозорістю та відкритістю ринку цінних паперів (ст.2 Закону).

Частиною 1 ст.5 Закону визначено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Пунктом 8 ч.1 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно ч.3 ст. 11 Закону, у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Пунктом 3 розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених тішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012р. №1470, передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України.

Відповідно до ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Судом встановлено, що на час розгляду справи зазначена сума штрафу Приватним акціонерним товариством Страхова компанія АГРОГАРАНТ не сплачена, доказів зворотного матеріали справи не містять, у зв'язку з чим позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до положень ст. 139 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 2, 6-11, 14, 77, 139, 243-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд,

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (01010, м.Київ. вул. Московська, буд. 8. корп. 30) до Приватного акціонерного товариства Страхова компанія АГРОГАРАНТ (61153, Харківська обл., місто Харків, вул. Гвардійців Широнінців, будинок 1, код за ЄДРПОУ 32329204) про стягнення штрафу - задовольнити.

Стягнути з Приватного акціонерного товариства СТРАХОВА КОМПАНІЯ АГРОГАРАНТ (код за ЄДРПОУ 32329204) штраф у розмірі 15300 (п'ятнадцять тисяч триста) грн. 00 коп., до Державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106, код ЄДРПОУ одержувача 37956207.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено та підписано суддею 13 лютого 2019 року.

Суддя Шляхова О.М.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.02.2019
Оприлюднено14.02.2019
Номер документу79783817
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/11882/18

Ухвала від 21.05.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

Ухвала від 21.05.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

Рішення від 11.02.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

Ухвала від 02.01.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

Постанова від 13.09.2018

Адмінправопорушення

Київський районний суд м. Одеси

Борщов І. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні