Ухвала
від 13.02.2019 по справі 543/1379/18
ОРЖИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

1-кс/543/35/19

1-кс/543/35/19

УХВАЛА

"13" лютого 2019 р. сел. Оржиця

Слідчий суддя Оржицького районного суду Полтавської області ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , з участю прокурора ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду клопотання слідчого відділу Оржицького відділення поліції Лубенського відділу поліції ГУ НП в Полтавській області про тимчасовий доступ до речей і документів

в с т а н о в и в:

Слідчому судді Оржицького районного суду Полтавської області надійшло клопотання слідчого відділу Оржицького відділення поліції Лубенського відділу поліції ГУ НП в Полтавській області про тимчасовий доступ до речей і документів.

Клопотання мотивовано тим, що слідчим відділенням Оржицького відділення поліції здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42018171240000183 від25.10.2018 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.366 КК України.

В ході досудового слідства встановлено, що службові особи ІНФОРМАЦІЯ_1 (наразі ІНФОРМАЦІЯ_2 ) під час розробки громадянами проектів із землеустрою щодо відведення земель на території Оржицького району Полтавської області у приватну власність, видали завідомо неправдиві довідки з державної статистичної звітності про розподіл земель за угіддями, не зазначивши в останніх, що з урахуванням розташування земельних ділянок до складу останніх входять землі водного фонду річок Оржицького району: (Оржиця, Чумгак, Сліпорід, Сула, Суха Оржиця, Гнила Оржиця), а саме земельні ділянки з кадастровими номерами: 5323685100:00:003:0101, 5323687701:01:006:0001, 5323655100:00:014:0009, 5323655100:00:015:0001, 5323655100:00:014:0001, 5323655100:00:014:0004, 5323681600:00:012:0004, 5323681600:00:012:0001, 5323681600:00:012:0006, 5323685100:00:002:0103, 5323682200:00:002:0008, 5323682200:00:002:0006, 5323682200:00:002:0003, 5323682200:00:002:0001, 5323682200:00:002:0002, 5323682200:00:001:0063, 5323682200:00:001:0062, 5323682200:00:001:0059, 5323687400:00:003:1000, які згідно даних Публічної кадастрової карти України знаходяться у прибережній захисній смузі вищезазначених річок Оржицького району, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом інтересам держави, тобто, спричинило шкоду розмір якої понад у 250 разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.

Відповідно до пункту «а» частини першої статті 58 ЗК України та статті 4 ВК України до земель водного фонду належать землі, зайняті морями, річками, озерами, водосховищами, іншими водними об`єктами, болотами, а також островами. Крім того, до земель водного фонду України відносяться землі, на яких хоча і не розташований водний фонд, але за своїм призначенням вони сприяють функціонуванню водного фонду.

Так, за положеннями статті 4 ВК України, статті 58 ЗК України (у редакціях, які були чинними на час виникнення правовідносин) до таких земель відносяться землі зайняті прибережними захисними смугами вздовж морів, річок та навколо водойм; гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами та каналами, а також землі, виділені під смуги відведення для них; береговими смугами водних шляхів.

Відповідно до ст. 60 Земельного кодексу України вздовж річок, морів і навколо озер, водосховищ та інших водойм з метою охорони поверхневих водних об`єктів від забруднення і засмічення та збереження їх водності встановлюються прибережні захисні смуги. Прибережні захисні смуги встановлюються по берегах річок та навколо водойм уздовж урізу води (у меженний період) шириною 100 метрів для великих річок, водосховищ на них та озер. При крутизні схилів більше трьох градусів мінімальна ширина прибережної захисної смуги подвоюється.

Так, частиною першою статті 59 Земельного кодексу України передбачено, що землі водного фонду можуть перебувати у державній, комунальній та приватній власності.

Громадянам та юридичним особам за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування можуть безоплатно передаватись у власність замкнені природні водойми (загальною площею до 3 гектарів). Власники на своїх земельних ділянках можуть у встановленому порядку створювати рибогосподарські, протиерозійні та інші штучні водойми (частина друга статті 59 Земельного кодексу України).

Громадянам та юридичним особам органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування із земель водного фонду можуть передаватися на умовах оренди земельні ділянки прибережних захисних смуг, смуг відведення і берегових смуг водних шляхів, а також озера, водосховища, інші водойми, болота та острови для сінокосіння, рибогосподарських потреб, культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей, проведення науково-дослідних робіт тощо (частина четверта статті 59 Земельного кодексу України).

Отже, за змістом зазначених норм права землі під водними об`єктами загальнодержавного значення, зокрема зайняті поверхневими водами: водотоками (річки, струмки), штучні водойми (водосховища, ставки) і канали; іншими водними об`єктами; підземними водами та джерела; внутрішніми морськими водами та територіальним морем, як землі зайняті водним фондом України, а також прибережні захисні смуги вздовж річок (у тому числі струмків та потічків), морів і навколо озер, водосховищ та інших водойм не могли передаватись у власність громадян, оскільки є землями водного фонду України.

За таких обставин, в діях службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_1 (наразі ІНФОРМАЦІЯ_2 ) вбачаються ознаки складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 366 КК України.

Відповідно до ч. 15 ст. 186 Земельного кодексу України оригінал відповідної документації із землеустрою подається розробником для погодження територіальному органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Відповідно до п.4Загальної частини «Порядку ведення Державного земельного кадастру», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1051 від 17.10.2012, ведення Державного земельного кадастру здійснює ІНФОРМАЦІЯ_2 та його територіальні органи. Держателем Державного земельного кадастру є Держгеокадастр.

Таким чином, з метою виконання завдань кримінального провадження, отримання документів, які мають істотне доказове значення для встановлення обставин вчинення кримінального правопорушення, забезпечення повноти, всебічності та об`єктивності проведення досудового розслідування, а саме встановлення обставин за яких землі водного фонду були передані у приватну власність, точного розташування вищезазначених земельних ділянок згідно координат поворотних точок у ІНФОРМАЦІЯ_3 або УСК 2000, кола осіб причетних до прийняття розпорядчих рішень про відведення земель вказаної категорії у приватну власність, наявна необхідність у тимчасовому доступі до речей і документів з подальшим їх вилученням (здійснення їх виїмки), що перебувають у володінні службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_4 за адресою: АДРЕСА_1 а саме: проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, щодо земельних ділянок із вказаними вище кадастровими номерами.

Вказані документи не становлять собою та не включають документів, які містять охоронювану законом таємницю.

На даний час в ході досудового розслідування виникла необхідність у вилученні речей та документів, а саме до проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок з вказаними кадастровими номерами.

В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав, вказавши, що документи, тимчасовий доступ до яких слідчий має намір отримати, мають істотне доказове значення для встановлення обставин справи, просив його задовольнити.

Представник ІНФОРМАЦІЯ_2 в судове засідання не з`явився, про час і місце слухання справи повідомлений шляхом направлення повідомлення про виклик електронною поштою, про причини неявки суд не повідомив, тому його неприбуття не перешкоджає розгляду клопотання.

Вивчивши клопотання та докази, якими обґрунтовується клопотання, заслухавши пояснення прокурора, слідчий суддя приходить до наступних висновків.

Слідчим суддею встановлено, що слідчим відділенням Оржицького відділення поліції здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42018171240000183 від25.10.2018 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.366 КК України.

В ході досудового слідства встановлено, що службові особи ІНФОРМАЦІЯ_1 (на даний час ІНФОРМАЦІЯ_2 ) під час розробки громадянами проектів із землеустрою щодо відведення земель на території Оржицького району Полтавської області у приватну власність, видали завідомо неправдиві довідки з державної статистичної звітності про розподіл земель за угіддями, не зазначивши в останніх, що з урахуванням розташування земельних ділянок до складу останніх входять землі водного фонду річок Оржицького району: (Оржиця, Чумгак, Сліпорід, Сула, Суха Оржиця, Гнила Оржиця), а саме земельні ділянки з кадастровими номерами:

5323685100:00:003:0101, 5323687701:01:006:0001, 5323655100:00:014:0009, 5323655100:00:015:0001, 5323655100:00:014:0001, 5323655100:00:014:0004, 5323681600:00:012:0004, 5323681600:00:012:0001, 5323681600:00:012:0006, 5323685100:00:002:0103, 5323682200:00:002:0008, 5323682200:00:002:0006, 5323682200:00:002:0003, 5323682200:00:002:0001, 5323682200:00:002:0002, 5323682200:00:001:0063, 5323682200:00:001:0062, 5323682200:00:001:0059, 5323687400:00:003:1000, які згідно даних Публічної кадастрової карти України знаходяться у прибережній захисній смузі вищезазначених річок Оржицького району, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом інтересам держави, тобто, спричинило шкоду розмір якої понад у 250 разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.

Відповідно до пункту «а» частини першої статті 58 ЗК України та статті 4 ВК України до земель водного фонду належать землі, зайняті морями, річками, озерами, водосховищами, іншими водними об`єктами, болотами, а також островами. Крім того, до земель водного фонду України відносяться землі, на яких хоча і не розташований водний фонд, але за своїм призначенням вони сприяють функціонуванню водного фонду.

Так, за положеннями статті 4 ВК України, статті 58 ЗК України (у редакціях, які були чинними на час виникнення правовідносин) до таких земель відносяться землі зайняті прибережними захисними смугами вздовж морів, річок та навколо водойм; гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами та каналами, а також землі, виділені під смуги відведення для них; береговими смугами водних шляхів.

Відповідно до ст. 60 Земельного кодексу України вздовж річок, морів і навколо озер, водосховищ та інших водойм з метою охорони поверхневих водних об`єктів від забруднення і засмічення та збереження їх водності встановлюються прибережні захисні смуги. Прибережні захисні смуги встановлюються по берегах річок та навколо водойм уздовж урізу води (у меженний період) шириною 100 метрів для великих річок, водосховищ на них та озер. При крутизні схилів більше трьох градусів мінімальна ширина прибережної захисної смуги подвоюється.

Так, частиною першою статті 59 Земельного кодексу України передбачено, що землі водного фонду можуть перебувати у державній, комунальній та приватній власності.

Громадянам та юридичним особам за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування можуть безоплатно передаватись у власність замкнені природні водойми (загальною площею до 3 гектарів). Власники на своїх земельних ділянках можуть у встановленому порядку створювати рибогосподарські, протиерозійні та інші штучні водойми (частина друга статті 59 Земельного кодексу України).

Громадянам та юридичним особам органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування із земель водного фонду можуть передаватися на умовах оренди земельні ділянки прибережних захисних смуг, смуг відведення і берегових смуг водних шляхів, а також озера, водосховища, інші водойми, болота та острови для сінокосіння, рибогосподарських потреб, культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей, проведення науково-дослідних робіт тощо (частина четверта статті 59 Земельного кодексу України).

Отже, за змістом зазначених норм права землі під водними об`єктами загальнодержавного значення, зокрема зайняті поверхневими водами: водотоками (річки, струмки), штучні водойми (водосховища, ставки) і канали; іншими водними об`єктами; підземними водами та джерела; внутрішніми морськими водами та територіальним морем, як землі зайняті водним фондом України, а також прибережні захисні смуги вздовж річок (у тому числі струмків та потічків), морів і навколо озер, водосховищ та інших водойм не могли передаватись у власність громадян, оскільки є землями водного фонду України.

За таких обставин, в діях службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_1 (наразі ІНФОРМАЦІЯ_2 ) вбачаються ознаки складу кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 366 КК України.

Відповідно до ч. 15 ст. 186 Земельного кодексу України оригінал відповідної документації із землеустрою подається розробником для погодження територіальному органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Відповідно до п.4Загальної частини «Порядку ведення Державного земельного кадастру», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1051 від 17.10.2012, ведення Державного земельного кадастру здійснює ІНФОРМАЦІЯ_2 та його територіальні органи. Держателем Державного земельного кадастру є Держгеокадастр.

Таким чином, з метою виконання завдань кримінального провадження, отримання документів, які мають істотне доказове значення для встановлення обставин вчинення кримінального правопорушення, забезпечення повноти, всебічності та об`єктивності проведення досудового розслідування, а саме встановлення обставин за яких землі водного фонду були передані у приватну власність, точного розташування вищезазначених земельних ділянок згідно координат поворотних точок у ІНФОРМАЦІЯ_3 або УСК 2000, кола осіб причетних до прийняття розпорядчих рішень про відведення земель вказаної категорії у приватну власність, наявна необхідність у тимчасовому доступі до речей і документів з подальшим їх вилученням (здійснення їх виїмки), що перебувають у володінні службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_4 за адресою: АДРЕСА_1 а саме: проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, щодо земельних ділянок із вказаними вище кадастровими номерами.

Вказані документи не становлять собою та не включають документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Відповідно до ст.163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з якими подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Зазначена слідчим інформація перебуває у володінні ІНФОРМАЦІЯ_4 та має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

Слідчим доведено, що іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою вказаною слідчим інформацією неможливо.

З метою встановлення даних щодо особи, яка вчинила злочин та доказування її вини, що має суттєве значення для встановлення обставин справи, є необхідність тимчасового доступу до зазначених слідчим документів ( інформації ) та їх вилучення.

Керуючись ст. ст. 159, 160, 163 166 КПК України, -

П О С Т А Н О В И В :

1. Клопотання слідчого відділення Оржицького відділу поліції Лубенського ВП ГУ НП в Полтавській області про тимчасовий доступ до речей і документів задовольнити.

2. Надати дозвіл начальнику СВ Оржицького відділення поліції Лубенського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Полтавській області майору поліції ОСОБА_4 , слідчому СВ Оржицького відділення поліції Лубенського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Полтавській області лейтенанту поліції ОСОБА_5 , слідчому СВ Оржицького відділення поліції Лубенського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Полтавській області лейтенанту поліції ОСОБА_6 , старшому слідчому СВ Оржицького відділення поліції Лубенського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Полтавській області капітану поліції ОСОБА_7 на тимчасовий доступ до речей та документів з можливістю ознайомлення з ними та вилучення їх (здійснити їх виїмку), а саме проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок з кадастровими номерами:

5323685100:00:003:0101, 5323687701:01:006:0001, 5323655100:00:014:0009, 5323655100:00:015:0001, 5323655100:00:014:0001, 5323655100:00:014:0004, 5323681600:00:012:0004, 5323681600:00:012:0001, 5323681600:00:012:0006, 5323685100:00:002:0103, 5323682200:00:002:0008, 5323682200:00:002:0006, 5323682200:00:002:0003, 5323682200:00:002:0001, 5323682200:00:002:0002, 5323682200:00:001:0063, 5323682200:00:001:0062, 5323682200:00:001:0059, 5323687400:00:003:1000, які зберігаються в ІНФОРМАЦІЯ_4 за адресою:

АДРЕСА_2 . Строк дії ухвали 25 діб.

4. У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя :

СудОржицький районний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення13.02.2019
Оприлюднено14.02.2023
Номер документу79793436
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —543/1379/18

Ухвала від 24.04.2020

Кримінальне

Оржицький районний суд Полтавської області

Смілянський Є. А.

Ухвала від 22.04.2020

Кримінальне

Оржицький районний суд Полтавської області

Смілянський Є. А.

Ухвала від 24.10.2019

Кримінальне

Оржицький районний суд Полтавської області

Смілянський Є. А.

Ухвала від 22.10.2019

Кримінальне

Оржицький районний суд Полтавської області

Смілянський Є. А.

Ухвала від 11.07.2019

Кримінальне

Оржицький районний суд Полтавської області

Смілянський Є. А.

Ухвала від 24.06.2019

Кримінальне

Оржицький районний суд Полтавської області

Смілянський Є. А.

Ухвала від 27.05.2019

Кримінальне

Оржицький районний суд Полтавської області

Смілянський Є. А.

Ухвала від 14.05.2019

Кримінальне

Оржицький районний суд Полтавської області

Смілянський Є. А.

Ухвала від 14.02.2019

Кримінальне

Оржицький районний суд Полтавської області

Смілянський Є. А.

Ухвала від 13.02.2019

Кримінальне

Оржицький районний суд Полтавської області

Смілянський Є. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні