Рішення
від 11.02.2019 по справі 540/2512/18
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 лютого 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/2512/18 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дубровної В.А., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі до Державного реєстратора Київської філії комунального підприємства "Новозаводське" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області Осиповича Ігоря Віталійовича, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, Товариство з обмеженою відповідальністю "СКЛІТНГ ЛТД" про скасування реєстраційної дії про внесення змін до відомостей про юридичну особу,

встановив:

06 грудня 2018 р. Головне управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (надалі - позивач, ГУ ДФС в Херсонській області, АРК та м. Севастополі) звернулося до суду з позовом до Державного реєстратора Київської філії комунального підприємства "Новозаводське" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області Осиповича Ігоря Віталійовича (надалі - відповідач, державний реєстратор Осипович І.В.), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Товариство з обмеженою відповідальністю "СКЛІТНГ ЛТД" (надалі - третя особа, ТОВ "СКЛІТНГ ЛТД"), в якому просить скасувати реєстраційну дію про внесення змін до відомостей про юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю "СКЛІТНГ ЛТД" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області Осиповичем Ігорем Віталійовичем від 10.04.2018 р. № 10741070003063747, а саме: зміна повного найменування, зміна місцезнаходження, зміна керівника юридичної особи, зміна складу або інформації про засновників.

I. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН

Відповідно до змісту позовної заяви, вказані вимоги позивач обґрунтовує тим, що 10.04.2018 року в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі ЄДРПОУ) за №10741070003063747 відповідачем вчинено реєстраційну дію щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу, а саме: про зміну повного найменування, місцезнаходження, зміну додаткової інформації, зміну керівника юридичної особи, зміну складу або інформації про засновників ТОВ "СКЛІТНГ ЛТД". Згідно з внесеними змінами, з 10.04.2018 р. керівником та засновником ТОВ "СКЛІТНГ ЛТД" є ОСОБА_4, рнокпп НОМЕР_1, який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1, а місцезнаходження ТОВ "СКЛІТНГ ЛТД" змінено з адреси: Україна, м. Київ, Шевченківський район, вул. Дегтярівська, буд 62, на Україна, 73000, м. Херсон, вул. Іллюші Кулика, буд.149/29. Під час проведення перевірки достовірності перебування ТОВ "СКЛІТНГ ЛТД" за новою адресою позивачем встановлено, що останній за вказаною адресою не знаходиться. Натомість, перевіркою встановлено, що власником нерухомого майна, розташованого за вказаною адресою, є ТОВ "Росинка", яке жодних договорів оренди приміщень з ТОВ "СКЛІТНГ ЛТД" не укладало. Крім того, з метою перевірки причетності ОСОБА_4 до перереєстрації ТОВ "СКЛІТНГ ЛТД" у зв'язку з постановкою на облік як платника податків, позивачем встановлено, що 10.01.2014 р. ОСОБА_4 перетнув державний кордон України у пунктів пропуску "Ягодин" у напрямку виїзду з країни і з цього часу на територію України не заїжджав, що підтверджується інформацією з баз даних Державної прикордонної служби України. Таким чином, ОСОБА_4 виїхав за межі України в 2014 році та фізично не міг бути присутнім при проведенні загальних зборів щодо зміни повного найменування, місцезнаходження, керівника та складу засновників ТОВ "СКЛІТНГ ЛТД", а також при наданні доручень для його представництва при вчиненні реєстраційних дій. З огляду на викладене, позивач вважає, що державна реєстрація змін до установчих документів ТОВ "СКЛІТНГ ЛТД" щодо повного найменування, місцезнаходження, керівника та складу засновників була проведена з порушенням вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", оскільки здійснена на підставі неправдивих відомостей. На підставі викладеного, посилаючись на п. 67.2 п. 67 Податкового кодексу України, відповідно до якого контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення, в тому числі, щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Відповідач відзиву на позовну заяву суду не надав, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.

II. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ ПО СПРАВІ

Ухвалою суду від 11.12.2018 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін, призначено справу до розгляду на 11.01.2019 р.

Протокольною ухвалою суду від 11.01.2019 р. оголошено перерву в судовому засіданні до 04.02.2019 р.

У зв'язку з перебування судді Дубровної В.А. у відпустці з 31.01.2019 р. по 06.02.2019 р. включно судове засідання 04.02.2019 р. не відбулося, призначено розгляд справи на 07.02.2019 р.

Протокольною ухвалою суду від 07.02.2019 р. суд вирішив перейти до розгляду справи в порядку письмового провадження.

III. ОБСТАВИНИ ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ

Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань станом на 22.11.2018 р. товариство з обмеженою відповідальністю "СКЛІТНГ ЛТД" зареєстровано за адресою: 73000, Херсонська область, м. Херсон, Дніпровський район, вул. Іллюши Кулика, буд. 149/29, ідентифікаційний код юридичної особи 41018522. Керівником ТОВ " СКЛІТНГ ЛТД " є ОСОБА_4, який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1.

10.04.2018 року державним реєстратором Київської філії комунального підприємства "Новозаводське" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області Осипович Ігорем Віталійовичем у ЄДРПОУ здійснено реєстраційний запис №10741070003063747 щодо ТОВ "СКЛІТНГ ЛТД" "Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах", а саме щодо зміни повного найменування, зміни місцезнаходження, зміни додаткової інформації, зміни керівника юридичної особи, зміни складу або інформації про засновників.

23.01.2018 року ГУ ДФС в Херсонській області звернулося з листом № 768/9/21-22-21-05-04 до директора Херсонської філії "Національні інформаційні системи" щодо наданні інформації про наявність будь-яких довіреності на представництво інтересів суб'єктів господарювання у всіх підприємствах, установах, організаціях, місцевих чи апеляційних судах, господарських судах, а також отримувати документи в органах місцевої влади, місцевого самоврядування та банківських установах, користуватися рухомим та нерухомим майном громадянином ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_2.

26.01.2018 року Херсонська філія ДП "Національні інформаційні системи" супровідним листом від 26.01.2018 р. № 32/36-2-21/єрд надало ГУ ДФС в Херсонській області "Повні витяги з Єдиного реєстру довіреностей" № 35731781 від 26.01.2018 р. та №35731801 від 26.01.2018 р.

06.02.2018 р. Головне управління Державної міграційної служби України у м. Києві листом № 1271/9 повідомило ГУ ДФС у Херсонській області про те, що ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_2, зареєстрованим або знятим з реєстраційного обліку у м. Києві не значиться, документований паспортом громадянина України серії НОМЕР_2, виданий 11.06.2013 р. Солом'янського РВ ГУДМС України в м. Києві. 15.07.2013 р. документований паспортом громадянина України для виїзду за кордон серії НОМЕР_3, строком дії до 15.07.2023 (орган, що видав 8034).

02.02.2018 року Міжрайонним оперативно-розшуковим відділом ОРУ АЧРУ Державної прикордонної служби надано лист-повідомлення № 52/91 про те, що 10.01.2014 року ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_2, паспорт серії НОМЕР_3, виїхав за межі державного кордону України у пункті пропуску Ягодин. Інша інформація відсутня.

Крім того, у ході проведення заходів по встановленню фактичного місцезнаходження відповідача, позивачем 07.11.2018 р. здійснено запит № 11713/10/21-22-21-05-04 до ТОВ "Росинка", який розташований за адресою м. Херсон, вул. Іллюши Кулика, буд. 149/29, про надання інформації щодо укладання договорів оренди приміщення з ТОВ "СКЛІТНГ ЛТД".

12.11.2018 року директор ТОВ "Росинка" повідомив ГУ ДФС в Херсонській області, АРК та м. Севастополі про те, що договори оренди приміщень між ТОВ "Росинка" та ТОВ "СКЛІТНГ ЛТД" не укладались.

Вважаючи, що державна реєстрація змін щодо місцезнаходження та керівника ТОВ "СКЛІТНГ ЛТД" проведена з порушенням вимог законодавства України, оскільки здійснена на підставі неправдивих відомостей, позивач звернувся до суду з даним позовом.

IV. ОЦІНКА (ПОЗИЦІЯ) СУДУ

Правові відносин, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців визначено положеннями Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців" від 15 травня 2003 року № 755-ІV (далі по тексту - Закон №755-ІV) відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців.

Пунктом 4 частини 1 статті 1 Закону №755-ІV визначено поняття державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, яке полягає в офіційному визнанні шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Згідно з частиною 1 статті 7 Закону №755-ІV єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.

Відповідно до частини 2 статті 9 Закону №755-ІV в Єдиному державному реєстрі містяться, зокрема, найменування юридичної особи, у тому числі скорочене (за наявності); перелік засновників (учасників) юридичної особи: відомості про керівника юридичної особи, а за бажанням юридичної особи - також про інших осіб, які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі підписувати договори, подавати документи для державної реєстрації тощо; відомості про місцезнаходження юридичної особи.

Відповідно до ч. 4 ст. 17 Закону №755-ІV для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, крім змін до відомостей, передбачених частиною п'ятою цієї статті, подаються такі документи:

1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;

2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв'язку з юридичною особою;

3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об'єднання, політичні партії;

5) відомості про керівні органи громадського формування (ім'я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв'язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів;

6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов'язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи;

7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36цього Закону;

8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі;

9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта або розподільчого балансу - у разі внесення змін, пов'язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа;

10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов'язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи;

11) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника у разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему його оподаткування;

12) звіт про результати емісії акцій у випадку, передбаченому абзацами третім і четвертим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону;

13) звіт про оцінку майна у випадку, передбаченому абзацом сьомим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону.

Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, серед іншого, включає: перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру (пп.5, 6 та 8 ч.2 ст.25 Закону №755-ІV).

За змістом частини 1 статті 27 Закону №755-ІV підставами для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації, є: 1) подання документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі; 2) невідповідність документів вимогам, установленим статтею 15 цього Закону; 3) невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 4) невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі.

Згідно з частиною 4 статті 35 Закону №755-ІV особи, винні у внесенні до установчих документів або інших документів, що подаються для державної реєстрації, завідомо неправдивих відомостей, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, несуть відповідальність, встановлену законом.

Як вбачається із матеріалів справи, 03.11.2017 р. ОСОБА_5, діючи на підставі довіреності від 03.11.2017 р., звернувся до державного реєстратора Київської філії комунального підприємства "Новозаводське" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області для проведення реєстраційної дії "Внесення змін до відомостей про юридичну особу ТОВ "РЕЙЗОРБЛЮЗ", що не пов'язані зі змінами в установчих документах", у зв'язку з чим надав:

- заяву про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, з зазначенням переліку змін: зміна найменування юридичної особи; зміна місцезнаходження юридичної особи; зміна керівника або відомостей про керівника юридичної особи; зміна складу засновників (учасників) або зміну відомостей про засновників (учасників) юридичної особи.

- протокол № 05/04-18 Загальних зборів учасників ТОВ "РЕЙЗОРБЛЮЗ" від 05.04.2018 р., відповідно до якого постановлено: звільнити ОСОБА_6 з посади директора Товариства з 05.04.2018 р. Призначити на посаду директора Товариства ОСОБА_4 з 06.04.2018 р. Виключити ОСОБА_6 зі складу учасників Товариства з продажем належної йому частки у статутному капіталі Товариства номінальною вартістю 1 000,00 грн., що становить 100% статутного капіталу Товариства на користь ОСОБА_4. Перерозподілити частки учасників у статутному капіталі Товариства таким чином ОСОБА_4 володіє часткою у статутному капіталі Товариства номінальною вартістю 1000,00 грн., що становить 100%: статутного капіталу Товариства. Змінити місцезнаходження Товариства на: 73000, Херсонська область, м. Херсон, Дніпровський район, вулиця Іллюши Кулика, буд. 149/29. Змінити найменування Товариства: повне українською мовою - Товариство з обмеженою відповідальністю "СКЛІТНГ ЛТД"; скорочене найменування українською мовою ТОВ "СКЛІТНГ ЛТД". Уповноважити ОСОБА_4 вчинити всі необхідні для того дії для внесення змін до відомостей про Товариство, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з правом передоручення на підставі довіреності, виданої та посвідченої у встановленому законом порядку. На вказаному протоколі стоїть відмітка про підпис ОСОБА_4.

- договір купівлі-продажу часток у статутному капіталі ТОВ "РЕЙЗОРБЛЮЗ" від 05.04.2018 р., відповідно до умов якого ОСОБА_6 (продавець) передає у власність ОСОБА_4 (покупець) частку у статутному капіталі ТОВ "РЕЙЗОРБЛЮЗ".

- довіреність від 06.04.2018 р., відповідно до якої ТОВ "РЕЙЗОРБЛЮЗ" в особі ОСОБА_4, уповноважує ОСОБА_5 представляти інтереси ТОВ "РЕЙЗОРБЛЮЗ" перед державними, кооперативними та іншими підприємствами, установами, організаціями, юридичними та фізичними особами незалежно від форм власності і підпорядкування з питань реєстрації, реєстрації змін, внесення змін в установчі документи, відомості в реєстр та інші відомості, які стосуються діяльності довірителя.

- документ про сплату адміністративного збору.

Отже, державний реєстратор Київської філії комунального підприємства "Новозаводське" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області Осипович І.В. отримав увесь необхідний пакет документів для проведення реєстраційної дії "Внесення змін до відомостей про юридичну особу ТОВ "РЕЙЗОРБЛЮЗ", та підстави для зупинення розгляду документів, передбачені ч. 1 статті 27 Закону №755-ІV, у нього були відсутні.

На підставі отриманих документів 10.04.2018 року державним реєстратором Київської філії комунального підприємства "Новозаводське" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області Осипович Ігорем Віталійовичем у ЄДРПОУ здійснено реєстраційний запис №10741070003063747 щодо ТОВ "СКЛІТНГ ЛТД" "Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах", а саме щодо зміни повного найменування, зміни місцезнаходження, зміни додаткової інформації, зміни керівника юридичної особи, зміни складу або інформації про засновників.

За приписами частини 3 статті 29 Закону №755-ІV реєстраційна справа в паперовій формі зберігається у суб'єкта державної реєстрації за місцезнаходженням юридичної особи, громадського формування, фізичної особи - підприємця: щодо юридичної особи (крім громадського формування) та фізичної особи - підприємця - у виконавчих органах міської ради міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київській, Севастопольській міських, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністраціях.

Суб'єкт державної реєстрації, який провів реєстраційну дію, протягом трьох робочих днів з дня її проведення надсилає документи, подані для проведення реєстрації, відповідному суб'єкту державної реєстрації, уповноваженому зберігати реєстраційні справи.

На виконання вказаних норм закону реєстраційна справа № 1_074_063747_57 ТОВ "СКЛІТИНГ ЛТД", код 41018522, передана державному реєстратору за новим місцезнаходженням юридичної особи, а саме до Херсонської міської ради Херсонської області.

Проте, як встановлено судом, ТОВ "СКЛІТИНГ ЛТД", фактично відсутнє за адресою м. Херсон, вул. І. Кулика, буд. буд.149/2, яка була зазначена у документах, поданих державному реєстратору Київської філії комунального підприємства "Новозаводське" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області для внесення змін до відомостей про юридичну особу.

Крім того, з матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_4 залишив територію України у 2014 році та не в'їжджав по теперішній час.

Наведені судом обставини щодо відсутності ОСОБА_4 як засновника та керівника ТОВ "СКЛІТИНГ ЛТД" з 2014 року в Україні та, як наслідок, його неможливість бути присутнім як при проведенні загальних зборів щодо внесення змін в установчі документи, так і при наданні доручень для його представництва при вчиненні реєстраційних дій, дають суду підстави визнати зміни в установчі документи ТОВ "СКЛІТИНГ ЛТД" та їх реєстрацію такими, що проведені з порушенням ст. 14, 15, 17 33 Закону України № 755.

При цьому, суд зазначає, що Закон №755-ІV не передбачає такого повноваження державного реєстратора, як перевірка фактичного місця знаходження юридичної особи за її юридичною адресою, що дає підстави стверджувати про відсутність порушень із боку державного реєстратора при проведенні державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ "СКЛІТИНГ ЛТД".

Згідно зі статтею 10 Закону №755-ІV, якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою.

Якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними.

Якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не внесені до нього, вони не можуть бути використані у спорі з третьою особою, крім випадків, коли третя особа знала або могла знати ці відомості.

Відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, використовуються для ідентифікації юридичної особи або її відокремленого підрозділу, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, фізичної особи - підприємця, у тому числі під час провадження ними господарської діяльності та відкриття рахунків у банках та інших фінансових установах.

Отже, враховуючи, що державним реєстратором внесено до Державного реєстру запис, який фактично не відповідає дійсності, а тому, відповідно до положень статті 10 Закону "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", відомості, що містяться в державному реєстрі, є недостовірними.

Щодо права позивача на звернення до суду з даним позовом, суд зазначає наступне.

Відповідно до підпункту 19-1.1.45 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України - контролюючі органи звергаються до суду у випадках, передбачених законодавством.

Контролюючі органи, серед інших функцій, повинні забезпечувати достовірність та повноту обліку платників податків та платників єдиного внеску, суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням (підпункт 19-1.1.8 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України).

Підпунктом 20.1.2. пункту 20.1 статті 20 ПК України передбачено, зокрема, право податкового органу для здійснення функцій, визначених законом, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, усіх форм власності у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності), про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність у порядку та на підставах, визначених законом.

Положеннями частини 4 статті 13 Закону №755-ІV передбачено, що відомості з Єдиного державного реєстру про державну реєстрацію створення юридичної особи та її відокремленого підрозділу, відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації, державну реєстрацію фізичної особи - підприємця, скасування державної реєстрації їх припинення є підставою для взяття їх на облік в органах державної статистики, державної фіскальної служби та/або вчинення інших дій відповідно до законодавства.

Таким чином, внаслідок внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань недостовірних відомостей про юридичну особу - платника податків, ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі позбавлено можливості виконати свої функції стосовно належного обліку підприємства та здійснення контрольно-перевірочної роботи.

Пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу України надано право контролюючим органам в установленому законом порядку на звернення до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Статтею 57 Господарського кодексу України визначено, що установчими документами суб'єкта господарювання є рішення про його утворення або засновницький договір, а у випадках, передбачених законом, статут (положення) суб'єкта господарювання.

В установчих документах повинні бути зазначені найменування суб'єкта господарювання, мета і предмет господарської діяльності, склад і компетенція його органів управління, порядок прийняття ними рішень, порядок формування майна, розподілу прибутків та збитків, умови його реорганізації та ліквідації, якщо інше не передбачено законом.

Статут суб'єкта господарювання повинен містити відомості про його найменування, мету і предмет діяльності, розмір і порядок утворення статутного капіталу та інших фондів, порядок розподілу прибутків і збитків, про органи управління і контролю, їх компетенцію, про умови реорганізації та ліквідації суб'єкта господарювання, а також інші відомості, пов'язані з особливостями організаційної форми суб'єкта господарювання, передбачені законодавством.

Статтею 82 Господарського кодексу України встановлено, що установчим документом акціонерного товариства, товариства з обмеженою відповідальністю і товариства з додатковою відповідальністю є статут.

Установчі документи господарського товариства повинні містити відомості про вид товариства, предмет і цілі його діяльності, склад засновників та учасників, склад і компетенцію органів товариства та порядок прийняття ними рішень, включаючи перелік питань, з яких необхідна одностайність або кваліфікована більшість голосів, інші відомості, передбачені статтею 57 цього Кодексу.

Господарське товариство може створюватися та діяти па підставі модельного статуту в порядку, визначеному законом.

Якщо господарське товариство створюється та діє на підставі модельного статуту в рішенні про його створення, яке підписується усіма засновниками, зазначаються відомості про вид товариства, його найменування, місцезнаходження, предмет і цілі діяльності, склад засновників та учасників, розмір статутного (складеного) капіталу, розмір часток кожного з учасників, порядок внесення ними вкладів, а також інформація про провадження діяльності на основі модельного статуту.

Судом встановлено, що ТОВ "СКЛІТИНГ ЛТД" діє на підставі модельного статуту.

Статтею 1 Закону України Закону №755-ІV визначено, що установчий документ юридичної особи - установчий акт, статут, програма політичної партії, модельний статут, засновницький договір, одноособова заява (меморандум), положення тощо.

У відповідності до ст. 89 Цивільного кодексу України юридична особа підлягає державній реєстрації у порядку, встановленому законом. Дані державної реєстрації включаються до єдиного державного реєстру, відкритого для загального ознайомлення.

До єдиного державного реєстру вносяться відомості про організаційно-правову форму юридичної особи, її найменування, місцезнаходження, органи управління, філії та представництва, мету установи, а також інші відомості, встановлені законом.

Зміни до установчих документів юридичної особи, які стосуються відомостей, включених до єдиного державного реєстру, набирають чинності для третіх осіб з дня їх державної реєстрації.

В зазначеному законі не міститься поняття "зміни до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані зі змінами в установчих документах". Натомість ст. 17 вказаного Закону визначено перелік документів для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи.

Враховуючи те, що проведеною реєстраційною дією змінено місцезнаходження юридичної особи, відомості про керівника, склад засновників і склад підписантів, які згідно Господарського кодексу України повинні обов'язково відображатися в установчих документах юридичної особи, суд приходить до висновку, що 10 квітня 2018 року в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань проведеною реєстраційною дією за № 10741070003063747 фактично відбулася реєстрація змін саме до установчих документів юридичної особи ТОВ "СКЛІТИНГ ЛТД", а відтак ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі набуло право на звернення до суду з даним позовом.

Відповідно до ч. 1 статті 25 Закону №755-ІV державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться, зокрема, на підставі судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" щодо, зокрема, скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі.

У відповідності до пункту 3 частини 3 статті 25 Закону №755-ІV суб'єкт державної реєстрації не пізніше наступного робочого дня з дати отримання судового рішення, передбаченого пунктом 2 частини першої цієї статті, зокрема, проводить відповідну реєстраційну дію шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру (крім випадків, передбачених пунктами 1 та 2 цієї частини).

З огляду на викладені обставини, суд приходить до висновку про задоволення позовних ГУ ДФС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі вимог в повному обсязі та скасування реєстраційної дії про внесення змін до відомостей про юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю "СКЛІТНГ ЛТД від 10.04.2018 р. № 10741070003063747", вчиненої державним реєстратором Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області Осиповичем Ігорем Віталійовичем.

Вказаний висновок суду узгоджується з висновком колегії суддів П'ятого апеляційного адміністративного суду в адміністративних справах № 821/1189/18, № 821/862/18, № 821/986/18, № 821/500/18.

Щодо розподілу судових витрат, то згідно ч. 2 ст. 139 КАС України, в редакції Закону України № 2147 - VІІІ, при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз. У зв'язку з чим, судові витрати не підлягають стягненню з відповідача.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

вирішив:

Позовну заяву Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (місце знаходження 73026 м. Херсон, пр.. Ушакова, буд. 75, код ЄДРПОУ 39394259) до Державного реєстратора Київської філії комунального підприємства "Новозаводське" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області Осипович Ігоря Віталійовича (місце знаходження 10014 м. Житомир, вул. Київська, буд. 7/10, оф. 208), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, Товариство з обмеженою відповідальністю "СКЛІТНГ ЛТД" (місце знаходження 73000 м. Херсон, вул. І. Кулика, буд. 149/29, код ЄДРПОУ 41018522) про скасування реєстраційної дії про внесення змін до відомостей про юридичну особу - задовольнити.

Скасувати реєстраційну дію про внесення змін до відомостей про юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю "СКЛІТНГ ЛТД" (код ЄДРПОУ 41018522) від 10.04.2018 р. № 10741070003063747, вчинену державним реєстратором Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області Осиповичем Ігорем Віталійовичем.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П'ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Дубровна В.А.

кат. 108010100

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.02.2019
Оприлюднено14.02.2019
Номер документу79784851
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/2512/18

Рішення від 11.02.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 11.01.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 11.12.2018

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні